 |
Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki
|
|
Ogłoszenie |
W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu. Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
|
Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 18:12 |
Rozpoznanie błędów automatu |
Autor |
Wiadomość |
Umberto [Usunięty]
|
Wysłany: 29-05-2008, 18:03 Rozpoznanie błędów automatu
|
|
|
Automat w mojej Sigmie lekko wariuje - po odpaleniu biegi działają poprawnie, potem następuje gwałtowna redukcja i dalej już jest jazda jakby na trybie awaryjnym (2 biegi, bez OD, KD);
Odczytane błędy za pierwszym razem: 31,81,49,53,54,52;
potem odłączono akumulator i po krótkiej jeździe sczytano błędy w następującej kolejności:
81, 53, 31
Czy ktoś to mógłby rozszyfrować?
Łukasz? |
|
|
|
 |
Ryczymiś
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma 93 \ 3.0 24v
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 26 Paź 2006 Posty: 25 Skąd: Pławno
|
Wysłany: 06-06-2008, 12:55
|
|
|
Witam!
Długo mnie tutaj nie było ale znam odpowiedź z autopsji.
Błędy dotyczą czujników obrotów, aczkolwiek nie jest to do końca prawdą. Po sprawdzeniu czujników diagram usuwania usterki zaprowadził mnie do pozycji "uszkodzone sprzęgło OD"
rozebrałem, sprawdziłem, wymieniłem na wszelki wypadek tarcze i przekładki tegoż sprzęgła, złożyłem i dalej "kicha". Wgląd w rozpiskę naprawy i dalej, uszkodzona okazała się być taśma hamulca pierwszego sprzęgła, która działa przy wszystkich zmianach biegów (zmęczenie materiału, urwany zaczep współpracujący z siłownikiem KICK DOWN)
Koszt taśmy 50PLN (firma SAMKO polecam, dostępne wszystkie części do skrzyni F4A)
Niestety musiałem się napracować, wyjęcie skrzynki i rozbiórka. Przy okazji wymieniłem wszystkie tarcze i blachy w skrzynce, śmiga jak nowa. Ogólny koszt nowych części zamknął sie w 600PLN + moja robota. |
|
|
|
 |
Umberto [Usunięty]
|
Wysłany: 09-06-2008, 09:17
|
|
|
Przyczyną okazał się czujnik prędkości - generator impulsów A.
Czy ktoś posiada jakieś oznaczenie firmowe/fabryczne tego czujnika, tak żeby odpowiednio zamówić go w jakimś sklepie?
[ Dodano: 11-06-2008, 13:47 ]
Dzięki uprzejmości lukasza mam oznaczenie tego czujnika: MD753103
Czy możecie polecić jakiś serwis Mitsu, gdzie mógłbym zapytać o to?
Grafix nie odpowiedział |
|
|
|
 |
batman-1 [Usunięty]
|
Wysłany: 11-06-2008, 22:30
|
|
|
Panowie może i w moim przypadku ktoś pomoże.Skrzynka automat pracowała bezbłednie ale przed wczoraj po ulewnym deszczu w nocy przy ruszaniu strasznie szarpie jakby wbijał i tracił bieg szarpie całym samochodem jak delikatnie rusze wszystko jest ok następne biegi juz pracują poprawnie,kik down też działa stan oleju ok.Gdzie ten problem ugryść |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3974 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 11-06-2008, 22:55
|
|
|
batman-1 napisał/a: | Panowie może i w moim przypadku ktoś pomoże.Skrzynka automat pracowała bezbłednie ale przed wczoraj po ulewnym deszczu w nocy przy ruszaniu strasznie szarpie jakby wbijał i tracił bieg szarpie całym samochodem jak delikatnie rusze wszystko jest ok następne biegi juz pracują poprawnie,kik down też działa stan oleju ok.Gdzie ten problem ugryść |
ja miałem coś podobnego jak myłem silnik i (chyba) zalałem wtyczkę w okolicy takiego talerza do którego przychodzi linka od wybieraka. u mnie to co opisujesz działo się ze wstecznym biegiem, po kilku dniach przeszło |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 11-06-2008, 22:57
|
|
|
batman-1 napisał/a: | Panowie może i w moim przypadku ktoś pomoże.Skrzynka automat pracowała bezbłednie ale przed wczoraj po ulewnym deszczu w nocy przy ruszaniu strasznie szarpie jakby wbijał i tracił bieg szarpie całym samochodem jak delikatnie rusze wszystko jest ok następne biegi juz pracują poprawnie,kik down też działa stan oleju ok.Gdzie ten problem ugryść |
specjalistą od automatów nie jestem ale na mój gust coś sie pewnie porobiło z kablami ? zamokły? zwarcie sie zrobiło?
sprawdź błedy i zobaczymy, przełączanie polega na odpowiednim załączaniu elektrozaworów (są 3 - 2 od biegów, 1 od lockupa) i wygląda na to ze w jakiś sposób ten proces jest zakłócony |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
olin
Nowy Forumowicz olin
Auto: diamante
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Wrz 2006 Posty: 16 Skąd: lodz
|
Wysłany: 13-10-2009, 20:20
|
|
|
Ryczymiś,
witam,czymoglbys mi pomoc ze skrzynka w diamante,jesli tak daj znac |
_________________ olin2548 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 14-10-2009, 06:47
|
|
|
olin, te posty tutaj sa z czerwca 2008 roku a Ryczymiś, raczej tutaj już nie bywa jeśli masz problemy ze skrzynką elektronicznie to zgłoś się do lukasz12, albo Virmana, jeśli masz problemy natury mechanicznej to mogę pomóc mam własny warsztat samochodowy i zajmuje się właśnie Sigmami |
|
|
|
 |
|
|