[2.8 TD] Jeszcze raz pytanie o układ paliwowy... |
Autor |
Wiadomość |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 01-09-2009, 12:32 [2.8 TD] Jeszcze raz pytanie o układ paliwowy...
|
|
|
Witam wszystkich!Ogólnie rzecz biorąc chodzi o zapowietrzanie się układu po dłuższym postoju.Wszystkich rad które znajdują się na forum właściwie już próbowałem...jeszcze dziś tylko spróbuję podłączyć się krótkim przewodem bezpośrednio z pompy wtryskowej do jakiejś małej bańki..(omijając wszystkie możliwe miejsca "łapania"lewego powietrza).Ale obawiam się,że to będzie problem z pompą I w tej kwestii mam pytanko;Ktoś kiedyś na forum pisał o jakimś simmeringu uszczelniającym na pompie wtryskowej...Czy to może być to???Jeżeli ktoś miał już do czynienia z tą gorszą stroną zapowietrzania(czyli pompą wtryskową),niech się odezwie,bo nie chciał bym pchać pieniędzy w metodę prób i błędów.Z góry dzięki i Pozdro dla wszystkich
[ Dodano: 01-09-2009, 18:29 ]
Właśnie to zrobiłem(podłączenie bezpośrednio z bańki pięciolitrowej do pompy),tylko teraz zastanawiam się czy sama pompa ma w sobie jakiś zawór zwrotny co by się paliwo nie cofało |
Ostatnio zmieniony przez Gene 04-09-2009, 07:44, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 01-09-2009, 22:38
|
|
|
dzięki [/b]jawaldek,ale to w zasadzie już przerabiałem.Ktoś wcześniej pisał o jakimś simmeringu na pompie,ale nie pamiętam kto...A tak wogóle to mam przewód prosto z pompy pociągnięty do butelki i na 100% po zgaszeniu auta w butelce przybywa paliwa(więc na pewno się cofa),ale właśnie nie wiem czy sama pompa powinna trzymać paliwo... |
|
|
|
 |
Robert09
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 02-09-2009, 09:21
|
|
|
I mówisz że to to ustrojstwo potrafi robić tą brudną robotę,że przez to się zapowietrza?A oryginału w ASO też nie dostanę? |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
Robert09
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 02-09-2009, 09:37
|
|
|
W aso na pewno dostaniesz, od ręki nie mają ale na zamówienie oczywiście. Tylko cena może być mało przystępna. Temat zapowietrzania dotyczy lub będzie dotyczył większości posiadaczy miśków z tego okresu. One tak po prostu mają. Jeśli wykluczyłeś rozszczelnienie układu paliwowego to bardzo prawdopodobne że tu leży przyczyna. Sama wymiana nie jest banalna bo wiąże się z wymontowaniem pompy wtryskowej. Mnie ten temat ciągle dotyczy więc szperałem w necie, jest gdzieś opis po angielsku wszystkich czynności wraz ze zdjęciami ale nie pamiętam czy znalazłem to na tym forum, czy był to link do jakiejś innej strony.
[ Dodano: 02-09-2009, 09:45 ]
podłączenie do bańki pozornie może przynieść poprawę, paliwo które pompa wytwarzając podciśnienie zasysa ze zbiornika ma długą drogę do pokonania, na dodatek występuje opór przepływu w postaci filtra czy też zaworków z nim zintegrowanych. Jeśli popłynie prosto z bańki, to podciśnienie do jego zasysania będzie minimalne i wówczas zapowietrzanie może nie występować. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 02-09-2009, 10:17
|
|
|
Słuchaj,zszedłem teraz na dół i ku mojemu zdziwieniu butelka 2L po coli(z niej zrobiłem zbiornik)była pełna.
!!!!!!!!!!a gdy wczoraj wieczorem zostawiałem auto po jego zgaszeniu było może z 1/3 tej butelki.NA DODATEK OD POŁOWY W DÓŁ JEST BARDZO CIEMNA ROPA-myślę ze zmieszana z olejem.No i oczywiście zapalił i zdechł...Słabo znam angielski,ale w ogłoszeniu które mi podrzuciłeś chyba są te objawy wyszczególnione.....?
[ Dodano: 02-09-2009, 10:28 ]
Czy ma prawo cofnąć się paliwo z pompy,tym bardziej z olejem?Przecież pompa powinna chyba trzymać? |
|
|
|
 |
Robert09
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-09-2009, 19:51
|
|
|
Dopiero dzisiaj dosiadłem kompa, to potwierdza przypuszczenia. Ktoś opisał przypadek że po założeniu dodatkowej pompy wspomagającej przybywało mu oleju w silniku. Poprostu pompa dodatkowa, wpychała paliwo przez nieszczelny simmering do oleju w silniku i poziom wzrastał. Ja też niestety mam pompkę wspomagającą ale działa tylko przy rozruchu, a konkretnie podpięta jest do obwodu świec żarowych. To niestety rozwiązanie tymczasowe i docelowo planuję wymianę simmeringu w pompie wtryskowej. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 03-09-2009, 20:12
|
|
|
tzn.u mnie w drugą stronę-wyssało olej gdy paliwo się cofało...Dzwoniłem do ASO w markach-twierdzą że mitsubishi nie przewiduje takiej naprawy,a więc nie mają takiego simmeringu.. |
|
|
|
 |
Robert09
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-09-2009, 20:13
|
|
|
znalazłem jeszcze coś
i jeszcze jedno
to pierwsze to opis co i w jakiej kolejności zdemontować by wymienić ów simmering, drugie to jego widok z bliska po wymontowaniu pompy, może Ci się przyda. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 03-09-2009, 20:25
|
|
|
W ogóle to śmiesznie,bo jak miałem tą bańkę bezpośrednio do pompy podłączoną,to gdy rano odpaliłem auto i gdy obroty spadały już w przepaść zbliżającą się ku zeru,to wystarczyło bańkę podnieść na poziom głowy i od razu zaczynał normalnie chodzić...A może zbiorniczek na dach
[ Dodano: 03-09-2009, 20:33 ]
Powiem Ci,że do pompy mam trochę stracha się dotykać.No i zastanawiam się w jaki sposób wejść w posiadanie tego magicznego simmeringu...Mam kumpla w Lądku morze przez niego coś wykombinuję... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
Robert09
Forumowicz

Auto: Mitshubishi Pajero 3,2 2013
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 31 Maj 2009 Posty: 117 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 03-09-2009, 20:40
|
|
|
heh, to świetny pomysł, mam spory bagażnik (trumnę), weszłoby z 300 litrów . Tylko po rano paliwo wylewało by się przez korek wlewu oleju do silnika. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 03-09-2009, 20:53
|
|
|
Gadałem dziś ze swoim braciakiem pracuje w hurtowni części do japońców,twierdzi że ten simmering wygląda standardowo i mówi żebym wyciągał pompę i na pewno się coś dopasuje...Ale godzinę później byłem u mechaniora,a on stwierdził że w cale nie koniecznie i prawi co by spróbować zamówić to tam gdzie Ty mi wskazałeś.. |
|
|
|
 |
barciuu
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2 99 2,8
Dołączył: 01 Mar 2009 Posty: 15 Skąd: Trójmiasto
|
Wysłany: 03-09-2009, 22:34
|
|
|
[ Dodano: 02-09-2009, 10:28 ]
Czy ma prawo cofnąć się paliwo z pompy,tym bardziej z olejem?Przecież pompa powinna chyba trzymać?[/quote]
Witam.
Miałem dokładnie taki przypadek - autko żarło ponad litr oleum na 100km.
okazało się że to pompa na powrocie pompowała paliwo zmieszne z olejem do zbiornika.
Pogadaj ze ZbyszkiemM - on zdiagnozował i wszystko pięknie naprawił.
Myśle że opisze co było przyczyną bo ja w tych sprawach słaby jestem. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 04-09-2009, 10:29
|
|
|
U mnie całe szczęście nie ma tego problemu,olej trzyma stan jak tralala.Może to kwestia tego że simmering natychmiast po rozgrzaniu się silnika po prostu uszczelnia się i problem znika...Co nie znaczy,że nagle mu się nie pogorszy w jakimś (najmniej oczekiwanym:lol: ) momencie.Jednak,jak tylko ten magiczny pierścień zdobędę,to wyciągam pompę i nadejdzie chwila prawdy!
[ Dodano: 04-09-2009, 10:57 ]
Sorki nie wiem czy dobrze nawiązuję kontakt(jestem nowy i trochę zielony z resztą to moje pierwsze forum,więc jak coś to darujcie) .Ale czy zbyszekm2 mógłby coś w temacie podrzucić...? |
|
|
|
 |
|