Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:50 |
Problem z automatem po wymianie skrzyni |
Autor |
Wiadomość |
krzysiek65
Forumowicz

Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 59 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 09-09-2009, 00:25 Problem z automatem po wymianie skrzyni
|
|
|
Włożyłem skrzynię z innej SIGMY do mojej ale bez wymiany TCU (100 % sprawny).Na postoju zero szarpnięć przy zminie położenia dzwigni zmiany biegów .Na wstecznym super ale do przodu jedzie cały czas na jedynce. Poziom oleju OK. Dawca mił taki sam silnik tj 24v. POMOCY!! |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 09-09-2009, 09:53
|
|
|
nie wiem.... ecu ? - sprawdziles komputer - strzelam ale trzeba sprawdzic,.. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
krzysiek65
Forumowicz

Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007 Posty: 59 Skąd: Kraśnik
|
Wysłany: 09-09-2009, 13:43
|
|
|
sprawdziłem TCU. Dawca miał TCU na trzy wtyczki a w aucie mam na dwie wtyczki. Co Wy na to? |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 09-09-2009, 18:03
|
|
|
no to masz odpowiedź
[ Dodano: 09-09-2009, 18:03 ]
ps - to chciałeś jeździć bez komputera skrzyni czy jak ? |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
BartekWu
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 106 Skąd: Podwarszawa
|
Wysłany: 09-09-2009, 21:31
|
|
|
Krzysiek raczej oczekiwał sugestii jak rozwiązać problem gdzie komputer i wiązka jest na 2 wtyczki, a skrzynia jeździła w dawcy, który miał kompa na 3.
Przelutować, wywalić wiązkę i kompa ? |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 09-09-2009, 22:39
|
|
|
Pytanie czy suma wykorzystanych pinów w obu kompach jest taka sama.
Jeśli nie to bez schematów obu instalacji nie ma najmniejszych szans.
Jeśli tak nadal potrzeba opisu sygnałów na poszczególnych pinach ale da rade przerobić wiązkę (zamienić wtyczki z 2 na 3.) i powinno działać na 3 wtykowym TCU |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 10-09-2009, 19:36
|
|
|
może i tak ,ale rozmieszczenie może by inne - napewno pasuje oryginalne ecu - bo tak to można szukać.. Labo zmienić cąłą wiązke skrzyni.. nie przerabiałem tematu - pytać łukasza |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 12-09-2009, 15:02
|
|
|
Zajc3w napisał/a: | Pytanie czy suma wykorzystanych pinów w obu kompach jest taka sama.
Jeśli nie to bez schematów obu instalacji nie ma najmniejszych szans.
Jeśli tak nadal potrzeba opisu sygnałów na poszczególnych pinach ale da rade przerobić wiązkę (zamienić wtyczki z 2 na 3.) i powinno działać na 3 wtykowym TCU |
Odpowiem tak (bo sam taki scenariusz u siebie przerabiałem).
Ilość wyprowadzeń się nieco różni jednak z tego co pamiętam to różnica w podłączeniach od skrzyni sprowadza się do kilku rzeczy:
-inne połączenie przełącznika na skrzyni tzw. inhibitor switch
-czujnik temperatury na 3 piny w starszych skrzyniach i na 2 piny w nowszych
-tłoczek od kickdownu - nieco inna wtyczka ale samo podłączenie takie samo - 1 pin
Wydaje mi się że jeśli zamontujesz skrzynię starą do autaz z nowym TCU to powinna chodzić tzn przynajmniej biegi zmieniać, tutaj najpewniej jest problem z czujnikami wałków - wejściowego i wyjściowego. Na podstawie sygnałów z tych 2 czujników skrzynia wie jaka jest prędkość i kiedy ma zmienić bieg. Jeśli czujnik jest rozłączony to TCU nie ma informacji o prędkości w skrzyni więc na podstawie czego ma podjąć decyzję ? Dla programu w skrzyni jedynym wskaźnikiem jest sygnał z czujników a skoro go nie ma to program nie działa
PS.
U mnie skrzynia z 91 działa bezproblemowo już od 33 tysięcy km. Jedyne co wymieniłem to właśnie inhbitor switch, czujnik temperatury oleju i tłoczek od kickdownu. Nie wiem na 100% czy były zamieniane czujniki prędkości tzw. generatory impulsów. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|