Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[EA5A/W 2.5] Łożysko oporowe sprzęgła
Autor Wiadomość
wisniatczew 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 r.00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 10
Skąd: GTC
  Wysłany: 30-09-2009, 22:52   [EA5A/W 2.5] Łożysko oporowe sprzęgła

Witam
czytalem na forum juz rozne tematy o dziwnych dzwiekach dochodzacych z pod maski naszych galantow i chcialbym sie upewnic czy dobrze zdiagnozowalm problem w moim misku
po odpaleniu silnika dochodzi dziwiek jakby piszczace kółko/pasek, po wcisniesiu sprzegla ustaje, nie musze nawet do konca wcisnac sprzegla, z mojej analizy wychodzi ze to lozysko oporowe ale wyczytalem tez opinie ze lozysko na walku sprzeglowym (sory jak cos przekrecilem) bywaja tez dni ze nie piszczy :shock:
chce poprostu sie upewnic zanim zamowie czesci.
Galant 2.5V6 2000r
Nie jest to jakis mega glosny przerazliwy dzwiek ale wolal bym cieszyc sie calkowicie zdrowym i czystym dzwiekiem V6
Pozdrawiam
Ostatnio zmieniony przez robertdg 12-12-2009, 16:45, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 30-09-2009, 23:08   

Skoro ustaje przy wciskaniu sprzegla to jest to lozsyko na walku sprzeglowym a dokladniej dwa lozyska bo walek jest podparty w dwoch punktach. Oczywiscie jak wyciagniesz skrzynie to nie zaszkodzi tez wymienic lozysko oporowe i uszczelniacz walka. Typ lozysk podalem w innym temacie
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
wisniatczew 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant 2.5V6 r.00
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Wrz 2009
Posty: 10
Skąd: GTC
Wysłany: 30-09-2009, 23:22   

czytalem pare tematow na forum i jedni mowia ze lozysko oporowe a inni ze na walku sprzeglowym..........
nie wiem tez jakie sa roznice cenowe, w tej chwili roznica 100 a 400 gra u mnie duza role i nie chcialbym wymienic tego co jest sprawne, a wiadomo ze mechanik chcialby wymienic jak najwiecej $$$ :(
dzwiek ten ustaje nawet przy delikatnym wcisnieciu sprzegla
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 01-10-2009, 01:32   

Jesli nawet po lekkim wcisnieciu np 2 cm to jest to lozysko oporowe u mnie to samo i tez popiskuje ... Pozdrawiam
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 01-10-2009, 06:52   

miziek napisał/a:
Jesli nawet po lekkim wcisnieciu np 2 cm to jest to lozysko oporowe u mnie to samo i tez popiskuje ... Pozdrawiam


A to ciekawe przeciez lozysko oporowe zaczyna wlasnie pracowac jak sie wciska sprzeglo i to wtedy dopiero zaczynalo by brzeczec.

wisniatczew chyba ktos chce Cie zrobic w bambuko. Lozyska walka sprzeglowego kosztuja odpowiednio 55 i 18 zl a lozysko oporowe 180 zl wg katalogu IC pewnie u Japaneze kupisz taniej
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 01-10-2009, 12:26   

U japaneze nie kupi taniej, wręcz przeciwnie. W tamtym tygodniu kupiłem własnie dwa łozyska na wałek sprzegłowy i skroił mnie za nie 180zł(z przesyłkę wyszło 200).
Co do piszczącego łozyska to też stawiam na oporowe. Łozyska na wałku sprzegłowym milkną dopiero po wciśnięciu sprzęgła w podłogę,kiedy cała skrzynia stanie. U kolegi prawdopodobnie łożysko oporowe nie cofa się i cały czas dotyka docisku.Stąd piski, po delikatnym dociśnięciu zaczyna normalnie pracować i staje sie cisza.

Miałem to samo w poprzednim galu E55 2.0 16V.Jeździłem z tym ponad rok i w ten sposób załatwiłem sobie całkiem nowy docisk. Słoneczko na nim wystarło się w miejscu gdzie łożysko je dotykało i zmuszony byłem wymienić całe sprzegło.

Pozdrawiam.
 
 
 
Owczar 
Forumowicz

Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy
Dołączył: 14 Lip 2008
Posty: 14371
Skąd: Pruszków
Wysłany: 01-10-2009, 12:56   

sampler, chłopaki według mnie mają rację. Łożysko oporowe różnie może się objawiać, czasem hałasuje gdy chodzi luźno, a czasem hałasuje pod obciążeniem. Opcja że wycisza się po lekkim wciśnięciu sprzęgła jest często spotykana. Kiedy wciśniesz pedał te 2 cm to wałek sprzęgłowy cały czas się kręci i nie zmieni nawet prędkości obrotowej.

sampler, gdzie można tak tanio kupić łożyska? Japońskie łożyska u japaneze kosztowały około 100zł za sztukę, oporowe także.
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 01-10-2009, 13:22   

Walek sprzeglowy kreci sie do momentu kiedy dojdzie do rozdzielenia docisku od tarczy i kola zamachowego. Moze wystarczyc czasami nawet te 2 cm na pedale sprzegla. Moze tez piszczec lozysko oporowe podczas pracy ale tylko jesli ociera o sloneczko a to swiadczy ze jest albo zapieczone na tulejce albo sprezyna nie odbija do konca poniewaz na luzie nie ma prawa krecic sie wraz ze sloneczkiem.

A najtaniej lozyska znalazlem tutaj:

http://www.stozek.pl/katalogp,18,19.html
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 01-10-2009, 14:54   

sampler, Dokladnie u mnie lekko ociera o sloneczko i popiskuje.
 
 
pipi_ja 
Forumowicz

Auto: Galant EA 2.5 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 04 Kwi 2007
Posty: 574
Skąd: wlkp
Wysłany: 01-10-2009, 22:43   

No i własnie w taki sposób uwaliłem sobie całkiem sprawny docisk.Nie wiem co było u mnie przyczyną ale łożysko oporowe suwa się po wałku. Powinno chodzić lekko a sie kantowało i nie odchodziło od docisku. Stąd pisk i wystarte słoneczko.
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24313
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 02-10-2009, 07:59   

pipi_ja napisał/a:
Powinno chodzić lekko a sie kantowało i nie odchodziło od docisku.

niech zgadne - brak posmarowania tego, co sie smaruje przy wymianie sprzegla???
daikin/exeedy nawet specjalny smar do tego daje w zestawie
 
 
Tieesto 
Nowy Forumowicz

Auto: Galant
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 12 Lip 2009
Posty: 9
Skąd: Sulejówek/Wawa
Wysłany: 02-10-2009, 11:43   

Panowie ratujcie!

Od jakiegoś czasu z okolic skrzyni dochodził szum, po wciśnięciu sprzęgła ustawał, szum z czasem zamienił się na rzężenie, byłem u mechanika jednego to powiedział że to łożysko oporowe, pojechałem do drugiego drugi mi powiedział że to łożyska w skrzyni więc wróciłem wczoraj tam gdzie taniej i umówiłem się na przyszłą środe, wyjechałem od niego, przejechałem może z 2km i zaczeło popiskiwać i dość głośno churgotać więc się zawróciłem i zostawiłem mu auto. Dziś zdjął skrzynie i się okazało że sprzęgło ma się całkiem dobrze bo jest dość świeże, ale kręcąć wałkiem od skrzyni słychać i czuć rzężenie i wałek jest luźny.
Pytanie czy szukać drugiej skrzyni czy ratować tą? jaki i gdzie ewentualnie w wawie mi to naprawią? i jaki może być tego koszt.
Druga skrzynia to koszt ok 800-1000zł :/
 
 
sampler 
Forumowicz


Auto: Citroen C5 X7 2.2 HDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 62 razy
Dołączył: 08 Gru 2005
Posty: 2353
Skąd: Lubin
Wysłany: 02-10-2009, 11:51   

No to wymien dwa lozyska walka i bedzie po sprawie. Jak masz to na wierzchu to maly problem. Koszt lozysk max 200 zl
_________________
BYŁY:
GALANT E34 1.8 TD
GALANT EA5A'97 2.5 V6 24V
GALANT AVANCE EA5A'03 2.5 V6 24V
Xsara 1.4i

SĄ:
CITROEN C5 X7 2.2 HDI
Peugeot 308 2.0 HDI
 
 
 
miziek
[Usunięty]

Wysłany: 02-10-2009, 12:57   

Tieesto, tanio nie znaczy lepiej :) i wszyscy co szukaja odpowiedzi na pytanie " co jest z moja skrzynia" powinni uzyc opcji szukaj i poczytac troche po forum bo padanie lozysk oporowych to rzadkosc a lozysk w skrzyni galanciorow jest czesta przyczyna "rzężenia".
 
 
kravietz 
Nowy Forumowicz


Auto: Galant2.4GDI sportedition99
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 30 Lis 2008
Posty: 13
Skąd: Legnica
Wysłany: 02-10-2009, 17:29   

Tieesto napisał/a:
Panowie ratujcie!
Miałem to samo -to łożysko w skrzyni biegów.Koszt japonskiego ok 78 zl,wymieniałem sam dosyc pracochłonne.
Od jakiegoś czasu z okolic skrzyni dochodził szum, po wciśnięciu sprzęgła ustawał, szum z czasem zamienił się na rzężenie, byłem u mechanika jednego to powiedział że to łożysko oporowe, pojechałem do drugiego drugi mi powiedział że to łożyska w skrzyni więc wróciłem wczoraj tam gdzie taniej i umówiłem się na przyszłą środe, wyjechałem od niego, przejechałem może z 2km i zaczeło popiskiwać i dość głośno churgotać więc się zawróciłem i zostawiłem mu auto. Dziś zdjął skrzynie i się okazało że sprzęgło ma się całkiem dobrze bo jest dość świeże, ale kręcąć wałkiem od skrzyni słychać i czuć rzężenie i wałek jest luźny.
Pytanie czy szukać drugiej skrzyni czy ratować tą? jaki i gdzie ewentualnie w wawie mi to naprawią? i jaki może być tego koszt.
Druga skrzynia to koszt ok 800-1000zł :/


[ Dodano: 02-10-2009, 17:32 ]
łożysko wałka na zamówienie 78zl
_________________

 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.