Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:50
Problem z automatem po wymianie skrzyni
Autor Wiadomość
krzysiek65 
Forumowicz


Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 59
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 09-09-2009, 00:25   Problem z automatem po wymianie skrzyni

Włożyłem skrzynię z innej SIGMY do mojej ale bez wymiany TCU (100 % sprawny).Na postoju zero szarpnięć przy zminie położenia dzwigni zmiany biegów .Na wstecznym super ale do przodu jedzie cały czas na jedynce. Poziom oleju OK. Dawca mił taki sam silnik tj 24v. POMOCY!!
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 09-09-2009, 09:53   

nie wiem.... ecu ? - sprawdziles komputer - strzelam ale trzeba sprawdzic,.. :)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
krzysiek65 
Forumowicz


Auto: DIAMANTE 12v93r.kombi automat
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Lis 2007
Posty: 59
Skąd: Kraśnik
Wysłany: 09-09-2009, 13:43   

sprawdziłem TCU. Dawca miał TCU na trzy wtyczki a w aucie mam na dwie wtyczki. Co Wy na to?
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 09-09-2009, 18:03   

no to masz odpowiedź ;)

[ Dodano: 09-09-2009, 18:03 ]
ps - to chciałeś jeździć bez komputera skrzyni czy jak ?
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 09-09-2009, 21:31   

Krzysiek raczej oczekiwał sugestii jak rozwiązać problem gdzie komputer i wiązka jest na 2 wtyczki, a skrzynia jeździła w dawcy, który miał kompa na 3.

Przelutować, wywalić wiązkę i kompa ?
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 09-09-2009, 22:39   

Pytanie czy suma wykorzystanych pinów w obu kompach jest taka sama.
Jeśli nie to bez schematów obu instalacji nie ma najmniejszych szans.
Jeśli tak nadal potrzeba opisu sygnałów na poszczególnych pinach ale da rade przerobić wiązkę (zamienić wtyczki z 2 na 3.) i powinno działać na 3 wtykowym TCU
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 10-09-2009, 19:36   

może i tak ,ale rozmieszczenie może by inne - napewno pasuje oryginalne ecu - bo tak to można szukać.. Labo zmienić cąłą wiązke skrzyni.. nie przerabiałem tematu - pytać łukasza
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 12-09-2009, 15:02   

Zajc3w napisał/a:
Pytanie czy suma wykorzystanych pinów w obu kompach jest taka sama.
Jeśli nie to bez schematów obu instalacji nie ma najmniejszych szans.
Jeśli tak nadal potrzeba opisu sygnałów na poszczególnych pinach ale da rade przerobić wiązkę (zamienić wtyczki z 2 na 3.) i powinno działać na 3 wtykowym TCU



Odpowiem tak (bo sam taki scenariusz u siebie przerabiałem).

Ilość wyprowadzeń się nieco różni jednak z tego co pamiętam to różnica w podłączeniach od skrzyni sprowadza się do kilku rzeczy:

-inne połączenie przełącznika na skrzyni tzw. inhibitor switch
-czujnik temperatury na 3 piny w starszych skrzyniach i na 2 piny w nowszych
-tłoczek od kickdownu - nieco inna wtyczka ale samo podłączenie takie samo - 1 pin

Wydaje mi się że jeśli zamontujesz skrzynię starą do autaz z nowym TCU to powinna chodzić tzn przynajmniej biegi zmieniać, tutaj najpewniej jest problem z czujnikami wałków - wejściowego i wyjściowego. Na podstawie sygnałów z tych 2 czujników skrzynia wie jaka jest prędkość i kiedy ma zmienić bieg. Jeśli czujnik jest rozłączony to TCU nie ma informacji o prędkości w skrzyni więc na podstawie czego ma podjąć decyzję ? :) Dla programu w skrzyni jedynym wskaźnikiem jest sygnał z czujników a skoro go nie ma to program nie działa

PS.

U mnie skrzynia z 91 działa bezproblemowo już od 33 tysięcy km. Jedyne co wymieniłem to właśnie inhbitor switch, czujnik temperatury oleju i tłoczek od kickdownu. Nie wiem na 100% czy były zamieniane czujniki prędkości tzw. generatory impulsów.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.