Przesunięty przez: lukasz12 12-12-2009, 18:14 |
Komputer od 3000gt do Sigmy 3.0 v6 24V |
Autor |
Wiadomość |
SzymonSigmaLbn
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma '92 3.0v6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-10-2009, 14:56 Komputer od 3000gt do Sigmy 3.0 v6 24V
|
|
|
Witam,
mam pytanie do zorientowanych w temacie. Czy komputer sterujący silnikiem 3.0v6 24V od 3000gt będzie pasował do Sigmy z takim samym motorem? 3000gt ma o około 20KM więcej chodź jednostka jest taka sama. Czy sama zmiana komputera zniweluje tą różnicę w mocy? Może ktoś z forumowiczów już to robił, dzięki z góry za odpowiedz. |
_________________ **Sigma4fun3.0v6** |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 15-10-2009, 15:42
|
|
|
Nikt nie robił ale niektórzy planują od dawna
Tak na poważnie to założyć można ale czy to da jakieś cudowne i odczuwalne poprawienie parametrów to nie wiem...być może wydech ma też na to jakiś wpływ.
Parametry silnika - teoretyczne w Sigmie sa takie: moc 205/151@6000 i 270 NM @ 3000. W 3000GT jest odpowiednio 225/166 @ 6000 i 273 NM @ 4500. Więc w sumie odczuwalnej poprawy przyspieszenia nie uzyskasz...być może minimalnie prędkość maksymalna wzrośnie...
Osobiście chciałbym zobaczyć taką Sigmę z tym ECU na hamownii. Wtedy by można zobaczyć czy podmiana ECU by coś dała poza efektem psychologicznym...
A i jeszcze jedno - jak masz u siebie TCL (kontrole trakcji - znakomita większośc 24V miała) to przestanie działać bo sterowanie TCL-em jest realizowane przez komputer silnika.A 3000GT nie miało wersji z TCL-em w ogóle. |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Tomek210
Forumowicz
Auto: Sigma'96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 109 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-10-2009, 16:11
|
|
|
3000gt miały podwójny wydech. W tym tkwi różnica. Tym bardziej, że wydech Sigmy sami wiecie jak wygląda przy silniku. Opory to musi mieć duże. |
_________________ Sigma 24V'96r |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 15-10-2009, 16:22
|
|
|
Hhmm...przeglądnąłem właśnie serwisówkę od 3000gt i tam wydech wiele się nie różni...a to ze są 2 końcówki to jest właściwie tylko efekt wizualny...z tylnego tłumika wychodzi po prostu druga rura |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
Tomek210
Forumowicz
Auto: Sigma'96
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 109 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 15-10-2009, 16:47
|
|
|
Czyli nie jest tak, że od każdego kolektora idzie oddzielny wydech? Co za kurde oszuści |
_________________ Sigma 24V'96r |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 15-10-2009, 16:49
|
|
|
no wlaśnie to jest ściema oszuści |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
SzymonSigmaLbn
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma '92 3.0v6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 15-10-2009, 19:39
|
|
|
Czyli co zmiana komputera nic nie zmienia? Kolektor wydechowy i cały układ wydechowy daje biegać tym dwudziestu kilku koniom? Komputer nie ma nic do tego??
[ Dodano: 15-10-2009, 19:43 ]
Faktycznie zrezygnowanie z TCL oddala mnie zupełnie od pomysłu zamiany komputera. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam |
_________________ **Sigma4fun3.0v6** |
|
|
|
 |
zbyszek05
Forumowicz balcer
Auto: mitsubishi sigma 3.0 v6 24 M/T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy Dołączył: 04 Cze 2007 Posty: 1236 Skąd: Zambrow
|
Wysłany: 15-10-2009, 20:16
|
|
|
stop ...jak to nikt... mam silnik od 3000gt i kompa od 3000gt .wczesniej ten silnik chodził na kompie od sigmy 3.0 24v .silnik wolnossący . osiągi są inne niż na tym od sigmy ale nie znaczne fakt .napewno większy jest moment obrotowy - gdzieś mam papier na niewiele ponad 300 Nm przy 3200 obr . i 225 koni .wydech podchodzi jak i cała reszta .jeden minus - zostawia kopcia - moze za bogato leje paliwo bo więcej pali ale wgniotka w fotel jest - przekładałem silnik i nie zaglądałem do niego .włożyłem .podłączyłem - jezdzi . i to jest ważne .ciągnie do konca .różnic aż takich nie ma co by się nie dało. hamownia -politechnika białostocka jak znajdę czas to wkleję link z you tube jak i tam zamieszcze dane - na razie mam brak czasu na cokolwiek
p.s co do tcl - a nie mam - błąd będziesz kasował co jakiś czas sam albo w serwisie mitsu 50 zł. i gaśnie kontrolka CE bo inacze musisz rozebrać i wyjście sygnału gdzieś zgubić od tego tcla by nie zapalał ciągle CE |
_________________ 6g72 - DOHC - sprzedana - ale rozgladam się za następną Obecnie Yaris 1.5 VVT-i turbosport 150KM
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 15-10-2009, 20:46
|
|
|
SzymonSigmaLbn, Chcesz zwiększyć moc??? to po 1 wywal skrzynie automat bo na pewno taka masz wersje i wsadź manual i już odczujesz różnice jak auto chodzi kolejna sprawa na początek proponuje pozbyć się EGR coś takiego możesz ustalić sobie z Virmanem jak to zrobić, 2 prze polerować kolektory , wywalić przedmuchy z głowic w glebę, i najważniejsze wystarczy zmienić wtryski różnica po miedzy sigma a 3000gt tkwi w wtryskach sigma ma 250cm3, a 3000gt 360cm3 i stad bierze się ta różnica w mocach zbyszek05, auto dużo pali i misi przy takiej pojemności wtrysków , wiem to również ze swojego doświadczenia wtryski wymieniłem na 550cm3 zastosowałem zabiegi o których pisze i na hamowni proszę 238KM i 343 Nm |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 15-10-2009, 21:31
|
|
|
SzymonSigmaLbn napisał/a: | Czyli co zmiana komputera nic nie zmienia? Kolektor wydechowy i cały układ wydechowy daje biegać tym dwudziestu kilku koniom? Komputer nie ma nic do tego?? |
Komputer ma do tego i to sporo...wydech nie wiem czy coś ma...najlepiej byłoby doświadczalnie sprawdzić...
Cytat: |
[ Dodano: 15-10-2009, 19:43 ]
Faktycznie zrezygnowanie z TCL oddala mnie zupełnie od pomysłu zamiany komputera. Dzięki za pomoc. Pozdrawiam |
No wg mnie też szkoda TCLa. Jak chcesz więcej mocy to 3.5 DOHC 24v. Te akurat współpracowały z TCL... |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
SzymonSigmaLbn
Nowy Forumowicz
Auto: Sigma '92 3.0v6 24V
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 15 Paź 2009 Posty: 10 Skąd: Lublin
|
Wysłany: 16-10-2009, 09:06
|
|
|
3.5 L były montowane w sigmie lub jej odpowiedniku na innych kontynentach? Czy jest to po prostu SWAP z innego modelu?? Co do zmiany skrzyni na manualną to odpuściłem sobie ten temat, kupiłem auto z uszkodzoną skrzynią automatyczną i wsadziłem nową automat także. Z tego co wiem to z zmianą na manual jest dużo pracy a i znalezienie takiej skrzyni w bardzo dobrym stanie jest trudne. |
_________________ **Sigma4fun3.0v6** |
|
|
|
 |
VirMan
Mitsumaniak maniacc

Auto: Diamante XS'94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 17 razy Dołączył: 11 Lut 2009 Posty: 1602 Skąd: Tarnów
|
Wysłany: 16-10-2009, 09:41
|
|
|
ja pracuję nad lepszym zapłonem oecnie , ak sieuda , to dam wyniki - napewno podniesie stabilność pracy i da troche kopa - pozatym , ważny jest tak samo dolot jak i wydech - Kosior ma rację - chcesz poprawić osiągo - popraw wydech , dwa , popraw dolot, pozatym jak chcesz wozić wiadrami paliwo to wsadź jak kosior ecu od 3000 gt ja teraz szukam od valeo rozrusznika/alternatora |
_________________ Inteligence is not everything , wisdom is more than that.
Sigma '93 kombi.
DONE: resurrection
 |
|
|
|
 |
lukasz12
Mitsumaniak prof. dr hab ;-)

Auto: Sigma 24V '95 / 24V EXE '94
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 51 razy Dołączył: 16 Sie 2006 Posty: 2498 Skąd: Warszawa/Biecz/Piastów
|
Wysłany: 16-10-2009, 11:42
|
|
|
SzymonSigmaLbn napisał/a: | 3.5 L były montowane w sigmie lub jej odpowiedniku na innych kontynentach? Czy jest to po prostu SWAP z innego modelu?? |
Tak z innego modelu (Debonair, oznaczenie S26A lub S27A) ale silnik jest zasadniczo ten sam tylko po prostu trochę większe tłoki . W przypadku automatu zauważalnie poprawi osiągi bo ma nieco większy moment i moc też większą nieco (dokładnie 260 KM i 324 NM) |
_________________ Uprzejmie informuję, że nie udzielam porad przez PW/E-mail - do odwołania. Dziękuję za uwagę
"Natomiast wrażenia z jazdy 12V a 24V są niestety nieporównywalne " (C) Chi-Man 2006
Update 06/2011: Ale 12V w manualu może być i nawet całkiem fajnie murczy
Update 10/2011: 12V mruczy jeszcze fajniej (bo ma oryginalny wydech)...i wróciła do łask
Update 11/2011: 12V jest OK, ale przydałoby się jednak więcej mocy na autostradzie
Update 03/2012: Zdrowe 24V mruczy i dostarcza sporo radości przy manualu
 |
|
|
|
 |
kosior1975 [Usunięty]
|
Wysłany: 17-10-2009, 21:29
|
|
|
SzymonSigmaLbn napisał/a: | . Z tego co wiem to z zmianą na manual jest dużo pracy a i znalezienie takiej skrzyni w bardzo dobrym stanie jest trudne. |
No właśnie przejście z automatu na manual jest mniej roboty niż z manuala na automat a skrzynka manual to tez nie problem, tylko trzeba wiedzieć w które drzwi pukać |
|
|
|
 |
|