Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Złącze diagnostyczne
Autor Wiadomość
szkodnik 
Forumowicz

Auto: Colt C52 GLXi 1.5 12V 91r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 56
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 19-10-2009, 08:33   Złącze diagnostyczne

Co może być powodem ze na złączu diagnostycznym ECU jest stałe napięcie 12 wolt ( dokładniej to 11)?
Samochód jest sprawny, odpala, więc ECU nie jest uszkodzone ( tak mi się wydaje ) jednak po kilku minutach jazdy zapala się CE i chciałem sprawdzić co to. Podpinam się pod złącze ( w kabinie koło bezpieczników wtyczka 2 bolce ) i tak dziwny rezultat.

Druga sprawa, gdzie dokłądnie znajduje się czujnik temperatury silnika, podejrzewam że padł bo mam rano problemy odpalić na zimnym silniku, jak jest ciepły zapala na dotyk.

Pozdrawiam
_________________
Colt C52A 1.5 12V GLXi 91r.
Colt C52 1.5 (gaźnik) 90r.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 646 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24363
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 19-10-2009, 09:27   

ad.1 - sprawdzales bledy dioda czy miernikiem? jak miernikiem, to mogles uzyskac takie wartosci

ad.2 - w okolice termostatu zapraszam
 
 
szkodnik 
Forumowicz

Auto: Colt C52 GLXi 1.5 12V 91r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 56
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 19-10-2009, 09:37   

Napierw sprawdzałem diodą 12 woltową która nie migała, świeciła się ciągłym światłem nawet nie przygasała ( sprawdziłem na mierniku dioda gaśnie przy 5 woltach do 8 świeci się niemrawo powyżej 8 wolt świeci jasno ). Więc sprawdziłem miernikiem, którego wskazówka ustaliła się na 11,2 i nawet nie chciała drgnąć przez 20 sekund.

termostat... wyjdę na strasznego ignoranta, ale też nie wiem gdzie jest, podejrzewam że jest koło aparatu zapłonowego. :oops:
_________________
Colt C52A 1.5 12V GLXi 91r.
Colt C52 1.5 (gaźnik) 90r.
 
 
tomusn 
Mitsumaniak


Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy
Dołączył: 08 Maj 2005
Posty: 3975
Skąd: Żnin
Wysłany: 19-10-2009, 10:12   

szkodnik napisał/a:
termostat... wyjdę na strasznego ignoranta, ale też nie wiem gdzie jest, podejrzewam że jest koło aparatu zapłonowego.
blisko, idź po górnym złączu chłodnicy, od chłodnicy do silnika i znajdziesz
_________________
Tomek
Colt :( Colt :| Colt :)
 
 
szkodnik 
Forumowicz

Auto: Colt C52 GLXi 1.5 12V 91r
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 08 Kwi 2009
Posty: 56
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: 23-10-2009, 08:11   

Wymieniłem czujnik temperatury silnika i czujnik temperatury do tablicy.... EC nadal sie zapala. Dodatkowo dość wariuje bo zapala się np po 20 minutach jazdy i po kolejnych minutach gaśnie. Albo nie gaśnie po przekręceniu kluczyka.
Jakieś pomysły co może być uszkodzone?
Mam cały drugi silnik by wymieniać elementy ale to dużo roboty...
Objawy nieprawidłowej pracy mam 4 ale nie wiem czy powiązane:
-niskie obroty(był regulowany a obecnie trzyma ok 400-600 rpm) zarówno na benzynie jak i na gazie
-drastycznie źle odpala gdy jest zimny ( trzeba pokręcić z 15 sec podczas których silnik brzmi jakby chciał "wypaść" - łapie na chwilę i gaśnie ) na ciepłym pali "na dotyk"
-na benzynie nie ma mocy za bardzo, jak się mocniej depnie to obroty zamiast się
zwiększać powoli spadają a sam silnik brzmi jakby nie niał iskry lub paliwa ale nie gaśnie tylko totalna utrata mocy) jak dodaje się gazu powoli to się w miarę zbiera ale tylko do pewnego momentu a potem koniec zachowuje się jak przy mocnym depnięciu.
- po odpaleniu gdy jest zimny ma ( i na gazie i benzynie) ok 1500 obrotów i wraz z rozgrzewaniem się silnika spadają do poziomu ok 500rpm

Objawy te są niezależne od zapalenia lub zgaszenia CE, ale na gazie jeździ się normalnie.

Druga sprawa jeśli samo złącze nic mi nie wyświetla da się np na wejściach samego komputera sprawdzić błędy?? Albo jakoś "zmusić" by złącze zaczeło poprawnie działać?
_________________
Colt C52A 1.5 12V GLXi 91r.
Colt C52 1.5 (gaźnik) 90r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.