Przesunięty przez: harpagan 15-10-2007, 01:51 |
Popiskiwanie |
Autor |
Wiadomość |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-08-2006, 11:23 Popiskiwanie
|
|
|
Coś piszczy. Raczej na zimnym silniku, ale na rozgrzanym też choć rzadko. Wyraźnie słychać to z lewej strony silnika (tam jest rozrząd, pasek nowy i rolka GMB prawie nowa-przejechałem na niej 28 000 km ). Drugie, bardziej prawdopodobne, podejrzenie to alternator (konkretnie jego łożyska) lub pasek. A może macie jeszcze jakieś pomysły?
Zawory wykluczam, bo są wyregulowane tak jak trzeba na ciepłym silniku, poza tym za luźne wydają inny dźwięk.
To co u mnie słychać to "cienkie", rytmiczne popiskiwanie. Hmm... |
Ostatnio zmieniony przez josie 09-08-2006, 10:28, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-08-2006, 11:41
|
|
|
Najprawdopodobniej jest to pasek alternatora. Albo jest za słabo naciągnięty albo jest po prostu stary, guma zrobiła się twarda i wydaje taki dźwięk. Sprawdź naciąg paska skręcając go na odcinku alternator-pompa, powinien dać się skręcić o około 90st, może ciut więcej. Albo pokrop pasek wodą i dodaj delikatnie gazu, włącz wcześniej prądożerne odbiorniki żeby obciążyć alternator - jak zapiszczy to on.
Jakiej f-my masz pasek rozrządu? |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-08-2006, 11:47
|
|
|
Pasek rozrządu niestety "no name". Sprawdzę ten pasek alternatora.
Przy okazji "josie" od jakiego auta masz przedni zderzak jeśli można spytać? Wygląda jak od Lancera 92-93 w starej budzie z końca produkcji. Mam okazję takiego kupić baaardzo tanio, ale nie wiem czy do Colta będzie pasował bez większych przeróbek. |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-08-2006, 12:25
|
|
|
Hugo napisał/a: | Przy okazji "josie" od jakiego auta masz przedni zderzak jeśli można spytać? Wygląda jak od Lancera 92-93 w starej budzie z końca produkcji. |
Zgadza się - od Lancera z końca produkcji - pasuje bez problemu, w innych miejscach mocowany ale wszystko OK.
Uważaj na ten pasek no name - sprawdź naciąg, bo lubi się po założeniu rozciągnąć i zalecam też zmienić szybciej niż jakiś "firmowy" |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 06-08-2006, 13:51
|
|
|
W takim razie bajer, bo ten zderzak, który moge kupić jest biały i może obejdzie się bez lakierowania.
P.S. Widziałem, że zmieniałeś tylne amortyzatory, ja też muszę je wymienić. Jakie kupiłeś i w jakiej cenie? Mi proponują w sklepach Monroe za 290 zł/szt., Kayaba 210 zł/szt. i z JC a dokładnie Magnum za 170 zł/szt. Ceny z kosmosu
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 06-08-2006, 16:47
|
|
|
Hugo napisał/a: | Widziałem, że zmieniałeś tylne amortyzatory, ja też muszę je wymienić. Jakie kupiłeś i w jakiej cenie? |
346zł za 2szt z wysyłką Kayaba Excel-G. Namiary w dziale Kupie-Sprzedam, post sprzedawcy części polecam/nie polecam |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-08-2006, 00:29
|
|
|
josie napisał/a: |
Zgadza się - od Lancera z końca produkcji - pasuje bez problemu, w innych miejscach mocowany ale wszystko OK |
Dzisiaj miałem dostać ten zderzak, ale niestety jeszcze nie mam. Przy okazji zapytam o te jego mocowania. Trzeba je dorabiać czy przerabiać? Dużo roboty?
A propos za ten zderzak w stanie bdb dałem 50 pln. Nieźle nie? |
|
|
|
 |
josie
Mitsumaniak majsterklepka

Auto: Omega B 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 167 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 2517 Skąd: Gdynia
|
Wysłany: 09-08-2006, 10:27
|
|
|
Hugo napisał/a: | Przy okazji zapytam o te jego mocowania. Trzeba je dorabiać czy przerabiać? Dużo roboty? |
No to tak...
Mocowania do błotnika (górne rogi zderzaka) pasują plug&play.
Dolne rogi w blaszanym zderzaku są przytrzymywane przez takie blaszki - do plastikowego będą one za krótkie, ja miałem blaszki przedłużyć ale jeżdżę bez tego mocowania.
Przód czyli czoło zderzaka - w plastikowym jest kilka uchwytów na całej długości w dolnym pasie - zgrywają się z dziurami montażowymi w belce na aucie. Pozostaje
problem jak to sklecić - oryginalnie były pewnie jakieś kołki czy coś w tym stylu, ja zastosowałem ucięte "zwykłe" kołki plastikowe i śruby z podkładkami.
To tyle, więcej mocowań nie ma
Za 50zł to okazja jak nie wiem co - a auto 10x lepiej się na takim zderzaczku prezentuje - nie ma tak "dołu pod spód podwiniętego" |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 09-08-2006, 14:40
|
|
|
josie napisał/a: | auto 10x lepiej się na takim zderzaczku prezentuje - nie ma tak "dołu pod spód podwiniętego" |
Właśnie o to chodzi. Dzięki.
Zderzak założyłem. Kosztował z przesyłką 48,50 pln, jest w bdb stanie i w dodatku idealnie pod kolor. Colt zyskał zupełnie inny wygląd. Prezentuje się rewelacyjnie. |
|
|
|
 |
|