Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Zaciski hamulcowe przód / Nowe tarcze i klocki = Problem
Autor Wiadomość
sidorp 
Nowy Forumowicz
sidorp

Auto: Galant '95 1.8 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 2
Skąd: Sokołów
  Wysłany: 10-10-2009, 23:52   Zaciski hamulcowe przód / Nowe tarcze i klocki = Problem

Witam,

Galant 1995 - sprowadzony... kupiony niedawno u importera. W papierach 1.8 GLi 66kW, a po numerze nadwozia w odniesieniu do katalogów silnik się nie zgadza... (?)

No ale problem dotyczy tego, że kupiłem nowe tarcze hamulcowe przednie (jpn, 24mm grubość) i klocki (marki nie pamiętam) i wg mnie nie pasuje.
Po zamontowaniu tarczy na piaście, osadzeniu klocków w zaciskach, cofam tłoczek do zacisku, no i nakładam szczęki z klockami na tarczę.
Pojawia się problem... otóż z oporem udaje się nałożyć na tarczę zacisk, ale oba klocki tak ciasno napierają na tarczę, że koła nie obróci (rękami).
Co ciekawe: tłoczek zrównany jest ze ścianą zacisku, tak więc same klocki spoczywają jedynie podparte ścianami zacisku.
No i panowie, czy jest jakaś regulacja ?, czy przetoczyć tarczę/spiłować z 2 mm klocki (ale to raczej nie ma sensu). Wierzę, że istnieje jakaś regulacja zacisku, tylko gdzie i jak?

[...] Liczyłem, że się jakoś samo ułoży po przejechaniu jakiegoś niedługiego odcinka, no ale po ok 800 m trasy dym z klocków wali...

PANOWIE PROSZĘ O POMOC / Z GÓRY DZIĘKUJĘ.
 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 11-10-2009, 17:29   

Podaj nr. VIN auta. W zacisku nie ma czegoś takiego jak regulacja. Coś zostało źle dobrane, tarcza się zgadza 24mm, może klocki felerne dobrałeś

[ Dodano: 11-10-2009, 17:33 ]
sidorp napisał/a:
osadzeniu klocków w zaciskach, cofam tłoczek do zacisku, no i nakładam szczęki z klockami na tarczę.
coś pogmatwałeś, tarcze się zakłada, przykręca "łape" - osadzenie klocków, zakłada/wpina klocki i dopiero na samym końcu przychodzi zacisk z tłoczkiem
 
 
 
qattro18 
Forumowicz

Auto: E32A
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 25 Sty 2009
Posty: 58
Skąd: Toruń
Wysłany: 11-10-2009, 20:49   

W ostatnim momencie montazu gdy przykrecasz zacisk sruba - wkladasz ja do tulei ktora ma po obu stronach gumki-harmonijki ta tuleja-samoregulator jest przyrdzewiala -wez ja rozruszaj i bedzie ok
 
 
sidorp 
Nowy Forumowicz
sidorp

Auto: Galant '95 1.8 GLi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 07 Paź 2009
Posty: 2
Skąd: Sokołów
Wysłany: 11-10-2009, 21:33   

Odpowiedź dla frost83: dokładnie tak zrobiłem. Może niezbyt idealnie opisałem.
"Łapę" przykręcam, wkładam/wpinam klocki, cofam tłok w zacisku aby obiął klocki z tarczą, no inakładam na łapę z klockami zacisk. Zakręcam i koła nie obróci.

VIN GALANT'a: JMBLNE52ASZ000352

[ Dodano: 11-10-2009, 21:42 ]
Podejrzewam, że ta śruba co wchodzi w tuleję, to jest ta (jedna z dwóch - ta dolna), która łączy cały zacisk z łapą. Jeżeli o niej mowa, to mam problem bo jej nie odkręci... Być może ktoś, kto poprzednio zmieniał klocki odwrócił kolejność śrub (Z manuala wiem, że jedna ta górna ma zatrzask, a ta dolna nie ma i działa tylko jako "podtrzymująca") i dlatego jest problem z jej usunięciem i prawidłową samoregualcją zacisku.
 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 12-10-2009, 10:36   

sidorp napisał/a:
kto poprzednio zmieniał klocki odwrócił kolejność śrub
prowadnice zdj. nr. 51986X i Y - ja zakładam jak mi się chce i nigdy nie miałem problemów, Musisz je wyciągnąć i lekko super drobnym papierkiem przeczyścić i przesmarować dobrze, otwory w "łapie" też dobrze by było trochę wyczyścić. Możesz jeszcze sprawdzić czy któras z prowadnic nie jest krzywa, wystarczy postawić na czymś płaskim i się przypatrzeć pod różnym kątem. Kiedyś robiłem Lancera w którym była jedna krzywa prowadnica i ciągle hamował, chodź klocki wesżły lekko i zacisk tez bez problemów.

[ Dodano: 12-10-2009, 10:42 ]
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.