Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przegrzewanie się silnika - Akcja serwisowa???
Autor Wiadomość
TomSky 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 6
Skąd: Pless
Wysłany: 07-10-2009, 15:28   Przegrzewanie się silnika - Akcja serwisowa???

Witam

jako że to mój 1 post to sie przywitam...

a teraz do rzeczy

Od marca tego roku jestem "szczęśliwym" właścicielem L200 z 2008r
wczoraj po 1 przegladzie po 20.000 dostałem protokół naprawy gwarancyjnej:
przegrzewanie się silnika - akcja serwisowa
jako że samochodem w serwisie była żona to "fachmany" nic jej nie powiedziały oprócz tego że zresetowali błąd w kompie - podobno wyglądało to jakby sami nie wiedzieli o czym mówia...

Czy coś wam wiadomo czy to przegrzewanie silnika to tylko jakiś błąd w oprogramowaniu czy rzeczywiście coś może być nie tak??
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 07-10-2009, 18:41   

wada typowa dla aktualnego modelu. Nalezy czesto myc pod cisnieniem chlodnice i jezdzic max 130-140 na trasie. Pozdrawiam
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 07-10-2009, 22:20   

TomSky napisał/a:
podobno wyglądało to jakby sami nie wiedzieli o czym mówia...

A Twoja żona jest specem od samochodów i na tej podstawie wyciągnęła takie wnioski
_________________

 
 
TomSky 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 6
Skąd: Pless
Wysłany: 07-10-2009, 23:05   

tomekrvf napisał/a:
TomSky napisał/a:
podobno wyglądało to jakby sami nie wiedzieli o czym mówia...

A Twoja żona jest specem od samochodów i na tej podstawie wyciągnęła takie wnioski


zdziwiłbys sie...

@namotore: dzieki
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-10-2009, 11:34   

namotore napisał/a:
wada typowa dla aktualnego modelu
nie powiedziałbym, ze typowa, bo ja często ganiam znacznie powyżej 130 (na autostradzie) i nigdy nie przegrzał mi się silnik, wskazówka stoi jak przyklejona dokładnie na połowie skali.

[ Dodano: 08-10-2009, 11:36 ]
raczej nie jest to problem błędu w silniku, moze być problem z układem chłodzenia (np. zacięty termostat) albo z uszczelką pod głowicą...

pozdrawiam
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 08-10-2009, 13:01   

jesli do 1.10.2009 8 szt Eli ma takie same usterki zwiazane z przegrzaniem silnika to chyba nie jest zbieg okolicznosci. Tez mi sie zdarzalo ganiac wiecej, na razie jeszcze uszczelke mam, ale czyszcze raz na 2 mce chlodniczki i problemu nie ma. Pozdrawiam
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 08-10-2009, 13:45   

rzeczywiście stan chłodnicy to podstawa, zawsze na myjce ostre chlapanie wodą...
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
TomSky 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 6
Skąd: Pless
Wysłany: 08-10-2009, 22:57   

u mnie na wskaźniku temp nic niepokojącego nie zauważyłem a ganiam powyżej 130 regularnie...

te chłodnice to tak raczej bez obaw mam płukac myjka ciśnieniowa ??
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 09-10-2009, 08:54   

psikaj AKRĄ (plyn do mycia silnikow) lub podobnymi, poczekaj az zadziala (ok.5min) i prosto wzdluz lamelek plukaj smialo karcherem.
 
 
jaceksu25
[Usunięty]

Wysłany: 09-10-2009, 21:48   

kurcze po czym wy jeździcie, że macie takie problemy? na tyle elek co widziałem nikt nie narzekał na przegrzewanie się - na dodatek były w nich montowane wyciągarki zasłaniające w pewnym stopniu chłodnice
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 10-10-2009, 23:33   

u mnie dół chłodnicy jest zasłonięty cześciowo opancerzeniem
a tak to wygląda i nie mam problemu z przegrzewaniem, nawet na reduktorze w błocie...
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 11-10-2009, 09:59   

prawda jest taka ze rozmawialem nieoficjalnie z trzema szczesciarzami ktorzy dostali nowy silnik do Eli po przegrzaniu i wszyscy mowili ze zdarzalo im sie ganiac 160-170 i wiecej przez ponad 100km na autostradzie, nie oszczedzali silnikow i czesto lali paliwo na niemarkowych stacjach.
W Lodzi jest jeszcze jeden przypadek ciekawego zjawiska. Od dlugotrwalej jazdy 130-140 stopil sie prawy element plastikowy zderzaka, na ktorym znajduje sie swiatlo przeciwmglowe. Diagnoza: zalozona koncowka wydechu kierujaca strumien cieplych spalin do gory :badgrin:
pozdrawiam :shock:
 
 
Kibloo 
mod L200
pomorski łącznik


Auto: SS MY'15 1,2 INVITE
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 22 Sie 2007
Posty: 1640
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 11-10-2009, 11:24   

namotore napisał/a:
zalozona koncowka wydechu kierujaca strumien cieplych spalin do gory


to akurat mnie nie dziwi, widziałeś kiedyś jak eLa zamiata smieci za sobą??? poprzegazówce do 3-3,5 tys. zdmuchuje liście i niedopałki z ziemi na kilka metrów w tył, więc jak strumien spalin szedł prosto na zderzak, to temperatura mogła osiągnąć nawet ponad sto stopni...

nie od parady wydech w eli jest skierowany w dół...

co do przegrzewania silników, ktoś poprostu kupił eLę myląc typ samochodu... kupił ciężarówkę, a chciał kupić plaskacza... mi się zdarzało gnać 130-140 km/h po autobanie przez 40-50 km bez przerwy, ale zawsze wtedy znajduję sobie kawałek odcinka (jakieś 5 km) coby pojechac spokojniej, tak 120...

Ela to jest dobry samochód, ale należy go wykorzytywac zgodnie z przeznaczeniem, a nie jako wyścigówkę...

pozdrowienia
_________________
"Dzisiaj jest owe jutro, o które martwiliśmy sie wczoraj i wszystko jest w porządku" [cytat]
Żabol pozdrawia!!!
 
 
 
namotore 
Mitsumaniak
ach


Auto: T-fünf
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 24 Mar 2008
Posty: 730
Skąd: EL
Wysłany: 11-10-2009, 20:43   

powinni montowac wydech fi100 na bok jak w f350 :)
w ten weekend wyskoczylem w gory i w obie strony ciagnalem jak bylo szerzej 120-160 (srednia 74). Prawie caly czas deszcz, moze dodatkowo chlodzil i uszczelka ok, spalanie 11.6. Dystans 362km, w pierwsza strone bez przerw. Na suchym 2H, na wodzie 4H.
Nie zmienia to faktu ze co 5 min. patrzylem na wskaznik temp. :lol: Moze sie nie przegrzeje... :D
pozdro!
 
 
TomSky 
Nowy Forumowicz

Auto: L200
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 6
Skąd: Pless
Wysłany: 11-10-2009, 23:46   

skoro silnik ma tendencje do przegrzewania to powinno to chyba byc widac na wskazówce temperatury ??
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.