Zepsuty nawiew (wentylacja) |
Autor |
Wiadomość |
Abada
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Runner 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 51 Skąd: internet
|
Wysłany: 01-10-2009, 17:49 Zepsuty nawiew (wentylacja)
|
|
|
Od jakiegoś czasu mam problem z nawiewem. Na samym początku problemem było zepsucie sie skali nawiewu (pokrętło z poziomem intesywnosci 1-4 skala +off) - nie działała 1.
Pozostałe działały bez zarzutu. Teraz nawiew raz działa, raz nie. Nieraz mogę jechać cały dzień i bedzie działał. Innym razem mogę czekać cały tydzień, żeby sie cholerstwo włączyło.
Nie wiem czym jest to spowodowane. Pokrętło z temperaturą działa. Jak ustawię na gorąco, to kiedy przyłoże ręke do wentylacji czuć ciepło. Usterką jest tylko brak dmuchania.
Problem jest o tyle poważny, że zbiliża sie zima i bez ciepłego powietrza szyby mi pozamarzają. W sumie już teraz wieczorami szyba paruje jak oszalała.
Opis działania:
1. Sprawdziłem wentylator(silniczek) nawiewu. Po podłaczeniu do akumulatora działa. (Jedyny mankament ze hałasuje bardziej, niż przed usterką)
2. Wyjąłem i wymieniłem na inną (napewno sprawną) kostkę odpowiadającą za działanie skali nawiewu.
Jedyna rzecz, której nie ruszałem to cały panel sterujący nawiewem.
Zeby go wymienić musiałbym rozkrecic pół samochodu.
Panel wygląda tak
Jak ktoś ma jakieś podobne doświadczenia i rady piszcie.
Może wspolnymi siłami damy rade rozwiązać ten problem.
Jeżeli czegoś ważnego nie napisałem, to znaczy, że zapomniałem.
W razie czego dopisze.
Pozdrawiam Abada
PS. Samochód: Mitsubishi Space Runner 1.8 GLXi 1994r (bez klimatyzacji). |
_________________ Mitsubishi Space Runner 1.8 GLXi 1994r.
 |
|
|
|
 |
Owczar
Forumowicz
Auto: CLS 450
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 282 razy Dołączył: 14 Lip 2008 Posty: 14378 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 01-10-2009, 18:42
|
|
|
Widzę, że panel identyczny jak w lancerze C6xx.
Na początek w momencie gdy nawiew nie działa, sprawdź czy na dmuchawę podawane jest napięcie. Przyczyną może być zasilanie albo kończące się szczotki w silniku dmuchawy... |
|
|
|
 |
Abada
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Runner 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 51 Skąd: internet
|
Wysłany: 01-10-2009, 22:58
|
|
|
Sprawdziłem napiecie na wtyczce, która wchodzi do regulacji dmuchawy. Tam jest bodajże (juz teraz nie pamietam) 8 otworów, a tylko w jednym jest prąd. Nie wiem czy to jest prawidłowe. Jestem ciekawy czy napiecie idzie przez jakies oporniki do dmuchawy. Przy sprawdzaniu pradu spalił mi się bezpiecznik.
Aktualnie czekam na panel sterujacy całym nawiewem.
Czekam na kolejne podpowiedzi.
Pozdrawiam |
_________________ Mitsubishi Space Runner 1.8 GLXi 1994r.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 02-10-2009, 21:42
|
|
|
Podmien przekazniki od nawiewu z przekaznikami od np podgrzewania szyby, powinny byc te same, moze sie problem rozwiaze, jak nie, sprawdz to co pisal Owczar szczotki, ja dodatkowo radze jeszcze sprawdzic zimne luty na silniczku, ewentualnie opornice sterujaca biegami, zacznij od przekaznikow (z takim problemem spotykalem sie najwczesniej), zwroc uwage na ich parametry |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Abada
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Runner 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 51 Skąd: internet
|
Wysłany: 03-10-2009, 17:18
|
|
|
robertdg chciałem podmienić te przekaźniki tylko nie wiem gdzie się one znajdują.
Zrobiłem zdjęcie puszki pod maską.
Jeśli możesz to wskaż mi, w którym miejscu się one znajdują. Nie znam się zbytnio na samochodach dlatego wole zrobić coś samemu i się nauczyć. Ale też nie chce niczego spierniczyć. |
_________________ Mitsubishi Space Runner 1.8 GLXi 1994r.
 |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 03-10-2009, 19:02
|
|
|
Abada, ja grzebalem w puszce ktora znajduje sie w kabinie, wygladala tak:
podmienialem przekaznik R3 z R4
natomiast puszka ktora byla w komorze silnika byla nieco inna wygladala tak:
w niej natomiast nie bylo przekaznika odpowiadajacego za dzialanie dmuchawy, wiekszosc przekaznikow z tego co widze u Ciebie i z tego co bylo w tej puszce byla od osprzetu silnika, badz komory silnika, wiec poszukaj puszki z bezpiecznikami i przekaznikami za deska rozdzielcza od strony kierowcy, tam powinno byc nawet opisane symbolami, podgrzewanie szyby wyglada tak:
a dmuchawy tak:
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Abada
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Runner 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 51 Skąd: internet
|
Wysłany: 08-10-2009, 23:06
|
|
|
Problem ROZWIĄZANY
Po kolei:
1. W skali nadmuchu nie działa nadal pozycja numer 1. Jest to spowodowane przepalonym opornikiem. Nie wymieniam bo 1 nie potrzebuje 2,3,4 działają prawidłowo.
2. Panel sterowania nadmuchem jest sprawny w 100%
3. Problemem okazał się cały wiatraczek. Szczotki się zacieły (nie skończyły bo są całkiem dobre) i przez to nie działał. Trzeszczenie jest spowodwane z niedopasowaniem sie szczotek. Muszą się dotrzeć co może zająć trochę czasu. Narazie mi to trzeszczenie za bardzo nie przeszkadza. Najważniejsze, że jest cieplutko i nie parują szyby.
4. Przekaźniki sprawne w 100%
Wszystkim co chcieli pomóc dziękuje.
Mam nadzieję, że rozwiązanie mojego problemu może posłużyć też komuś innemu.
Pozdrawiam Abada |
_________________ Mitsubishi Space Runner 1.8 GLXi 1994r.
 |
Ostatnio zmieniony przez Abada 10-10-2009, 17:48, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-10-2009, 16:41
|
|
|
Abada napisał/a: | Najważniejsze, że jest cieplutko i parują szyby. | To dobrze, że parują? |
|
|
|
 |
Abada
Forumowicz
Auto: Mitsubishi Space Runner 1.8
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 05 Lut 2009 Posty: 51 Skąd: internet
|
Wysłany: 10-10-2009, 17:31
|
|
|
Abada napisał/a: | Problem ROZWIĄZANY
Po kolei:
1. W skali nadmuchu nie działa nadal pozycja numer 1. Jest to spowodowane przepalonym opornikiem. Nie wymieniam bo 1 nie potrzebuje 2,3,4 działają prawidłowo.
2. Panel sterowania nadmuchem jest sprawny w 100%
3. Problemem okazał się cały wiatraczek. Szczotki się zacieły (nie skończyły bo są całkiem dobre) i przez to nie działał. Trzeszczenie jest spowodwane z niedopasowaniem sie szczotek. Muszą się dotrzeć co może zająć trochę czasu. Narazie mi to trzeszczenie za bardzo nie przeszkadza. Najważniejsze, że jest cieplutko i nie parują szyby.
4. Przekaźniki sprawne w 100%
Wszystkim co chcieli pomóc dziękuje.
Mam nadzieję, że rozwiązanie mojego problemu może posłużyć też komuś innemu.
Pozdrawiam Abada |
tak racja wkradł się błąd... poprawione |
_________________ Mitsubishi Space Runner 1.8 GLXi 1994r.
 |
|
|
|
 |
|