[Cari 1.6] wymiana sworzni a zbierzność |
Autor |
Wiadomość |
super bizon
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1,6 90KM 98R.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 42 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: 08-10-2009, 13:01 [Cari 1.6] wymiana sworzni a zbierzność
|
|
|
Witam. Mam takie pytanie . Czy po wymianie sworzni wahacza przedniego trzeba zrobić zbierzność ? Pytam dla tego żeby czasem jakiś mechanik mnie nie naciągnął na kase. |
_________________ SUPER BIZON |
|
|
|
 |
fus8
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Carisma 1.9 td
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 17 Paź 2007 Posty: 147 Skąd: Zielona Góra
|
|
|
|
 |
super bizon
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1,6 90KM 98R.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 42 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: 08-10-2009, 13:53
|
|
|
Dzięki bardzo za rade. Pozdrowienia |
_________________ SUPER BIZON |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 10-10-2009, 20:04
|
|
|
nie zgodzę się... zbieżności nie robisz tylko wtedy, kiedy wkładasz nowy wahacz identyczny z poprzednim lub taki sam sworzeń. Wystarczy milimetr różnicy w położeniu i zbieżność między bajki wkładasz. Ostatnio wymieniałem całe wahacze, oczywiście zamienniki, w warsztacie powiedzieli że zbieżności się nie robi i co.. na diagnostyce 6 mm rozbieżność i kierownica minimalnie przekrzywiona przy jeździe na wprost..po ustawieniu wszystko śmiga, przed wymianą było cacy więc to kwestia minimalnie innych wymiarów wahaczy.. |
|
|
|
 |
arthus [Usunięty]
|
Wysłany: 11-10-2009, 16:57
|
|
|
Ja po wymianie sworzni robiłem zbieżność bo na oko było widać że nie jest OK.
Wymiana sworzni wiąże się z demontarzem wahaczy więc ciężko później wszystko do kupy identycznie poskładać. Poza tym jak dawno nie robiłeś zbieżności to i tak nie zaszkodzi. |
|
|
|
 |
super bizon
Mitsumaniak

Auto: CARISMA 1,6 90KM 98R.
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Paź 2009 Posty: 42 Skąd: POLSKA
|
Wysłany: 12-10-2009, 13:02
|
|
|
WITAM.To powiedzcie mi jak w końcu jest z tą zbieżnością trzeba robić czy nie. Pozdro. |
_________________ SUPER BIZON |
|
|
|
 |
przemekx303
Mitsumaniak

Auto: Carisma GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy Dołączył: 21 Lip 2009 Posty: 349 Skąd: Chełm
|
Wysłany: 12-10-2009, 23:27
|
|
|
To niech po wymianie sprawdzą, i jak będzie trzeba to ustawią , a jak nie to nie , bo po co ruszać jak jest wporządku |
_________________
 |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 13-10-2009, 07:14 ZBIEŻNOŚĆ
|
|
|
oczywiście, że lepiej sprawdzić po wymianie, ale jeśli było OK przed wymianą to po tez będzie. |
|
|
|
 |
jolly69
Mitsumaniak

Auto: Carisma '99 1,6 GL +LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 23 Paź 2007 Posty: 267 Skąd: Pruszków
|
Wysłany: 13-10-2009, 16:02
|
|
|
ja po wymianie widziałem że jest nie tak, kierownica była lekko przekrzywiona i auto delikatnie "myszkowało" na koleinach. Dlatego pojechałem na ustawianie. Jeżeli wiesz że przed wymianą miałeś ok a po wymianie nic dziwnego nie widzisz i auto jedzie prosto to prawdopodobnie nie ma co ruszać. Ja jednak zawsze wolę sprawdzić bo nieraz jak jest mała rozbieżność to nie czuć a po pewnym czasie może być widać niestety na oponach.. |
|
|
|
 |
Tomashi
Forumowicz

Auto: Cari DI-D 102 KM '01 r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 12 Sty 2008 Posty: 391 Skąd: R.Śl.
|
Wysłany: 14-10-2009, 09:38
|
|
|
Jeżeli wahacz był demontowany (a z pewnośćią tak) to ZDECYDOWANIE zrób zbieżność czy geometrię.
Nie jest to naciąganie na kasę, gadałem z kilkoma mechanikami i wszyscy potwierdzili o tej konieczności. |
_________________ *** porzuciłem Niemca dla euro-Japończyka ***
...i wróciłem znów do Niemca |
|
|
|
 |
carisma1 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2009, 13:37
|
|
|
nie chodzi tutaj o ściąganie czy nie, przy wyciskaniu sworznia lub wybijania może dojść do odkształceń gniazda-wahacza, ja twierdzę, że jeżeli sworzeń jest wymieniany w oryginalnym wahaczu, na dobry sworzeń np Geparts- ja wczoraj wymianiałem, tzn średnica jest na tyle dopasowana, że nie trzeba robić rzeźby w stylu spawania, i mechanior delikatnie się obchodzi przy tej operacji to geometria nie zmieni się. Ja po wczorajszej operacji nie zauważyłem jakiś niedociągnięć zw z geometrią- a jestem dość wyczulony na wszelkie nieprawdłowości.
pozdarwiam Darek |
|
|
|
 |
rasiak1980
Forumowicz

Auto: carisma 1.8 GDI / 1,9 DiD
Kraj/Country: UK
Pomógł: 30 razy Dołączył: 24 Wrz 2008 Posty: 997 Skąd: Sopot
|
Wysłany: 15-10-2009, 05:44
|
|
|
trzeba robić zbieżność zawsze nam trochę ucieknie niektóre zakłady sprawdzają za darmo geometrie a za regulacje tylko pobierają pieniądze, warto sprawdzić bo zaoszczędzicie kilkadziesiąt złotych, a stracicie kilkaset na nowy komplet opon, niestety mnie nie stać na oszczędzanie. jeżeli sworzeń jest wybity i wsadzicie nowy nie wybity najprawdopodobniej kola się zbiegną jest ponoć jakaś zależność pomiędzy tym gdzie znajduje się drążek skrętny czy przed czy za osią w stosunku do tego czy kola będą miały zbieżność na + czy na -, drugą istotną sprawą jest różnica którą mierzymy pomiędzy gwintem na prawym i lewym drążku a już zakontraktowaną śrubą końcówki drążka i nie powinna być większa niż 2 mm |
|
|
|
 |
Maretzky85
Mitsumaniak Mod Galant E3x

Auto: Galant`88; [4G63T][E39A] VR4
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 67 razy Dołączył: 26 Gru 2006 Posty: 2937 Skąd: warszawa
|
Wysłany: 15-10-2009, 07:30
|
|
|
carisma1 napisał/a: | Geparts |
Pierwszy słyszę nazwę takiej firmy ... |
_________________ Zawsze mogę się mylić
"Ż(ona): a co zrobisz ze starym Galantem? (domyślnie - po kupnie rekina)
J(a): będę nim jeździł, gdy rekin pójdzie na złom"
by Krzyżak
-Galant 1.8 Gaźnik 4G37 1988r (złom)
-Galant 2.0 SOHC GLSi, później DOHC GTi 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC GTi, potem GTi T 1991r (Sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Dynamic Turbo 1989r (sprzedany)
-Galant 2.0 16V DOHC Turbo VR4 1988r
(Obecny)
-Toyota Corolla 1.3 (Wyjechała do afryki )
- Colt C52A na gaźniku z gazolotem
 |
|
|
|
 |
|