Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 17:50 |
Podłączenie anteny |
Autor |
Wiadomość |
BartekWu
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 106 Skąd: Podwarszawa
|
Wysłany: 13-09-2009, 19:56 Podłączenie anteny
|
|
|
Panowie,
Oryginalna antena uległa złamaniu więc kupiłem ale alegrze zamiennik za 50. Wszystko było by fajnie ale jest to dość proste ustrojstwo i Pan elektryk stwierdził że można to podłączyć jedynie w taki sposób, aby antena wysuwała się po przekręceniu kluczyka i chowała po zgaszeniu zapłonu - sterowania z radia (wysuwanie na ON/chowanie na OFF) się nie da zrobić, bo za to odpowiada jakiś sterownik który jest przy oryginalnej antenie a w tym zamienniku tego nie ma. Zamiennik jest sterowany masa dlatego moje pytanie brzmi, jak rozwiązać taki problem ? Ciagnąć niezależny przewód od radia ? a może da się przemontować sterownik z oryginalnej anteny ? |
|
|
|
 |
and.lukas
Forumowicz
Auto: Mitsu Sigma kombi '95
Dołączył: 13 Gru 2008 Posty: 54 Skąd: Mszczonów
|
Wysłany: 13-09-2009, 20:46
|
|
|
Skoro mozna zrobic po zapłonie to i można zrobić po włączeniu radia- zmień elektryka...
(prawie)Każde radio ma wyjście remote, albo e.antena ( najczęściej jest to niebieski przewód) na którym pojawia się nap. 12V po uruchonieniu odtwarzacza lub przełączeniu na radio.
Z tego wyjścia przez przekaźnik 12V można sterować masą antenę elektryczna. |
_________________ Powymyślali te durackie maszyny, bo siły w rękach nie mieli...
Kazimierz Pawlak (ten od Kargula) |
|
|
|
 |
BartekWu
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 22 Lis 2008 Posty: 106 Skąd: Podwarszawa
|
Wysłany: 13-09-2009, 20:52
|
|
|
Nie no generalnie jest tak jak mówisz - może nie do końca precyzyjnie opisałem. Nie chodzi o to jak wyprowadzić sterowanie z radia (power on) bo ono jest wyprowadzone na kostkę w bagażniku. Raczej chodzi o to jak podłączyć ta antenę http://www.allegro.pl/ite...niwersalna.html bezpośrednio do tejże kostki, bo w oryginalnej to za to czy antena się wysuwa i chowa przy włączonym radio odpowiada chyba sterownik, a bez tego sterownika chyba się nie da - a może się da ? tylko właśnie pytanie brzmi jak ? |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 13-09-2009, 20:58
|
|
|
Stawiam na podłączenie takie:
czarny- masa
czerwony +12V
niebieski - sterowanie - albo z radia albo ze stacyjki, albo z dodatkowego włącznika
Mówisz ze antena sterowana minusem - radia zwykle podają 12V po włączeniu na pin "power antena"(czy jakoś tak). Wystarczy przekaźnik tudzież tranzystor i mamy sterowanie masą
Sterownik jest wbudowany w antenę inaczej by się nie zatrzymywała po wysunięciu do końca itp
Zmień elektryka, albo sam podłącz. |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 13-09-2009, 23:17
|
|
|
problem trywialny - przekaz i montaż zależny od odbiorcy , wiec jak kto z mitsu blisko - to podskocz i podmontuj - a tego elektryka odeślij do szkoły |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 14-09-2009, 18:13
|
|
|
Z tego co zbadałem to oryginalna antena jest sterowana napięciem. Nie wiem jak ta dokupiona ale skoro otwiera się po podaniu prądu ze stacyjki to znaczy ze powinna tak samo działać. Jak będzie okazja to się spotkamy i zbadam sprawę choć po rozmowie z Bartkiem wiem na 99% ze to kwestia "chęci" (braku tychże) elektryka. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
|