problem z regulacją twardości zawieszenia |
Autor |
Wiadomość |
zipo69
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 2 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 08-09-2009, 17:10 problem z regulacją twardości zawieszenia
|
|
|
mam taki mały problem, moje pajero posiada regulację twardości zawieszenia ale podobno trzeba do tego układu dobijać powietrza czy mógłby ktoś poradzić mi jak to się robi |
_________________ zipo69 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 08-09-2009, 20:34
|
|
|
Jeśli się nie mylę to nie na gęstości oleju,a ilości przepływu oleju!Sterowane jest to za pomocą silniczka elektrycznego zamontowanego na amortyzatorze,który regulowany jest oczywiście przez ciebie z kabiny przyciskiem.Tego nie jestem pewien,ale w środku amorka jest blaszka z odpowiednią ilością otworków dla każdego z ustawień i silniczek kręcąc tą blaszką ustawia ją w odpowiedni sposób zmieniając ilość przepływu oleju.Także tak,czy inaczej pompowanie jakiekolwiek bym sobie odpuścił .Jeśli chodzi o koszty związane z tymi amorami to nie pocieszę cię;koszt sztuki to około 1400pln w ASO,na które trzeba czekać do 4tygodni,a "zamienniki"nie istnieją...Pasują też bardzo tanie zwykłe,bez regulacji,ale wtedy dużo tracisz...ja ostatecznie po awarii amorka kupiłem po prostu używki,ale jak zapewne wiesz jest to ryzyko(nazywa się to kupnem kota w worku),ale mi się udało |
|
|
|
 |
zbyszekm2
Forumowicz

Auto: Pajero 3,2 DiD Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 211 razy Dołączył: 26 Sty 2007 Posty: 4635 Skąd: Bytów
|
Wysłany: 08-09-2009, 22:45
|
|
|
gołąb napisał/a: | Jeśli się nie mylę to nie na gęstości oleju,a ilości przepływu oleju!Sterowane jest to za pomocą silniczka elektrycznego zamontowanego na amortyzatorze,który regulowany jest oczywiście przez ciebie z kabiny przyciskiem.Tego nie jestem pewien,ale w środku amorka jest blaszka z odpowiednią ilością otworków dla każdego z ustawień i silniczek kręcąc tą blaszką ustawia ją w odpowiedni sposób zmieniając ilość przepływu oleju.Także tak,czy inaczej pompowanie jakiekolwiek bym sobie odpuścił .Jeśli chodzi o koszty związane z tymi amorami to nie pocieszę cię;koszt sztuki to około 1400pln w ASO,na które trzeba czekać do 4tygodni,a "zamienniki"nie istnieją...Pasują też bardzo tanie zwykłe,bez regulacji,ale wtedy dużo tracisz...ja ostatecznie po awarii amorka kupiłem po prostu używki,ale jak zapewne wiesz jest to ryzyko(nazywa się to kupnem kota w worku),ale mi się udało |
Dobrze prawi. |
_________________ pajero Long, 3,2 DiD, najlepsze:)
 |
|
|
|
 |
behemot
Forumowicz bubu

Auto: pajero 2
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 27 Cze 2009 Posty: 88 Skąd: Dolnośląskie
|
Wysłany: 11-09-2009, 21:08
|
|
|
u mnie padły tylne amorki z regulacją Wymieniłem na zwyłe olejowo-gazowe dobrej firmy i jestem zadowolony. Szczerze to malo używałe tej regulacji jeżdziłem na twardych ewentualnie na średnich. ustawienie na miekko powodowało ze samochod zachowywał sie jak dyliżans w terenie trzeba było sie mocno trzymać kiery żeby przez szyberdach niewylecieć |
_________________ Stokrotka |
|
|
|
 |
zipo69
Nowy Forumowicz
Auto: pajero 93
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Wrz 2009 Posty: 2 Skąd: Węgorzewo
|
Wysłany: 13-09-2009, 10:41
|
|
|
dzięki za odpowiedź , tak właśnie myślałem że to jakaś grubsza sprawa, ale u mnie z czasem coraz słabiej to działało aż w końcu przestało w ogóle, to znaczy przy przełączaniu przyciskiem nie słychać już żadnego dźwięku. Amortyzatory badałem i mają po 70 % więc chyba nie są do wymiany. |
_________________ zipo69 |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 13-09-2009, 13:21
|
|
|
A to akurat jest dla mnie dziwne,ze stopniowo się coś dzieje,bo silniczków które regulują twardość jest 4(czyli po jednym na każdy amor).To akurat jest prosta rzecz(te silniczki) i moim zdaniem mało awaryjna,trudno żeby padły wszystkie 4 na raz w dodatku stopniowo...Morze przyczyna tkwi gdzieś w jakimś "niestyku"instalacji elektrycznej,czyli jakiejś pierdółce(przetarty przewód lub coś takiego)...przeważnie jak pada to amor,ale to wtedy naprawdę czuć różnicę w jeździe,a Ty sprawność amortyzatorów mówisz że sprawdziłeś... |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 14-09-2009, 22:08
|
|
|
zipo69 napisał/a: | Amortyzatory badałem i mają po 70 % więc chyba nie są do wymiany. |
Oj w to nie wierz - wymontuj amorki zupełnie i jedź na badania dla plaszczaków - pewnie spokojnie wyjdzie z 45% wbrew pozorom metoda "angielska" bywa skuteczniejsza - dociskasz jeden róg autka i gwałtownie puszczasz - jak amory dobre to wraca w górę i tyle, jak wyjechane to buja 2...3...4... razy - im więcej tym gorzej. Tylko porządnie dociśnij - powieś się na przodzie, z tyłu stań na zderzaku, jak jesteś lekki poproś kolegę o masie 100kg w górę |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 07-06-2010, 16:04
|
|
|
Gdzie Wy macie jakies pokretlo do tej regolacji ?? Na zegarach mam kontrolki,na amorach silniczki ,ale pokretla to ja nie widze |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 07-06-2010, 19:49
|
|
|
przycisk tym steruje...hard,medium,soft, to trzy tryby w jakich pracują amorki.u mnie przycisk zlokalizowany jest na konsoli środkowej blisko podłokietnika.... |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 07-06-2010, 21:53
|
|
|
Przycisku tez nie widze |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 07-06-2010, 22:45
|
|
|
Cytat: | Przycisku tez nie widze |
Przy podłokietniku koło przycisku od anteny elektrycznej. Jak położy się rękę na podłokietniku to idealnie pod palcami te przyciski są umieszczone. jeden z parasolką (antena) i H, S to właśnie amortyzatory. |
|
|
|
 |
5eba
Forumowicz

Auto: Navara D40
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 06 Lip 2008 Posty: 483 Skąd: Złotów
|
Wysłany: 07-06-2010, 23:46
|
|
|
No to przycisku nie mam - sa miejsca (nie wyciete) pod przyciski ale go brak - jaki czort skoro sa silniczki przy amorach i kontrolki?? |
_________________ Navara D40 '09 Saab 9-3 ttid
Galant Avance 2,5 Ford Escort XR
Colt 1,1 '09 Suzuki SV650N
Były z 3 diamentów:
Galant SE 2,5;Galant 2,0;Galant Avance 2,5;Galant SE GDI; Eclipse G2;Pajero II 3,0 24v177KM, Pajero V68 DID |
|
|
|
 |
Faraonix
Forumowicz

Auto: Pajero 2.8 TD / 1996
Pomógł: 22 razy Dołączył: 12 Lis 2008 Posty: 770 Skąd: Śląskie
|
Wysłany: 08-06-2010, 00:55
|
|
|
Moze pod plastikiem masz instalacje i trzeba tylko przycisk zalozyc. Skoro sa kontrolki w desce i amorki maja silowniki to moze po zalozeniu przelacznika bedzie dzialac. U mnie np. jest miejsce i kostka pod blokade tylnego mostu ale nie mam kompresora i odpowiedniego mostu wiec nie ma co sprawdzac czy po wlozeniu bedzie dzialac. Podswietlenie tablicy i przyciskow w jednych modelach sa regolowane w innych nie. U mnie nie bylo regolacji. Przynioslem potencjometr ze szrotu, wpiolem w kostke i dziala ok.
Te zaslepki przy podlokietniku sa wcisniete, trzeba je plaskim srubokretem podwazyc i wylaza. |
|
|
|
 |
gołąb
Mitsumaniak

Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 01 Wrz 2009 Posty: 1094 Skąd: Ostrówek/wołomin
|
Wysłany: 08-06-2010, 08:18
|
|
|
bartek2800 napisał/a: | Jak położy się rękę na podłokietniku to idealnie pod palcami te przyciski są umieszczone. jeden z parasolką (antena) | u mnie antena jest pod zegarami przy kierownicy |
_________________ "Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie"
 |
|
|
|
 |
bartek2800 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-06-2010, 19:05
|
|
|
Faraonix napisał/a: | Moze pod plastikiem masz instalacje i trzeba tylko przycisk zalozyc. Skoro sa kontrolki w desce i amorki maja silowniki to moze po zalozeniu przelacznika bedzie dzialac. |
Dokładnie. Sprawdź czy nie ma tam kostek, a jeśli są to poszukaj jakiegoś przełącznika i dowiesz się czy działa czy nie. Aczkolwiek po Twoim opisie sytuacji wszystko powinno być dobrze |
|
|
|
 |
|