Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zlot Samochodów Mitsubishi w Złotym Stoku
Autor Wiadomość
KorreS 
Forumowicz


Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-09-2009, 16:11   

Mnie też. Ale nadwozia samonośne mają pewne ograniczenia przy modyfikowaniu (podobnie jest moim "kioskiem") :mrgreen:
_________________
Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'.
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 16-09-2009, 17:01   

KorreS napisał/a:
Pozostaje podnieść dupinę na sprężynach bo podciąć tyłu chyba za bardzo się nie da ze względu na charakter konstukcji. :D
Tam już chyba taka rama-nierama jest? :roll: :mrgreen:


Tam było błoto i hak nie przeszkadzał, bo przechodził gładko. Wadziłem już samym zderzakiem :(
Mój podniesiony jest o 4 cm (mało bo mało, ale zawsze coś).

Tak jak piszecie - muscle cara z tego nie zrobię, ale mimo wszystko autko mi się podoba ;)
_________________

 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 16-09-2009, 18:37   

Zanim zrobiłem tylny zderzak (który zweryfikował się zimową porą) jeździłem z fabrycznym hakiem i dobijałem dość często.Teraz po przeróbce też dobija (może to być przyczyną nie odpowiedniego tylnego zawieszenia lub nie umiejętnej jazdy :wink: )ale zdecydowanie mniej.Hak mam założony od jakiegoś BMW zdejmowana kula a dodatkowo odkręcane mocowanie tej kuli->> 3 śruby. Na bokach zderzaka jest coś na kształt ostrogi->> to ona pierwsza przyjmuje "ciosy".Większe opony z 31'' na 32'' podniosą samochód a raczej dolną cześć->>mosty->> o zaledwie 1,25cm a spalanie wzrośnie o... znacznie ->> poprawcie mnie jeśli się mylę.Poglądowo zamieszczam parę zdjątek z wyglądu tylnego zderzaka.
http://waldkowe.web-album...6,zderzak-tylny
Ostatnie zdjęcie daje ogląd co można zyskać :wink:
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
KorreS 
Forumowicz


Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 17-09-2009, 10:40   

OK. Sorki za w wątku.

Gene posprzątasz? :P
_________________
Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'.
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 17-09-2009, 12:01   

KorreS jest ok. :wink:
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 17-09-2009, 12:02   

I pojawiły się długo oczekiwane zdjęcia Gene. Zapraszamy do oglądania w galerii P.O.C. Polska .

PS
Mi osobiście bardzo to się podoba ;) :mrgreen:
_________________

 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 18-09-2009, 11:47   

Zdjęcia super
Chyba było sympatycznie



diWhizZ napisał/a:
A już największego ćwieka to mi z Bartkiem zabiliście tą automatyczną skrzynią biegów,


Panowie o co chodzi z tym automatem, że co, że niby lepszy niż manual ?
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 18-09-2009, 14:12   

Herkules13 napisał/a:

Panowie o co chodzi z tym automatem, że co, że niby lepszy niż manual ?


Tak się właśnie zastanawiam, muszę jeszcze zasięgnąć opinii jak z awaryjnością i efektywnością w terenie ... bo niestety 2.8 manual w "extremalnych" warunkach miejskich korków i poruszania się na "żabę" jest dosyć męczący.
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 18-09-2009, 19:01   

Cytat:
Panowie o co chodzi z tym automatem, że co, że niby lepszy niż manual ?

Według mnie,jako użytkownika automatu,lepszy jest automat bo:1)silnik nie zgaśnie w najmniej odpowiednim momencie gdy źle dobierzesz bieg w manualu 2)nie ma ryzyka spalenia,przyspawania sprzęgła 3)nie musisz zastanawiać się jaki dobrać bieg i ew redukować go w czasie przeprawy ->>lepsza koncentracja na trasę (kamienie,korzenie itd itp).Awaryjność->> :?: :?: jeśli się dba prawidłowo o terminową wymianę oleju to spoko aczkolwiek może zawieść elektronika :P Jako minus to automat zbiera się wolniej oraz ciężko dostać części ale są :idea: i fakt nie używania lewej nogi :wink: :mrgreen: może doprowadzić do lenistwa tejże :mrgreen: Zapewne pojawi się tyle opinii ilu jest użytkowników ale ja jestem stanowczo za automatem ->>poprzedni samochód jaki miałem też był w automacie
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
Herkules13
[Usunięty]

Wysłany: 19-09-2009, 11:15   

OK zrozumiałem
Argumentacja sensowna :roll:

Tak szczerze mówiąc to też ostatnio myśle o automacie i następny samochód napewno będzie go posiadał

Pozdrawiam
 
 
Baca123 
Nowy Forumowicz

Auto: L-200 DAKAR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 9
Skąd: Łąka
Wysłany: 21-09-2009, 12:48   

Witam
wszystkich drogich forumowiczów
czy można się dowiedzieć gdzie są umieszczone filmiki z tego zlotu
z poważaniem Gibas Andrzej
 
 
Szyszkowa 
mod Pajero
seek&destroy


Auto: Pajero 3,2 DiD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 308
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-09-2009, 21:19   

Baca123 napisał/a:
Witam
wszystkich drogich forumowiczów
czy można się dowiedzieć gdzie są umieszczone filmiki z tego zlotu
z poważaniem Gibas Andrzej


Filmik będzie dostępny już niedługo, na www.pajero.org.pl. Jeszcze dzień, dwa.
_________________

 
 
KorreS 
Forumowicz


Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-09-2009, 14:59   

Waldku tak fajnie rozwinąłeś temat że pozwolę sobie oprzeć się na tym co powiedziałeś bo to są super przykłady i argumenty :wink:

jawaldek napisał/a:
Cytat:
Panowie o co chodzi z tym automatem, że co, że niby lepszy niż manual ?

Według mnie,jako użytkownika automatu,lepszy jest automat bo:1)silnik nie zgaśnie w najmniej odpowiednim momencie gdy źle dobierzesz bieg w manualu 2)nie ma ryzyka spalenia,przyspawania sprzęgła 3)nie musisz zastanawiać się jaki dobrać bieg i ew redukować go w czasie przeprawy ->>lepsza koncentracja na trasę (kamienie,korzenie itd itp).


Ja bym dodał jeszcze że łatwość ruszania pod górę i to nawet baaardzo stromą, co nie jest bez znaczenia gdy prowadzi się auto w grubych buciorach (z uwagi np. na błoto) a nie w adidaskach ;) Auto nie stacza się do tyłu lub jest to staczanie dość powolne (w zależności od masy własnej pojazdu)
W cienkich butach łatwo jest operować prawą nogą jednocześnie gazem i hamulcem ale w trepach to już spore utrudnienie.
No i nie traci się czasu na zmianę biegów co przy jeździe pod górę może spowodować że auto zatrzyma się jeśli nie zrobi się tego dość szybko.

jawaldek napisał/a:
jeśli się dba prawidłowo o terminową wymianę oleju to spoko aczkolwiek może zawieść elektronika

Zdecydowanie należy pamiętać, że NIE MA AUTOMATÓW BEZOBSŁUGOWYCH (jeśli chodzi o czynności serwisowe). ATF (olej/płyn hydrauliczny) w automacie podlega prawie takim samym przeciążeniom jak olej silnikowy.
Po pierwsze - pełni rolę medium przekazującego napęd (nie ma fizycznego połączenia silnika ze skrzynią a jedynie poprzez tzw. konwerter w którym znajdują się turbiny z których jedna wprawia ATF w ruch i ATF porusza drugą turbinę) Występuje więc tam spore ciśnienie i wymagana jest odporność na spienianie. Do tego ATF porusza zaworami.

Po drugie - pełni funkcje smarujące (czyli występuje tarcie).

Po trzecie - pełni funkcję chłodziwa (czyli występuje działanie wysokich temperatur).

ATF powinno się w zależności od typu ASB i stylu jazdy wymieniać co 30.000-100.000 km. Im częściej skrzynia przerzuca przełożenia i pracuje pod większym obciążeniem (ruch miejski, jazda w terenie) tym wymiana powinna być częstrza. Jeśli auto robi gł. długie, autostradowe przebiegi to wystarczy co 80.000-100.000km.

jawaldek napisał/a:
Jako minus to automat zbiera się wolniej

Jest to spowodowane tym, że właśnie ze wzgl. na działanie konwertera (zw. także sprzęgłem hydrokinetycznym) ASB działa przez większość czasu jakby na "półsprzęgle". Dopiero przy pewnych wartościach prędkości (także obrotowej silnika) ASB włącza tzw. blokadę konwertera i wtedy skrzynia działa na pełnym sprzęgu. Ale jak się depnie to poprzez szybkość zmiany biegów można te straty nadrobić ;)

jawaldek napisał/a:
ciężko dostać części

Niestety ewentualny remont jest dość drogi i musi być przeprowadzony w specjalistycznym warsztacie. ASO nie remontują a tylko wymieniają skrzynie na nowe.

[ Dodano: 23-09-2009, 15:21 ]
Aha, no i żeby nie było że są same "+". :mrgreen:
Żeby w błocie rozbujać auto na tzw. "kołyskę" (tzn. tył-przód) trzeba mieć trochę wprawy żeby nie uszkodzić skrzyni :roll:
_________________
Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'.
 
 
Baca123 
Nowy Forumowicz

Auto: L-200 DAKAR
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Wrz 2009
Posty: 9
Skąd: Łąka
Wysłany: 19-10-2009, 09:46   

Czekam do piątku ma się wyjaśnić sprawa
Ostatnio zmieniony przez Baca123 20-10-2009, 11:43, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
diWhizZ 
Mitsumaniak


Auto: Pajero V46 `99
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Lip 2009
Posty: 192
Skąd: Radom
Wysłany: 19-10-2009, 13:03   

Na stronie Zlotu (link) są namiary do Bartka i Karoliny ... a tak BTW, to ten wątek nie jest chyba najlepszym miejscem do informowania innych o swoich problemach z częściami czy płatnościami, nie sądzisz?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.