Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hiszpan
09-02-2009, 08:46
[II 2.0 DID] 1 "nieobowiązkowa" wymiana oleju
Autor Wiadomość
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 24-08-2009, 10:00   

AlCapone napisał/a:
czy mogę to zrobić sam i czy filtr musi być oryginalny....????
nieobowiązkową wymianę możesz zrobić sam, ale aby uniknąć ew. problemów gwarancyjnych lepiej zlecić to ASO ze wpisem. Również oszczędność na filtrze nie jest warta ew. problemów. Po gwarancji to już twój problem, więc ASO nic do tego. Z wypowiedzi na forum wynika, że MMP raczej nie należy do prokllientowsko nastawionych importerów czyli wszelkie wątpliwości rozstrzygane mogą być na niekorzyść klienta, więc dla 20-30 zł moim zdaniem nie warto dawać powodów do wątpliwości, a później udowadniać że zastosowany filtr oleju nie miał wpływu na usterkę turbiny. Apropos turbiny - w sobotę jechałem pięcioletnim Mercedesem E220 z z turbodieslem i przejachane miał 483kkm tylko z wymianą rozrusznika i alternatora - ori turbiną, rozrządem (łańcuch), bez remontu silnika zrobiło na mnie wrażenie :shock: . Podobnie też jak przyspieszenia i kultura pracy tego silnika. Remontowane było też zawieszenie -ale to już polskie "drogi".
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
AlCapone
[Usunięty]

Wysłany: 24-08-2009, 10:23   

rezon napisał/a:
AlCapone napisał/a:
czy mogę to zrobić sam i czy filtr musi być oryginalny....????
nieobowiązkową wymianę możesz zrobić sam, ale aby uniknąć ew. problemów gwarancyjnych lepiej zlecić to ASO ze wpisem. Również oszczędność na filtrze nie jest warta ew. problemów. Po gwarancji to już twój problem, więc ASO nic do tego. Z wypowiedzi na forum wynika, że MMP raczej nie należy do prokllientowsko nastawionych importerów czyli wszelkie wątpliwości rozstrzygane mogą być na niekorzyść klienta, więc dla 20-30 zł moim zdaniem nie warto dawać powodów do wątpliwości, a później udowadniać że zastosowany filtr oleju nie miał wpływu na usterkę turbiny. Apropos turbiny - w sobotę jechałem pięcioletnim Mercedesem E220 z z turbodieslem i przejachane miał 483kkm tylko z wymianą rozrusznika i alternatora - ori turbiną, rozrządem (łańcuch), bez remontu silnika zrobiło na mnie wrażenie :shock: . Podobnie też jak przyspieszenia i kultura pracy tego silnika. Remontowane było też zawieszenie -ale to już polskie "drogi".



Podjadę do ASO z Motulkiem.......nie ma problemu....... :lol: :lol: :lol:

Ale wysłałem maila do MMP z kilkoma zapytankami między innymi też czy mogę sobie to zrobić samodzielnie......

JuŻ dostałem odpowiedź z MMC..... :lol:


"1. Środki smarne zalewane w procesie produkcyjnym są często inne niż, te do których posiadamy dostęp na rynku.

2. Specyfikacja zalecanych środków smarnych określona jest w Instrukcji Obsługi pojazdu. W Pańskim przypadku proszę stosować olej silnikowy zgodny z klasą VW 507.00. Użytkownik nie ma obowiązku wcześniejszej wymiany oleju silnikowego.

3. Każdego oleju, który spełnia wcześniej wymienioną normę.

4. Może Pan zrobić i na pewno to w niczym nie zaszkodzi. Jednak tak jak pisałem wcześniej, producent nie narzuca na użytkownika takiego obowiązku."


:lol:

[ Dodano: 27-08-2009, 14:09 ]
dab napisał/a:
Mont napisał/a:
Noo, to ja już też jestem zamotulony ;)


WYZNAWCY :wav: MOTULA :wav: LACZMY SIE
:badgrin:


Następny......od dzisiaj............. :D

4 litry wejchszło......... :lol:
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 02-09-2009, 15:08   

Właśnie jestem po wymianie oleju (po 4000km), zrobiłem tak olej motul z allegro a wymiana i filtr w lokalnym serwisie. Co do filtra, przypominam że jest to silnik VW więc tu nie ma klasycznego filtra, tylko wymienia się tylko wkład. U mnie oryginalnie był wkład sygnowany przez VAG, wymieniłem na BOSCH.
 
 
Wazzi 
Forumowicz

Auto: Outlander intense +
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 95
Skąd: Poznań
Wysłany: 03-09-2009, 23:49   

Ja pojechalem do ASO Blaszka w Poznaniu i koles generalnie mnie odeslal do domu, powiedzial ze jak koniecznie chce to moze mi wymienic olej, ale nie widzi takiej potrzeby i mam normanlnie jezdzic do tych 20 tys.
 
 
AlCapone
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2009, 08:06   

Wazzi napisał/a:
Ja pojechalem do ASO Blaszka w Poznaniu i koles generalnie mnie odeslal do domu, powiedzial ze jak koniecznie chce to moze mi wymienic olej, ale nie widzi takiej potrzeby i mam normanlnie jezdzic do tych 20 tys.


A powiedział ci jakim olejem masz zalany silnik i jaki możesz dolewać w razie potrzeby...?????
 
 
Wazzi 
Forumowicz

Auto: Outlander intense +
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 18 Sie 2009
Posty: 95
Skąd: Poznań
Wysłany: 04-09-2009, 11:57   

Norma 507.00 Dla VW.
 
 
dab 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 917
Skąd: Wrocław
Wysłany: 04-09-2009, 15:19   

AlCapone napisał/a:
Wazzi napisał/a:
Ja pojechalem do ASO Blaszka w Poznaniu i koles generalnie mnie odeslal do domu, powiedzial ze jak koniecznie chce to moze mi wymienic olej, ale nie widzi takiej potrzeby i mam normanlnie jezdzic do tych 20 tys.


A powiedział ci jakim olejem masz zalany silnik i jaki możesz dolewać w razie potrzeby...?????


Wbrew pozorom to wazna informacja...ja po przejechaniu 10tys na motulu wlasnie dolalem 1l.
Pije katalogowo , 1l/ 10tys km :mrgreen:
_________________
Pozdrawiam
dab
 
 
AlCapone
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2009, 15:51   

dab napisał/a:
AlCapone napisał/a:
Wazzi napisał/a:
Ja pojechalem do ASO Blaszka w Poznaniu i koles generalnie mnie odeslal do domu, powiedzial ze jak koniecznie chce to moze mi wymienic olej, ale nie widzi takiej potrzeby i mam normanlnie jezdzic do tych 20 tys.


A powiedział ci jakim olejem masz zalany silnik i jaki możesz dolewać w razie potrzeby...?????


Wbrew pozorom to wazna informacja...ja po przejechaniu 10tys na motulu wlasnie dolalem 1l.
Pije katalogowo , 1l/ 10tys km :mrgreen:


Litre trza mieć......w zanadzrzu........ :D
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 04-09-2009, 17:36   

Nieźle,

Ja po przeczytaniu postów nt zużycia oleju w waszych turboklekotach zawsze jeżdżę z literkiem zapasu. Jak dotąd po przebiegu prawie 62 tys. nie musiałem w moim dolewać ani kropli :mrgreen:

Pozdr
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
AlCapone
[Usunięty]

Wysłany: 04-09-2009, 21:00   

mitsu00 napisał/a:
Nieźle,

Ja po przeczytaniu postów nt zużycia oleju w waszych turboklekotach zawsze jeżdżę z literkiem zapasu. Jak dotąd po przebiegu prawie 62 tys. nie musiałem w moim dolewać ani kropli :mrgreen:

Pozdr


Musi trafił ci się jakiś wybrakowany turboklekot....... :D :D :D
 
 
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 05-09-2009, 19:23   

mitsu00 napisał/a:
Jak dotąd po przebiegu prawie 62 tys. nie musiałem w moim dolewać ani kropli
jak pisałeś w innym topicu generalnie jeździsz 90-100 to i oliwy nie trzeba dolewać. Jak przyciśniesz mu pow 120 na trasie >600km to tez pewnie zawoła o 0,5l :wink: oczywiście oleju. Patrząc na średnie zużycie paliwa raczej preferujesz spokojny tryb jazdy to i oliwy nie musisz dolewać.
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
wowo 
Forumowicz


Auto: Outlander 2008 2.0 D Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 13-10-2009, 14:53   

Witajcie

A ja mam problem ponieważ mam przejechane dopiero 12000km ale niedługo mija 1 rok od zakupu więc muszę jechać na przegląd. Mam więc 2 pytania:
- zgodnie z instrukcją obsługi w moim 2.0D przeglądy są co 20tyś km i zalecany jest olej z normą VW507.00 - ale ponieważ raczej nie przekroczę (a raczej moja żona) 15tyś rocznie to czy powinienem lać 507 czy jednak 505? Proszę również o podanie oznaczeń olejów Motul dla obu tych norm

- wiele się naczytałem na temat serwisu RM Filipowicz, a wcześniej ktoś polecał serwis w Katowicach - czy chodzi o Sobczyk'a czy też o Moto? I czy to jest najlepszy serwis w okolicach Krakowa?

Jak się domyślacie będę bardzo wdzięczny za pomoc :-)
_________________
W końcu dojrzałem - Outek to optymalny wybór :-)
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 13-10-2009, 21:35   

wowo napisał/a:
a wcześniej ktoś polecał serwis w Katowicach - czy chodzi o Sobczyk'a czy też o Moto?
O ile kojarzę to nie było na Forum opinii o Sobczyku (Katowice). MOTO jest na rynku dłużej i większość opinii o tym serwisie (w tym i moja) było pozytywnych.
wowo napisał/a:
Proszę również o podanie oznaczeń olejów Motul dla obu tych norm
Zajrzyj na te strony i poszukaj:
:arrow: http://www.motul.auto.pl/
:arrow: http://www.motul-oleje.pl/ - w tym sklepie kupowałem olej do swojego samochodu :arrow: polecam 8)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
Mateusz 
Forumowicz


Auto: L 200, 2011 HP
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Lip 2007
Posty: 116
Skąd: Warszawa/Kalisz/Polska
Wysłany: 14-10-2009, 11:55   

kolego jesli masz zalecane przeglady co 20kkm to raczej powinien to byc olej ze specyfikacja VW rozpoczynajaca sie numerem 507. ale dalej nie podpowiem poniewaz ja mam zalecane przeglady czestsze co 15kkm i zalecany jest VW 505.01 Osobiscie od drugiego przegalu leje Motul Specific VW 505.01 5W-40 kupowany przez Allegro od tego samego dostawcy i jestem bardzo zadowolony.
pozdrawiam,
mateusz
 
 
wowo 
Forumowicz


Auto: Outlander 2008 2.0 D Intense+
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 22 Gru 2008
Posty: 102
Skąd: Kraków
Wysłany: 14-10-2009, 12:38   

Witajcie

Zapytalem w RM i potwierdzili, ze musze 507. Zakupiłem więc 5 (wymiana) +1 (ew. dolewki) litr Motul Specific 504.00-507.00 audi vw w sklepie polecanym przez JCH (dziękuję) http://www.motul-oleje.pl/product/index-id-42.html
_________________
W końcu dojrzałem - Outek to optymalny wybór :-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.