Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:50 |
Zwarcie Ecu?? Pomocy |
Autor |
Wiadomość |
Jacksigma
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma kombi manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 1 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 29-08-2009, 19:25 Zwarcie Ecu?? Pomocy
|
|
|
Witam dziś na auto stradzie nagle zgasł mi silnik. zatrzymałem się i już nie mogłem odpalić. Po przekręceniu kluczyka wszystkie kontrolki sie świecą oprócz kontrolki check engine. Nie świecą również kontrolki na przełączniku od gazu. podniosłem maskę i w skrzynce bezpieczników był spalony bezpiecznik ecu motored czy jakoś tak. Wstawiłem nowy i zaraz po rzekręceniu kluczyka w pozycje zapłon odrazu sie spalił i każdy następny to samo.
Koledzy co to za przyczyn co może być przyczyną tego zwarcia i gdzie go szukać?? Pomóżcie |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 29-08-2009, 21:42
|
|
|
Który dokładnie bezpiecznik, podaj pozycję i wartość.
[ Dodano: 29-08-2009, 21:51 ]
jeszcze sprawdź bezpiecznik od gazu, gaziarze zwykle zasilają instalacje bezpośrednio z klemy akumulatora i dają na przewodzie bezpiecznik. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 30-08-2009, 10:11
|
|
|
sprawdź masę ECU być może zaśniedziała to jest na prawym słupku przy nogach pasażera pod osłona plastikową, sprawdź tez masę silnika i instalacji ele pod maska jest ona przykręcana do ściany grodziowej. |
|
|
|
 |
Slaw
Forumowicz Śmigma

Auto: Sigma 3.0 V6 24v 93r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 18 razy Dołączył: 25 Lut 2007 Posty: 343 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 30-08-2009, 10:35
|
|
|
Masa raczej nie ma nic wspólnego z paleniem bezpieczników,raczej masz gdzieś zwarcie i to pewnie przez instalację gazową |
|
|
|
 |
Jaceksigma
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma Kombi manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 18 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 30-08-2009, 13:59
|
|
|
Bezpiecznik ten licząc od zderzaka zajmuje 5 pozycje wartość 20A oczywiście w skrzynce pod maską |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 30-08-2009, 14:07
|
|
|
niekoniecznie - przez uwalenie masy ( a musiała by sieuwalić w kiku miejscach naraz, można stracuić mase rzeczy w aucie tu dużo sygnałów sterowania idzie negatywnym impulsem.. pozatym może się upalić tranzustor mocy albo cokolwiek naprawdę , i diagnozowanie akiej usterki po spalonym bezpieczniku to jak dla mnie prognoza pogody górala.. trzea pomierzyć , rozwebrać sprawdzić itd. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 30-08-2009, 17:45
|
|
|
Pin 10 ECU relay(przekaźnik tuż obok ECU) i jest załączany na 4 i 5 pin
później zasila:
czeronym przewodem
Czujnik położenia wału
wtryskiwacze
sondę labda
krokowiec przepustnicy
EGR SOL ???
PURGE CONTROL SOL ???
czerwono-czarnym przewodem
i wreszcie ECU
Powodzenia w poszukiwaniach
Ale jeśli masz gaz , to stawiam na zwarcie na emulatorze wtryskiwaczy,lub jego wiązce. Sprawdź najpierw dokładnie czy nie ma przetarć w izolacji wiązki od emulatora wtrysków.
Na drugim miejscu sonda. wysoka temperatura źle wpływa na izolacje przewodów. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 31-08-2009, 09:12
|
|
|
to kwestia posiadania dokumentacji i poziomów napięć. - do zrobienia spokojnie - usterkę diagnozuje się według schematu |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 31-08-2009, 21:37
|
|
|
No przecież napisałem co trzeba sprawdzić. Ze schematu wziąłem to przecież a nie z kosmosu.
VirMan czytaj czasem ze zrozumieniem zanim odpowiesz, spójrz w schemat o ile Ci się chce i zobacz co jest zasilane przez ten bezpiecznik
A co gdzie jest pod maską to już niech Jacek sam poszuka, serwisówke może ściągnąć http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=5122 link podany przez TomaszWu
Schemat elektryczny też tam jest |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
Jaceksigma
Nowy Forumowicz
Auto: Mitsubishi Sigma Kombi manual
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 18 Skąd: Łódź
|
Wysłany: 31-08-2009, 23:45
|
|
|
Dziękuje koledzy dałem rade:) okazało się że sonda lambda daje zwarcie. Odłączyłem wtyczkę i na razie jeżdżę. Może ma ktoś z was na zbyciu taka sondę? Pozdrawiam |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 01-09-2009, 01:20
|
|
|
no sory - niedoczytałem ale równie dobrze mogła paść sonda , a co inego mogło ssać prąd |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2009, 20:51
|
|
|
Jaceksigma, kupisz na allegro sondę nowa koszt około 200pln (mowie tu o oryginalnej NGK) |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 01-09-2009, 20:53
|
|
|
Jaceksigma napisał/a: | Dziękuje koledzy dałem rade:) okazało się że sonda lambda daje zwarcie. Odłączyłem wtyczkę i na razie jeżdżę. Może ma ktoś z was na zbyciu taka sondę? Pozdrawiam |
N P. Mam sondę ale ma 311kkm przejechane, może paść lada dzień, poszukaj uniwersalnej NGK. Na forum ktoś zapodawał dokładnie jaki typ i jak ją podłączyć.
[ Dodano: 01-09-2009, 20:54 ]
Kosior mnie ubiegł |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 01-09-2009, 20:57
|
|
|
Tutaj jest wszystko o sondzie http://forum.mitsumaniaki...highlight=sonda |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-09-2009, 20:59
|
|
|
Zajc3w, he he bo ja jestem czarny ubiegający zorro |
|
|
|
 |
|