Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[C54A 1.8D] Nierówna praca silnika.
Autor Wiadomość
matiu 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt III C54 1800 D 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Lublin
Wysłany: 10-09-2009, 00:27   [C54A 1.8D] Nierówna praca silnika.

Witam forumowiczów.
Problem pojawił się nagle silnik zaczął podskakiwać mocno do góry aż telepało karoserią, dodatkowo coś zaczęło klepać jakby zawory. Zdecydowałem się na wymianę paska, myślałem że przeskoczył. W czasie wymiany paska mechanik stwierdził, że pasek był założony prawidłowo, jednak nie przeskoczył ale problem pozostał.
Silnik odpala na dotyk, po odpaleniu trzęsie się jakby chodził na trzy gary. Po dodaniu gazu silnik zbiera się normalnie, przestaje telepać się ale słychać szybkie metaliczne stuki. Ciśnienie na cylindrach 28-30 atm. Wtryski OK, wymienione końcówki i wyregulowane.
No tragedia, co to może być.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 10-09-2009, 08:41   

Może zawory trzeba po prostu wyregulować ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24373
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 10-09-2009, 10:48   

obawiam sie, ze problemem moze byc walek balansowy wewnatrz silnika - czasem "koncza" sie mu panewki
 
 
matiu 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt III C54 1800 D 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Lublin
Wysłany: 12-09-2009, 12:58   

Dzięki za podpowiedzi. Zawory już wyregulowane 0,25 na gorącym silniku, miały za małe luzy. Wymieniłem też przednią poduszkę, była wybita. Luz osiowy na wałku balansowym tylnym 0,1 mm, na przednim 0,06 mm, mierzone czujnikiem zegarowym. Te luzy w normie, czy należy naprawiać? Jaki luz jest dopuszczalny.
Po ostatnim dłubaniu silnik jakby zszedł z obrotów i pracuje równiej ale dalej telepie karoserią na wolnych. Po dodaniu gazu zbiera się ładnie i nie kopci jak wcześniej.
Pytanie pierwsze czy ten wałek tylny trzeba blokować, bo jest w bloku zaślepka i po jej wykręceniu widać wałek balansowy. Instrukcja podaje, że nie trzeba żadnych specjalnych narzędzi. Wyczytałem, że np. w silniku 2.0 ltr trzeba wałek balansowy zablokować w pozycji wykorbienia i dopiero zgrać znaki.
Mechanik jak pisałem zmieniał rozrząd i to koło rozrzadu na wałku balansowym też, więc może coś przestawił i trzeba teraz znaleźć odpowiednie położenie tego wałka. Znaki na rozrządzie 100% zgrane, bo sprawdzał już dwa razy. Może coś przeoczył, tylko pytanie co.
Aha, zmieniłem machanika, poprzedniego pogoniłem :axe: bo zaczął filozofować.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24373
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 14-09-2009, 08:46   

niczego nie blokujesz tylko sprawdzasz jak gleboko wchodzi srubokret w ten otwor (gleboko = OK)
a znaki zgadzaja sie roznie - policz ilosc zebow i bedziesz wiedzial, ze wal do walka = 2/1 a wal do pompy oleju = 2/3
ten rozrzad nie jest taki prosty, choc trzeba sie starac, by go zle ustawic

natomiast mialem na mysli panewki wewnatrz silnika a nie samo ustawienie rozrzadu
 
 
matiu 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt III C54 1800 D 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Lublin
Wysłany: 14-09-2009, 23:15   

Krzyżak a jak ustawić wał, sprężanie na pierwszym garze czy na czwartym. Ma to jakieś znaczenie, czy to jest obojętne. Poza tym znalazłem na lewej stronie bloku silnika małą śrubę, wkręconą mniej więcej w połowie średnicy wałka balansowego. Nie da się jej odkręcić bo jest tam kolektor i klucz nie podchodzi. Śruba ma z 6 mm średnicy i jest dodatkowo mocno skorodowana. Czy ta śruba też służy do ustawienia wałka balansowego.
Co za porażka, wrąbałem już 1400 zł a samochód chodzi coraz gorzej.
Chyba ten motorek sam rozbiorę, naprawię i przy okazji obronię magisterkę :D .
Silnik pracuje tak, jakby te wałki były źle ustawione lub uszkodzone tak mi się wydaje. Może któryś z nich pękł. Silnik przestał stukać (jak pisałem wcześniej), po wymianie wałka z dźwigienkami. Teraz słychać takie dudnienie i buda skacze do góry, tego przedtem nie było, a może to dudnienie zakłócały stuki z zaworów. Ale jazdaaaa, jak na wibratorze :badgrin: .
No nic, jak skończę praktyki to się sam zabiorę za to sito, bo już kasy nie styka.
Kanał już załatwiłem :lol: tylko gorzej z naprawą, bo słabo kumam temat.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24373
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 15-09-2009, 08:08   

nie rozumiem pytania...
jak ustawisz wal na znacznik, to wtedy zaplon masz na 1 gar
4-ty gar w tym samym momencie jest tuz po wydechu

co do tej sruby to na mojej WWW jest opis wymiany rozrzadu do silnika 4G37 i tam jest zdjecie - to chyba sruba na 12 mm klucz, jak patrzysz przodem na rozrzad to po prawej stronie, na dole bloku

zdarzaly sie padaczki tych walkow, ale to po ogromnych przebiegach - niestety wtedy tez pada zasilanie w olej walu silnika, bo maleje cisnienie na penewkach (balansy tez chodza na panewkach)
jak Ci wywali kawalki balansu przez dziure w bloku, to bedziesz wiedzial czy to on :lol:
 
 
matiu 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt III C54 1800 D 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Lublin
Wysłany: 18-09-2009, 22:07   

Ok, dzięki temat z rozrządem już opanowałem. Luz na wałku balansowym jest 0,1 mm mierzony po zdjęciu koła rozrządu, ale nie wiem czy to jest miarodajne. Silnik ma najechane 280 tys.
Chciałem zmienić dźwigienki z rolkami (dostałem gratis), bo mam w swoim silniku takie, jakby to nazwać ślizgowe, ale nie wiem czy przypasują. Czy ta wymiana coś pomoże, a jeśli tak to w czym.
Druga sprawa, jak popuszczam przewody na wtryskach to na trzech pierwszych cylindrach silnik zwalnia i zaczyna drgać, a jak popuszczę na czwartym to prawie nie ma różnicy. Zamieniłem wtryski i jest tak samo. Tak jak wczesniej pisałem, końcówki wtrysków wymieniłem na nowe, z regulacją oczywiście.
Czyli co może być, gdzie szukać przyczyny :? .
Krzyżak, a gdzie się mierzy luzy zaworowe, sory za głupie pytanie ale to tak na przyszłość, gdybym zmieniał te dźwigienki. Acha i jeszcze jaki zrobić luz po wymianie dźwigienek na zimno(też 0,25), bo wyczytałem że trzeba ustawić zawory przed odpaleniem, co by tłoki nie dogoniły zaworów.
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-09-2009, 09:16   

Na rolkach chyba występowały w turbo dieslu. 0,25 to chyba na ciepło się powinno ustawiać ?
Na zimno to jakieś 0,2 należałoby ustawić i powtórzyć ustawianie jak silnik się rozgrzeje.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
matiu 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt III C54 1800 D 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Lublin
Wysłany: 19-09-2009, 11:46   

Nie pasują, założyłem i są za krótkie. Kończą się gwinty w nakrętkach do regulacji luzów i dźwigienki pochylają się za mocno, według mnie guzik z tego będzie. Gdzie te luzy się mierzy między krzywką a dźwigienką, czy bezpośrednio na zaworze :oops:
 
 
kamil0810 
Forumowicz

Auto: colt 1.3 12v 90r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 18 Cze 2009
Posty: 42
Skąd: warszawa
Wysłany: 19-09-2009, 14:07   

między zaworem a dzwigienka a dokładniej wkładasz szczelinomież między zawór a śróbę regulacyjna która jest na dzwikience
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24373
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-09-2009, 21:48   

matiu napisał/a:
Krzyżak, a gdzie się mierzy luzy zaworowe

opis regulacji luzow tez masz na mojej stronie WWW - tylko same luzy moga byc inne, do sprawdzenia w manualu
 
 
matiu 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt III C54 1800 D 1992
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 09 Wrz 2009
Posty: 24
Skąd: Lublin
Wysłany: 20-09-2009, 14:12   

Dzięki, dokładnie opisana regulacja zaworów. Wcześniej nie zauważyłem tego tematu na twojej stronie.
Wymieniłem dźwigienki z rolkami razem z wałkiem rozrządu i teraz silnik chodzi dużo ciszej.
Wałek rozrządu pod dźwigienki z rolkami ma większą średnicę na krzywkach, poza tym niczym się nie różni. Pasuje idealnie. Z pomocą forum, dałem radę wymienić sam :lol:
Ten zestaw na pewno jest z silnika disel bez turbo, ale może być z nowszego lub starszego modelu Colta. Tego niestety nie wiem. Mój Colt jest z 1992 roku.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 522 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21959
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-09-2009, 15:43   

matiu napisał/a:
Ten zestaw na pewno jest z silnika disel bez turbo, ale może być z nowszego lub starszego modelu Colta. Tego niestety nie wiem. Mój Colt jest z 1992 roku.
Napewno nie jest z nowszego Colta. Jak już to ze starszego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.