Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hubeeert
04-04-2006, 22:55
4G15 - 12v a 8V jak je rozpoznać?
Autor Wiadomość
endriu24
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2006, 13:16   4G15 - 12v a 8V jak je rozpoznać?

Witam wszystkich.
Wiem że już o tym było pisane tj.
Jak stoi się przed maską samochodu to jak przewody zapłonowe idą w lewo to 12V a jak w prawo to 8V.
Dla upewnienia się pytam : chodzi o przewody idące od świec?
A pytam dlatego że mówiono mi że mam 12V a przeody od świec idą w prawo.
Pozdrawiam.
Ostatnio zmieniony przez josie 16-09-2006, 11:12, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24296
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 31-03-2006, 13:31   

8v - ida w prawo, "za silnik"
12v - ida w lewo na "przedluzenie" walka rozrzadu

edit: ida znaczy: kable WN prowadza od swiec do aparatu zaplonowego

mówimy oczywiście o Colcie C5x?
Ostatnio zmieniony przez Krzyzak 31-03-2006, 19:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 31-03-2006, 13:42   

dokładnie - zmiana była latem 1990 roku (lipiec-sierpień)
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
endriu24
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2006, 13:51   

No to już wszystko jasne.
Mam colcika 8V.
Dzięki za pomoc.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 31-03-2006, 14:11   

aha! w dowodzie rej. jest wpis: moc w kW

62 kW - 84 KM - 8V

66 kW - 90 KM - 12V
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2006, 17:21   

A 44kW - 60KM - JMBMNC51ALU... :?:
 
 
tuarek
[Usunięty]

Wysłany: 31-03-2006, 19:43   

no to teraz zbaraniałem

mam dokładnie to samo czyli kopułka jest z "lewej" strony silnika a co się z tym wiąże przewody idą w prawo, no to powinienem mieć 8V według waszego rozumowania ale jak byk naklejka jest 12V (przecież chyba nikt nie nakleił sobie jej tak od siebie) a dodatkowo w dowodzie mam 60kw
Ostatnio zmieniony przez tuarek 31-03-2006, 19:44, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
josie 
Mitsumaniak
majsterklepka


Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy
Dołączył: 08 Kwi 2005
Posty: 2517
Skąd: Gdynia
Wysłany: 01-04-2006, 00:10   

Ja stworzyłem sformułowanie "idą w prawo lub lewo", ale dotyczyło ono moich obserwacji silników 1,5 (4G15). Z mojej wiedzy silniki 1,3 (4G13) wszystkie miały 12 zaworów, chociaż bartek_nkm twierdzi że ma 8v więc do końca pewien nie jestem.
Także reguła ta sprawdza się na pewno w 1,5
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 01-04-2006, 11:14   

tuarek napisał/a:
no to teraz zbaraniałem

mam dokładnie to samo czyli kopułka jest z "lewej" strony silnika a co się z tym wiąże przewody idą w prawo, no to powinienem mieć 8V według waszego rozumowania ale jak byk naklejka jest 12V (przecież chyba nikt nie nakleił sobie jej tak od siebie) a dodatkowo w dowodzie mam 60kw


chodzi o to że przewody "idą" od świec do kopułki, dla 8V w prawo a dla 12V w lewo

Colty z 8V nie mają naklejki z liczbą zaworów (przynajmniej mój nie ma)
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
Rafal_Szczecin 
Mitsumaniak


Auto: Volvo Amazon, Skoda Superb
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 89 razy
Dołączył: 15 Kwi 2005
Posty: 9211
Skąd: s kątowni
Wysłany: 01-04-2006, 11:18   

tomusn napisał/a:
Colty z 8V nie mają naklejki z liczbą zaworów (przynajmniej mój nie ma)


"moj" tez nie ma
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 01-04-2006, 14:24   

tuarek, to masz 12V i tyle ;-)
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3974
Skąd: Żnin
Wysłany: 01-04-2006, 21:49   

żeby było wszystko jasne:
silnik 1.5 8-zaworowy


silnik 1.5 12-zaworowy
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
endriu24
[Usunięty]

Wysłany: 03-04-2006, 07:19   

Dzięki Tomusn.
Już chyba wszystko wszystkim wyjaśniłeś.
Pozdrawiam.
 
 
Kryspian
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2006, 10:30   

Zawsze można zdjąć pokrywe zaworów, klucz 10, 2 minutki kręcenia i nie ma już najmniejszych wątpliwości, wszystko widać jak na dłoni :D
 
 
bartek_nkm
[Usunięty]

Wysłany: 03-08-2006, 16:37   

Taaaa, tylko weź pod uwagę to, że może zacząć lecieć olej i wtedy już będzie problem ;-)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.