Zlot Samochodów Mitsubishi w Złotym Stoku |
Autor |
Wiadomość |
KorreS
Forumowicz

Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 16-09-2009, 16:11
|
|
|
Mnie też. Ale nadwozia samonośne mają pewne ograniczenia przy modyfikowaniu (podobnie jest moim "kioskiem") |
_________________ Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'. |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 16-09-2009, 17:01
|
|
|
KorreS napisał/a: | Pozostaje podnieść dupinę na sprężynach bo podciąć tyłu chyba za bardzo się nie da ze względu na charakter konstukcji.
Tam już chyba taka rama-nierama jest? |
Tam było błoto i hak nie przeszkadzał, bo przechodził gładko. Wadziłem już samym zderzakiem
Mój podniesiony jest o 4 cm (mało bo mało, ale zawsze coś).
Tak jak piszecie - muscle cara z tego nie zrobię, ale mimo wszystko autko mi się podoba |
_________________
 |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 16-09-2009, 18:37
|
|
|
Zanim zrobiłem tylny zderzak (który zweryfikował się zimową porą) jeździłem z fabrycznym hakiem i dobijałem dość często.Teraz po przeróbce też dobija (może to być przyczyną nie odpowiedniego tylnego zawieszenia lub nie umiejętnej jazdy )ale zdecydowanie mniej.Hak mam założony od jakiegoś BMW zdejmowana kula a dodatkowo odkręcane mocowanie tej kuli->> 3 śruby. Na bokach zderzaka jest coś na kształt ostrogi->> to ona pierwsza przyjmuje "ciosy".Większe opony z 31'' na 32'' podniosą samochód a raczej dolną cześć->>mosty->> o zaledwie 1,25cm a spalanie wzrośnie o... znacznie ->> poprawcie mnie jeśli się mylę.Poglądowo zamieszczam parę zdjątek z wyglądu tylnego zderzaka.
http://waldkowe.web-album...6,zderzak-tylny
Ostatnie zdjęcie daje ogląd co można zyskać |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
KorreS
Forumowicz

Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-09-2009, 10:40
|
|
|
OK. Sorki za w wątku.
Gene posprzątasz? |
_________________ Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'. |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 17-09-2009, 12:01
|
|
|
KorreS jest ok. |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 17-09-2009, 12:02
|
|
|
I pojawiły się długo oczekiwane zdjęcia Gene. Zapraszamy do oglądania w galerii P.O.C. Polska .
PS
Mi osobiście bardzo to się podoba |
_________________
 |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 18-09-2009, 11:47
|
|
|
Zdjęcia super
Chyba było sympatycznie
diWhizZ napisał/a: | A już największego ćwieka to mi z Bartkiem zabiliście tą automatyczną skrzynią biegów, |
Panowie o co chodzi z tym automatem, że co, że niby lepszy niż manual ? |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 18-09-2009, 14:12
|
|
|
Herkules13 napisał/a: |
Panowie o co chodzi z tym automatem, że co, że niby lepszy niż manual ? |
Tak się właśnie zastanawiam, muszę jeszcze zasięgnąć opinii jak z awaryjnością i efektywnością w terenie ... bo niestety 2.8 manual w "extremalnych" warunkach miejskich korków i poruszania się na "żabę" jest dosyć męczący. |
|
|
|
 |
jawaldek
Mitsumaniak
Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy Dołączył: 25 Mar 2008 Posty: 2238 Skąd: Polska
|
Wysłany: 18-09-2009, 19:01
|
|
|
Cytat: | Panowie o co chodzi z tym automatem, że co, że niby lepszy niż manual ? |
Według mnie,jako użytkownika automatu,lepszy jest automat bo:1)silnik nie zgaśnie w najmniej odpowiednim momencie gdy źle dobierzesz bieg w manualu 2)nie ma ryzyka spalenia,przyspawania sprzęgła 3)nie musisz zastanawiać się jaki dobrać bieg i ew redukować go w czasie przeprawy ->>lepsza koncentracja na trasę (kamienie,korzenie itd itp).Awaryjność->> jeśli się dba prawidłowo o terminową wymianę oleju to spoko aczkolwiek może zawieść elektronika Jako minus to automat zbiera się wolniej oraz ciężko dostać części ale są i fakt nie używania lewej nogi może doprowadzić do lenistwa tejże Zapewne pojawi się tyle opinii ilu jest użytkowników ale ja jestem stanowczo za automatem ->>poprzedni samochód jaki miałem też był w automacie |
_________________ http://mudmania4x4.com.pl/
 |
|
|
|
 |
Herkules13 [Usunięty]
|
Wysłany: 19-09-2009, 11:15
|
|
|
OK zrozumiałem
Argumentacja sensowna
Tak szczerze mówiąc to też ostatnio myśle o automacie i następny samochód napewno będzie go posiadał
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Baca123
Nowy Forumowicz
Auto: L-200 DAKAR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 9 Skąd: Łąka
|
Wysłany: 21-09-2009, 12:48
|
|
|
Witam
wszystkich drogich forumowiczów
czy można się dowiedzieć gdzie są umieszczone filmiki z tego zlotu
z poważaniem Gibas Andrzej |
|
|
|
 |
Szyszkowa
mod Pajero seek&destroy

Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 25 Mar 2007 Posty: 308 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-09-2009, 21:19
|
|
|
Baca123 napisał/a: | Witam
wszystkich drogich forumowiczów
czy można się dowiedzieć gdzie są umieszczone filmiki z tego zlotu
z poważaniem Gibas Andrzej |
Filmik będzie dostępny już niedługo, na www.pajero.org.pl. Jeszcze dzień, dwa. |
_________________
 |
|
|
|
 |
KorreS
Forumowicz

Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 21 Sie 2008 Posty: 65 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 23-09-2009, 14:59
|
|
|
Waldku tak fajnie rozwinąłeś temat że pozwolę sobie oprzeć się na tym co powiedziałeś bo to są super przykłady i argumenty
jawaldek napisał/a: | Cytat: | Panowie o co chodzi z tym automatem, że co, że niby lepszy niż manual ? |
Według mnie,jako użytkownika automatu,lepszy jest automat bo:1)silnik nie zgaśnie w najmniej odpowiednim momencie gdy źle dobierzesz bieg w manualu 2)nie ma ryzyka spalenia,przyspawania sprzęgła 3)nie musisz zastanawiać się jaki dobrać bieg i ew redukować go w czasie przeprawy ->>lepsza koncentracja na trasę (kamienie,korzenie itd itp). |
Ja bym dodał jeszcze że łatwość ruszania pod górę i to nawet baaardzo stromą, co nie jest bez znaczenia gdy prowadzi się auto w grubych buciorach (z uwagi np. na błoto) a nie w adidaskach Auto nie stacza się do tyłu lub jest to staczanie dość powolne (w zależności od masy własnej pojazdu)
W cienkich butach łatwo jest operować prawą nogą jednocześnie gazem i hamulcem ale w trepach to już spore utrudnienie.
No i nie traci się czasu na zmianę biegów co przy jeździe pod górę może spowodować że auto zatrzyma się jeśli nie zrobi się tego dość szybko.
jawaldek napisał/a: | jeśli się dba prawidłowo o terminową wymianę oleju to spoko aczkolwiek może zawieść elektronika |
Zdecydowanie należy pamiętać, że NIE MA AUTOMATÓW BEZOBSŁUGOWYCH (jeśli chodzi o czynności serwisowe). ATF (olej/płyn hydrauliczny) w automacie podlega prawie takim samym przeciążeniom jak olej silnikowy.
Po pierwsze - pełni rolę medium przekazującego napęd (nie ma fizycznego połączenia silnika ze skrzynią a jedynie poprzez tzw. konwerter w którym znajdują się turbiny z których jedna wprawia ATF w ruch i ATF porusza drugą turbinę) Występuje więc tam spore ciśnienie i wymagana jest odporność na spienianie. Do tego ATF porusza zaworami.
Po drugie - pełni funkcje smarujące (czyli występuje tarcie).
Po trzecie - pełni funkcję chłodziwa (czyli występuje działanie wysokich temperatur).
ATF powinno się w zależności od typu ASB i stylu jazdy wymieniać co 30.000-100.000 km. Im częściej skrzynia przerzuca przełożenia i pracuje pod większym obciążeniem (ruch miejski, jazda w terenie) tym wymiana powinna być częstrza. Jeśli auto robi gł. długie, autostradowe przebiegi to wystarczy co 80.000-100.000km.
jawaldek napisał/a: | Jako minus to automat zbiera się wolniej |
Jest to spowodowane tym, że właśnie ze wzgl. na działanie konwertera (zw. także sprzęgłem hydrokinetycznym) ASB działa przez większość czasu jakby na "półsprzęgle". Dopiero przy pewnych wartościach prędkości (także obrotowej silnika) ASB włącza tzw. blokadę konwertera i wtedy skrzynia działa na pełnym sprzęgu. Ale jak się depnie to poprzez szybkość zmiany biegów można te straty nadrobić
jawaldek napisał/a: | ciężko dostać części |
Niestety ewentualny remont jest dość drogi i musi być przeprowadzony w specjalistycznym warsztacie. ASO nie remontują a tylko wymieniają skrzynie na nowe.
[ Dodano: 23-09-2009, 15:21 ]
Aha, no i żeby nie było że są same "+".
Żeby w błocie rozbujać auto na tzw. "kołyskę" (tzn. tył-przód) trzeba mieć trochę wprawy żeby nie uszkodzić skrzyni |
_________________ Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'. |
|
|
|
 |
Baca123
Nowy Forumowicz
Auto: L-200 DAKAR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009 Posty: 9 Skąd: Łąka
|
Wysłany: 19-10-2009, 09:46
|
|
|
Czekam do piątku ma się wyjaśnić sprawa |
Ostatnio zmieniony przez Baca123 20-10-2009, 11:43, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
diWhizZ
Mitsumaniak

Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 27 Lip 2009 Posty: 192 Skąd: Radom
|
Wysłany: 19-10-2009, 13:03
|
|
|
Na stronie Zlotu (link) są namiary do Bartka i Karoliny ... a tak BTW, to ten wątek nie jest chyba najlepszym miejscem do informowania innych o swoich problemach z częściami czy płatnościami, nie sądzisz? |
|
|
|
 |
|