Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 GDI] łącznik elastyczny
Autor Wiadomość
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 27-09-2009, 14:56   [Cari 1.8 GDI] łącznik elastyczny

Dobry. Pekła mi obejma ( a dokładnie cos ja zjadło ;) ) przed łacznikiem elastycznym, w efekcie, metalowa plecionka na łaczniku pusciła. Czy mozna tak jezdzic ?? czy łacznik spadnie ?? czy jest szansa ze łapie tam powietrze ? jak to jest mocowane ?

tu jest dokładny obraz
http://www.youtube.com/watch?v=0cRA48-Tmkg
 
 
Moomin 
Mitsumaniak


Auto: Ford Focus 1.6 115KM, 2008
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 19 razy
Dołączył: 20 Maj 2007
Posty: 1205
Skąd: Biała Podlaska
Wysłany: 27-09-2009, 16:05   

Ktoś pisał właśnie, że przez nieszczelny łącznik dostawało się powietrze, lambda głupiała i auto paliło więcej. Chyba lepiej coś z tym zrobić.
_________________
Piszę poprawnie po polsku
.
 
 
jangcy 
Nowy Forumowicz
Damy rade!!


Auto: Focus 1.8 MK1
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 13
Skąd: York
Wysłany: 27-09-2009, 16:32   

Witam
Jak widac na filmie, owszem obejme pusciła, ale nie jest to obejma mocujaca pleciąke (elastyczny łącznik) z rurą z kolektora wydechowego, ale zwykla obejma mocująca blachy ochronne wokół rury wydechowej (miedzy blachami a rurą znajduje sie jakis materiał wygluszający/izolujący)
wiec wg mnie dziury tam nie ma...wszystko wskazuje na to że element elastyczny jest zespawany z reszta rury.
Taka obejma (blaszka) nikt nie łączy elementow wydechu...
Dwa ze nie słychac żadnego szelestu ani świstu, a w tym miejscu bylo by słychac nawet 0.1mm dziurke...

Gdyby jednak byla tam nieszczelnosci to i lambda by głupiała (zreguly wieksze spalanie) i CO na emisji bylo by za wysokie...
_________________
- Panda to w koncu tez taki Misio:)
Mniejszy silnik, mniej kłopotow ;)
 
 
 
Chooper 
Mitsumaniak


Auto: MZR 2.0 DOHC
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 98 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 4814
Skąd: Łódź
Wysłany: 27-09-2009, 21:11   

jangcy, dość dokładnie wytłumaczył. Bez tej obejmy prędzej czy później zgubisz osłony.

Łącznik jest pospawany, ale na mój gust, to już jest do wywalenia (nie masz za głośno?), trzeba go wyciąć i w jego miejsce wspawać nowy.
_________________
MZR 2.0 DOHC (2005) LF-DE 110 KW
Mini Cooper R55s - 1.6T - 120 KW
 
 
 
jangcy 
Nowy Forumowicz
Damy rade!!


Auto: Focus 1.8 MK1
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 13
Skąd: York
Wysłany: 27-09-2009, 22:36   

łącznik stracił siatke...nie wiem jak to sie ma do głośności, ale chyba na szczelność nie ma to wpływu...tak czy siak, ten element wygląda na bliższy swojego końca niz poczatku:)
_________________
- Panda to w koncu tez taki Misio:)
Mniejszy silnik, mniej kłopotow ;)
 
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 28-09-2009, 18:08   

ha.. właśnie powiedzcie mi jak to jest z tą siatką ?? Ostatnio będąc u tłumikarza wymieniając tłumik środkowy zapytałem się czy elastyczna siatka jest do wymiany (jest trochę sponiewierana, zupełnie jak na załączonym wyżej filmie), dostałem odpowiedź że nie jest źle i że jeszcze wymiana na pewno nie teraz. Dodam że to warsztat naprawdę wiedzący co nieco o ukł. wydechowych, więc mnie to zdziwiło. Nie jest głośno więc chyba przedmuchów tam nie ma, lecz z tego co pamiętam w Colcie takie uszkodzenie siatki od razu było słychać i kwalifikowała się do wymiany, czy w Cari jest inaczej ??
 
 
 
jangcy 
Nowy Forumowicz
Damy rade!!


Auto: Focus 1.8 MK1
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 13
Skąd: York
Wysłany: 29-09-2009, 00:33   

Z tego co widziałem (podobnie jest w Punto 1.2 16V) siatka nie chroni przed przelotami, bo ma na tyle duze oczka ze tylko groch by zatrzymała, wiec chyba słuzy celom ochronnym...
_________________
- Panda to w koncu tez taki Misio:)
Mniejszy silnik, mniej kłopotow ;)
 
 
 
TESTER 
Forumowicz


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 1998
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 09 Wrz 2007
Posty: 224
Skąd: Dęblin
Wysłany: 29-09-2009, 11:28   

Siatka którą widać jest jedynie elementem zabezpieczającym właściwa harmonijkę elementu elastycznego przed zabrudzeniami i uszkodzeniem mechanicznym. Skorodowała co następuje z biegiem czasu i na to nic nie poradzimy. Właściwa konstrukcja elementu łącznika jest jednak cała i do wymiany zakwalifikuje sie gdy się przetrze czy też pęknie. Będzie zapewne słychać głośniejszą pracę wydechu, odbije się na mocy i przy przyłożeniu dłoni czuć będzie powiew wydobywających się spalin. Budowa harmonijkowa łącznika elastycznego jest konstrukcją starszą ale za to pewniejszą niż to co robią obecnie, więc skoro nie ma uszkodzeń to pozwól jej dociągnąć do końca. Ja u siebie nie mam już całkowicie siatki a kupiony nowy łącznik elastyczny czeka na założenie, ale póki co od roku już jeżdżę i jest ok!
_________________

 
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 29-09-2009, 13:30   

no własciwie to głosniej nie mam, a czy mozna jakos domowym sposobem sprawdzic czy nie łapie powietrza ??
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 29-09-2009, 14:07   

A więc tak panowie:
zacznijmy do budowy łącznika:
1. siatka (plecionka) ochraniająca
2. harmonijka w środku
3. siatka od wewnątrz
Nieraz spotyka się inny układ czyli dwie siatki i harmoni a wśrodku.

Wspomniana obejma trzyma osłonę aluniniową z kocem azbestowym aby chronic układ wydechowy przed czynnikami zewnętrznymi oraz elementy w pobliżu układu od wysokiej temperatury, dodatkow ta osłona mocowana jest jeszcze u góry na śróbkę M6,
Należy dorobić szerszą opaskę jak się da i dalej jeździć.
Obejma nie trzyma łacznika, jest on wspawywany na stałe w układ.

Co do łącznika:
W 4Max-ie jest taki łącznik do GDi, koszt ok.56zł,
Średnica 55mm, długość 250mm (wymiary do zweryfikowania) bo nie pamiętam dokładnie.
Jak się postaram to gdzieś znajdę SN.
Jeżeli siatka poleciała to niedługo poleci i harmonijka a wtedy przewiewy i głośna praca wydechu.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
jangcy 
Nowy Forumowicz
Damy rade!!


Auto: Focus 1.8 MK1
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 13
Skąd: York
Wysłany: 29-09-2009, 17:31   

Wiecie tu nie jest problem o głośność wydechu itp...bo to nie stanowi (w tej chwili) najwiekszego problemu...tu bardziej chodzi o mozliwosc zasysania podczas przelotu spalin, powietrza z zewnatrz co by skutkowało błednymi danymi na Lambdzie i podwuższoną emisją CO....a przegląd lada chwila...
...oblanie przegladu przez emisje np wynikajacą z niewydolności katalizatora, oznaczała by praktycznie smierc tego auta, ze wzgledu na koszty :(

Czyli co...odpalic...wsadzic reke i spradzic czy nie ma jakiegos przelotu...aczkolwiek, wiem ze jakikolwiek przewiew na wydechu (w szczegolnosci tak blisko silnika) byl by juz słychac a tu raczej nic...
_________________
- Panda to w koncu tez taki Misio:)
Mniejszy silnik, mniej kłopotow ;)
 
 
 
Student 
Mitsumaniak

Auto: Avensis 1.8VVTi , 11r. Premium
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 44 razy
Dołączył: 24 Cze 2005
Posty: 2986
Skąd: Marki
Wysłany: 30-09-2009, 08:34   

Jak będziesz miał przelot to w tym miejscu będzie okopcone czarną sadzą, bo układ więcej będzie wydalał przez dziurę niż zasysał.
_________________
Avensis 1.8 T27 11r. 147KM Premium
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 08-10-2009, 22:53   

moim zdaniem najlepszy sposób to na kanale albo na podnośniku , wchodzisz pod samochód ktoś drugi do auta i parę przygazówek , jeżeli jest łącznik nie szczelny to na pewno będzie widać , słychać i czuć
_________________

 
 
 
jangcy 
Nowy Forumowicz
Damy rade!!


Auto: Focus 1.8 MK1
Kraj/Country: UK
Dołączył: 30 Lip 2008
Posty: 13
Skąd: York
Wysłany: 08-10-2009, 22:55   

Jednak wciaz szczelny:)
_________________
- Panda to w koncu tez taki Misio:)
Mniejszy silnik, mniej kłopotow ;)
 
 
 
Manysh
[Usunięty]

Wysłany: 08-10-2009, 23:39   

Szczelny Emisja na granicy normy 0.3 znowu mi sie udało , choc pierwszy z 3 testów oblał , ale 2 zaliczył co przyczyniło sie pozytywnie na wynik ;)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.