Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.6] wymiana sworzni a zbierzność
Autor Wiadomość
super bizon 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1,6 90KM 98R.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 42
Skąd: POLSKA
Wysłany: 08-10-2009, 13:01   [Cari 1.6] wymiana sworzni a zbierzność

Witam. Mam takie pytanie . Czy po wymianie sworzni wahacza przedniego trzeba zrobić zbierzność ? Pytam dla tego żeby czasem jakiś mechanik mnie nie naciągnął na kase.
_________________
SUPER BIZON
 
 
fus8 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 17 Paź 2007
Posty: 147
Skąd: Zielona Góra
Wysłany: 08-10-2009, 13:33   

cze, nie robisz rzadnej zbieżności przy tego typu wymianie sworzni..
zbierzność dopiero po wymianie końcówek drązków .
_________________
http://polskajazda.pl/Pro...i,Carisma/34995
 
 
 
super bizon 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1,6 90KM 98R.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 42
Skąd: POLSKA
Wysłany: 08-10-2009, 13:53   

Dzięki bardzo za rade. Pozdrowienia
_________________
SUPER BIZON
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 10-10-2009, 20:04   

nie zgodzę się... zbieżności nie robisz tylko wtedy, kiedy wkładasz nowy wahacz identyczny z poprzednim lub taki sam sworzeń. Wystarczy milimetr różnicy w położeniu i zbieżność między bajki wkładasz. Ostatnio wymieniałem całe wahacze, oczywiście zamienniki, w warsztacie powiedzieli że zbieżności się nie robi i co.. na diagnostyce 6 mm rozbieżność i kierownica minimalnie przekrzywiona przy jeździe na wprost..po ustawieniu wszystko śmiga, przed wymianą było cacy więc to kwestia minimalnie innych wymiarów wahaczy..
 
 
 
arthus
[Usunięty]

Wysłany: 11-10-2009, 16:57   

Ja po wymianie sworzni robiłem zbieżność bo na oko było widać że nie jest OK.
Wymiana sworzni wiąże się z demontarzem wahaczy więc ciężko później wszystko do kupy identycznie poskładać. Poza tym jak dawno nie robiłeś zbieżności to i tak nie zaszkodzi.
 
 
super bizon 
Mitsumaniak


Auto: CARISMA 1,6 90KM 98R.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2009
Posty: 42
Skąd: POLSKA
Wysłany: 12-10-2009, 13:02   

WITAM.To powiedzcie mi jak w końcu jest z tą zbieżnością trzeba robić czy nie. Pozdro.
_________________
SUPER BIZON
 
 
przemekx303 
Mitsumaniak


Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 21 Lip 2009
Posty: 349
Skąd: Chełm
Wysłany: 12-10-2009, 23:27   

To niech po wymianie sprawdzą, i jak będzie trzeba to ustawią , a jak nie to nie , bo po co ruszać jak jest wporządku
_________________

 
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 13-10-2009, 07:14   ZBIEŻNOŚĆ

oczywiście, że lepiej sprawdzić po wymianie, ale jeśli było OK przed wymianą to po tez będzie.
 
 
jolly69 
Mitsumaniak


Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 23 Paź 2007
Posty: 267
Skąd: Pruszków
Wysłany: 13-10-2009, 16:02   

ja po wymianie widziałem że jest nie tak, kierownica była lekko przekrzywiona i auto delikatnie "myszkowało" na koleinach. Dlatego pojechałem na ustawianie. Jeżeli wiesz że przed wymianą miałeś ok a po wymianie nic dziwnego nie widzisz i auto jedzie prosto to prawdopodobnie nie ma co ruszać. Ja jednak zawsze wolę sprawdzić bo nieraz jak jest mała rozbieżność to nie czuć a po pewnym czasie może być widać niestety na oponach..
 
 
 
Tomashi 
Forumowicz


Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 12 Sty 2008
Posty: 391
Skąd: R.Śl.
Wysłany: 14-10-2009, 09:38   

Jeżeli wahacz był demontowany (a z pewnośćią tak) to ZDECYDOWANIE zrób zbieżność czy geometrię.
Nie jest to naciąganie na kasę, gadałem z kilkoma mechanikami i wszyscy potwierdzili o tej konieczności.
_________________
*** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka :D ***
...i wróciłem znów do Niemca ;)
 
 
carisma1
[Usunięty]

Wysłany: 14-10-2009, 13:37   

nie chodzi tutaj o ściąganie czy nie, przy wyciskaniu sworznia lub wybijania może dojść do odkształceń gniazda-wahacza, ja twierdzę, że jeżeli sworzeń jest wymieniany w oryginalnym wahaczu, na dobry sworzeń np Geparts- ja wczoraj wymianiałem, tzn średnica jest na tyle dopasowana, że nie trzeba robić rzeźby w stylu spawania, i mechanior delikatnie się obchodzi przy tej operacji to geometria nie zmieni się. Ja po wczorajszej operacji nie zauważyłem jakiś niedociągnięć zw z geometrią- a jestem dość wyczulony na wszelkie nieprawdłowości.
pozdarwiam Darek
 
 
rasiak1980 
Forumowicz


Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy
Dołączył: 24 Wrz 2008
Posty: 997
Skąd: Sopot
Wysłany: 15-10-2009, 05:44   

trzeba robić zbieżność zawsze nam trochę ucieknie niektóre zakłady sprawdzają za darmo geometrie a za regulacje tylko pobierają pieniądze, warto sprawdzić bo zaoszczędzicie kilkadziesiąt złotych, a stracicie kilkaset na nowy komplet opon, niestety mnie nie stać na oszczędzanie. jeżeli sworzeń jest wybity i wsadzicie nowy nie wybity najprawdopodobniej kola się zbiegną jest ponoć jakaś zależność pomiędzy tym gdzie znajduje się drążek skrętny czy przed czy za osią w stosunku do tego czy kola będą miały zbieżność na + czy na -, drugą istotną sprawą jest różnica którą mierzymy pomiędzy gwintem na prawym i lewym drążku a już zakontraktowaną śrubą końcówki drążka i nie powinna być większa niż 2 mm
 
 
Maretzky85 
Mitsumaniak
Mod Galant E3x


Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy
Dołączył: 26 Gru 2006
Posty: 2937
Skąd: warszawa
Wysłany: 15-10-2009, 07:30   

carisma1 napisał/a:
Geparts

Pierwszy słyszę nazwę takiej firmy ...
_________________
Zawsze mogę się mylić ;)

"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak

-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)

-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki :P )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.