Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
alternator w 1.8 gdi
Autor Wiadomość
gdi user 
Nowy Forumowicz

Auto: volvo 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: kołobrzeg
Wysłany: 03-10-2009, 23:14   alternator w 1.8 gdi

Witam, kilka tygodni temu zepsuł mi się alternator- przestał ładować akumulator.Oddałem go do regeneracji, wymienili regulator napięcia, szczotki, mostek prostowniczy okazał się sprawny. Kilka dni po zamontowaniu alternatora okazało się, że na wolnych obrotach napięcie ładowania wynosi 12,5volt oraz utrzymuje się na takim poziomie do około 3tys obr/min następnie napięcie wzrasta do 14,3 V i widać że kontrolki oraz światła zaczynają mocniej świecić. Szukałem przyczyn, prawie wszytko jest ok : masa jest , wszystkie połączenia poprawne, pasek naciągnięty. Dzisiaj szukałem dalej bo jest to uciążliwe jak światła tak "błyskają" i o dziwo gdy odłączyłem kostkę 4pin od alternatora to napięcie jest stabilne na poziomie 14,4V . Najdziwniejsze jest to ze w ogóle ładuje , bo jest do niego podłączony tylko ten gruby przewód do akumulatora?! Co o tym sądzicie?
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 04-10-2009, 09:46   

Ten gruby przewód do aku jest od ładowania aku czyli w sumie od zasilania całego samochodu w prund. Co do alternatora to po prostu może oddaj z reklamacją ?
Sprawdź przede wszystkim tę kostkę 4 pinową, czy dobrze wszystko styka itp.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 04-10-2009, 21:49   

a czy kontrolka akumulatora zapala ci po przekręceniu kluczyka i gaśnie po odpaleniu , i czy czasem nie zapala się podczas jazdy
_________________

 
 
 
gdi user 
Nowy Forumowicz

Auto: volvo 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: kołobrzeg
Wysłany: 05-10-2009, 19:50   

Z kontrolkami wszystko wydaje się dobrze, po przekręceniu kluczyka zapala sie kontrolka, świeci się i gaśnie po odpaleniu silnika. Dziśiaj byłem w warsztacie gdzie regenerowali mi alternator i wszystko z nim ok, tzn gdy jest wyjęty z auta podłączony do maszyny do testowania alternatorów pracuje prawidłowo. W czwartek jestem umówiony z elektronikiem może on rozszyfruje co się dzieje .
 
 
scur 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 4
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 05-10-2009, 23:58   

Witam ja też mam podobny problem alternator po wymianie regulatora i szczotek .Na maszynie pokazuje wszystko że jest ok 14,5-14,6V ,ale gdy wkładam do mego auta to przed zapaleniem świeci ładowanie a po odpaleniu gaśnie tylko że po jakimś czasie podczas jazdy zapala mi się kontrolka ładowania na jakiś czas i albo gaśnie albo się świeci 5-10 min i tak od czasu do czasu mi robi podczas jazdy .Pod domem sprawdziłem go na pracującym silniku ładowanie było 14,5- 14,2V i było ok ,ale po chwili 15 min zaświeciła się kontrolka ,gdy sprawdziłem miernikiem to przekroczyło 15 V .Więc też już bardzo nie wiem co robić ,niby wszystko ok tylko świeci coraz częściej i ładuje za w dużo :(
_________________
scur
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 06-10-2009, 18:20   

scur napisał/a:
Pod domem sprawdziłem go na pracującym silniku ładowanie było 14,5- 14,2V i było ok ,ale po chwili 15 min zaświeciła się kontrolka ,gdy sprawdziłem miernikiem to przekroczyło 15 V .Więc też już bardzo nie wiem co robić ,niby wszystko ok tylko świeci coraz częściej i ładuje za w dużo :(


Może jakiś wadliwy ten nowy regulator , ja miałem podobne objawy w poldku i escorcie i wymiana zawsze pomagała, a czy wszystkie kabelki dobrze podłączone do wsuwek w alternatorze , czy nie są zaśniedziałe bo to też ma duży wpływ i może nie być wzbudzenia, napięcie ładowania powinno wahać się w granicach 13,8-14,4
_________________

 
 
 
gdi user 
Nowy Forumowicz

Auto: volvo 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: kołobrzeg
Wysłany: 06-10-2009, 19:03   

Dziś się wziąłem za ten problem z alternatorem, chcę przeanalizować problem od strony alternatora oraz od strony komputera ECU( tego w kabinie ), ponieważ komputer steruje pracą alternatora.Drugi alternator kupiłem na allegro i czekam aż do mnie przyjedzie, podmienię go z tym regenerowanym i zobaczę jakie będą efekty jeśli będzie dobrze to znaczy ze coś schrzanili podczas regeneracji i będę z nimi walczył . Natomiast jeśli okaże się że to ECU to zaczną się problemy. CDN
 
 
scur 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 4
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 07-10-2009, 23:47   

Witam ponownie co do odpowiedzi kolegi to kabelki są na kostce czyste, w dodatku okazyjnie dostał mi się inny alternator który zamontowałem ,no i niestety nadal to samo,to znaczy wszystko ok ładuje 14,2 a na pełnym obciążeniu (wszystkie światła,klima ,lusterka,szyby )ładuje 13,17V.Ale po jakimś czasie znowu zaczyna błyskać i świeci czasem nawet dłuższy czas nie gaśnie,więc co tu robić ??? :(
_________________
scur
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 08-10-2009, 08:14   

Musicie panowie przeanalizować elektrykę niestety, możliwe, że gdzieś jest jakieś zwarcie.
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
gdi user 
Nowy Forumowicz

Auto: volvo 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Kwi 2009
Posty: 18
Skąd: kołobrzeg
Wysłany: 08-10-2009, 20:02   

Witam, problem rozwiązany :D po wymianie alternatora na używany z allegro ładowanie przy pełnym obciążeniu wynosi 13,9V na wolnych obrotach oraz 14,2V na 1100rpm. Jutro pojadę do warsztatu gdzie regenerowali mój alternator i będzie zadyma :twisted: przez tych niby fachowców 4 razy wyjmowałem alternator z auta i zmarnowałem dużo czasu, ciekaw jestem co mi powiedzą 8) .
 
 
scur 
Nowy Forumowicz

Auto: 1.8 GDI 2000r.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 4
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 15-10-2009, 18:44   

Witam ponownie w moim przypadku chyba coś się musi grzać bo teraz gdy zrobiło się zimno to ciekawe że nic nie błyska ,wszystko jest ok tak jak by nic się nie działo .Gdy było ciepło szalała kontrolka ,a teraz nic Więc co wy na to ??
_________________
scur
 
 
dymek 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 41
Skąd: Lubin
Wysłany: 29-01-2010, 18:47   

To i ja się podłącze !!!
Dzis na trasie zaczeła się dziwnie zachowywać kontrolka ładowania, tzn. zapalała się na jakiś czas, potem gasła ... ogólnie bez żadnej reguły ... coś jak kolega pisał wyżej.
Wkońcu zaczeła palić się kontrolka ABS ... no i ABS'u nie było .
Następnie SRS .... obrotomierz zaczął wariować, tzn. niby dobrze pokazywał, a po właczeniu świateł (zresztą już bardzo słabych) spadał do zera i był bez reakcji.

Dodam jeszcze, że w trasie podczas palenia się kontrolki ładowania po przygazowaniu - gasła na jakiś czas !!!

Jak zgasiłem pod domem, to niestety nie udało się już odpalić.
Ide go zaraz wyjąć , podładować i bedę mierzył, myślał !!!

Co to może być ???

Te kontrolki ABS i SRS oraz obrotomierz, to chyba przez zbyt niskie napięcie ???
Jak myślicie ???
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23642
Skąd: KSSE
Wysłany: 29-01-2010, 19:01   

dymek, skończyły Ci się prawdopodobnie szczotki, albo wytarły się pierścienie ślizgowe, alternator do regeneracji, pozostałe objawy związane są ze słabym ładowaniem/spadkiem napięcia albo brakiem ładowania, ewentualnie sprawdź jeszcze masy na silniku i karoserii, oraz przewód pradowy (+) glowny na alternatorze
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
dymek 
Forumowicz


Auto: Carisma 1.8 GDI '98
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 01 Lis 2009
Posty: 41
Skąd: Lubin
Wysłany: 29-01-2010, 23:29   

Kable (te 2 białe) trzymają się mocno, ale popatrzę jutro na mase.
Tak z ciekawości próbowałem go odpalić i .... załapał ! Przygazowałem mu i jednocześnie odpiąłem kleme od aku. No i zgasł ... odrazu - czyli zero ładowania.
Także może faktycznie masa gdzieś nie łączy.
Nawet nie pomierzyłem napięć i prądów - jutro.

aaaa i kontrolki przestały wariować, jak sobie trochę odpoczął.... także to na pewno przez zbyt małe napięcie
 
 
 
saphire 
Mitsumaniak
daje wędkę nie rybę


Auto: Laguna Coupe GT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 162 razy
Dołączył: 20 Sie 2006
Posty: 6011
Skąd: Przemyśl
Wysłany: 31-01-2010, 09:56   

ABS i SRS szaleją i zgłaszają błędy jak masz za niskie napięcie tak że weź się za alternator.
_________________
Bartek `saphire` Siębab
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.