Roznice skrzyn 1.6 vs 1.8 |
Autor |
Wiadomość |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 15-09-2009, 23:34
|
|
|
Czerwien napisał/a: | ale warto inwestować w tą skrzynie bo ma zdrowe przełożenia |
z 1.6? |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 15-09-2009, 23:38
|
|
|
mkm napisał/a: | Czerwien napisał/a: | ale warto inwestować w tą skrzynie bo ma zdrowe przełożenia |
z 1.6? | Si. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 15-09-2009, 23:50
|
|
|
No to w tym momencie osłabiliście mnie panowie na maxa…
pawela twierdzi, ze super przełożenia sa w 1.8 i pakuje ja do 1.6, a tu okazuje się, ze super przełożenia sa w 1.6 i pakuje się ja do 1.8… Brawo, brawo.
Niestety pyjte jak chcesz pojeździć dlugo (wiecej niż dwa lata) tym autem to już szukaj skrzyni od 1.8, bo ta z 1.6 jest za slaba. Co ma słabszego niestety jeszcze nie wiem ale nawet czytanie opisow Miskow ze skrzynia 1.6 w 1.8 dowodzi, ze ta „zamiana” dlugo nie jezdzi. W druga strone owszem.
Powiem Wam szczerze, ze zwątpiłem! |
|
|
|
 |
pyjte
Mitsumaniak Klaun Szyderca

Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 556 Skąd: Bojtom.
|
Wysłany: 16-09-2009, 00:17
|
|
|
mkm napisał/a: | tym autem to już szukaj skrzyni od 1.8, bo ta z 1.6 jest za slaba | wiesz co poki co spisuje sie bardzo dobrze . A dostaje bardzo po sobie. Skrzynia 1.6 do 1.8 pasuje do niego jak ulał, auto ma bardzo dobre przyspieszenie dużo lepsza elastyczność... mkm nie wiem czy sie przejechales czy wiesz jak to jezdzi. Z checia Cie przewioze. |
_________________ Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi. |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 16-09-2009, 00:33
|
|
|
pyjte, pelna zgoda.
Rozbawil mnie tylko fakt, ze w Twoim temacie chwali się skrzynie z 1.6 zamontowana w 1.8, a w swoim temacie [p]pawela[/b] chwali skrzynie z 1.8 majac ja w 1.6, praktycznie tak samo to argumentując. Przyspieszenie, elastyczność itp.
Teraz moja „teoria” niestety nie poparta dowodami (jeszcze).
Skrzynie z 1.6 i 1.8 sa „prawie” takie same. I to „prawie” mnie interesuje. Jakby nie patrzec gti to prawie 30KM roznicy…
Moje „czarnowidzenie” wzielo się z tego powodu, ze jeżeli skrzynia z 1.3 zalozona u mnie w 1.6 wytrzymala rok (roznica mocy około 40KM) to z 1.6 w 1.8 także powinna miec skrocony zywot. |
Ostatnio zmieniony przez mkm 18-09-2009, 13:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 16-09-2009, 00:37
|
|
|
O ile mi wiadomo to skrzynie sa niemal identyczne... Jedyna róznica to prezełozenie głowne. |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
Ostatnio zmieniony przez mkm 18-09-2009, 13:49, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 16-09-2009, 00:46
|
|
|
mkm napisał/a: | pawela chwali skrzynie z 1.8 majac ja w 1.6 | Paweła miał wcześniej A/T - weź to pod uwagę. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
Ostatnio zmieniony przez mkm 18-09-2009, 13:50, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 16-09-2009, 01:09
|
|
|
Nie twierdze, ze te skrzynie nie sa identyczne. Ot po prostu na tym forum czytałem pare tematow dotyczących Gti-kow ze skrzyniami z 1.6.
Zawsze cos szwankowalo. A to cos huczalo, a to synchronizatory, a to cos jeszcze… Z tego powodu zacząłem się zastanawiac czym te skrzynie się roznia, bo roznic wg. mnie się musza.
[/quote] |
Ostatnio zmieniony przez mkm 18-09-2009, 13:52, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 16-09-2009, 18:26
|
|
|
tak odnośnie skrzyni... w moim 1wszym gieteju skrzynia padła po roku użytkowania, fakt faktem ale auto nie miało lekkiego żywota, założyłem następną skrzynie i po pół roku trzeba było ją remontować |
_________________
 |
|
|
|
 |
pyjte
Mitsumaniak Klaun Szyderca

Auto: demo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 27 Gru 2008 Posty: 556 Skąd: Bojtom.
|
Wysłany: 16-09-2009, 19:48
|
|
|
Może postaram się to jakoś wszystko racjonalnie podsumować:
1. mkm, nie wiem skąd przypuszczenia, że są jakieś problemy. W moim aucie poleciała linka sterująca skrzynią biegów, która nie jest jej elementem! Wszystko wskazywało, że to synchronizator, który zamówiłem i leży i się kurzy Więc twierdzenie, że są jakieś problemy mija się z prawdą, przynajmniej w moim przypadku. Ostre forsowanie czegoś o czym nie możemy powiedzieć na 100% jest nie fair.
2. Auto z przebiegiem ponad 200tyś niezależnie jaką ma skrzynie może wykazywać pewne zużycie- zarówno w 1.3 jak i w 1.6 oraz 1.8. Jest to wypadkowa kilku czynników- dbałości, sposobu eksploatacji itp.
3. Wydaje mi się, że skoro skośnoocy inżynierowie wymyślili skrzynie do GTi to najlepsza będzie skrzynia z GTi do GTi, a z 1.6 do 1.6 itp. Jak to działa w rzeczywistości nie wiem- nie ma żadnego CA5A na Śląsku więc pewnie tego nie sprawdzę. Wiem jedno- na pewno auto mniej pali niż seryjne CA5A (dłuższe przełożenia). Póki co jestem zadowolony z wszystkich aspektów, może przyszłość zweryfikuje moje zadowolenie.
Pozdrawiam!!! |
_________________ Prawda jest jak tyłek - każdy ma swoj i czasami śmierdzi. |
|
|
|
 |
Czerwien [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2009, 19:52
|
|
|
pyjte napisał/a: | Jak to działa w rzeczywistości nie wiem |
Uwierz,że nie byłbyś zadowolony |
|
|
|
 |
autoR [Usunięty]
|
Wysłany: 16-09-2009, 20:32
|
|
|
pyjte napisał/a: | autoR napisał/a: |
Nysan ma w swoim ulepie(prawdziwym gti) krzynie z 2.0 td i twierdzi że jest spoko. | Było to podyktowane jakimiś rozwiązaniami technicznymi czy brakiem skrzyni z gti? W sumie ta z diesla jeśli dobrze myślę może być bardziej wytrzymalsza.... |
Nie rozwiązaniami technicznymi lecz:
- dłuższe przełożenie i biegi(mniej wachluje lewarem) - przy 120km/h na 5 ciszej zdecydowanie w aucie
- ekonomia
- w założeniu powinna być bardziej wytrzymalsza - życie pokaże |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 16-09-2009, 20:36
|
|
|
Dzieciaki - więcej konkretów, mniej bicia piany i spokojniej.
Jeżeli chodzi o brak argumentów to moim zdaniem zarzucanie komuś ich braku bez przedstawienia własnych trudno zakwalifikować jako argument.
A na zdrowy chłopski rozum panowie - skrzynia z GTi miała krótsze przełożenia. Ta z 1.6 dłuższe. Przełożenie skrzyni z GTi do 4G92 da wzrost dynamiki i zmniejszenie prędkości max. I odwrotnie - skrzynia z 4G92 do 4G93 DOHC to spadek dynamiki i wzrost vmax - w rozsądnych granicach oczwiście bo ten silnik ma tylko 140KM i nie jest to specjalny rajdowiec.
I jeszcze mała uwaga na koniec - nie będę tolerował personalnych przepychanek. Zwłaszcza od osób, które nie przebierają w słowach i są do siebie uprzedzone. Załatwcie swoje prywatne sprawy poza Forum. Lub ja załatwię Nam odpoczynek od Was. Nie będę powtarzał w nieskończoność ostrzeżeń - to jest ostatnie.
Pozdrawiam
Administrator Forum |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
pawela
Mitsumaniak

Auto: 330i & ix20
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 45 razy Dołączył: 01 Lut 2007 Posty: 3478 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-09-2009, 23:01
|
|
|
Hubeeert napisał/a: | A na zdrowy chłopski rozum panowie - skrzynia z GTi miała krótsze przełożenia. Ta z 1.6 dłuższe. Przełożenie skrzyni z GTi do 4G92 da wzrost dynamiki i zmniejszenie prędkości max. I odwrotnie - skrzynia z 4G92 do 4G93 DOHC to spadek dynamiki i wzrost vmax - w rozsądnych granicach oczwiście bo ten silnik ma tylko 140KM i nie jest to specjalny rajdowiec. |
słowo w słowo tak chciałem to opisać
pyjte, jeździłem Twoim egzemplarzem rok temu, mam porównanie z serii 1.6, 1,6 ze skrzynią GTi, serii GTi i GTi ze skrzynią 1.6.
Hubeeert napisał najprawdziwszą prawdę.
Z uwagą, że w GTi jest na tyle dużo Nm, że spadek dynamiki jest praktycznie nie zauważalny, ale inne są obroty na poszczególnych biegach |
_________________
 |
|
|
|
 |
rosomak1983
Mitsumaniak werbalny terrorysta

Auto: Lancer GTi 2.0 Eclips 4x4 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 40 razy Dołączył: 06 Lut 2008 Posty: 7852 Skąd: Łańcut
|
Wysłany: 16-09-2009, 23:42
|
|
|
dobra panowie a teraz kwestia spalania. Na krótkiej skrzyni powinno byc wieksze. Tak mi sie przynajmniej wydaje... |
_________________ Dzis jest pierwszy dzień reszty Twojego życia... Co z nim zrobisz zależy od Ciebie. Działaj!!!
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel.....
Life is 2 short to drive boring cars
6 bolt only...
Najczesciej o trolowanie oskarzaja same Trole gdy brakuje im argumentów do trolowania
 |
|
|
|
 |
|