[3.0 V6] Olej Przekladniowy |
Autor |
Wiadomość |
Daniello
Nowy Forumowicz Daniello
Auto: Pajero II Wagon '92
Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 15-06-2009, 11:31 [3.0 V6] Olej Przekladniowy
|
|
|
Witam wszystkich, od trzech miesiecy mam pajero wagona benzyne z 1992 roku i wlasnie zauwazylem, ze zaczyna mi sobie pokapywac olej z przedniego mostu.
W papierach serwisowych auta nie znalazlem nic jaki wlac olej wiec pytam. Od razu podpytuje sie tez o oleje w innych napedach zeby nie nabijac potem niepotrzebnie dodatkowych tematow na forum.
Moze pomocne beda: chassinummer: 0NV 430MJ001266 modellkod: MH0820
Moze tez ktos mi podpowie jak wymienic samemu prawidlowo olej w przednim moscie? Z gory wszystkim dziekuje |
Ostatnio zmieniony przez Gene 15-06-2009, 11:46, w całości zmieniany 2 razy |
|
|
|
 |
Mighn
Mitsumaniak
Auto: Shogun '92 2.5 TDI Long
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 12 Mar 2009 Posty: 270 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 17-06-2009, 22:49
|
|
|
1. generalnie olej syntetyczny do skrzyni i dyfrów.
2. w mostach, skrzyni i reduktorze wymienia się ta samo:
- autko stawiamy na równym
- odkręcamy śrube spustową i zlewamy olej
- zakręcamy
- odkręcamy śrubę do wlewania oleju
- lejemy aż nie zacznie wyciekać
- zakręcamy.
U mnie śruby w mostach i reduktorze to 25 a w skrzyni 27 (ale ja mam jakąś zmotaną skrzynie więc się nie sugeruj) w mostach łatwo znaleść spustowa jest na samym dole mostu, a wlewowa w jego czole (coś koło połowy wysokości - jedyna śruba)
w reduktorze są to największe śruby od strony wału napędzającego tylni most
w skrzyni to największe śruby na lewym boku skrzyni
Do wlania oleju będziesz potrzebować albo narzędzia (pompki) albo miękkiej butelki z wężykiem (niektóre oleje są już w odpowiednich butelkach).
Mosty zalewa się banalnie, skrzynia i reduktor to już odrobina gimnastyki.
AHA! jak cieknie olej, to wymiana oleju nie jest rozwiązaniem - trzeba powalczyć z wyciekiem... Nie zalewaj żadnym syfem do uszczelniania bo tylko pogorszysz sprawę! |
|
|
|
 |
Daniello
Nowy Forumowicz Daniello
Auto: Pajero II Wagon '92
Dołączył: 28 Kwi 2009 Posty: 3 Skąd: Olsztyn
|
Wysłany: 18-06-2009, 17:25
|
|
|
Wielkie, wielkie dzieki! Zaraz zabieram sie do wymiany plynow ustrojowych pajerki. Oczywiscie nie bawie sie w zadne zageszczacze-uszczelniacze z wiadomych powodow. Pozdrowiam wszystkich mitsumaniakow! |
|
|
|
 |
estewes28
Forumowicz
Auto: mitsubishi pajero 2.8 td
Pomógł: 1 raz Dołączył: 17 Maj 2009 Posty: 48 Skąd: london.uk
|
Wysłany: 27-06-2009, 09:54
|
|
|
ważne!!! sprawdz czy w tylnym moście nie masz systemu lsd.(taka blokada)
jeżeli jest to potrzebujesz specjalnego oleju. |
_________________
 |
|
|
|
 |
stegano
Forumowicz
Auto: Pajero II 1994 2.8TD japończyk
Kraj/Country: Mexico
Pomógł: 7 razy Dołączył: 03 Maj 2009 Posty: 341 Skąd: z lasu
|
Wysłany: 17-09-2009, 14:14
|
|
|
estewes28 napisał/a: | ważne!!! sprawdz czy w tylnym moście nie masz systemu lsd.(taka blokada)
jeżeli jest to potrzebujesz specjalnego oleju. |
Jak rozpoznać lsd? |
|
|
|
 |
|