[2.8 TD] zagotowałem pajero, pekla chlodnica nie odpala |
Autor |
Wiadomość |
kopciu87
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2.8td
Kraj/Country: UK
Dołączył: 15 Sie 2009 Posty: 13 Skąd: Antrim
|
Wysłany: 01-09-2009, 01:07
|
|
|
filtr mam okrągły a co do przepustnicy to nie wiem, ale mam w kabinie wajche od przepustnicy którą moge pociągnąć. pompa paliwa jest chyba ok, zanim się zagotował to normalnie palił i dawkował paliwo więc tam chyba nic nie było robione. Jak wymieniałem uszczelke zauważyłem że przy tym ślniku było już kiedyś coś robione, nie wszyskie uszczelki były orginalne tylko zalane sylikonem. spróbuje najpierw na złączu diagnostycznym a puźniej bede się martwić. dzięki za rade . |
|
|
|
 |
boruciak
Nowy Forumowicz

Auto: Pajero II A/T '94
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Sie 2009 Posty: 4 Skąd: Brzeg
|
Wysłany: 01-09-2009, 10:49
|
|
|
Faraonix napisał/a: |
Z tych dodatkowych przyciskow jedynie uzywalem OD Off, auto lepiej przyspiesza az w koncu zrobilem elektronike ktora zalacza ten guzik przy pelnym bucie o ile auto jedzie wolniej niz 100km/h |
Przycisk OD OFF jest to wylaczenie lub wlaczenie Over Drive czyli ostatniego biegu a raczej nadbiegu w A/T. Nie ma nic wspolnego z przyspieszaniem auta na pozostalych nizszych biegach. Tym przyciskiem mozemy sobie np zredukowac przy wyprzedzaniu jezeli po nacisnieciu gazu auto nie bedzie chcialo nam samo wykonac redukcji.
Za automatyczna redukcje biegow przy naciskaniu na pedal gazu odpowiada linka gazu wychodzaca ze skrzyni biegow. Mozna ja w prosty sposob regulowac (pod maska z prawej strony) za pomoca kluczyka 8. Jezeli naciagniesz linke to auto bedzie bardziej czule na pedal gazu i bedzie redukowac biegi nawet przy wiekszych predkosciach. Bedzie mialo wieksze kopyto (dluzsze biegi) - fajniej smiga sie po miescie - ale wiadomo ze wiecej bedzie palic Poluzowanie linki ma odwrotny efekt.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
kopciu87
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2.8td
Kraj/Country: UK
Dołączył: 15 Sie 2009 Posty: 13 Skąd: Antrim
|
Wysłany: 05-09-2009, 16:15
|
|
|
Witam ponownie. Spróbowałem zdiagnozować problem na złączu diagnostycznym i pokazało mi że problem jest z czujnikiem temperatury powietrza dochodzącego do silnika. Czy to może mieć wpływ na to że nie odpala, robi złą mieszankę i nie chce palić?? |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 05-09-2009, 16:51
|
|
|
Wątpię.
Może źle został poskładany po demontażu głowicy. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 05-09-2009, 23:34
|
|
|
boruciak napisał/a: | Faraonix napisał/a: |
Z tych dodatkowych przyciskow jedynie uzywalem OD Off, auto lepiej przyspiesza az w koncu zrobilem elektronike ktora zalacza ten guzik przy pelnym bucie o ile auto jedzie wolniej niz 100km/h |
Przycisk OD OFF jest to wylaczenie lub wlaczenie Over Drive czyli ostatniego biegu a raczej nadbiegu w A/T. Nie ma nic wspolnego z przyspieszaniem auta na pozostalych nizszych biegach. Tym przyciskiem mozemy sobie np zredukowac przy wyprzedzaniu jezeli po nacisnieciu gazu auto nie bedzie chcialo nam samo wykonac redukcji.
Za automatyczna redukcje biegow przy naciskaniu na pedal gazu odpowiada linka gazu wychodzaca ze skrzyni biegow. Mozna ja w prosty sposob regulowac (pod maska z prawej strony) za pomoca kluczyka 8. Jezeli naciagniesz linke to auto bedzie bardziej czule na pedal gazu i bedzie redukowac biegi nawet przy wiekszych predkosciach. Bedzie mialo wieksze kopyto (dluzsze biegi) - fajniej smiga sie po miescie - ale wiadomo ze wiecej bedzie palic Poluzowanie linki ma odwrotny efekt.
Pozdrawiam |
Nie wiem jak jest u ciebie ale ja mialem elektroniczna pompe a po awarii zalozylem mechaniczna, w zwiazku z czym komputer pokazuje awarie. Nie dziala mi kick-down. Przykladowo jadac 50km/h jesli wcisne gaz do dechy auto przyspiesza na bierzacym biegu, po wcisnieciu Overdrive Off auto redukuje bieg i ciagnie na biegach do wyzdzych obrotow. Przez to mam lepsze przyspieszenie.
Zreszta porownaj sam. Wcisnij ODOff i przyspiesz od 0-100 i zrob to samo bez. U mnie jest roznica
[ Dodano: 05-09-2009, 23:43 ]
kopciu87 napisał/a: | filtr mam okrągły a co do przepustnicy to nie wiem, ale mam w kabinie wajche od przepustnicy którą moge pociągnąć. pompa paliwa jest chyba ok, zanim się zagotował to normalnie palił i dawkował paliwo więc tam chyba nic nie było robione. Jak wymieniałem uszczelke zauważyłem że przy tym ślniku było już kiedyś coś robione, nie wszyskie uszczelki były orginalne tylko zalane sylikonem. spróbuje najpierw na złączu diagnostycznym a puźniej bede się martwić. dzięki za rade . |
w moim artykule mozesz zobaczyc anglika machanicznego i japonczyka elektronicznego ktorego przerabialem. Widac wlasnie tam przepustnice ktorej nie ma w angliku jak i innych europejskich
www.hid4u.eu/pompa |
|
|
|
 |
kopciu87
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2.8td
Kraj/Country: UK
Dołączył: 15 Sie 2009 Posty: 13 Skąd: Antrim
|
Wysłany: 07-09-2009, 11:48
|
|
|
Stanowczo mam mechanicznego i to też jest anglik, ale był importowany z japoni (mam na to papiery) tak więc wydawało mi się że to elektryk. Co do głowicy to jestem przekonany że dobrze poskładałem, robiłem wszystko zgodnie z instrukcją łącznie z dokręcaniem śrób kluczem dynamometrycznym. On kręci, kręci leci dym z rury wydechowej ale nie zapala. może to jakiś sterownik zapłonu albo bezpiecznik. |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 07-09-2009, 18:11
|
|
|
z dieslem jest tak, jak dostaje w odpowiednim momencie paliwo i ma ciśnienie w cylindrach to pali.
2,8TD nie ma żadnych sterowników. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 07-09-2009, 20:39
|
|
|
Jezeli machaniczna pompa to nie ma zadnego sterownika zaplonu. Do pompy wystarczy podac napiecie 12V na cewke elektrozaworu i zakrecic rozrusznikiem. Jezeli jest pompa sprawna i daje wlasciwe cisnienie w okreslonym momencie i jest kompresja to tak jak napisal zbyszekm2 musi zapalic.
Jesli nie pali to musi byc cos nie tak z powyzszym. Moze byc w zlym momencie, moze byc slabe cisnienie, problem z wtryskiwaczami. Sprawdz czy swiece grzeja, jak nie to moze byc bardzo utrudniony zaplon + odrobine zly kat wtrysku i nie pali.
Jezeli po poluzowaniu nakretek od wtryskow dobrze sika ropa i jestes pewien kompresji to sproboj wystartowac ze spayem (samostart) moze zaskoczy a pozniej bedziesz regolowal wtrysk
Napewno rozrzad i wszystko masz ok ? |
|
|
|
 |
kopciu87
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 2.8td
Kraj/Country: UK
Dołączył: 15 Sie 2009 Posty: 13 Skąd: Antrim
|
Wysłany: 08-09-2009, 00:43
|
|
|
tak rozrząd jest ok nic tam nie zostało uszkodzone, na szczęscie poszła uszczelka i nic innego się nie uszkodziło. sprawdze pompe paliwa i wtryski. dzięki chłopaki za pomoc. |
|
|
|
 |
|