Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Otwarty przez: Hubeeert
13-05-2009, 10:44
Na światłach mijania przez cały rok
Autor Wiadomość
Dresu
[Usunięty]

Wysłany: 02-07-2009, 08:08   

Pojeździsz dłużej to poznasz. Jazda na światłach w mieście jest bez sensu.
 
 
misjonarz. 
Mitsumaniak
\KSG/


Auto: Subaru OBK III
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 02 Lip 2007
Posty: 1444
Skąd: zabrze
Wysłany: 02-07-2009, 12:18   

co do obszaru zabudowanego to się zgadzam, tu można by ten przepis znieść
_________________
http://kabaret.tworzymyhistorie.pl/

Gość zobacz mojego misia

ex colt 1,8 gti '90
ex rover 218 SD '94
ex EA2W SE '98
ex EA5W '00
 
 
 
xor 
Mitsumaniak
handlarz żywopłotem


Auto: Galant 2.5 '98 SE
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 24 Paź 2006
Posty: 653
Skąd: Warszawa, Bielsko-Biała
Wysłany: 02-07-2009, 12:42   

Kiedyś byłem gorącym zwolennikiem jazdy całorocznej na światłach. Po wizycie w UK zmieniłem zdanie.
Niestety, jazda non stop na światłach ma złe psychologiczne aspekty - człowiek podświadomie zaczyna traktować wszystko bez świateł jako nie samochód.
Tak samo podejrzewam że gorzej postrzega inne przeszkody nie-czterokołowe.

Natomiast jak najbardziej obowiązkowa przy gorszych warunkach pogodowych. Wczoraj wyjeżdżałem z podporządkowanej, nic nie jedzie to ja ruszam, a tu zapieprza ile fabryka dała czarną bryka na czarnej, zadrzewionej ulicy w pochmurny wieczór kołek bez świateł...

Jazda na światłach cały dzień powinna być zalecana, ale nie obowiązkowa.
_________________
Rekin bulwarowy
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 08-10-2009, 15:46   

chcialbym troche odkopac temat bo pojawil sie raport UE dotyczacy "umieralnosci" na poszczegolnych drogach krajow UE z ktorego wynika ze w Polsce w latach 2001-2008 liczba smiertelnych wypadkow zmalala o 2% (slownie dwa procent) :shock:
inna straszna ciekawostka wynikajaca z tego raportu to np to ze w Polsce na milion mieszkancow ginie srednio 143 osoby gdzie np. w UK (gdzie nie ma obowiazku jazdy na swiatlach nie wspominajac o zupelnej samowolce w tej kwestii) gina 44 osoby.

jesli ktos ma ochote sobie poczytac po angielsku: http://www.etsc.eu/docume...port%202009.pdf

ogolnie dodam ze jest gorzej tylko w Rumunii i Bulgarii

tym co sie niechce szukac lub czytac wklejam ponizej jak ksztalowala sie liczba ofiar w popszczegolnych latach:

Poland
01' 5,534
02' 5,827
03' 5,640
04' 5,712
05' 5,444
06' 5,243
07' 5,583
08' 5,437
% -2
 
 
Paweł_BB 
Mitsumaniak
01657/KMM


Auto: Evo VIII 4T375
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sie 2007
Posty: 709
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 08-10-2009, 21:26   

arturro napisał/a:
w Polsce na milion mieszkancow ginie srednio 143 osoby gdzie np. w UK (gdzie nie ma obowiazku jazdy na swiatlach nie wspominajac o zupelnej samowolce w tej kwestii) gina 44 osoby.

No niestety, bilans tragiczny...
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 09-10-2009, 11:00   

arturro napisał/a:
inna straszna ciekawostka wynikajaca z tego raportu to np to ze w Polsce na milion mieszkancow ginie srednio 143 osoby gdzie np. w UK (gdzie nie ma obowiazku jazdy na swiatlach nie wspominajac o zupelnej samowolce w tej kwestii) gina 44 osoby.
Nie łączył bym tego wprost z obowiązkiem jazdy na światłach ale ciekaw byłbym następujących parametrów:
- liczba mieszkańców
- powierzchnia kraju
- siatka dróg w km w rozbiciu na autostrady, ekspresówki, krajówki, itd.
- liczba zarejestrowanych samochodów
- ...
:roll: :?:

Taka Norwegia np. ma ok. 4 mln mieszkańców, Polska ok. 40 mln (zaokrąglając) przy podobnej powierzchni kraju co daje gęstość zaludnienia - tam 15 osób na km2 a u nas prawie 120 osób :roll:
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2009, 11:45   

JCH napisał/a:
Nie łączył bym tego wprost z obowiązkiem jazdy na światłach ale ciekaw byłbym następujących parametrów:
- liczba mieszkańców
- powierzchnia kraju
- siatka dróg w km w rozbiciu na autostrady, ekspresówki, krajówki, itd.
- liczba zarejestrowanych samochodów


akurat mysle ze byloby to zbyt rozbudowane aby wykazywac takie parametry, za to mysle ze miarodajnym porownaniem jest ilosc zabitych osob w stolicach panstw na 100tys mieszkancow i tak w Oslo w 2007 roku zginelo 1,6 mieszkanca, w Warszawie 6,5 (Londyn 3,0).
 
 
Hubeeert 
Mitsumaniak
na urlopie

Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 21 Mar 2005
Posty: 17695
Skąd: Warszawa
Wysłany: 09-10-2009, 12:53   

arturro jeździłeś po UK - jak sie tam jeździ w porównaniu z Polską? Może to Ci odpowie na pytania.
_________________

Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...

.
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2009, 13:31   

Hubeeert napisał/a:
arturro jeździłeś po UK - jak sie tam jeździ w porównaniu z Polską? Może to Ci odpowie na pytania.


ostanio przez tydzien zrobilem prawie 2tys km po drogach UK i Walii focusem LHD i jezdzilo mi sie rewelacyjnie :) nawet stanie w korkach na M25 bylo fajne bo nigdzie sie nie spieszylem,
nie raz bylo juz poruszane na forum nt kultury jazdy wiec sie nie bede rozpisywal, poprostu napisalem to w kontekscie jazdy na swiatlach ktora nic nie zmienila na polskich drogach w latach w ktorych zostala wprowadzona, jak gineli ludzie tak gina.
 
 
jaca71 
Mitsumaniak


Auto: Lancer 2.0 ES '09
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 01 Wrz 2008
Posty: 4696
Skąd: Kraków
Wysłany: 09-10-2009, 19:19   

Nie są to moje wyliczenia dlatego potraktujmy to jako cytat:

Cytat:
Zalozmy, ze mamy w Polsce okolo
15 mln samochodow.

Zalozmy, ze tylko 1/3, czyli 5 mln. jezdzi codziennie.

Dla uproszczenia policzymy sobie moc laczna swiatel
wlaczonych niepotrzebnie w dzien w jadacych samochodach:

moc swiatel w pojedynczym pojezdzie:
-------------------------------------
2x 55[W] (przod) + 2x5 [W] (tyl), Razem 120 [W].

Moc chwilowa wlaczonych swiatel w 5 milionach samochodow
to:

-----------------------------------
5000000 * 120 [W] = 600 000 000 [W]

Czyli obciazenie o mocy

600 [MW] megawatow

wlaczone jest NIEPOTRZEBNIE (jasny dzien, slonce) !!!
 
 
 
gulgulq 
moderator
Służbowo. Na statek.


Auto: i30
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Kwi 2006
Posty: 6448
Skąd: Rzeszów/Ropczyce
Wysłany: 17-02-2010, 21:58   

chyba temat będzie można zamknąć :) :

Światła dzienne obowiązkowe!

Cytat:
Obowiązkowe światła zapalałyby się automatycznie po włączeniu silnika. W efekcie auta przez cały rok w ciągu dnia poruszałyby się z włączonymi światłami. Po zapadnięciu zmroku kierowcy włączaliby światła mijania.



Takie rozwiązanie – zdaniem Komisji – zwiększyłoby bezpieczeństwo na drogach. Według analiz Komisji ds. Energii i Transportu, stosowanie świateł non-stop przez cały rok może zmniejszyć liczbę wypadków z udziałem co najmniej dwóch pojazdów, do których dochodzi w dzień, o 5-15 proc.



Przy okazji światła do jazdy dziennej zużywają ok. 25 – 30 proc. mniej energii niż światła mijania, co przekłada się na mniejsze zużycie paliwa. O ile dwie typowe żarówki reflektorów mijania pobierają ok. 110 – 120 W, to w światłach dziennych, zależnie od ich konstrukcji, stosuje się żarówki o mocy od 6 do 21 W, co daje pobór mocy 12 – 42 W.



W przeciwieństwie do świateł mijania, których zadaniem jest oświetlanie drogi, gdy pojazd porusza się w ciemności, światłą do jazdy dziennej kierują słabą wiązki światła wprost „w oczy” kierowcy pojazdu nadjeżdżającego z naprzeciwka. Wiązka jest na tyle słaba, aby nie oślepiać, ale na tyle silna, aby zdecydowanie odróżniać się od naturalnego światła dziennego. Dzięki temu samochód jest widoczny na drodze.



Światła do jazdy dziennej można obecnie kupić do prawie wszystkich samochodów osobowych. Istnieją przy tym rozwiązania uniwersalne oraz dopasowane do konkretnych modeli. Światła mniej znanych marek można kupić już za ok. 100 zł.



Propozycja Komisji Europejskiej dotycząca obowiązkowego wyposażania samochodów w światła do jazdy dziennej musi zostać zaakceptowana przez Parlament Europejski i rządy krajów członkowskich UE.


Źródło: http://www.motofakty.pl/a...bowiazkowe.html
_________________
wspieramrozwoj.pl
sprawdzpodatki.pl
naszhandel.pl

kupujepolskieprodukty.pl
 
 
 
arturro
[Usunięty]

Wysłany: 17-02-2010, 22:26   

gulgulq napisał/a:
chyba temat będzie można zamknąć :) :

Światła dzienne obowiązkowe!


alez nie, bo to ze producentom narzuci sie obowiazek wyposazania aut w swiatla dzienne (zreszta i tak wiekszosc obecnie to robi) nie oznacza automatycznie obowiazku jazdy na swiatlach przez cala dobe.
tak jak jest z abs, wszytkie nowe auta na polskim rynku musza miec ten system ale jezdzi sporo aut po drogach ktore tego systemu nie maja i nic sie z tego powodu nie dzieje.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.