[2.5 TD] Przeniesienie napędu |
Autor |
Wiadomość |
tomanek4
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: tur
|
Wysłany: 13-10-2009, 19:35 [2.5 TD] Przeniesienie napędu
|
|
|
Witam wszystkich.
Od niedawna jestem posiadaczem Pajero II 2,5 td 93 rocznik. Nie mam większego doświadczenia w 4x4 ale jestem mysliwym i autko eksploatuję może nie ekstremalnie ale czasem w nawet w dosyć trudnych warunkach, tym niemniej nie miałem do tej pory w praktyce (w prawdziwym terenie) okazji korzystać z opcji innych jak dołączenie przodu. Natomiast w moim autku ciągle mruga pomarańczowa kontrolka blogady centralnego dyferencjału (ta w środku wyświetlonego schematu na desce). Według mechanika, u którego "się leczę" wszystko jest ok i wszystkie napędy działają bez zarzutu. Według mnie także ale to jest moje pierwsze autko 4x4 jak wspominałem i być może nie wiem jak to działać powinno. W każdym bądź razie nie sądzę, żeby mruająca kontrolka była ok. Co może być grane?
Proszę, podzielcie się ze mną swoją wiedzą bo na wizytę w wyspecjalizowanym serwisie zawsze jest czas.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
|
|
|
 |
tomanek4
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: tur
|
Wysłany: 15-10-2009, 00:29
|
|
|
Dzieki serdeczne.
Wreszcie dowiedziałem się jak naprawdę działa ta skrzynia bo do tej pory to sie domyślałem ale nie dowiedziałem sie dlaczego pulsuje ta kontrolka. Jakie mogą być przyczyny?
I jeszcze jedno jak jestem przy głosie. jakie zasady obowiązują przy wyborze trybu pracy skrzyni?
Czy trzeba rozłączyć sprzegło i czy można mieć w tym czasie włączony bieg? |
|
|
|
 |
Berni
Mitsumaniak

Auto: Mitsubishi Pajero 3,0 v6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 19 Sie 2008 Posty: 368 Skąd: Kraków
|
Wysłany: 15-10-2009, 00:42
|
|
|
Koleżko -przy dołączaniu przedniego napędu włączamy sprzęgło-jeżeli miga pomarańczowy środek to znaczy że włączasz 4ll i się nie włączył należy zatrzymac auto wrzucic na drugiej skrzyni bieg 4ll i ruszyc tak samo z wyłączaniem zatrzymujemy wózek wyłączamy - guzior koło zapalniczki na zatrzymanym włączasz pyka pyka jedziesz chcesz wyłączyc stajesz lekko cofasz i już |
_________________
 |
|
|
|
 |
Gene
Mitsumaniak shoot & destroy

Auto: Pajero Sport Dakar '06
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 115 razy Dołączył: 13 Lis 2006 Posty: 3775 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 15-10-2009, 08:54
|
|
|
Tomanek4 kolega Berni pewnie ma racje... ale ja to ujme nieco prosciej.
Generalnie mruganie (okresowe) oznacza stan przejsciowy czyli zalaczanie lub rozlaczanie. Moze to trwac kilka sekund, moze troche dluzej. Czasami trzeba dodac troche gazu po zmianie trybu, czasami zrobic to jeszcze raz. Jednak stale pulsowanie kontrolki oznacza jakies uposledzenie ukladu. Najczesciej jest to sprawa elektryki: czujnika, brudu, kabli, zlaczki. Jesli mamy do czynienia z uszkodzeniem mechanicznym dowiadujemy sie o tym nie z kontrolki tylko z wlasnych doznan podczas jazdy lub w czasie prob zmiany ustawien skrzyni rozdzielczej.
Prosze przeczytaj jeszcze ten post: http://forum.mitsumaniaki.pl/viewtopic.php?t=17970
i obejrzyj ten schemat: http://www.pajero.org.pl/index.php?id=42
Ksiazka uzytkownika "mowi" o wciskaniu pedalu sprzegla przy zmianie 2H <-> 4H. Koledzy z forum robia roznie. Niektorzy nie wciskaja i twierdza, ze "robi". Podobnie ma sie rzecz z blokowaniem centralnego (miedzyosiowego) mechanizmu roznicowego (4HLc). Ja zalecam zatrzymanie auta lub bardzo wolna jazde. Inni robia to bez zbytniego stresu jadac do 100 km/h. Tez podobno dziala. Niskie przelozenia (4LLc) bezdyskusyjnie po zatrzymaniu samochodu.
Powodzenia |
_________________ C'est La Vie suckers
 |
|
|
|
 |
tomanek4
Nowy Forumowicz
Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 13 Paź 2009 Posty: 3 Skąd: tur
|
Wysłany: 15-10-2009, 18:38
|
|
|
Koledzy
Dzięki wielkie. jestem oświecony. |
|
|
|
 |
|