Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
szarpanie i slabe przyspieszenie
Autor Wiadomość
lukasz921 
Mitsumaniak

Auto: Space Star 1.6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 186
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 26-01-2008, 22:59   szarpanie i slabe przyspieszenie

Witam,
Dwukrotnie miałem sytuacje że jadąc podczas ostrego deszczu samochód coś słabo przyspieszal i w dodatku podczas dodawania gazu czuć było lekkie szarpanie. Wydaje mi się że woda dostaje się pod maske i coś tam może zamoknąć . Przyczyną może byc brak oslony silnika ? Po jakims czasie i jezdzie przy mniejszym deszczu bylo ok. Pytania:
- jaki element moze byc tak wrazliwy na wode ? bo mniemam ze to ma zwiazek z woda lub wilgocia ?
- czy warto zalozyc oslone silnika ? mechanik mi mowil ostatnio ze podobno podchodzi po niewielkich przerobkach oslona z carismy do 99 r.

Pozdrawiam
Lukasz921
 
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 26-01-2008, 23:17   

Łukasz z założenia projektantów ten samochód nie ma osłony silnika więc musisz sie liczyć z tym że jak ją założysz może nie być odpowiedniego chłodzenia i cyrkulacji powietrza pod maską ................... może na kablach jest jakieś przebicie :?:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-01-2008, 07:06   

dm17 napisał/a:
Łukasz z założenia projektantów ten samochód nie ma osłony silnika
Ale od kół chyba są jakieś osłony, nie? Jeśli są, a jak lukasz921 jej nie ma to na 100% jest to przyczyną problemów. Wiem bo sam przez to przeszedłem. Jadąc w potwornej ulewie bez osłony prawego koła, auto zaczęło przerywać, szarpać i zgasło. Otworzyłem maskę i zobaczyłem wodę na kopułce aparatu. Poczekałem 10 min. i jechałem normalnie. Po zakupie osłony mogę w największym deszczu i po największych kałużach zapier..... jak mi się chce i nawet nie szarpnie.

[ Dodano: 27-01-2008, 07:07 ]
lukasz921 napisał/a:
- jaki element moze byc tak wrazliwy na wode ?
J/w kopułka aparatu i kable WN.
Ostatnio zmieniony przez Hugo 27-01-2008, 15:03, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2008, 13:45   

Jeśli mowa o osłonach od kół to masz 100% racji
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-01-2008, 15:04   

dm17 napisał/a:
Jeśli mowa o osłonach od kół to masz 100% racji
Tak mowa o tym.
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2008, 15:41   

No właśnie wydaje mi się że Łukasz nie myśli o osłonie od kół...no ale to On musi tu napisać o co dokładnie mu chodzi :wink:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 27-01-2008, 16:04   

Jeśli ma te osłony od kół i dzieją się takie rzeczy podczas jazdy w deszczu to wymiana kopułki i kabli WN załatwi problem.
 
 
dm17
[Usunięty]

Wysłany: 27-01-2008, 19:07   

Hugo a jak można sprawdzić wadliwe działanie kopułki :?: :?:
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21947
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 28-01-2008, 12:46   

dm17 napisał/a:
Hugo a jak można sprawdzić wadliwe działanie kopułki
Objawy to szarpanie, "strzelanie" po dodaniu gazu, problemy z uruchomieniem silnika, a w ostateczności niemożliwość odpalenia auta.
Jak sprawdzić: odkręcić ją i pod światło zobaczyć czy nie jest pęknięta (często zdarza się to po kilkunastu latach eksploatacji), poza tym sprawdzić czy styki nie są powypalane.
Generalnie ja bym kopułki nie ruszał (u mnie chciałem ją odkręcić, ale musiałbym wyjąć akumulator) jeśli nie ma objawów jak wyżej. Takiej jak oryginalna już nie kupisz.
 
 
groundzero
[Usunięty]

Wysłany: 05-06-2009, 23:58   

Mnie w Lancerze CBO przy wyżej wspomnianych objawach pomogła po prostu wymiana świec na nowe, a też sporo główkowałem czego to może być przyczyna. Obstawiałem sprzęgło itp.
 
 
griswold
[Usunięty]

Wysłany: 09-06-2009, 01:04   

Witam!
Mam podobny problem od dluzszego czasu, kopulka aparatu kable nowe, swiece nowe, niezaleznie od tego czy jest wilgoc czy jej nie ma, jak za mocno dodam gazu silnik dlawi sie, za chwile zaskoczy, za chwile szarpnie ... nie wiem co to moze byc za przyczyna, mam przygotowany pasek rozrzadu i filtr paliwa,bo moze to musi byc wymienione, jesli to nie elektryka (swiece,aparat,kable WN) to co ?

pozdrawiam
gris
 
 
stworek5 
Nowy Forumowicz

Auto: Lancer
Dołączył: 11 Cze 2009
Posty: 9
Skąd: Goleniów
Wysłany: 11-06-2009, 22:26   

witam! i również przyłączam sie do pytania, mam Lancera 1300 z 1996r 160tys/km w nowej budce i mam ten sam problem który dotyczy szarpania przy przyspieszaniu na średni "gazie", jak pedał docisnę do końca szarpnie ze dwa razy i pójdzie do przodu bez zastrzeżeń, jak jadę na średnich obrotach na biegu 2 lub 3 jak to w mieście - to trzeba delikatnie przyspieszyć potem zwolnić itd to szarpie, nie mocno ale szarpie i szarpie, zaczyna mi to przeszkadzać. Nie ma zależności czy deszcz czy słoneczna pogoda także zamoknięcie wykluczam, nowe świece, nowe kable wszystko oryginał, moduł i cewka nowa, sonda ok, spalanie w cyklu mieszanym między 7-8l/100km. Jaka może być diagnoza? Filtry? Wtryski? Pompka paliwa?
 
 
arturpaj
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2009, 13:29   

Może trochę późna odpowiedź, ale zawsze. Takie zachowanie zapłonu sugeruje uszkodzenie (wylanie) kondensatorów w ECM. Po wymianie na nowe powinny zniknąć objawy szarpanie. Komputer wyciąga się przy odpiętym akumulatorze.
 
 
SnowDevil 
Mitsumaniak


Auto: Galant 2.5 V6 Kombi Avance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 16 Lis 2005
Posty: 459
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-12-2009, 17:05   

Witam, u mnie chyba zaczelo sie robic podobnie.

Jak szybko przyspieszam to potrafi sie zdarzyc ze urywa (szarpie) przyspieszenie. Przyspiesza dobrze ale czasami na ulamek sekundy jakby cos przeskakuje, nie towarzyszy temu zaden dzwiek. Jak np jade wolno i dodam gazu na trojceto zaczyna lekko szarpac. Czy to takie same objawy?

nie jestem ekspertem ale czy to przypadkiem nie wina sprzegla?
_________________
Mitsu SnowDevil
- Galant 2.5 V6 Avance Kombi 2001 r (od 05.2011)
- Lancer Wagon 1.6 16V 113 KM 1994 (od 2005r - 19.09.2011) - sprzedany
po lewej - 2005 rok, po prawej - 2011 ;)
 
 
 
Bastek77
[Usunięty]

Wysłany: 10-12-2009, 11:04   

Nie to nie sprzęgło, chyba, że masz problemy z przyspieszaniem na wysokim biegu lub przełączaniem biegów. Oprócz kondensatorów, polecam sprawdzić układ zapłonowy, na pewno świece i kable do wymiany, miałem to samo w swoim CK1 i po wymianie było ok.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.