Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Stukanie w maualu na luzie po wymianie sprzęgła
Autor Wiadomość
frykas 
Forumowicz

Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: LBN
Wysłany: 12-08-2009, 10:15   [EA5A/W 2.5] Stukanie w maualu na luzie po wymianie sprzęgła

Po wymianie sprzęgła słychać dziwne stukanie które znika jak wcisnę sprzęgło (wymienine kompletne 1 tydz temu daikin/exedy kupiony u japaneze), poza tym czasami odczuwalne jest drżenie przy wysprzęglaniu... co to może być? źle sałożone sprzęgło? takie objawy podlegają reklamacji?
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 18:08, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-08-2009, 17:07   

Wymieniałeś łożysko oporowe? Ja bym reklamował u mechanika.
 
 
pan_slonik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 90
Skąd: krakow
Wysłany: 12-08-2009, 19:50   

stukanie na luzie + brak stukania na wcisnietym sprzęgle = lozyska na wałku sprzęgłowym w skrzyni

"poza tym czasami odczuwalne jest drżenie przy wysprzęglaniu"
jakiego typu drzenie? karaseri, pedału sprzegła ... ????
Ostatnio zmieniony przez pan_slonik 13-08-2009, 10:09, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
frykas 
Forumowicz

Auto: GAL 2.5 V6 AVANCE,IMPREZA
Dołączył: 09 Lis 2008
Posty: 66
Skąd: LBN
Wysłany: 12-08-2009, 20:05   

drżenie jest na pedale, takie pulsowanie pedału bez wyczuwalnego szarpania samochodem. Przed wymiana sprzęgła samochód po postoju kilkugodzinnym nie ruszał płynnie tylko podrzucało całą budą, zapowietrzało się pompa, po wymianie sprzęgła jakichś zabiegach przy pompie miało się to skończyć (tarcza starego sprzęgła nierównomiernie strata choć gruba)
 
 
pan_slonik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 90
Skąd: krakow
Wysłany: 12-08-2009, 21:11   

jedz do mechanika i niech sprawdza nie powinien pedal pulsowac. mozliwe ze cos jest nie tak zlozone
 
 
PLPynton
[Usunięty]

Wysłany: 12-08-2009, 21:35   

dokladnie lozysko na walku wejsciowym skrzyni najprawdopodobniej, to taka pieta ahillesowa manualow w galancie, szczegolnie 2.5
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-08-2009, 21:38   

Panowie ale łożysko oporowe hałasuje głównie podczas rozpędzania i hamowania silnikiem...
 
 
pan_slonik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 90
Skąd: krakow
Wysłany: 12-08-2009, 21:55   

Owczar napisał/a:
Panowie ale łożysko oporowe hałasuje głównie podczas rozpędzania i hamowania silnikiem...


zobaczymy jutro.
Z tym stukaniem na luzie jest róznie. U mnie halasuje na postoju i to nie zawsze co poo ktores nacisniecie sprzegla, natomiast przy przyspieszaniu jak i przy delikatnym przyspieszaniu na jedynce nic nie slychac.

Jutro zawoże auto to kumpla od skrzyn, ktory mami to zrobic. Stad Owczar moje pytanie o łożyska w innym temacie. Chce zawiesc rano i odebrac popoludniu nie czekajac na lozyska jak przyjda do sklepu, ale zobaczymy w hurtowni podobno maja...

Opisze efekty wymiany, czy stukanie umilkło.
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14375
Skąd: Pruszków
Wysłany: 12-08-2009, 22:11   

pan_slonik, powinni Ci dobrać po numerze VIN, większość hurtowni ma katalogi.
 
 
pan_slonik 
Mitsumaniak

Auto: Galant 2.0 EA2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 19 Kwi 2006
Posty: 90
Skąd: krakow
Wysłany: 14-08-2009, 23:22   

Po numerze VIN w intercarsie odesłali mnie do hurtowni z łozyskami.

Łozysko wymienilem i jak reką odjąl.


Siedziało tam NSK B25-157, a założyłem NSK B25-139.

łożyska te mają te same rozmiary oraz B25-139 ma wieksza ilość kulek wiec teoretycznie wytrzyma dłużej. Koszt w sklepie specjal w krakowie handlującym łożyskami itp to 58zl


Przy okazji zmienilem łożysko wyciskowe sprzęgła bo juz zaczynało hałasować.

Szukajac w miedzy czasie informacji o łozyskach znalazlem coś takiego


Hi!
Friends, here is the list of Mitsu Bearing, which can be used instead original (because price for example for OEM bearing is 30, same bearing but in Koyo or another box is 4$. Do you see difference. So, here it goes. OEM no = Japan Bearing number = SKF bearing
Also, I found that SKF bearing are MUCH better than OEM
MD700207 = NSK B25-139C3 (This is most popular bearing which dies first in Mitsu Galant M/T FWD.
MD724118 = NSK R30-10
MD718028 = KOYO 30306J-N = SKF 30306J2/Q
MD710663 = KOYO 57428-N
MD718030 = NTN TMB306B = 6306 ETN9
MB393957 = NSK HR30207J = 30207J2/Q
MD707506 = NSK HR30206J = 30206J2/Q
MD723327 = KOYO ST2857-N
MD726235 = KOYO 26118YRI-N
MD719318 = KOYO C00778
MD729948 = KOYO DG256318
MD727861 = NSK R31Z-11g
MD747740 = NSK 30TMOS = 6306 N
MD717670 = NSK TM206U1 = 6206 ETN9
MD703856 = NSK 62/28 = 62/28
MD717511 = NSK LM6704B = LM67048/010/Q
MD724117 = NSK R28-9A
MD720623 = KOYO LM300849
MD718322 = KOYO 32009JR = 32009XQ
MD732314 = NSK TF R25-19g (More strong = HR32205)
MD726235 = KOYO 26283-N
MD727860 = NSK R41-1g
MD726236 = KOYO 303/28-N
MD706566 = KOYO 6207R

Uff, here is all, what I discovered currently.

to dla potomności

znalazlem to na stronie

http://www.galantvr4.org/ubbthreads/ubbthreads.php
 
 
Tharo
[Usunięty]

Wysłany: 11-09-2009, 22:19   

Witam szanownych kolegów!
Odświeżyłem temat, bo jest najbardziej aktualny i zbliżony do mojego problemu. Mam w zasadzie te same objawy. Po wymianie sprzęgła mam to dziwne stukanie, dodatkowo w odróżnieniu od pan_slonik słychać je również podczas ruszania. I to delikatnego. Odgłos podobny do kończącego się przegubu. Jak ruszam w wyższych obrotów wszystko OK. Czy to też kwestia tego łożyska?
Dodam że Gala kupiłem w Niemczech już z ostrym defektem sprzęgła. Ledwo wjechał na lawetę. Mechanik jak wymieniał (kompletne) to pokazał mi pęknięty(!) docisk.

Pozdrawiam
 
 
mandro33 
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Galant 2.0 16V EA2A
Dołączył: 26 Mar 2007
Posty: 68
Skąd: Częstochowa
Wysłany: 12-09-2009, 16:47   

Dołącze się do tematu, po wymianie kompletnego sprzęgła AISIN łącznie z łozyskiem oporowym nie jestem do konca usatysfakcjonowany,poniewaz łapa sprzegła lekko drży i przenosi automatycznie na pedał sprzęgła.Przychyle się do opini PLPytona że mechanicy albo udaja albo nie chca sie bawic w naprawe skrzyni tzn.wymiany łożyska wałka sprzęgłowego,nie zapominajmy ze wchodzi w rachube jeszcze jedno male łozysko podparcia wałka sprzegłowego,osadzone w kole zamachowym.
_________________
DARIO
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.