Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Hello from Serbia-Jagodina
Autor Wiadomość
Kempi 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.5 GLXi 12V
Kraj/Country: UK
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: ljljkj
Wysłany: 22-09-2009, 09:18   Hello from Serbia-Jagodina

Hello everyone.I'm from Serbia and i have Colt GLXi 1.5 12v ('91) and have problem from yesterday....ECU is dead,burned R101 and D2 (ECU is MD153010 E2T36673,PCB is JE331B993B)everything else looks good - Capacitors(not leek,shortcut),Triac (4 black and 1 green-not shortcuted),PCB is not damaged,only this two elements:
I found somewhere on this forum,R01 is 15 ohm,and D2 is zenner diode 8.4V.Is it right?
This is on circuit 5V ,supply some sensors-air flow sensor,motor position sensor and throttle position sensor.I tested all sensors,and it's OK-not shortcut to ground,references is normal.

What I must change except this two element and (off course)all capacitors?

Thank's
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 22-09-2009, 14:57   

I know nothing, about Colt ECU, but i will try help Click here http://translate.google.p...history_state0=
i copy your topic, but in polish language, using google translation you will see in english :) translation can be silly :)
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-09-2009, 15:09   

Cytat:
I found somewhere on this forum,R01 is 15 ohm,and D2 is zenner diode 8.4V.Is it right?


Yes that's rigth.

If you don't have zenner diode - for test you can replace only capacitors and resistor and run without it - it's only for safety.

[ Dodano: 22-09-2009, 15:20 ]
PS. Under capacitor located nearest green transistor you must repair PCB - acid form capacitor damaged track - that's why in 5V power supply was over 8.4V, what damaged diode and resistor & you must pray that CPU is alive ;)
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Kempi 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.5 GLXi 12V
Kraj/Country: UK
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: ljljkj
  Wysłany: 22-09-2009, 19:28   

Thanks,i will try tomorrow,but my pcb and capacitors (not leak,no acid) is ok.I have 5V on output 13 and 23...still I don't know why is resistor and zenner diode burned??? (pcb is not damaged anywhere) I will change capacitors anyway..... found zenner 8.2V (not SMD) and will tray without her
Today i'm try my Colt with another ECU of my friend (GLXi 1.5 8V) and Colt works,fired
Still looking somewhere for another ECU,but have no luck :cry:

Greetings from Serbia!
 
 
Bartek 
Mitsumaniak
friendly admin


Auto: A161, EC5W, GF6W, A03A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 6983
Skąd: że znowu? (W-wa)
Wysłany: 22-09-2009, 19:34   

Check out metalisation of hole - solder new capacitors on both sides of PCB
_________________
Pozdrawiam
MITSUMANIAK Bartek

Outlander III '14
Galant 1600 L '82
Legnum VR-4 '99
Space Star '14
Space Wagon '99 V6 - 24 :twisted: sprzedany :(

nie no ty zawsze powiesz co wiesz, a jak nie wiesz to i tak powiesz, bo przecież trzeba [coś] napisać by Ralal_Szczecin


Piratem drogowym się nie rodzi - piratem drogowym się umiera
 
 
 
Kempi 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt 1.5 GLXi 12V
Kraj/Country: UK
Dołączył: 16 Sie 2009
Posty: 3
Skąd: ljljkj
Wysłany: 22-09-2009, 19:36   

OK,thank's...I will try tomorrow....

[ Added: 23-09-2009, 15:51 ]
I try everything,replace burned resistor and zenner,all capacitors,test all transistor,still have 5V on green transistor,pcb is not damaged anywhere,but nothing happend...ecu is still dead,now looking for another ecu for my Colt - it's seem like a hard work

Thank's everyone

[ Added: 25-09-2009, 14:04 ]
I improved ECU :rolleyes: works :mrgreen: Thank you all ,now I'm happy :biggrin: thanks again
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.