Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[CJ1A 1.3] 4G13 a instalacja gazowa
Autor Wiadomość
madcat 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0 1.3 12V GL `96/97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Radomsko
Wysłany: 04-10-2009, 11:19   [CJ1A 1.3] 4G13 a instalacja gazowa

Witam szukalem lecz nie znalazlem takiego tematu. Interesuje mnie jak sprawuje sie colcik z silnikiem 1,3 4G13 na gazie. Czy warto zalozyc instalacje gazowa do takiego silnika i jaka polecacie?
Ostatnio zmieniony przez Marcin-Krak 18-11-2009, 18:01, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 04-10-2009, 12:37   

Sprawuje sie jak kazde auto.Czyli moim zdaniem źle,gaz zabiera moc,niszczy silnik,po jakims czasie sa problemy z odpalaniem.Przy tak małym silniku nie widze powodu montowania gazu.Zależy też ile jezdzisz.Mi moj 1.3 pali 7 litrów w cyklu mieszanym,a nawet 6,7 jak nie ma korków.Robie miesiecznie 500-800km,wiec nie mam na co narzekać.Ceny paliwa tez mnie dobijają,ale nigdy nie zrobie zadnemu mojemu samochodowi takiej krzywdy jaka jest gaz.Ja jestem przeciwnikiem gazu,ale zaraz sie odezwa jego zwolennicy i powiedza ci ze warto.Decyzja nalezy do ciebie :D
 
 
polbo 
Mitsumaniak
Karpik egzotyczny :)


Auto: Colt CJ1A 1.3 ['96]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 79
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: 04-10-2009, 12:39   

Sam nie mam gazu, ale co do opinii na forum - pamietam, ze natknalem sie na kilka. Podobno miski srednio lubia gaz, co nie znaczy, ze nie da sie jezdzic na tym paliwie. Poza tym ktore auto 'lubi" LPG? Gdyby nie bylo zadnych przeciwwskazań - wiecej samochodow jezdziloby z fabryczna instalacja gazowa, nie prawda? Mnie mechanik zawsze mowil, ze instalacja gazowa to jest i tania i droga. Tanio sie tankuje, co nie znaczy, ze wydaje sie duzo mniej.

Oczywiscie co do instalacji, jesli to dobra sekwencja nowszych generacji (2500zl) - wszystko bedzie sprawowalo sie bardzo ladnie. Duzo jezdzisz? Tez mam Colta '96 i rozwazalem montaz LPG - tyle, ze zanim zwroci mi sie instalacja i rzeczywiscie zaczne oszczedzac - zachce mi sie czegos z wiekszym silnikiem.

Przy normalnej jezdzie w cyklu mieszanym Colt pali mi srednio 6.7/100 w trasie 5.6, po miescie to wiadomo - duzo. Nie jestem pewien czy przy takim spalaniu oplaca sie inwestowac w LPG jesli w miesiacu robie 1200km?

Jesli chesz zakladac tansza instalacje to przydalby sie mocniejszy silnik, bo jesli nie uda sie jej optymalnie wyregulowac to z 1.3 zrobi sie straszny muł.
_________________
Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
Ostatnio zmieniony przez polbo 04-10-2009, 13:33, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 04-10-2009, 12:50   

Poczytaj sobie tutaj.
http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=29093
http://forum.mitsumaniaki...&highlight=colt
 
 
oko_81 
Mitsumaniak


Auto: Colt 4G13 1995
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy
Dołączył: 10 Gru 2005
Posty: 83
Skąd: Rybnik
Wysłany: 04-10-2009, 13:01   

Ja montowałem gaz 2 lata temu - sekwencja
Zrobiłem na gazie ok 60 tys km, jak narazie bez problemów z samą instalacją (STAG 300 + reguktor zavoli + wyryski Magic-Jet ) Spalanie praktycznie identyczne jak na paliwie.
Jedyna naprawa to wymiana cewki w aparacie zapłonowym + reg zaworów + wymiana świec.
Po tych 60 tys km mam odczucie ze silnik minimalnie lepiej pracuje jednak na paliwie bo po samym mont. instalacji gazowej nie było róznicy( tak mi sie wydaje). Po tych 60 tys km musiałbym wymienić filtry w instalacji gazowej co jest dodatkowym kosztem + droższe przeglady.
Ogólnie polecam !
 
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-10-2009, 15:30   

oko_81 napisał/a:
Po tych 60 tys km musiałbym wymienić filtry w instalacji gazowej

No czy to nie za długo się jeździło bez wymiany?
Może jest to odp na
oko_81 napisał/a:
Po tych 60 tys km mam odczucie ze silnik minimalnie lepiej pracuje jednak na paliwie bo po samym mont. instalacji gazowej nie było róznicy

Co do inst to pewne jest jaką założysz. Jeśli tanią - gorszą na słabszych podzespołach to nie licz raczej że będzie dobrze Ci się sprawowała. Lepsze podzespoły i lepszej klasy instalacja np. sekwencyjna zwraca się dość długo, ale to oczywiście zależy ile kto jeździ.
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
madcat 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0 1.3 12V GL `96/97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Radomsko
Wysłany: 04-10-2009, 15:40   

Do tej pory robilem malo kilometrow bo okolo 1000 miesiecznie, ale w niedzlugim czasie zapowiada mi sie zwiekszenie liczby kilometrow do 2000-3000km miesiecznie, wiec rozwazam zalozenie instalacji gazowej.
 
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-10-2009, 15:45   

Nawet jeśli
madcat napisał/a:
2000-3000km miesiecznie
to dobra instalka po doliczeniu kosztów tzw ukrytych może zwrócić Ci się dopiero za 2-3-4 lata
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
madcat 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0 1.3 12V GL `96/97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Radomsko
Wysłany: 04-10-2009, 16:24   

Jak to wyliczyles ?? bo mi przy obecnych cenach paliwa i gazu wychodzi mniej wiecej tak:

100km na benzynie kosztuje mnie okolo 30zl
100km na gazie kosztuje mnie okolo 15zl

czyli 1000km w miesiacu wychodzi 300zl na benzynie i 150zl na gazie w ciagu roku to jest 3600zl i 1800zl na gazie jesli jeszcze do tego doliczyc przewidywany wzrost przejechanych kilometrow to roznica sie robi wieksza i w ciagu roku instalacja za 2000-2500zl sie zwraca, a mysle ze za tyle mozna juz kupic cos sensownego ?
 
 
 
polbo 
Mitsumaniak
Karpik egzotyczny :)


Auto: Colt CJ1A 1.3 ['96]
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Mar 2009
Posty: 79
Skąd: Rzeszów i okolice
Wysłany: 04-10-2009, 16:25   

Czyli reasumujac (i troche odbiegajac od zadanego przez Ciebie pytania) - to sie nie oplaca!
Za 2-3-4 lata (wg. mnie max 2 lata) instalacja sie zwroci [czyli jeszcze nie ma ZADNEJ oszczednosci], a gdybys chcial pozniej sprzedac auto w tym wieku - bedzie warte niewiele wiecej niż koszty instalacji. Dlatego... sam zrezygnowalem z gazu. Zakladajac LPG zrobisz dobrze, ale nie sobie i autu, tylko ewentualnie nastepnemu wlascicielowi.

@ odnosnie postu wyzej: 2000zl - nie za bardzo; 2500 - powinno wystarczyc

chcialem jeszcze dodac cos na wypadek powazniejszych awarii samego pojazdu (13 lat robi swoje), ale pewnie powiecie, ze miski bezawaryjne - co poniekad jest prawda, ale LPG temu nie sprzyja.
_________________
Artificial intelligence is no match for natural stupidity.
 
 
madcat 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt CJ0 1.3 12V GL `96/97
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 22
Skąd: Radomsko
Wysłany: 04-10-2009, 20:57   

A jak same miski znosza zagazowanie ? slyszalem kiedys ze jedne silniki lepiej znosza zagazowanie a inne gorzej. Jak jest w przypadku 4G13 ?
 
 
 
Maciek 
Mitsumaniak
MICHU-BUCZY :)


Auto: Gal 00' EA5A Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy
Dołączył: 23 Paź 2005
Posty: 3205
Skąd: Szczecin
Wysłany: 04-10-2009, 22:29   

madcat napisał/a:
Jak jest w przypadku 4G13 ?
Nie jest źle jeśli inst robi ktoś kto się na tym zna. Do cen paliwa dojdą częściej niż na bence wymieniane:
Kable WN i świece, wyższa kwasowosć spalin wyjada kolektor, łącznik elastyczny, tłumik. Jeśli tym bardziej ktoś wyżyłuje spalanie - wysoka temp zrobi swoje. A to dopiero początek. Nie jestem przeciwnikiem inst gazowych ale troszkę się z tym męczyłem w starym Galancie. Prawdą jest że miło zajechać na stację i do pełna za 1/2 ceny ale tak jak pisałem na początku nie sam koszt LPG/PB się liczy. Powodzenia w zakładaniu tylko pamiętaj nie daj się złapać na niski koszt inst - popytaj gdzie i na jakich podzespoła robią. Ewentualnie gdzie robili już podobne auta.
_________________
Gal '00 EA5A 6A13 Avance ---ZBIR---MÓJ
Colt '98 CJ1A --------CoJOt--------SOLD
Gal '91 E32A EXE ---GALANCIOR--- SOLD
MICHI DWA STARE FOTY
=========00085/KMM=========
 
 
Janek Perz 
Nowy Forumowicz

Auto: Colt
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 25
Skąd: Poznań
Wysłany: 05-10-2009, 20:54   

Moim zdaniem dyskusja o LPG to jak dyskusja o olejach silnikowych. Jedna osoba będzie sie upierać ze Castrol jest lepszy od Mobila, a kto inny na odwrót. A tak naprawdę to i tak nie da sie obiektywnie powiedzieć co jest lepsze.
Osobiście wszystkie auta jakie miałem były z LPG, dodam ze wszystkie (w tym colcik) były wyposażone w najgorszy typ instalacji (1 i 2 generacji) czyli mieszalniki. Z tym ze w pierwszym aucie ja zakładałem gaz u instalatora i szczerze to po roku się zwróciło, ale krótko po tym sprzedałem auto więc ciężko mówić o oszczędnościach. Dlatego sadze że opinia:

polbo napisał/a:
Zakladajac LPG zrobisz dobrze, ale nie sobie i autu, tylko ewentualnie nastepnemu wlascicielowi.


jest wielką prawdą, oczywiści trzeba pamiętać ze auto z gazem łatwiej sprzedać, bo ludzie szukają z instalacją, wiec jest to zysk, natomiast licz ze koszty zwrócą Ci sie po około roku, jak będziesz robił 2-3 tys to może nawet po pół roku, wiec aby realnie sie opłacało to trzeba autem jeździć minimum 2 lata (mówię o tanich instalacjach). Co do jakości jazdy na takiej instalacji to niestety jest zdecydowanie niższa np w ciepłe dni przy niskiej wilgotności auto na światłach gaśnie, przy wysokich obrotach czuć że trochę brakuje, oczywiście moc spada ale nie diametralnie!!

Dobra a teraz o samym Colcie: kupiłem go już z zainstalowanym gazem i na szczęście dostałem wszystkie papiery właćznie z nieaktualna gwarancją. Instalacja była zakłądana przy 99 tys km, jak kupowałem auto miało 170 tys, a teraz ma 182 tys. Póki co nie narzekam, widać ze gaz był montowany profesjonalnie i jeździć się da. Auto kupiłem w podobnej cenie jak colty bez gazu, wiec oszczędność mam oczywistą. Przyjemności z jazdy jest mniej, ale to mój wybór. Co do legend o tym że gaz zabija silnik: po tych kilometrach na gazie auto bierze około 1/3 l oleju na 1000 km ale tu zasługa tego ze czasem lubie mu depnąć. Sprawdzałem ciśnienie sprężania i na jednym garze jest słabsze (może gniazda zaworowe przez gaz się podpaliły, a moze nie) w każdym razie autko chodzi dobrze i remontu nie wymaga. A jest to ponad 80 tys. na gazie.

Reasumując: nikt w gazie sie nie zakocha, bo na pewno nie polepsza on jakości jazdy, ale na pewno przynosi on oszczędności. Następne auto jakie kupie to albo diesel albo właśnie z gazem.

[ Dodano: 05-10-2009, 21:02 ]
PS Dodam tylko jedna ważną spraw dla kupujących auta z założona instalacja gazową: patrzcie czy sprzedawca daje dokumenty od instalacji (w szczególności homologacje butli) bo kumpel przy zakupie tego nie dostał i na przeglądzie mu zrobili takie problemy że musiał demontować instalacje :/
 
 
adamovicius
[Usunięty]

Wysłany: 05-10-2009, 21:17   

Cytat:
po tych kilometrach na gazie auto bierze około 1/3 l oleju na 1000 km

No widzisz.Moj od wymiany do wymiany po 10 tys. km nie wymaga dosłownie zadnej dolewki,chociaz zawsze zostaje mi 0,7litra oleju to praktycznie sie to marnuje.A tez czasami lubie przycisnac i lubie zobaczyc te 7000 rpm na obrotomierzu.
Zaobserwowałem tez dymienie u mojego brata w golfie po 2 latach jezdzenia na gazie,a to auto ma tylko 160 tys. przebiegu.A przeciez niemieckie silniki sa zamulone ,ale za to pancerne,a jednak gaz go zniszczył.Gaz ma wyzsza temperature spalania i jest zbyt suchy,w przeciwienstwie do benzyny ,która tez troche smaruje.
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 05-10-2009, 21:36   

Janek Perz napisał/a:
w ciepłe dni przy niskiej wilgotności auto na światłach gaśnie
Bzdura.
adamovicius napisał/a:
Zaobserwowałem tez dymienie u mojego brata w golfie po 2 latach jezdzenia na gazie,a to auto ma tylko 160 tys. przebiegu.A przeciez niemieckie silniki sa zamulone ,ale za to pancerne,a jednak gaz go zniszczył
Jakieś dowody?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.