Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.3 D] pasek klinowy
Autor Wiadomość
mjut 
Nowy Forumowicz
Twierdza Chełmno


Auto: Pajero 2.3 '86
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 13
Skąd: Chełmno
Wysłany: 02-10-2009, 16:24   [2.3 D] pasek klinowy

Witam.
Pytanie laika. Z góry za naiwność przepraszam. Czy wymiana paska klinowego jest czymś skomplikowanym? Jak się do tego zabrać? Mówimy o silniku 2.3 TD.
Dzięki z góry za pomoc.
_________________
www.twierdzachelmno.com
Ostatnio zmieniony przez Gene 13-10-2009, 15:36, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
acinski
[Usunięty]

Wysłany: 06-10-2009, 21:33   

To małe miki. Zdejmujesz plastikową pokrywę koła rozrządu. Klucz 17 albo 19 na na wał i kręcisz zgodnie ze wskazówkami zegara aż znaczniki Ci się pokryją. zapamiętaj jak stoi koło pasowe wału. Na plastikowej obudowie nad kołem są znaczniki. Zapamiętaj który się pokrywa.
Pomiędzy kołem rozrządu a pompą jest napinacz. Luzujesz i zdejmujesz pasek. Zakładasz nowy i ustawiasz dokłądnie tak jak było. Przed odpaleniem pokręć silnikiem za pomocą klucza czy wszystko dobrze ustawiłeś. Masz wyczuwać opory w momencie sprężania ale nie możesz czuć zatrzymania (oparcia tłoka o zawory) Jeśli gra ustawiasz na znaczniki, sprawdzasz po tych kilku obrotach czy jest tak jak było i składasz.
Wszystko to jednak dupa jeśli nie wymienisz paska wałków wyrównoważających a mało kto to robi i klną potem wszyscy na ten pasek, że siada. Tyle, że nie jest wieczny a jak strzeli to wkręci się w rozrząd. Wymieniaj oba a silnik będzie bezawaryjny od strony rozrządu.
 
 
mjut 
Nowy Forumowicz
Twierdza Chełmno


Auto: Pajero 2.3 '86
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 13
Skąd: Chełmno
Wysłany: 07-10-2009, 00:26   

nie no, jeśli dobrze kojarzę, to podałeś mi instrukcję wymiany paska rozrządu. Ja mówię o pasku klinowym (napędzającym: alternator, wspomaganie, chłodzenie, ładowanie).
Pzdr Darz Dół
_________________
www.twierdzachelmno.com
 
 
 
acinski
[Usunięty]

Wysłany: 07-10-2009, 23:10   

No tak. Czytanie po urodzinach nastręcza problemów ze zrozumieniem :)
Pasek klinowy to pikuś. Luzujesz śrubę górną trzymającą alternator (chyba, że masz napinacz śrubowy to luzujesz go) i zdejmujesz pasek. Nie pamiętam ale chyba jest pod paskiem wspomagania więc luzujesz też pompę wspomagania. Sciągniesz przez wiatrak bez problemu. Na pompie masz dokręcone gniazdo do włożenia jakiejś wajchy aby napiąć pasek a alternator naciągniesz wsuwając pomiędzy jego obudowę a blok silnika jakąś lagę i odchylając. Skręcasz i cieszysz się zabawką. Wymień oba będziesz miał spokój a koszt jest mizerny.
 
 
mjut 
Nowy Forumowicz
Twierdza Chełmno


Auto: Pajero 2.3 '86
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Kwi 2009
Posty: 13
Skąd: Chełmno
Wysłany: 09-10-2009, 23:21   

Dzięki. Wymieniono ale tak czy tak muszę podjechać na warsztat bo coś nie halo z alternatorem. krzywo jakoś wisi i podejrzewam, ze dość szybko może mi zjechać pasek. Aha. Koszt paska klinowego 40 zły.
Pzdr
_________________
www.twierdzachelmno.com
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.