Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
LPG w Protonach
Autor Wiadomość
dozi
[Usunięty]

  Wysłany: 02-01-2008, 21:58   LPG w Protonach

Witam! Od niedawna jestem posiadaczem Protonka 1500 GLSi. Wcześniej jeździłem Suzuki Swift 1,3 Gli i miałem zainstalowane LPG, a ponieważ w Suzi nie miałem z tym żadnych problemów, to myślę też o takim rozwiązaniu w Protonie. Problem jednak w tym, że nie mam pojęcia co oznacza skrót Glsi (domyślam się jedynie że może tu chodzić o wielopunktowy wtrysk), a co za tym idzie, jaką instalacje założyć.
Byłbym wdzięczny za jakieś naświetlenie sprawy, może ktoś to samo przerabiał i jest w stanie polecić np jaki rodzaj butli gazowej - ile litrowa itp. Za wszelkie informacje z góry dziękuję i pozdrawiam!
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 05-01-2008, 15:08   

dozi, GLSi to wersja wyposażenia. Zapewne masz wtrysk wielopunktowy jeżeli jest więcej niż jeden wtryskiwacz. Jeżeli możesz zrobić zdjęcie komory silnika - kolektora dolotowego - to będzie wiadomo na 100%.

Tak czy inaczej ja sądzę, że masz wielopunktowy wtrysk.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
dozi
[Usunięty]

Wysłany: 07-04-2008, 18:48   

Tak czy inaczej ja sądzę, że masz wielopunktowy wtrysk.




Tak sobie myślę, że skrót ECI-multi świadczy o wielopunktowym wtrysku. Czy jest ktoś, kto już założył instalacje? ma jakieś doświadczenie? jaką butlę można założyć? jaki jest przewidywalny koszt?
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 12-04-2008, 12:32   

ECI znaczy ze sterowany elektronicznie - Electronically Controlled Injection ewentualnie MULTI - ze wielopunktowy :-)
Ostatnio jak zakładalem gaz dowiedziałem się że w Sigmach jest wtrysk pół sekwencyjny tzn. ze otwierane są naraz 2 wtryskiwacze a nie każdy po kolei.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
arthes
[Usunięty]

Wysłany: 14-04-2008, 12:01   

Co do LPG w swoim zamontowałem chyba w październiku sekwencje zaplacilem okolo 2500 zl wymienialem jeszcze uszczelke pod glowicą ok 500 zl co do instalacji butla w kole zapasowym 44 l wchodzi 80 % czyli okolo 36-37 przy spalaniu okolo 8-9 litrów benzyny pali mi od 10 do 11 litrów gazu przy dosyć energicznej jeździe jedyny problem jaki mialem to rozregulowanie wtrysków zjadal wtedy 15 litrów co do spadku mocy napewno jest odczuwalna ale powiem ze dużo także zalezy od tego gdzie tankujesz raz jest gaz lepszy raz gorszy GL prawdopodobnie w skrocie oznacza samochód napedzany benzyna I to napewno wtryska a S hmm nie wiem ;P masz tam wielopunktowy wtrysk w silniku pozdrawiam jak cos to pytać o szczególy
 
 
hubert101285
[Usunięty]

Wysłany: 07-05-2008, 22:06   

arthes napisał/a:
zaplacilem okolo 2500 zl
- ja w łaśnie założyłem 2300pln
arthes napisał/a:
przy spalaniu okolo 8-9 litrów benzyny pali mi od 10 do 11 litrów gazu
- mój na trasie pali w granicach 5,6-6,2 a w mieście do 8 benzynki a gazu 7,5 na trasi a miasto 9,5
arthes napisał/a:
co do spadku mocy napewno jest odczuwalna
- u mnie zero spadku mocy - czy gaz czy benzyna nie ma różnicy
arthes napisał/a:
dużo także zalezy od tego gdzie tankujesz raz jest gaz lepszy raz gorszy
- z tym się zgodzę ale tak samo jest z benzyną
 
 
JAN GLIWA 
Nowy Forumowicz
jang


Auto: proton 418 LRS
Dołączył: 11 Lip 2009
Posty: 11
Skąd: Wadowice
Wysłany: 11-07-2009, 21:34   

WITAM :lol: właśnie założyłem instalację gazową stag 400 do protona ,sekwencja do silnika 4G93 to dobra rzecz,narazie jeżdżę pierwszy tysiąc km ,by zaliczyć pierwszy przegląd u gazownika , bo jednak coś jest do poprawienia,naszczęście detale
 
 
 
DJ Iceman 
Nowy Forumowicz

Auto: PROTON 313
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2009
Posty: 13
Skąd: Nowy Dwór Maz.
Wysłany: 29-09-2009, 12:32   

nie mam pojęcia jak te auta znoszą instalację gazową. ja trafiłem na chyba miernego gazownika. co jakiś czas są problemy z gazet, szczególnie gdy spadają obroty, wtedy gaz nawet się wyłącza. był też inne problemy. ja nie mam sekwencji jak inni przedmówcy, mam zwykłą instalację dla aut z wielopunktowym wstryskiem.
 
 
lukasz12 
Mitsumaniak
prof. dr hab ;-)


Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy
Dołączył: 16 Sie 2006
Posty: 2498
Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
Wysłany: 29-09-2009, 12:39   

Mieszalnik to chyba najgorsze g... które można było zastosować. Pisze ostrymi słowami bo powiem tak że nie ma chyba gorszej metody zasilania niż mieszalnikiem. Jest ona być może najprostsza ale użyłbym raczej słowa najprymitywniejsza. Da się to czasem wyregulować ale ogólnie nawet sterowanie za pomocą silniczka krokowego wiele nie daje bo sama konstrukcja mieszalnika nie pozwala na odpowiednie zasilanie w pełnym zakresie obrotów - zawsze jest gdzieś kompromis. Problemy można rozwiązać Blosem - pomaga i to sporo - konstrukcja prosta w budowie i montaż też nie jest szczególnie kłopotliwy - a moim zdaniem dużo poprawia - dobre wyjście dla samochodów z zamontowaną już instalacją podciśnieniową ponieważ nie wymaga praktycznie żadnych modyfikacji poza rurą dolotową - parownik zostaje ten sam. A drugi wariant to odpowiednio zamontowana i dostrojona sekwencja - dużo droższy wariant bo trzeba parownik inny i odpowiednie wtryskiwacze + sterownik ale też jedyny godny uwagi przy montażu nowej instalacji.
_________________
Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę

"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne ;) " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy :)
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask :)
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie ;)
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.