Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 18:02 |
Kable wysokiego napięcia - pytanie. |
Autor |
Wiadomość |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 21-09-2009, 08:11 Kable wysokiego napięcia - pytanie.
|
|
|
Czy do Sigmy 12V pasują przewody od Hyundaia Sonaty L30503H (katalog Inter Cars) i czy warto je kupić. |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-09-2009, 10:35
|
|
|
Teoretycznie powinny bo silniki są podobne (a mechanicznie nawet całkiem, elektrycznie też) , ale na 100% Ci niestety nie jestem w stanie odpowiedzieć. Ja osobiście bym założył NGK - do 12V pasuje zestaw ME75 bo są raczej w porządku. U siebie mam ngk od 1,5 roku i na razie żadnych problemów (mierzyłem im niedawno opór i póki co mieszczą się jeszcze w limicie). |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Rajek
Forumowicz fajek

Auto: Mitsubishi Sigma 3.0 V6 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Lis 2008 Posty: 182 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 21-09-2009, 12:01
|
|
|
jak zmierzyć taki opór? |
_________________
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 21-09-2009, 13:29
|
|
|
Multimetrem, powinny mieć poniżej 22K ohm. Oczywiście krótsze będą miały mniej. U mnie nie przekraczały około 7K ohm dla tych najdłuższych. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 21-09-2009, 22:14
|
|
|
Te od sonaty są jakimś cudem dłuższe. Albo w Interarsie coś pomylili jak zwykle i dali mi od 24V. Po skróceniu trzech kabli do tylnej głowicy działają jak należy. Do skrócenia kombinerki + ostry nóż wystarczą |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 21-09-2009, 22:48
|
|
|
Zajc3w na pewno te brałeś L30503H? Nie chciałbym wydać kasy na marne. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 22-09-2009, 09:40
|
|
|
Brałem kiedyś przewody firmy SEIWA L35012,ale też były dłuższe niz oryginalne.Dobre są te przewody? |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 22-09-2009, 21:08
|
|
|
Seiwa nie są złe oryginalnie były montowane w Carismie a co do przewodów od sonaty to już indywidualny wybór ja jednak zawsze montuje te przewody które są przeznaczone do danego auta i chodzi tu nie tylko o oporność ale i o ciepłotę świeć jednak sonata ma 140 KM a sigma 170 KM jest różnica tez w głowicach i co za tym idzie i w świecach |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 23-09-2009, 10:17
|
|
|
U mnie poprzedni właściciel założył przewody JANMOR. W weekend w nocy zobaczyłem, ze świecą. . Teraz przetestuję jakieś inne. Nie koniecznie chcę NGK bo mam złe doświadczenia - przy każdym zdjęciu fajki zostawała końcówka na świecy. Po pewnym czasie musiałem wymienić bo były za krótkie. |
|
|
|
 |
adpiekar
Forumowicz
Auto: sigma 92r.12V, Pajero IV Dakar
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 25 Wrz 2007 Posty: 130 Skąd: Mordy
|
Wysłany: 23-09-2009, 13:16
|
|
|
To świecenie to dziwna sprawa,stare kable świeciły w nocy wymieniłem na nowe a nowe też świecą.Uznałem że tak ma być i dałem spokój,aczkolwiek nie wiem czy to dobrze. |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 23-09-2009, 21:25
|
|
|
Hmm. U mnie też nowe świecą - dzisiaj wymieniłem. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 23-09-2009, 22:09
|
|
|
jak są ferrytowe , i mają magneto-elektryczny sprzęg ładunku , to tak jest. Ne są to najlepsze kable - łatwiej się przebijają. (niszczą) najlepsze to takie z wiązką cienkich drucików w środu i z trzema warstwami izolacji , ale nie widzialem takich nigdzie poza audi i mercem.
[ Dodano: 23-09-2009, 22:15 ]
takie z rdzeniem ze stali ferromagnetycznej i z miedzinym oplotem też są ok - niektórzy mówią , że lepsze nawet. te co świecą, to są ferromagnetyczna stal bez oplotu |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
Zajc3w
Mitsumaniak

Auto: Toyota Celica
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 9 razy Dołączył: 05 Mar 2009 Posty: 801 Skąd: Londyn
|
Wysłany: 23-09-2009, 23:52
|
|
|
Kable kupowałem w kwietniu jakoś więc nie pamiętam jakie dokładnie. Czarno czerwone pudełko i napis hyundai - to tyle co zapamiętałem.
Rdzeń mają z czarnej gumy, dość kruchej brudzącej na czarno oplecionej salową sprężynką. Nie świecą w nocy.
Kiedyś w skodzie 105 dorabiałem kabel ze zwykłego miedzianego przewodu, w dodatku pojedynczy drut(taki zwykły jak do gniazdek 2,5 mm2) bo oryginał spadł w trakcie jazy. Póki było sucho jakoś działał, ale izolację miał fabrycznie na 450V+6 warstw taśmy izolacyjnej i podłączony na okrętkę 300 km wytrzymał |
_________________ Toyota Celica 2003 T-sport RHD.
Suzuki Ignis Sport 2004 RHD - przeszłość
Honda civic 1999 1.5 Vtec RHD - sprzedana
Sigma kombi '95 - sprzedana
Galant E33A '92 - zniszczony przez wandali
Mazda 323F 1.8 16V SOHC '89 - sprzedana |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 24-09-2009, 10:28
|
|
|
to nie czarna guma tylko proszek grafitowy wiesz - jak mówię - różna cena i jakość. |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
mmatulek
Mitsumaniak

Auto: Sigma sedan '93 A/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 6 razy Dołączył: 29 Paź 2008 Posty: 631 Skąd: Milanówek
|
Wysłany: 24-09-2009, 11:12
|
|
|
Najgorsze jest to, że możesz stwierdzić jakość jedynie po zakupie. |
_________________ Były: Galant e55 '94, Sigma Kombi '93
 |
|
|
|
 |
|