Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
czujnik spalania stukowego
Autor Wiadomość
mcdrive 
Forumowicz
ColtManiak


Auto: Plymouth Colt 1.5 GLXi 89'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 29-09-2009, 22:52   czujnik spalania stukowego

czy jak mam uszkodzony czujnik spalania stukowego to jest jakas róznica w pracy silnika?, lepiej wtedy jeżdzic na 95 czy 98? czy jakiś powiedzmy vpower racing który ma dodatki przeciw spalaniu stukowemu , i gdzie moge taki czujnik dostac ?
 
 
 
ryba_84 
Forumowicz
ryba_84


Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 111
Skąd: Lublin
Wysłany: 30-09-2009, 01:41   

a w 1,5 był takowy czujnik?
na pewno są w silnikach turbo no i w 4g67 też się zdarzał

czujnik ten prawdopodobnie jest czujnikiem wstrząsowym i działa gdy występuje spalanie stukowe w cylindrze (bardzo niszczące dla silnika niekontrolowane wybuchy spowodowane samozapłonem mieszanki)

jeśli niczego nie modyfikowałeś (założyłeś turbo/kompresor, zwiększyłeś stopnień kompresji) czujnik nie jest potrzebny...chyba ze tankujesz na Ukrainie 55 oktanową benzynę :)

czujnik jest wkręcony w blok silnika na środku wysokości od strony przegrody silnikowej (pod kolektorem ssącym)
_________________

 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24344
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 30-09-2009, 08:04   

u mnie w colcie 4G15 jest ten czujnik
bezpieczniej wtedy jezdzic na paliwie z wyzsza liczba oktanowa (czyli 98, bo vpower to strata pieniedzy)

ten czujnik to po prostu mikrofon wykrywajacy stuki
 
 
mcdrive 
Forumowicz
ColtManiak


Auto: Plymouth Colt 1.5 GLXi 89'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 30-09-2009, 22:22   

to gdie go moge dod\stać bo denerwuje mnie ciagle apalajacy sie CE

[ Dodano: 30-09-2009, 22:29 ]
albo lepsze pytanie jak robic aby go niekupować a zrobic tak aby CE sie niezapalał prez niego? jak komputer sprawdza czy on działa miezy jego oporność ? to moze opornik mu wstawic w to miejsce, jakies pomysły
 
 
 
ryba_84 
Forumowicz
ryba_84


Auto: colt 91' 1.8 Gti już 2.0Turbo
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 27 Sie 2006
Posty: 111
Skąd: Lublin
Wysłany: 01-10-2009, 02:40   

hmm ...kup używany czujnik lub.... wyjmij zarowke z ce :) ..wiem glupi pomysl
_________________

 
 
 
mcdrive 
Forumowicz
ColtManiak


Auto: Plymouth Colt 1.5 GLXi 89'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-10-2009, 23:24   

to co niema nikt pomysłu jak zrobic aby sie niezapalał?
 
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 02-10-2009, 08:05   

Może to nie jest wina uszkodzonego czujnika spalania stukowego, tylko masz np zapłon źle ustawiony ?
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
karol 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 1G 94r. 4G63
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 134
Skąd: Staromieście, pow. Częstochowa
Wysłany: 01-12-2009, 16:09   

mcdrive napisał/a:
to gdie go moge dod\stać bo denerwuje mnie ciagle apalajacy sie CE

[ Dodano: 30-09-2009, 22:29 ]
albo lepsze pytanie jak robic aby go niekupować a zrobic tak aby CE sie niezapalał prez niego? jak komputer sprawdza czy on działa miezy jego oporność ? to moze opornik mu wstawic w to miejsce, jakies pomysły


mcdrive,udalo Ci sie usunac ten blad?
Ja od przedwczoraj mam ten sam problem.Wczesniej nigdy przez 3 lata nie swiecil mi CE,
a po odebraniu auta od mechanika zapala sie po ok minucie od startu silnika.Mechanik stwierdzil ze to nic strasznego i zeby pojezdzic troche z tym i zobaczyc jak wszystko dziala.
Dodam tylko ze powodem wizyty na warsztacie byl zerwany pasek rozrzadu.Wydaje mi sie ze
naprawa zostala przeprowadzona jak nalezy(wymiana uszkodzonych elementow,rozrzadu,do tego jeszcze panewki i pierscienie).Silnik chodzi cicho i rowno.Nie krecilem go jeszcze wyzej niz 3500,ale czuje ze moc jest mniejsza niz przed remontem.Wybieram sie do goscia zeby cos z tym zrobil,ale najpierw chcialem zasiegnac Waszych opini co moze byc nie tak.Za berdzo nie wiem na jakiej zasadzie dziala czujnik spalania stukowego i jak moze sie uszkodzic.Mala moc moze sugerowac ze czujnik dziala dobrze ,tylko cos nie tak jest ze spalaniem.Czy az tak bardzo moze byc przestawiony zaplon?Czy to jakis problem na zaworach?Ma ktos jakies sugestie?
Z gory dziekuje i pozdrawiam.
_________________
Mysle,wiec .... jeżdże.
 
 
mcdrive 
Forumowicz
ColtManiak


Auto: Plymouth Colt 1.5 GLXi 89'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 01-12-2009, 16:17   

mi akurat CE z powodu czujnika spalania stukowego zaczeła sie zapalać po wspawaniu łącznika elastycznego wydechu, ale niewiadomo czemu?! a w twoim przypadku to tak jak Maretzky85 napisał moze byc źle ustawiony zapłon, a moze nawet ci o jeden ząbek rozrząd źle ustawili...
 
 
 
karol 
Mitsumaniak


Auto: Eclipse 1G 94r. 4G63
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 11 Gru 2005
Posty: 134
Skąd: Staromieście, pow. Częstochowa
Wysłany: 01-12-2009, 20:02   

Jesli chodzi o rozrzad to mysle ze ten gosc zrobil to dobrze-nie pierwszego Eclipsa mial pod reka.
Ale nie rozumiem dlaczego niby mialby byc blad spalania tylko od wymiany lacznika wydechu??Faktycznie przy okazji remontu wymienil mi tez ten element,ale nie bardzo widze zwiazek.Poza tym juz raz wymienialem lacznik w tym aucie i nie bylo zadnego problemu.Zaraz jade do pracy - ok.50 km w jedna strone, to sprawdze wogole jak Eclips jezdzi.
pozdr.
_________________
Mysle,wiec .... jeżdże.
 
 
mcdrive 
Forumowicz
ColtManiak


Auto: Plymouth Colt 1.5 GLXi 89'
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 18 Maj 2009
Posty: 82
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 03-12-2009, 00:32   

no nieukrywam ze dlamnie tez to niema zadnego związku ale fakt jest faktem , tak mi sie stało, teraz tobie po wymianie łacznika to sie stało, jeszcze jedna osoba i mozna wykluczyc przypadek ;], niewiem moze przy spawaniu prąd ze spawarki niszczy czujnik, czy cos w tym stylu niemam pojęcia
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.