| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| Świszczy a nie jedzie |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | boomboomboom   Nowy Forumowicz
 
 Auto: 1.9 DID 2003
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 09 Wrz 2009
 Posty: 5
 Skąd: Toruń
 
 | 
            
               |    Wysłany: 11-10-2009, 22:34   Świszczy a nie jedzie |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam! Jako że to mój pierwszy wpis na tym forum, więc na początek: Pozdrawiam serdecznie wszystkich „Maniaków”:)
 Niedawno dołączyłem do tego grona wraz z zakupem szafirowo – czarnej Cari DID, rocznik 2003, wersja słabsza (102 KM).
 Niestety nie nacieszyłem się jeszcze a tu pierwsze problemy. Zaznaczam, że przeszukałem forum i jest kilka wątków o spadku mocy, ale brak w nich jednego elementu – świszczenia!
 
 Problem pojawił się w trasie. Gdy dodać normalnie gazu – zamiast przyspieszać, silnik zaczyna świszczeć. Im mocniej „depnąć” tym wyższy dźwięk. Operując bardzo delikatnie gazem można ruszyć i trochę się rozpędzić - silnik pracuje równo, ale nadal przy dodaniu gazu świszczy. Efekt dodatkowy z postaci czarnego dymu w strasznych ilościach. Żadna kontrolna się nie świeci. Olej na normalnym poziomie. Dźwięk dochodzi z tej części silnika, która jest pod napisem DID na obudowie – ale mogę się mylić. I teraz kilka pytań:
 
 1.	Czy ktoś wie, co to może być?
 2.	Czy sprawdzenie błędów komputera coś da w tej sytuacji?
 3.	Jestem z Torunia – czy macie jakąś opinię o tutejszym ASO (Arpol) – zastanawiam się czy nie udać się tam na diagnostykę.
 
 Auto tydzień temu było u mechanika – wymieniał uszczelniacz przy skrzyni – nic innego nie znalazł. Teoretyczny przebieg 130k km (nawet wierzę, że tyle ma).
 
 Pozdrawiam
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Robson86   Forumowicz
 Life is a Race
 
  
 Auto: Carisma GDI Elegance
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 216 razy
 Dołączył: 13 Sie 2006
 Posty: 4858
 Skąd: Kielce
 
 | 
            
               |  Wysłany: 11-10-2009, 23:00 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | boomboomboom napisał/a: |  	  | . Czy ktoś wie, co to może być? | 
 Prawdopodobnie turbosprezarka wymaga regenarcji badz wymiany
  Zuzyla sie. A ten gwizd/swist to jest dzwiek pracujacej turbosprezarki.
 Pozdroo
 |  
				| _________________ Robson- Kielce
 Mitsubishi Carisma GDI Elegance
 -00149/KMM -
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | herflik95   Forumowicz
 Piotr
 
  
 Auto: Skoda Octavia II 2.0 TDI
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 24 Sie 2008
 Posty: 254
 Skąd: Dzierzkowice
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-10-2009, 07:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | boomboomboom, sprawdz gumową rurę biegnącą od aluminiowej rury interkulera to durbiny (takie gumowe kolano) za silnikiem. U mnie pękło właśnie to kolano jakiś czas temu i objaw był taki jak u ciebie tzn. bardzo głośny świst przy przyszpieszaniu i spadek mocy auta. Najlepiej jak silnik bedzie zimny wsadzić tam ręke - jest tam bardzo mało miejsca i namacaj czy w tym kolanie nie zrobiła się dziura lub czy nie pekło. |  
				| _________________ 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 12-10-2009, 12:00 |   
 |  
               | 
 |  
               | jak by przepalał olej z turbiny to by kopcił na niebiesko lub jak ten golf http://www.youtube.com/wa...feature=related 
 skoro przepala diesla czyli kopci na czarno to znaczy że za mało dostaje powietrza.w lagunie z tym silnikiem często się zdarza że pękają przewody do intercoolera lub sam intercooler i wraz ze wzrostem ciśnienia (czyli naciśnięcia gazu) pojawia się gwizd tak jak w zaworze blow-off tylko ciągły .
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |