| 
            
               |  | Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki 
 
 
 |  |  
      
         
         | Ogłoszenie |  
         |   
 W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
 Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
 Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.
 |  
 
	
			| Carisma 1.6 rozrząd |  
      | Autor | Wiadomość |  
      | Glinek   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 98r. 1.6 90KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 15 Paź 2009
 Posty: 7
 Skąd: Stare Pole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-10-2009, 20:11   Carisma 1.6 rozrząd |   
 |  
               | 
 |  
               | Witam wszystkich 
 Kupiłem Mitsubishi Carismę 98r. 1.6 90 KM i odrazu mam pytanie. Poprzedni właściciel wymienił przed sprzedażą rozrząd. Powiedział mi, że za jakiś czas muszę jechać do mechanika, bądź samemu w obudowie silnika kluczem 13 odkręcić napinacz, tak aby naciągnął się pasek i potem go przykrecić. Czy tak się robi w tym silniku ?? Byłem u mechanika i odpowiedział "pierwsze słyszę". Może taki fachowiec z tego mechanika/
 
 Z góry dziękuję za jakiekolwiek sugestie.
 
 Serdecznie pozdrawiam
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | okeusz   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 1.6 16v 2002
 Dołączył: 05 Kwi 2009
 Posty: 21
 Skąd: Chełm,Cork (IRL)
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-10-2009, 20:59 |   
 |  
               | 
 |  
               | tez pierwszy raz słysze o czyms takim. Moim zdaniem po kupnie samochodu (tym bardziej 11 lat) zawsze powinno się zrobić tzw. pakiet startowy. Wtedy przynajmniej wiesz na czym stoisz. Ja od razu po kupnie mojej cari wymieniłem: rozrzad razem z pompą wodna, filtry i oczywiscie olej,  do tego komputer i sprawdzenie czy nie ma jakiegos błedu. |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | scaniol   Forumowicz
 
 Auto: carisma 1.8 GDI
 Pomógł: 1 raz
 Dołączył: 17 Lip 2009
 Posty: 91
 Skąd: kalisz
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-10-2009, 21:04 |   
 |  
               | 
 |  
               | w toyotach jest również zaślepka w obudowie rozrządu , aby mieć dojście do nakrętki napinacza ( sprężyna napina pasek i dokręcasz nakrętkę . ) |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Glinek   Nowy Forumowicz
 
 Auto: Carisma 98r. 1.6 90KM
 Kraj/Country: Polska
 Dołączył: 15 Paź 2009
 Posty: 7
 Skąd: Stare Pole
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-10-2009, 21:23 |   
 |  
               | 
 |  
               |  	  | scaniol napisał/a: |  	  | w toyotach jest również zaślepka w obudowie rozrządu , aby mieć dojście do nakrętki napinacza ( sprężyna napina pasek i dokręcasz nakrętkę . ) | 
 
 o właśnie takie słowa usłyszałem, czyli, że muszę zdjąć zaślepkę i odokręcić nakrętkę aby napinacz napiął pasek i potem ją dokręcić ?, a co do rozrządu to kompletny wymieniony razem z pompą wody, poprzednio kupiłem opla też z wymienionym rozrządem zrobiłem nim 50 kkm, ale wariat Rusek w Tirze zepchnął mnie do rowu i tak stałem się szczęsliwym posiadaczem Carismy
   |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | pawelsonx   Forumowicz
 
 Auto: 1.9dci
 Zaproszone osoby: 103
 Kraj/Country: Ireland
 Pomógł: 77 razy
 Dołączył: 11 Gru 2008
 Posty: 1606
 Skąd: Piotrków Tryb.
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-10-2009, 21:30 |   
 |  
               | 
 |  
               | kiedyś w lagunie kupiłem jakiś tam pasek i mechanik mi powiedział że producent w tym pasku zaleca sprawdzenie (kontrolę) naprężenie po przejechaniu pierwszych 1500km ja olałem sprawę i nic się nie stało |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | Piwor   Mitsumaniak
 
  
 Auto: 730d
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 43 razy
 Dołączył: 12 Paź 2008
 Posty: 3445
 Skąd: Warszawa
 
 | 
            
               |  Wysłany: 15-10-2009, 22:21 |   
 |  
               | 
 |  
               | Tyle, ze tu nie ma zaślepek. Nie ma takiej opcji. Są napinacze, które zaciskają się same, ale to przy zmotnowaniu rozrządu, kręci się wałem i dopina napinacz. Olej teksty gościa i ogarnij jak tam wygląda rolka, pasek i napinacz. |  
				| _________________ 01270/KMM
 
 ex-Cari 1.8 SOHC 2008-2010.
 Cari 1.8 GDI 2010-2013 -> SOHC 2014 - 2018
 730d 2018 -
 |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      | robertdg   Mitsumaniak
 SnowWhite
 
  
 Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
 Zaproszone osoby: 1
 Kraj/Country: Polska
 Pomógł: 1300 razy
 Dołączył: 21 Cze 2009
 Posty: 23650
 Skąd: KSSE
 
 | 
            
               |  Wysłany: 17-10-2009, 18:47 |   
 |  
               | 
 |  
               | Glinek, albo sprzedajacy probuje cie nabic w butelke, albo ten kto mu wymienial nabil go w butelke, a on to dalej rozszerza, rozrzad jak sie zalozy i sutawi, technicznie wedle zalecen producenta to juz sie nic nie poprawia az do nastepnej wymiany, pawelsonx, pracowalem na serwisie Renault i pierwsze slysze zeby producent zalecal sprawdzenie naciagu paska po danym przebiegu, nawet jezeli chodzi o paski nieoryginalne, prawidlowa byla Twoja reakcja Glinek, najpewniej byloby samemu zainwestowac i zrobic podstawowe wymiany po kupnie, bo kazdy kto sprzedaje auto mowi wiele dobrych o nim rzeczy, a te negatywne, przemilczane, wychodza pozniej w trakcie eksploatacji |  
				| _________________ Gość zobacz mojego Galanta
   Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
 "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
 W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
  |  |  
		|   |  |  
		|  |  
      |  |  |