Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Carisma GAŚNIE, FALUJE, DUZO PALI, KOMPUTER SZALEJE
Autor Wiadomość
wisnia88 
Nowy Forumowicz
Jan Palony


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 00r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 04-10-2009, 14:11   Carisma GAŚNIE, FALUJE, DUZO PALI, KOMPUTER SZALEJE

Witam wszystkich serdecznie :)
Moje problemy z samochodem zaczynaja sie odrazu po jego zakupie..
pierwsza rzecz ktora od poczatku wydawala sie byc nie tak, to obroty ktore po rozgrzaniu silnika wynosza okolo 300-500... powinno byc okolo 1000? mam automatyczna skrzynie ale slyszalem ze obroty nie maja na to wplywu.
nastepna sprawa to ze duzo pali i pokazuje ze duzo pali, czasem zdarza miej spalic.. ale to rzadko.. dokladniej : komputer pokazuje stan spalania co jakies 2 minuty, wlasnie tak rzadko odswieza.. czy tak powinno byc?
widzialem na zdjeciach w innych carismach ze na ekraniku komputera, jest pokazane na co nawiew jest wlaczony i inne dodadkowe dane miedzy innymi data.
Zdjęcie np.

ostatnia rzecz to to iz samochod gasnie mi na swiatlach, na podjazdach.. przy parkowaniu.. jak go odpalam to obroty spadaja tak szybko na te 300-500 ze musze gazowac zeby nie zgasl i szybko ruszac zeby pojechac.. jak tak szybko te obroty spadaja to swiatla slabiej swieca.. dodam gazu to mocniej swieca.. prosze pomozcie mi.. ogolnie uwalilem sie na kredyt.. i kupilem samochod w ktorym caly czas musze cos robic..

Jeszcze raz napisze jego dane techniczne:
Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 2000r. 125km

Na dzien dobry wymienilem kompletny rozrzad, filtr powietrza, olej na mineral wraz z filtrem.. co prawda juz drugi raz bo wlalem najpierw polsyntetyk i strasznie klekotal.. i myslalem ze to przez to..a no wlasnie przypomnialo mi sie.. ze dalej klekocze jak disel.. nawet po zmienie tego oleju na mineral.. mam przebieg 203tys.. slyszalem ze same sie zawory reguluja w tych samochodach ale zeby tak pukalo.. nie wiem.. moge nagrac filmik, bedzie slychac jak chodzi..
potem przebilem opone, padly mi bezpieczniki jak montowalem lampke w salonie samochodu to nie dzialalo radio i wszelkie podswietlenie w samochodzie oprócz zewnetrzenego i na zegarach. komputer nie trzymal godziny i spalania, klima sie wlaczala przy rozruchu samochodu i resetowal sie licznik kilometrow - ten co sie kasuje samemu.

mam jeszcze jedno dodatkowe pytanie, czy w automacie mozna jezdzic na luzie?

prosze jeszcze raz wszystkich znajacych sie na tym o pomoc, jesli cos nie napisalem jasno to poprawie lub wytlumacze dokladniej, pozdrawiam :)
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-10-2009, 16:05   

wisnia88 napisał/a:
wlalem najpierw polsyntetyk i strasznie klekotal.. i myslalem ze to przez to..a no wlasnie przypomnialo mi sie.. ze dalej klekocze jak disel.. nawet po zmienie tego oleju na mineral..


GDI nie toleruje oleju mineralnego, półsyntetyk jeszcze, a dedykownymi olejami dla GDI są oleje syntetyczne 5W30.

wisnia88 napisał/a:
padly mi bezpieczniki jak montowalem lampke w salonie samochodu to nie dzialalo radio i wszelkie podswietlenie w samochodzie oprócz zewnetrzenego i na zegarach. komputer nie trzymal godziny i spalania, klima sie wlaczala przy rozruchu samochodu i resetowal sie licznik kilometrow - ten co sie kasuje samemu.


Komplet trzech bezpieczników po dmaską, jeśli po wymianie Ci nadal je pali i resteuje się wszystko to gdzieś jest zwara na instalacji radia/zapalniczki/oświetlenia.

wisnia88 napisał/a:
mam jeszcze jedno dodatkowe pytanie, czy w automacie mozna jezdzic na luzie?


Nie

A co do obrotów, falowania itd... to przepustnica i krokowiec. Ale poczytaj forum, wszystkie odpowiedzi zostału już udzielone, trzeba tylko poszukać.

Pozdro
_________________
Space Star GDI:
http://forum.mitsumaniaki...1024356#1024356

Carisma GDI:
http://forum.mitsumaniaki...p=512513#512513

http://www.polskajazda.pl...i/Carisma/77098
 
 
 
wisnia88 
Nowy Forumowicz
Jan Palony


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 00r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 04-10-2009, 16:54   

a co do klekotania to tez olej? po tym minerale co teraz mam mozna wlac syntetyk? ten castrol zloty?
i jeszcze jedno pytanie jaki olej do skrzyni.. i jak to lac.. czy trzeba filtr jakis? czy spuszczac caly czy dolewac tylko... w ksiazce serwisowej znalazlem ta nazwe "transmax Z".
nie no z bezpiecznikami wszystko ok jest jak narazie bo dopiero wczoraj wymienilem ale od wczoraj non stop zaczely sie problemy z tymi obrotami i gasnieciem samochodu..
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 04-10-2009, 16:54   

wisnia88 napisał/a:
rozgrzaniu silnika wynosza okolo 300-500...

ale oczywiscie wiesz o tym ze druga kreska nad kreska "zera" na obrotomierzu to 500 obr/min :?: (ta pomiedzy 1 a 0 )
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-10-2009, 18:47   

Ja mam obr 700 i jest ok. Zrób dobry reset kompa a cykanie to normalnie.
I wywal tego minerała to najgrsze co mogłeś zrobić i powiedz gdzie tankujesz ???
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-10-2009, 19:11   

A, jak miałeś zresetowanego kompa (przez te bezpieczniki) to trzeba teraz auto nauczyc obrotów. (szukaj)
I zmień na syntetyk. Minerał morduje GDI. A i możesz dolać sobię ceramizera, ja latam na półsyntetyku i mi cykały popychacze. Ale z ceramizererm mam ciszę :)
_________________
Space Star GDI:
http://forum.mitsumaniaki...1024356#1024356

Carisma GDI:
http://forum.mitsumaniaki...p=512513#512513

http://www.polskajazda.pl...i/Carisma/77098
 
 
 
wisnia88 
Nowy Forumowicz
Jan Palony


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 00r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 04-10-2009, 19:21   

jak mam zrobic ten reset?? cykanie zaworow? to normalne? ale chyba mi tak nie cykaly jak kupilem.. olej mam wlac syntetyk np. ten? link czy jaki?
slyszalem ze trzeba by najpierw przeplukac syntetykiem i jeszcze raz wlac olej to prawda?
oczywiscie wiem, mam przed srodkowa kreska miedzy 0 a 1000 obroty na postoju.
dzieki za dotychczasowe odpowiedzi :)
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 04-10-2009, 19:30   

mysle że dla 5w 30 bedzie za późno już lepiej 10w. Jaki masz przebieg nam powiedz.
A restet napisany kilka razy na tym forum ale napisze jak ja to robie. Średnio 2 razy do roku :P .
Wyciagam kleme z plusa na 10 min, później zapalam autko do rozgrzania się (niektórzy pisza aby czekać az wentylator sie właczy Ja nie czekam tak długo) jakieś 7 min, po czym ruszam w droge tylko żadnych korków najlepiej jakas obwodnica :) . Przeciagam go na biegach z jak najwiekszym zakresem obr. np przez chwile na 4 biegu jade 50km/h po czym redukcja i na 2 biegu ciagne do 80-90. I tak kilka razy.
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
ZEROSUPER 
Mitsumaniak
MastaOfDiseasta


Auto: Space Star 1.8GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 7 razy
Dołączył: 13 Lut 2009
Posty: 420
Skąd: Jelenia Góra
Wysłany: 04-10-2009, 21:01   

Na olej nigdy nie jest za późno (chyba że masz pod maską umierające serducho). Zalej syntetyk 5W30 (może być ten Castrol) i jak się okaże że masz zbyt duże ubytki (większe niż 1l na 10000km) to zmiana na półsyntetyk 10W40. Co do płukania silnika, jeśli na mineralnym zrobiłeś niewiele km to nie ma co płukać, ewentualnie użyj specyfiku do czyszczenia układu olejowego (np Liquid Molly Engine Flush).
Gęsty olej źle smaruje hydrauliczne popychacze i stąd ich cykanie.
Co do resetu są dwie szkoły. Pierwsza jak powyżej. Druga, że odpalamy auto po resecie, zostawiamy do 90C z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami, następnie włączamy wszystkie odbiorniki (klima, światła itd) i zostawiamy tak na jakieś 5-10 minut. Na koniec gasimy auto ,odpalamy i jedziemy przejechać się w trasę.
_________________
Space Star GDI:
http://forum.mitsumaniaki...1024356#1024356

Carisma GDI:
http://forum.mitsumaniaki...p=512513#512513

http://www.polskajazda.pl...i/Carisma/77098
 
 
 
wisnia88 
Nowy Forumowicz
Jan Palony


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 00r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 05-10-2009, 08:08   

przebieg mam 203 tys, zmienialem olej jakies 300km temu.. dzis bede probowal z tym komputerem i resetami. pozdrawiam
 
 
Psychic Og 
Nowy Forumowicz

Auto: Carisma 1.8 GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Paź 2009
Posty: 17
Skąd: Władysławowo
Wysłany: 05-10-2009, 11:42   

Witam.
Ja posiadam Carisme 1.8 GDI 2000' po lifcie i też mam ten sam problem,byłem z tym w ASO i nic nie zrobili,jedyne co usłyszałem to to że z tymi skaczącymi obr. można jeździć dożywotnio :]...
Pozdro...
 
 
Morfi 
Mitsumaniak
Street Hunter


Auto: Opel OPC i FORD KA
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy
Dołączył: 23 Sty 2008
Posty: 6530
Skąd: Chorzów
Wysłany: 05-10-2009, 14:29   

Po pierwsze spróbujcie zrobic tego reseta a najlepiej tankując wczesniej jakies 98.
A jeżeli to nie pomoze to przepustnica do wyczyszczenia.
Ja juz mam ponad 30 tys przejechane i zadnych falowań czy problemów z mocą.
Ale tez nie tankuje na najtańszych stacjach i nigdy zwykłej 95
_________________
Moje OPC http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=96694

Lepiej jest nie odzywać się wcale i wydać się głupim, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
-----------------------------------------------
Mark Twain
 
 
mis_smis 
Mitsumaniak


Auto: BRAVO 1,9, grandis 2.0 DID 05
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 24 Wrz 2009
Posty: 178
Skąd: Brzesko
Wysłany: 05-10-2009, 15:22   

Przy dużym przebiegu jeśli się boisz syntetyka to wlej przynajmniej półsyntetyk bo minerał jest beee dla tego silnika, Spróbuj J.w. zatankowac lepsze paliwo zresetuj kompa przed wymianą oleju zalej jakimś płynem do mycia silników powinno pomóc u mnie w GDI obroty bez obciążenia są stale około 500 min dopiero pod obciążeniem się zwiększają
_________________

 
 
 
wisnia88 
Nowy Forumowicz
Jan Palony


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDI 00r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Sie 2009
Posty: 19
Skąd: Pasłęk
Wysłany: 05-10-2009, 22:09   

tankuje na orlenie 95. dzis rano zrobilem reseta tego drugiego i nic nie pomoglo.. dalej gasnie.. jutro stawiam do elektryka.. chyba ze jeszcze cos wymysle.. ale dobrze by bylo chociaz u tego elektryka sprawdzic co jest.. na 203tys syntetyk to ryzyko??
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 05-10-2009, 22:23   

wisnia88 napisał/a:
na 203tys syntetyk to ryzyko??

na syntetyku mozna jezdzic i z przebiegiem teoretycznie 400 000km ale najwazniejszy punkt to stan jednostki napedowej. Jesli jest zadbana, to smialo, jesli jest "zaniedbana" to nie.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.