Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] regulator napięcia?
Autor Wiadomość
walker1980 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 1996r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 33
Skąd: głogów
Wysłany: 01-09-2009, 15:29   [Cari 1.6] regulator napięcia?

hej proszę o pomoc w diagnozie. Jakiś czas pali mi się kontrolka akumulatora więc pierwsze co myślę alternator, fachowiec rozebrał,złożył i powiedział że wszystko ok, kontrolka świeci się dalej,zrobił pomiary prądu i też ok a autko od czasu do czasu pali mi żarówki(postojowe,pozycyjne lub długie) doszliśmy do wniosku że może być to regulator a że w sklepie zaśpiewali 350zł to pewnie kupie alternator na allegro. Proszę więc o waszą opinię co by na darmo czegoś nie wymienić.Pozdrawiam
 
 
jurekkraków 
Forumowicz

Auto: carisma 1,8 gdi 98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy
Dołączył: 07 Lis 2008
Posty: 97
Skąd: kraków
Wysłany: 01-09-2009, 21:06   Re: regulator napięcia?

walker1980 napisał/a:
hej proszę o pomoc w diagnozie. Jakiś czas pali mi się kontrolka akumulatora więc pierwsze co myślę alternator, fachowiec rozebrał,złożył i powiedział że wszystko ok, kontrolka świeci się dalej,zrobił pomiary prądu i też ok a autko od czasu do czasu pali mi żarówki(postojowe,pozycyjne lub długie) doszliśmy do wniosku że może być to regulator a że w sklepie zaśpiewali 350zł to pewnie kupie alternator na allegro. Proszę więc o waszą opinię co by na darmo czegoś nie wymienić.Pozdrawiam

Kolego napisz jaki masz prąd ładowania.Czyli silnik zapal i do klem woltomierz.Jeśli 13,8 do 14,4 v regulator jest ok.Może po prostu szczotki ci się kończą w alternatorze.
_________________
jurekkraków
 
 
Brikston 
Forumowicz


Auto: Carisma 2001 1.8 GDI Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Lis 2006
Posty: 271
Skąd: Krakow
Wysłany: 01-09-2009, 22:49   

a jak dodajesz gazu to kontrolka gasnie? jesli tak to regulator
_________________
Mitsubishi Carisma 2001 1.8 GDI Avance
 
 
 
walker1980 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 1996r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 33
Skąd: głogów
Wysłany: 01-09-2009, 23:35   

kiedyś kontrolka gasła po dłuższej jeździe teraz już nie, a elektromechanik powiedział że prąd jest ok nawet dał mi taki miernik podłączany pod zapalniczkę i nawet jak świeci kontrolka akumulatora to miernik wskazuje zieloną diodę czyli ok,więc sam już nie wiem
 
 
mlun 
Mitsumaniak
Fanatic of GDI


Auto: Carisma 98 GDI LS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 01 Sie 2006
Posty: 2834
Skąd: Otwock
Wysłany: 02-09-2009, 12:48   

Sprawdź sam jeszcze raz na klemach napięcie. Nic Ci to nie kosztuję a będziesz mieć pewność ze to nie regeulator a co innego.
_________________
Carisma 1,8 GDI Honda Accord VII 2.0
 
 
 
walker1980 
Forumowicz

Auto: mitsubishi carisma 1.6 1996r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Sie 2009
Posty: 33
Skąd: głogów
Wysłany: 02-09-2009, 14:21   

ok panowie jak tylko gość będzie to sprawdzimy i dam znać, dzięki

[ Dodano: 03-09-2009, 10:04 ]
hej byłem wczoraj u swojego magika pomierzył prądy i przy rozruchu było 14,7 i stopniowo zmalało tak że mieści się w normie którą podaliście. Mechanik tłumaczy to tak że zależy to od rodzaju uszkodzenia regulatora , u mnie poszło to akurat w stronę sygnalizacji kontrolki i żebym się tym tak nie przejmował bo reszta w najlepszym porządku. Dodał też że troszkę większy prąd przy rozruchu nie może być powodem spalenia żarówki bo naddatek mocy jest większy aby ją spalić. Tą teorię przyjąłem ale kontrolka dalej mnie drażni
 
 
kryminal84 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Wrz 2009
Posty: 5
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 13-09-2009, 17:11   

najprawdopodobniej masz spalona jedna diode w alternatorze zobacz czy z B+ idzie jakis cienki przewod to bedzie najprawdopodobniej przewod od kontroli jesli nie ma tam 12V po uruchomieniu silnika to wlasnie dlatego swieci ci sie ta lampla odlacz ja i podepnij z aku +12V i lampka powinna zgasnac tylko najpierw sprawdz miernikiem czy na B+ masz 12 V
_________________
Kryminal84
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.