 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Carisma - coś z przepustnicą... |
Autor |
Wiadomość |
Wujek Abdi [Usunięty]
|
Wysłany: 24-07-2006, 21:30 Carisma - coś z przepustnicą...
|
|
|
Witam serdecznie!!
Słowem wstępu - przede wszystkim pozdrowienia dla wszystkich Mitsumaniaków od aktywnego Klubowicza VECTRA KLUB POLSKA. Widzę, że Miśki też maja prężny Klub i Forum
Jak widać jestem trochę z innej bajki, więc wybaczcie moją ignorancję w temacie Miśków.
Aha - z góry mówię, że opcji szukaj używam zawsze, piszę jak dopiero jak nie znajdę odpowiedzi.
Piszę do was w imieniu mojej teściowej , która na szczęscie nie dość, że jest fajną babką, to dodatkowo mieszka 570 km ode mnie . Ma to ten minus w tym wypadku, że muszę się zdać na jej opis sytuacji - mam jednak nadzieję, że "wyprostujecie" ewentualne nieścisłości.
Ma ona Carismę 1.8 GDI (4G93) z 1999r. w automacie.
Otóż ostatnio wyskoczył jej check (i pali się cały czas), a silnik strasznie muli i nie chce jechać powyżej 90 km/h (czyli zapewne silnik wszedł w tryb awaryjny - w mojej Viki w takim wypadku nie wkręca się powyżej 4000 RPM, ale teściowej o obroty nawet nie będę pytał).
Po podłaczeniu do kompa (zaznaczam, że nie w ASO) wyszło, że to kod 92. Niestety, wyczytałem w którymś z postów, że błędy w GDI można odczytać tylko kompem, więc nie ma tabeli żeby to sprawdzić (na marginesie - w Vectrze też jest ponad 1400 kodów i wszystko można odczytać przy użyciu zwykłego spinacza - oprócz diesli).
Panowie magicy twierdzą, że to siłownik przepustnicy, ewentualnie potencjometr pedału gazu (czyli TPS, jak się domyślam). Ściągnęli TPS z jakiegoś rozbitka, ale okazało się, że to nie ten. Twierdzą, że nowy to ok. 800 zeta, a ów siłownik przepustnicy ok 3500
W związku z powyższym mam następujące pytania:
1) Czy ktoś przerabiał coś podobnego?
2) Czy panowie magicy nie ściemniają czegoś?
3) Czy podane przez nich ceny są prawdziwe?
4) Czy znacie jakieś godne polecenia warsztaty w Szczecinie, gdzie znają się na Miśkach? (nie ASO oczywiście)
5) Czy ktoś mógłby podać numery tych części?
Pozdrawiam i zapraszam: http://forum.vectraklub.pl/ |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 25-07-2006, 07:25
|
|
|
Podstawowe pytanie to w jaki sposób zdiagnozowali błąd, w GDI nie jest to takie proste jak w Viki. Ponadto czy oby napewno ta Carisma nie ma przepustnicy na linkę, bo są i takie wersje.
Konkretnie to Ja bym pojechał do serwisu i podłączył do kompa, zdiagnozował błędy i dopiero szukał na mieście części, ponadto jest forumowicz Rafał Szczecin i może trzeba się z nim skontaktować aby obejżał sprawę i opisał dokładnie zachowanie bryczki. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
jacekr2 [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2006, 08:46
|
|
|
a ja mam pytanie troche z innej beczki, jak mozna wyczyścic przepustnicę, pytam bo jak powiedziałem mechanikowi aby to zrobił to zrobił - ale wielkie oczy i powiedział że za to sie nie będzie bral bo to do licha roboty i mozna łatwo cos popsuć |
|
|
|
 |
Student
Mitsumaniak
Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy Dołączył: 24 Cze 2005 Posty: 2986 Skąd: Marki
|
Wysłany: 25-07-2006, 09:29
|
|
|
Czyszczenie przepustnicy banalnie proste był opis na FAQ w Mitsubishi Klub ale forum nie działa, jeśli chcesz przeczyścić bez demoznażu, żeby rozkrącić i wyczyścic dokładniej też nie ma problemu tylko trochę cierpliwości i zgrabne ręce, benzyna ekstrakcyjna, nowa uszczelka i tyle, wszystko ok. 1-1.5h roboty. Serwis robi to w 15 min ale nie w taki sposób i nie tak dokładnie. |
_________________ Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-07-2006, 10:22
|
|
|
Wszystko uzależnione jest od tego, w jaki sposób był sprawdzany błąd - czy poprzez złącze OBDII (notabene jest tu standard, ale rozszerzony, więc znów TYLKO firmowy komp - MUT), czy jeszcze przez ALDL (ale nie wiem, czy w przypadku GDI to w ogóle możliwe).
Przy OBDII błąd 92 to zwarcie elektrozaworu pomiaru paliwa do plusa.
Jedyna opcja, to pojechać do serwisu, który ma komputer do Mitsubishi - MUT II lub III - tam odczytają gdzie jest problem. Jeśli to faktycznie TPS, to możliwe, że przyczyną jest brudna przepustnica. Z jej czyszczeniem nie ma dużego problemu - opis jest na mojej WWW, ale dotyczy innego silnika. Z tym, że samo czyszczenie odbywa się podobnie, a różnicą jest sposób dotarcia do owej przepustnicy - w GDI wykręcenie wszystkich maskownic itp.
TPS możesz sprawdzić podpinając do niego omomierz i sprawdzając opory oraz ciągłość zmian przy naciskaniu na pedał gazu - powinien się zmieniać płynnie i bez przerw. Z reguły zakres obejmuje od 500 Om do 4.5-5.5 kOm.
ZTCW to w Szczecinie jest nędza jeśli chodzi o warsztaty do Mitsu - proponuję Ci samemu wykonać to czyszczenie a potem się ew. dalej martwić - jeśli błąd nie zniknie.
Co do cen, to faktycznie mogą one być tak wysokie, ale - jak pisałem - najpierw czyszczenie, a potem pytaj o części naszego dostawcę - Japaneze (Marek Malik - tel. znajdziesz na forum). Potrafi ściągnąć niemal wszystko w rewelacyjnych cenach. |
|
|
|
 |
Wujek Abdi [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2006, 11:53
|
|
|
Panowie,
Dzięki za podpowiedzi. Niestety, jak pisałem samochód jest 570 km ode mnie, więc mogę co najwyżej przekazać wskazówki. Zwłaszcza z pomiarami po podpięciu do TPSa.
Chyba jednak wyślę teściową do ASO...
A z tym siłownikiem przepustnicy to możliwe, aby to było takie drogie? Toż to chyba całą przepustnicę można by kupić...
Aha - nie jest na linkę na pewno.
Co do części - mam 40% zniżki od cen hurtowych w jednej z dużych hurtowni z częściami do Japońców i z możliwością zwrotu jeśli nie będą potrzebne.
Dlatego pytałem o numery.
Pozdrawiam wszystkich |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-07-2006, 16:41
|
|
|
Jeżeli ta duża firma to JC to proponuję odpuścic wszystko co firmują. Oszczędisz sobie i teściowej nerwów.
My polecamy jedną firmę - Marek Malik vel Japaneze. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-07-2006, 16:52
|
|
|
Ew. jest sporo innych firm (moto.sklep.pl, InterCars, JapanParts itd.), które kupują od JC i generalnie części produkowane "dla JC" są przeciętnej lub niskiej jakości. Trzeba po prostu wiedzieć, co można tam kupić a co nie. Tak na szybko, to el. gumowe kupuje się oryginały, a kupuje się u Japaneze, bo w ASO są 4x droższe.
W JC nie kupisz TPSa czy zespołu przepustnicy - oni mają głównie el. eksploatacyjne. |
|
|
|
 |
Wujek Abdi [Usunięty]
|
Wysłany: 25-07-2006, 16:55
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | Jeżeli ta duża firma to JC to proponuję odpuścic wszystko co firmują. Oszczędisz sobie i teściowej nerwów. |
To znaczy co? Chodzi o jakość? Części jakieś lewe? Bo układ mam tam "personalny", a nie "oficjalny". Części do Viki też biorę ile wlezie, często "na zapas" i zwracam bez problemów.
No i cena...
Chyba, że kolega Marek ma jeszcze lepsze..
EDIT: Krzyżak ubiegł mnie ze swoim postem (a właściwie swoją odpowiedzią wyprzedził moje pytanie).
A że trzeba wiedzieć co tam brać to wiadomo
No to w takim układzie uderzę do Japaneze. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-07-2006, 17:00
|
|
|
Wujek Abdi napisał/a: | Chodzi o jakość |
Dokładnie.
Przykłady:
Uszczelniacze zaworów - w najlepszym razie kilka tys km
Uszczelniacze - szmelc
tarcze hamulcowe - gówno jakich mało
Itd, itp. |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
woxy
Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI '97 - HB
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 05 Kwi 2006 Posty: 204 Skąd: okolice Chełma
|
Wysłany: 25-07-2006, 18:43
|
|
|
Co do JAPANEZE to dzisiaj mija 6 tyg od kiedy do niego dzwoniłem (był to poniedziałek) i miał pod koniec tamtego tygodnia odpisać na maila z cenami. Do dzisiaj nic nie odpisał, także się zawiodłem |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 25-07-2006, 19:08
|
|
|
woxy zadzwoń jeszcze raz - przypomnij się - Marek ma huk roboty. Pomyśl - na forum jest nas 1300 osób. Niech co 10 dzwoni do niego
Daj mu szanse |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
arekp
Mitsumaniak

Auto: inny
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 21 razy Dołączył: 16 Maj 2005 Posty: 2784 Skąd: jestem z miasta
|
Wysłany: 25-07-2006, 20:24
|
|
|
W Szczecinie mamy straszna nedze jesli chodzi o kompetentne warsztaty. Mamy jedynie sensowne zlomowisko zachodniej Europy i mozna czesci kupic z rozbitkow.
Jesli chodzi o warsztat to polecam udac sie na ul.Struga do firmy Agrykolex - ASO Subaru. Wczesniej firma ta byla dealerem i ASO Mitsubishi. Namiary na nich znajdziesz na www.szczecin.subaru.pl |
_________________ odszkodowania.pl serwis z bezpłatną wiedzą i poradami w zakresie samodzielnego uzyskania odszkodowania |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24327 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 25-07-2006, 20:26
|
|
|
No ja dzwoniłem wczoraj. I codziennie się przypominam. A jak zamówiłem części w poniedziałek na początku lipca, to dopiero w poprzedni poniedziałek dostałem.
Do Marka trzeba po prostu dzwonić - jak pisze Huber - on ma mnóstwo pracy. |
|
|
|
 |
|
|