Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: lukasz12
12-12-2009, 17:50
Podłączenie anteny
Autor Wiadomość
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 13-09-2009, 19:56   Podłączenie anteny

Panowie,
Oryginalna antena uległa złamaniu więc kupiłem ale alegrze zamiennik za 50. Wszystko było by fajnie ale jest to dość proste ustrojstwo i Pan elektryk stwierdził że można to podłączyć jedynie w taki sposób, aby antena wysuwała się po przekręceniu kluczyka i chowała po zgaszeniu zapłonu - sterowania z radia (wysuwanie na ON/chowanie na OFF) się nie da zrobić, bo za to odpowiada jakiś sterownik który jest przy oryginalnej antenie a w tym zamienniku tego nie ma. Zamiennik jest sterowany masa dlatego moje pytanie brzmi, jak rozwiązać taki problem ? Ciagnąć niezależny przewód od radia ? a może da się przemontować sterownik z oryginalnej anteny ?
 
 
and.lukas 
Forumowicz

Auto: Mitsu Sigma kombi '95
Dołączył: 13 Gru 2008
Posty: 54
Skąd: Mszczonów
Wysłany: 13-09-2009, 20:46   

Skoro mozna zrobic po zapłonie to i można zrobić po włączeniu radia- zmień elektryka...
(prawie)Każde radio ma wyjście remote, albo e.antena ( najczęściej jest to niebieski przewód) na którym pojawia się nap. 12V po uruchonieniu odtwarzacza lub przełączeniu na radio.
Z tego wyjścia przez przekaźnik 12V można sterować masą antenę elektryczna.
_________________
Powymyślali te durackie maszyny, bo siły w rękach nie mieli...
Kazimierz Pawlak (ten od Kargula)
 
 
BartekWu 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Diamante, 6G72 DOHC
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 22 Lis 2008
Posty: 106
Skąd: Podwarszawa
Wysłany: 13-09-2009, 20:52   

Nie no generalnie jest tak jak mówisz - może nie do końca precyzyjnie opisałem. Nie chodzi o to jak wyprowadzić sterowanie z radia (power on) bo ono jest wyprowadzone na kostkę w bagażniku. Raczej chodzi o to jak podłączyć ta antenę http://www.allegro.pl/ite...niwersalna.html bezpośrednio do tejże kostki, bo w oryginalnej to za to czy antena się wysuwa i chowa przy włączonym radio odpowiada chyba sterownik, a bez tego sterownika chyba się nie da - a może się da ? tylko właśnie pytanie brzmi jak ?
 
 
Zajc3w 
Mitsumaniak


Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy
Dołączył: 05 Mar 2009
Posty: 801
Skąd: Londyn
Wysłany: 13-09-2009, 20:58   

Stawiam na podłączenie takie:
czarny- masa
czerwony +12V
niebieski - sterowanie - albo z radia albo ze stacyjki, albo z dodatkowego włącznika

Mówisz ze antena sterowana minusem - radia zwykle podają 12V po włączeniu na pin "power antena"(czy jakoś tak). Wystarczy przekaźnik tudzież tranzystor i mamy sterowanie masą :D

Sterownik jest wbudowany w antenę inaczej by się nie zatrzymywała po wysunięciu do końca itp

Zmień elektryka, albo sam podłącz.
_________________
Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana
 
 
 
VirMan 
Mitsumaniak
maniacc


Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy
Dołączył: 11 Lut 2009
Posty: 1602
Skąd: Tarnów
Wysłany: 13-09-2009, 23:17   

problem trywialny - przekaz i montaż zależny od odbiorcy , wiec jak kto z mitsu blisko - to podskocz i podmontuj - a tego elektryka odeślij do szkoły ;)
_________________
Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi. :)
DONE: resurrection ;)
 
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 14-09-2009, 18:13   

Z tego co zbadałem to oryginalna antena jest sterowana napięciem. Nie wiem jak ta dokupiona ale skoro otwiera się po podaniu prądu ze stacyjki to znaczy ze powinna tak samo działać. Jak będzie okazja to się spotkamy i zbadam sprawę choć po rozmowie z Bartkiem wiem na 99% ze to kwestia "chęci" (braku tychże) elektryka.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.