Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[Cari 1.8 Gdi Elegance] Nowy forumowicz prosi o pomoc
Autor Wiadomość
mumin303 
Nowy Forumowicz
Nowy MitsuManiak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Szczecin / Darłowo
Wysłany: 15-10-2009, 14:29   [Cari 1.8 Gdi Elegance] Nowy forumowicz prosi o pomoc

Witam !!

Od paru dni jestem szczęśliwym ( mam nadzieje, że nie chwilowo tylko na dłużej ;p ) posiadaczem carismy 1.8 Gdi. Ze względu na to, iż jestem kierowca-świerzak ( do niedawna tzw. "niedzielny" ) i to moje pierwsze autko mam po zakupie kilka trapiących mnie spraw.

1) [Bieg trzeci haczy]
Otóż po przejechaniu kilkuset kilometrów po kupnie zacząłem zwracać uwagę na skrzynie biegów. Gdy wbijam "trójkę" gdzieś w połowie drogi coś mi "haczy". Wcześniej oglądałem carisme DiD i tam skrzynia biegów mnie oczarowała, precyzja i wszystko chodziło gładko. Zakochałem sie w Carismie DiD a kupiłem Gdi i tak jakby tu była inna skrzynia biegów?

- czy skrzynia DiD róźni się od skrzyni w GDi?
- czytałem na forum i w necie, dużo ludzi narzeka na skrzynie biegów. Tylko, że ja mam chyba trochę inne objawy. Na wyłączonym silniku chodzi wszystko ok, natomiast w trakcie jazdy z 2 na 3ke mi haczy. Gdy zmieniam wolno bieg czuje jak wskakuje koło zębate. Inne biegi typu 1, wsteczny u mnie spoko


2) [Jak jeździć Gdi ?]
Czuje, że silnik lubi wysokie obroty. W instrukcji piszą zeby 2ke wbijać przy 50km/h , 3ke przy 80km/h, stosujecie to ? Chciałbym jeździć ekonomicznie ale też nie męczyć silnika niskimi obrotami, bo to chyba nie jest dla niego korzystne ?? Natomiast jechać 2ka do 50 to dla mnie lekkie piłowanie auta... jak to jest ? :)

3) [Gdzie udać się z problemem ze skrzynią biegów?]
Dla forumowiczów ze Szczecina, możecie poradzić, gdzie zgłosić się z moim problemem z "haczącą" trójką aby mi nie zepsuli ale też nie zdarli skóry :P ?

4) [Jakość wykończenia Carismy]
Kupiłem autko z udokumentowanym przebiegiem 99tys. W środku jednak jak na ten przebieg wygląda podniszczony. Plastik w lewych drzwiach gdzie sa przyciski od szyb, gdy dotkne to się rusza (jakby nie przykręcony), po prawej plastik na napoje odklejony... nie wiem co tam robiła włascicielka w tym aucie.. czy po prostu carismy były tak skladane ?



Sorry jeśli zapytałem o coś co na forum było pisane wcześniej, troszke już "grzebałem" po wątkach ale nadal brakuje mi informacji. Auto mam od paru dni i mam lekkiego stresa, że może źle kupiłem ;/

pozdro
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 15-10-2009, 14:40   

mumin303 napisał/a:
Zakochałem sie w Carismie DiD a kupiłem Gdi i tak jakby tu była inna skrzynia biegów?

w DID sa skrzynie szweckie, w GDI Japonskie.
Ale ogolnie na skrzynie GDI nie ma zadnych narzekan na trwalosc czy precyzje...
Moze zacznij od zmiany oleju w skrzyni na rzadszy?
mumin303 napisał/a:
- czytałem na forum i w necie, dużo ludzi narzeka na skrzynie biegów.

narzeka na skrzynie w silnikach 1,6 i 1,8(SOHC) ale nie GDI. W tych pierwszych przypadkach skrzynie biegow pochodza z Renault i wyrabiaja sie w nich tulejki odpowiedzialne za precyzje przelozen.
mumin303 napisał/a:
Gdy zmieniam wolno bieg czuje jak wskakuje koło zębate. Inne biegi typu 1, wsteczny u mnie spoko

a moze po prostu masz zuzyty jakis synchronizator? trudno okreslic przez posta, musisz podjechac do jakiegos serwisu zeby sprawdzili...
mumin303 napisał/a:
Czuje, że silnik lubi wysokie obroty

lubi lubi :twisted:
mumin303 napisał/a:
W instrukcji piszą zeby 2ke wbijać przy 50km/h , 3ke przy 80km/h, stosujecie to ?

jesli chcesz jezdzic oszczednie ale nie meczyc silnika staraj sie zmieniac biegi w granicach 3000obr/min i nastepny bieg...
Jesli masz wersje po lifcie to masz taka swiecaca sie na zielono kontrolke ECOGDI ktora wskazuje kiedy silnik chodzi na ubogiej mieszance i jezdzi oszczednie :)
Dla przypomnienia silniki GDI maja 2 opcje wtryskiwania paliwa. Do ok 3000obr/min i lekkim wciskaniu pedalu gazu paliwo jest wstryskiwane w postaci "ciurka" (malej strugi) paliwa, natomiast powyzej 3000obr/min lub przy kazdym mocniejszym wdepnieciu paliwo wtryskiwane jest w normalny sposob co daje wyzsze osiagi i wieksze zuzycie paliwa oczywiscie :) ...i wiekszy fun z jazdy :twisted:
mumin303 napisał/a:
Natomiast jechać 2ka do 50 to dla mnie lekkie piłowanie auta... jak to jest ?

:shock: W silnikach GDI na 2 biegu mozna osiagnac z tego co pamietam 110km/h :P
Pilowanie samochodu to jest stale jezdzenie na obrotach 6000-7000obr/min czy mocne krecenie zimnego silnika... ale 50km/h na 2 biegu to jest w miare normalna wartosc. Nie powiem Ci dokladnie, bo ja osobiscie bardziej patrze zeby utrzymywac dobre (nie meczace silnika) obroty silnika niz jaka mam predkosc na danym biegu.
mumin303 napisał/a:
czy po prostu carismy były tak skladane ?

cos musialo byc manualnie ruszone, bo wszystko powinno byc elegancko przytwierdzone i przymocowane. Nic nie powinno sie ruszac...
pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
mumin303 
Nowy Forumowicz
Nowy MitsuManiak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Szczecin / Darłowo
Wysłany: 15-10-2009, 15:09   

Cytat:
a moze po prostu masz zuzyty jakis synchronizator? trudno okreslic przez posta, musisz podjechac do jakiegos serwisu zeby sprawdzili...


aj... czyli te zużyte tulejki wybieraka o których czytałem to raczej nie tyczy się mojego problemu ? Synchronizator to chyba grubsza sprawa ? ;/


Cytat:
Dla przypomnienia silniki GDI maja 2 opcje wtryskiwania paliwa. Do ok 3000obr/min i lekkim wciskaniu pedalu gazu paliwo jest wstryskiwane w postaci "ciurka" (malej strugi) paliwa, natomiast powyzej 3000obr/min lub przy kazdym mocniejszym wdepnieciu paliwo wtryskiwane jest w normalny sposob co daje wyzsze osiagi i wieksze zuzycie paliwa oczywiscie :) ...i wiekszy fun z jazdy :twisted:


Mam lampke i staram się, żeby sie pałila często. Czy jazda 50km/h na biegu 5 to jest szkodliwe dla silnika Gdi ? On lubi wysokie obroty a przy takiej prędkości ma niskie obroty ale chyba najmniej spala ?


Ten komputerek to w ogóle pokazuje prawidłowo spalanie? Jechałem na trasie 200km, miałem w większości 6 6,5 spalania ... ale jak zatankowałem na koniec do pełna to wyszło 7,1 litra...
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 15-10-2009, 15:30   

mumin303 napisał/a:
czyli te zużyte tulejki wybieraka o których czytałem to raczej nie tyczy się mojego problemu ?

nie, bo Ty masz silnik GDI ktory zawsze jest sprzezony z japonska skrzynia Mitsubishi. Problem ten dotyczy silnikow 1,6 1,8(sohc 115km do 1999roku) i 1,9 td.
mumin303 napisał/a:
am lampke i staram się, żeby sie pałila często.

elegancko, wtedy Twoj silnik spala uboga mieszanke czyli taka na ktorej "zwykly" silnik benzynowy nawet by nie odpalil :) czytaj-> spala malo :)
mumin303 napisał/a:
Czy jazda 50km/h na biegu 5 to jest szkodliwe dla silnika Gdi

staraj sie nie jezdzic na tak malych obrotach, w koncu to slinik benzynowy a nie diesel :P
A niskie obroty wcale nie oznaczaja mniejszego zuzycia paliwa...a nie raz oznaczaja wieksze zuzycie ale silnika...
Poza tym litr w ta czy w ta nie robi chyba az takiej roznicy...
mumin303 napisał/a:
Ten komputerek to w ogóle pokazuje prawidłowo spalanie

komputer w kazdym samochodzie pokazuje tylko i wylacznie wartosci orientacyjne, nie sugeruj sie nimi. Roznice bywaja o 0,2 do litra na 100km. Resetuj sobie czasem ten komputerek (dluzsze przycisniecie bialego przycisku na radioodtwarzaczu)
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
byczeks
[Usunięty]

Wysłany: 15-10-2009, 15:42   

mumin303 napisał/a:
Czy jazda 50km/h na biegu 5 to jest szkodliwe dla silnika Gdi ?

Też mam taki silnik i trochę już go poznałem.
Moje zdanie jest takie, że 50 km/h to przesada - za mało - silnik się męczy, ale jadąc np. 60 km/h na 5 biegu (nie pamiętam dokładnie, ale obroty chyba w granicach 1500-1700 nota bene spalanie mam najniższe pomiędzy 3,5-4L) z delikatnie wciśniętym pedałem gazu - uważam że wszystko jest OK, natomiast jadąc 60 km/h na 5 biegu, ale już wciskając mocniej gaz - silnik dostaje w dupę. Wtedy już trzeba odpowiednio redukować.
Także wszystko zależy od chwilowego obciążenia silnika.

PS.
mumin303 napisał/a:
Zakochałem sie w Carismie DiD a kupiłem Gdi

Jeżeli z samochodem jest wszystko OK, to pogratulować słusznego wyboru :)
 
 
mumin303 
Nowy Forumowicz
Nowy MitsuManiak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Szczecin / Darłowo
Wysłany: 15-10-2009, 16:45   

byczeks napisał/a:

Jeżeli z samochodem jest wszystko OK, to pogratulować słusznego wyboru :)


Czyli Gdi to jedyny sluszny wybor ?:P ...
Ogólnie jestem zadowolony ale martwi mnie skrzynia biegów bo wychodzi na to, ze jest cos z nia nie tak... jakos na jezdzie probnej nie zauwazylem niczego a tu klops.

Dzieki za pomoc.. jakby ktos cos jeszcze mial do powiedzenia to slucham ;d

Co do jazdy na 5tce.. to chodzi mi o to ze jedziey na trasie 110 .. potem jest miejscowosc i zwalniamy do 50.. teren zabudowany. Tak wiec zostawiamy go na 5tce .. ale potem jak wyjezdzamy z terenu zabudowanego redukcja przyspieszanie i 5tka.. Bo rzeczywiscie przyspieszac na 5tce z 50km/h to jest duszenie silniczka :)
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 15-10-2009, 16:58   

mumin303 napisał/a:
Czyli Gdi to jedyny sluszny wybor ?:P ...

pewnie :) Pojezdzisz przekonasz sie :) Bardzo wdzieczne autko z fajnym silniczkiem :)
mumin303 napisał/a:
Ogólnie jestem zadowolony ale martwi mnie skrzynia biegów bo wychodzi na to, ze jest cos z nia nie tak

bo jakos obiaw konczacego sie sprzegla nie zauwazyles? Moze poprzedni wlasciciel dawal w kosc skrzyni i calemu ukladowi przeniesienia napedu po prostu i teraz sa konsekwencje...
Ciezko teraz powiedziec. Ogolnie do tej skrzyni nikt nie mial wiekszych zastrzezen a na pewno nie takich :? Podczas tego haczenia i wrzucania biegow slyszysz odglos skrzyni biegow? Moze na poczatek wystarczy zmiana oleju w skrzyni biegow...
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
mumin303 
Nowy Forumowicz
Nowy MitsuManiak


Auto: Mitsubishi Carisma 1.8 GDi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Paź 2009
Posty: 21
Skąd: Szczecin / Darłowo
Wysłany: 15-10-2009, 17:18   

Robson86 napisał/a:

pewnie :) Pojezdzisz przekonasz sie :) Bardzo wdzieczne autko z fajnym silniczkiem :)


hehe mam nadzieje ze tak bedzie :)
122 kucyki daja przyjemnosc z jazdy :)

Robson86 napisał/a:
bo jakos obiaw konczacego sie sprzegla nie zauwazyles?

Jak to zauwazyc ? :)
Cytat:

Moze poprzedni wlasciciel dawal w kosc skrzyni i calemu ukladowi przeniesienia napedu po prostu i teraz sa konsekwencje...

Niestety jest to mozliwe. Samochod byl w leasingu w firmie ( prowadzili m.i.n kiosk) a potem kobieta go katowala ... (wnosze z tego jak wyglada wnetrze)

Robson86 napisał/a:
Ciezko teraz powiedziec. Ogolnie do tej skrzyni nikt nie mial wiekszych zastrzezen a na pewno nie takich :? Podczas tego haczenia i wrzucania biegow slyszysz odglos skrzyni biegow? Moze na poczatek wystarczy zmiana oleju w skrzyni biegow...
Pozdroo


To jest tak, ze jak robie szybko to przy wrzucaniu trojki jakis mechanizm mnie zatrzymuje i potem przechodzi dalej... Jak to zauwazylem to myslalem ze robie za szybko zle obroty i zaczalem probowac robic wolno.. i wtedy: pcham galke do przodu.. idzie, maly zgrzyt i wszedlo ... :)

Aha.. dodam jeszcze ze tak z 2/10 to wchodzi bez zadnych oporow ...

Mechanik z ASO szczecin radzil wymiane oleju na poczatek bo przy 105tysiaczkach powinien byc wymieniony. Super by bylo gdyby pomoglo ... ale jesli to nie to to co skrzynia do wymiany ? :/ bleh
 
 
pawelsonx 
Forumowicz

Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy
Dołączył: 11 Gru 2008
Posty: 1606
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 15-10-2009, 18:01   

Wymień olej w skrzyni bo do przebiegu trudno powiedzieć bo albo ma tyle najechane i samochód był tłuczony w mieście czyli skrzynia non stop była wachlowana lub przebieg nie jest nie ten co wskazuje i czas zmiany olej już dawno minął.

Co do skrzyni na forum jest kilka postów o zacinających się linkach (nie pamiętam czy ta skrzynia jest na linkach)
 
 
 
Robson86 
Forumowicz
Life is a Race


Auto: Carisma GDI Elegance
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 216 razy
Dołączył: 13 Sie 2006
Posty: 4858
Skąd: Kielce
Wysłany: 15-10-2009, 18:43   

pawelsonx napisał/a:
nie pamiętam czy ta skrzynia jest na linkach

dokladnie na ciegnach :)
mumin303 napisał/a:
Jak to zauwazyc ?

jedz z relatywnie mala predkoscia na 4 lub 5 biegu z obrotami rzedu np 2000obr/min i mocno wcisnij pedal gazu, powinien przyspieszac rowno wraz ze wzrostem predkosci obrotowej silnika. Jesli beda obroty rosnac a auto nie bedzie przyspieszalo to znaczy sprzeglo do wymiany, na postoju wrzuc 5ty bieg i szybko pusc pedal sprzegla=> auto powinno od razu zgasnac.
Pozdroo
_________________
Robson- Kielce
Mitsubishi Carisma GDI Elegance
-00149/KMM -
 
 
 
Saqu 
Mitsumaniak


Auto: Nissan s13, BMW e39
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 71 razy
Dołączył: 28 Mar 2009
Posty: 2233
Skąd: Poznań
Wysłany: 15-10-2009, 19:47   

A nie było czasem tak, że 4,5 wrzucasz i próbujesz ruszyć ale mając ~2tys obrotów?
Bo bez obrotów to na 99% zgaśnie każde auto, no chyba że ma już na tyle dojechane sprzęgło :P tylko wtedy chyba by wogóle nie dał rady pojechać nigdzie, prawda? :P
Btw. Warto dodać, że jeździ mu cari normalnie (z tego co pisze) tylko jest mała blokada przy 3ce, a to raczej sprzęgło będzie bardzo mało prawdopodobne...
 
 
 
Ginger1021 
Forumowicz


Auto: Cari 1.8 GDI
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lip 2008
Posty: 186
Skąd: Olsztyn/Łajsy
Wysłany: 15-10-2009, 22:01   

Z tym sprzęgłem to na mój gust najlepiej czuć jak napisał Robson86. :wink:
Najbardziej miarodajne zużycie sprzęgła.
_________________

 
 
forty84 
Nowy Forumowicz

Auto: carisma gdi 1.8 2001
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 03 Lut 2010
Posty: 6
Skąd: sulechów
Wysłany: 25-02-2010, 21:25   

Witam, coś sie moze wyjaśniło z tą skrzynią u kolegi? mam wrażenie że i u mnie czasami pojawia sie taki problem. Przy przełączaniu biegu (chyba z 2 na 3 albo z 1 na 2 ) w polowie daje sie odczyć lekka blokade i aby zmienić bieg trzeba delikatnie pokombinowac wajcha. oczywiscie wszystko wchodzi bez szarpania ale pozostałe biegi mozna by nawet jednym palcem wlaczac, a z tymi troche gorzej. dodam ze autko identyczny model ;) . pozdrawiam
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.