Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Galant 2,0 GLSi pytanie o automatyczna skrzynię
Autor Wiadomość
embejo 
Nowy Forumowicz
japończyk...

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Świercze
Wysłany: 12-09-2009, 10:22   Galant 2,0 GLSi pytanie o automatyczna skrzynię

Wita, w pierwszej kolejności witam się ze wszystkimi.
Posiadam galanta 2,0 GLSi 1991 r z automatem i mam pewną zagwozdkę odnośnie oznaczeń na skrzyni. P, R, D, 2, 3 wszystko wiem co oznacza, ale jest na samym dole dzwigni literka L, co ona oznacza??
 
 
lombard 
Forumowicz
JESTEM HARDCOREM !!!

Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 266
Skąd: Koszalin
Wysłany: 12-09-2009, 12:15   

Pozycja dźwigni oznaczona cyfrą "1"-w niektórych markach literą "L" służy w automatycznej skrzyni biegów do blokowania pierwszego biegu .W pozycji tej w większości skrzyń, w odróżnieniu od pierwszego biegu na pozostałych pozycjach dźwigni do jazdy w przód ,pracuje dodatkowy element.Zazwyczaj jest to hydrauliczne sprzęgło-hamulec blokujące sprzęgło jednokierunkowe.Określone sprzęgło jednokierunkowe przy jeździe na pierwszym biegu w innych pozycjach dźwigni do jazdy w przód ,po odpuszczeniu pedału przyspieszania pracuje jak "wolne koło".W pozycji zblokowanego pierwszego biegu, zablokowane sprzęgło jednokierunkowe przy odpuszczeniu pedału przyspieszania powoduje hamowanie silnikiem.Wspomaganie blokady sprzęgła w czasie wciskania pedału przyspieszenia dodatkowym siłownikiem powoduje rozkład momentu obrotowego przekazanego z silnika na większą ilość elementów skrzyni.W taki sposób ten sam moment obrotowy przekazany z silnika w zblokowanej pozycji pierwszego biegu w stosunku do pozostałych pozycji do jazdy w przód mniej obciąża elementy wykonawcze pracujące na pierwszym biegu.
Przy agresywnej technice jazdy polegającej na bardzo szybkim ruszaniu z miejsca, przy silnie wciśniętym pedale przyspieszenia preferowane jest użycie blokady pierwszego biegu. Po ruszeniu z miejsca na zblokowanym pierwszym biegu i osiągnięciu określonej prędkości przełączamy dźwignię zmiany biegów w kierunku pozycji normalnego programu do jazdy w przód.W przypadku konieczności holowania przez samochód przyczepy również jest wskazane ruszanie z wykorzystaniem blokady pierwszego biegu. Na zblokowanym pierwszym biegu w żadnym przypadku nie należy przekraczać maksymalnie dopuszczalnej prędkości dla tego biegu.W zależności od typu skrzyni i samochodu prędkość ta najczęściej zawarta jest w przedziale 60-80 km/h.Przy użytkowaniu konkretnego modelu samochodu należy znać wartości maksymalnych prędkości dla poszczególnych biegów.
Blokady pierwszego biegu używa się również do prób uwolnienia w przypadku ugrzęźnięcia w błocie lub śniegu , oraz w przypadku konieczności użycia funkcji hamowania samochodu silnikiem np. przy jeździe w trudnych warunkach terenowych lub górskich.W każdym przypadku należy pamiętać o maksymalnie dopuszczalnej prędkości jazdy dla tego biegu.Włączanie blokady pierwszego biegu wskazane jest po pełnym zatrzymaniu samochodu.Przy przełączaniu dźwignią zmiany biegów programu skrzyni w czasie jazdy , z pozycji zblokowanego pierwszego biegu w kierunku pozycji normalnego programu można korzystać z kolejnych występujących po drodze blokad określonych biegów. Należy przy tym pamiętać o nie przekraczaniu maksymalnie dozwolonych prędkości dla danego biegu.
:D
 
 
 
jacek11 
Mitsumaniak
Yatsu~eku

Auto: EA2W Żółwik, Outlander CW8W
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 122 razy
Dołączył: 07 Lis 2007
Posty: 11168
Skąd: Radomsko
Wysłany: 12-09-2009, 13:07   

Czyli jak rozumiem,nie pozwala na przełączenie na następny bieg :?:
_________________

 
 
 
embejo 
Nowy Forumowicz
japończyk...

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 GLSi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Wrz 2009
Posty: 12
Skąd: Świercze
Wysłany: 12-09-2009, 13:16   

jacek11 napisał/a:
Czyli jak rozumiem,nie pozwala na przełączenie na następny bieg :?:

No ja tak zrozumiałem i chyba dobrze, czyli L to 1, jadąc na niej nie pozwolimy skrzyni na przełączenie na wyższy bieg, tak samo jak masz 2 to skrzynia zmieni max do 2 biegu, dalej nie poleci, hehe dzięki serdeczne za odpowiedź.
 
 
lombard 
Forumowicz
JESTEM HARDCOREM !!!

Auto: ECLIPSE 1G 2,0 92r(BEZ TURBO)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 31 Sie 2009
Posty: 266
Skąd: Koszalin
Wysłany: 12-09-2009, 13:18   

DOKŁADNIE TAK:) "L" UŻYWAJ GDY MASZ ZAMIAR NP.AGRESYWNIE RUSZYĆ Z POD ŚWIATEŁ :D LUB GDY AUTO JEST MOCNO OBCIĄŻONE NP.PRZYCZEPKĄ.UŻYCIE POZYCJI "L"POZWALA NA LEPSZE ROZŁOŻENIE MOMĘTU OBROTOWEGO NA WIĘKSZĄ ILOŚĆ PODZESPOŁÓW SKRZYNI BIEGÓW A CO ZA TYM IDZIE WOLNIEJSZE JEJ ZUŻYCIE. :D
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.