Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
[2.5 TD] Przeniesienie napędu
Autor Wiadomość
tomanek4 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 3
Skąd: tur
Wysłany: 13-10-2009, 19:35   [2.5 TD] Przeniesienie napędu

Witam wszystkich.
Od niedawna jestem posiadaczem Pajero II 2,5 td 93 rocznik. Nie mam większego doświadczenia w 4x4 ale jestem mysliwym i autko eksploatuję może nie ekstremalnie ale czasem w nawet w dosyć trudnych warunkach, tym niemniej nie miałem do tej pory w praktyce (w prawdziwym terenie) okazji korzystać z opcji innych jak dołączenie przodu. Natomiast w moim autku ciągle mruga pomarańczowa kontrolka blogady centralnego dyferencjału (ta w środku wyświetlonego schematu na desce). Według mechanika, u którego "się leczę" wszystko jest ok i wszystkie napędy działają bez zarzutu. Według mnie także ale to jest moje pierwsze autko 4x4 jak wspominałem i być może nie wiem jak to działać powinno. W każdym bądź razie nie sądzę, żeby mruająca kontrolka była ok. Co może być grane?
Proszę, podzielcie się ze mną swoją wiedzą bo na wizytę w wyspecjalizowanym serwisie zawsze jest czas.
Pozdrawiam
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 14-10-2009, 13:25   

Dzien dobry,

odp. 1 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=41749
odp. 2 http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=31098

Powodzenia! :wink: Jesli jeszcze cos bedzie nie jasne smialo pytaj.
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
tomanek4 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 3
Skąd: tur
Wysłany: 15-10-2009, 00:29   

Dzieki serdeczne.
Wreszcie dowiedziałem się jak naprawdę działa ta skrzynia bo do tej pory to sie domyślałem ale nie dowiedziałem sie dlaczego pulsuje ta kontrolka. Jakie mogą być przyczyny?
I jeszcze jedno jak jestem przy głosie. jakie zasady obowiązują przy wyborze trybu pracy skrzyni?
Czy trzeba rozłączyć sprzegło i czy można mieć w tym czasie włączony bieg?
 
 
Berni 
Mitsumaniak


Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 19 Sie 2008
Posty: 368
Skąd: Kraków
Wysłany: 15-10-2009, 00:42   

Koleżko -przy dołączaniu przedniego napędu włączamy sprzęgło-jeżeli miga pomarańczowy środek to znaczy że włączasz 4ll i się nie włączył należy zatrzymac auto wrzucic na drugiej skrzyni bieg 4ll i ruszyc tak samo z wyłączaniem zatrzymujemy wózek wyłączamy - :mrgreen: guzior koło zapalniczki na zatrzymanym włączasz pyka pyka jedziesz chcesz wyłączyc stajesz lekko cofasz i już :doubt:
_________________

 
 
 
Gene 
Mitsumaniak
shoot & destroy


Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy
Dołączył: 13 Lis 2006
Posty: 3775
Skąd: Warszawa
Wysłany: 15-10-2009, 08:54   

Tomanek4 kolega Berni pewnie ma racje... ale ja to ujme nieco prosciej.
Generalnie mruganie (okresowe) oznacza stan przejsciowy czyli zalaczanie lub rozlaczanie. Moze to trwac kilka sekund, moze troche dluzej. Czasami trzeba dodac troche gazu po zmianie trybu, czasami zrobic to jeszcze raz. Jednak stale pulsowanie kontrolki oznacza jakies uposledzenie ukladu. Najczesciej jest to sprawa elektryki: czujnika, brudu, kabli, zlaczki. Jesli mamy do czynienia z uszkodzeniem mechanicznym dowiadujemy sie o tym nie z kontrolki tylko z wlasnych doznan podczas jazdy lub w czasie prob zmiany ustawien skrzyni rozdzielczej.
Prosze przeczytaj jeszcze ten post: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
i obejrzyj ten schemat: http://www.pajero.org.pl/index.php?id=42

Ksiazka uzytkownika "mowi" o wciskaniu pedalu sprzegla przy zmianie 2H <-> 4H. Koledzy z forum robia roznie. Niektorzy nie wciskaja i twierdza, ze "robi". Podobnie ma sie rzecz z blokowaniem centralnego (miedzyosiowego) mechanizmu roznicowego (4HLc). Ja zalecam zatrzymanie auta lub bardzo wolna jazde. Inni robia to bez zbytniego stresu jadac do 100 km/h. Tez podobno dziala. Niskie przelozenia (4LLc) bezdyskusyjnie po zatrzymaniu samochodu.
Powodzenia
_________________
C'est La Vie suckers
 
 
 
tomanek4 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2009
Posty: 3
Skąd: tur
Wysłany: 15-10-2009, 18:38   

Koledzy
Dzięki wielkie. jestem oświecony.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.