Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
hamulce
Autor Wiadomość
przem_79 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Iława
Wysłany: 19-10-2009, 19:37   hamulce

Witam! szukalem podobnego tematu na forum ale nie znalazłem:(.
Mam taki problem: Carisma 1,8 GDI rok 98 bez ABS.
Podczas pulsacyjnego hamowania ( kilkukrotne naciśnięcie pedału hamulca podczas jazdy). powiedzmy naciskam trzy razy i za czwartym razem pedał jest twardy oraz nie ma hamulca w aucie. jak ten czwarty raz trzymam nogę nie puszczając hamulca to autko zaczyna powoli hamować.
Jak się uruchamia rozrusznikiem i trzyma nogę na hamulcu podobno pedał ma sie zrobić miękki tu jest twardy.

Dziś byłem w warsztacie oglądał to mechanik i jak wszystko sprawdzał to stwierdził że jest oki. jak wsiadł do auta i się przejechał to zmienił zdanie lecz nie powiedział nic konkretnego.
Czy z tego mojego opisu można coś wywnioskować co może być przyczyną takiego zachowania???Może ktoś miał już takie problemy w swoim aucie.
Dodam że jestem laikiem w sprawach mechaniczny. Bardzo proszę o odpowiedź.
Z góry wielkie dzięki. Jak już na forum kiedyś był taki problem to proszę o linka. Pozdro przem.
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-10-2009, 19:39   

przem_79 przyczyna moze byc walniete serwo, albo polaczenie podcisnienia z kolektorem ssacym, gdzies moze uciekac podcisnienie
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
przem_79 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Iława
Wysłany: 19-10-2009, 19:56   

jeśli chodzi o połączenie to czy chodzi o ten jeden przewód??
Jeśli jednak serwo to czy jest możliwość tego naprawienie czy się to wymienia.
Jakie mogą być wydatki związane z naprawą tego serwo??
 
 
 
guziec 
Mitsumaniak
Sebastian

Auto: carisma 1.8GDI 98r
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 29 Lis 2008
Posty: 77
Skąd: Głogów
Wysłany: 19-10-2009, 20:02   

może masz stary płyn hamulcowy, który zaabsorbował kilka procent wody i po kiku naciśnięciach się gotuje
podjedź do mechaniora, który ma miernik do płynu hamulcowego
_________________
1/4 mili z MITSUBISHI to jak łowienie ryb z dziwką - jest fajnie ale nie po to ją masz
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-10-2009, 20:27   

przem_79, tak chodzi o ten przewod co idzie z kolektora ssacego do serwa, sprawdz czy sie gdzies nie ulamal albo nie ma dziury, czy jest poprawnie podpiety, oczywiscie tez na serwie kolo dzwona jest czujnik podcisnienia, on tez moze byc nieszczelny, co do plynu hamulcowego to powinno sie go wymieniac co 2 lata, ze wzgledu na zdolnosc higroskopijna (czyli wchlanianie wilgoci), plyn hamulcowy jezeli nie byl wymieniany nalezy wymienic, choc szczerze nie spotkalem sie z takim objawem spowodowanym plynem hamulcowym, wyglada to na brak wspomagania, koszty to okolo 100 - 200zł za uzywane serwo plus robocizna, plyn hamulcowy jakies 50-60zł, przy okazji wymiany plynu radze sprawdzic stan zaciskow hamulcow oraz bebnow (jezeli posiadasz takowe) na poprawnosc dzialania, czy nie sa pozapiekane prowadnice, klocki itp, robocizna podejrzewam ze w granicach 200zł, zreszta co wojewodztwo to inne ceny, takze najlepiej o to sie zorientowac w okolicy zamieszkania
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
kiernos 
Mitsumaniak
Mitsumaniak


Auto: Carisma 1.9TD
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Maj 2009
Posty: 69
Skąd: Radom
Wysłany: 19-10-2009, 20:41   

moim zdaniem nie jest to dziurawy przewód bo jak by był to moment i było by po płynie , spróbuj odpowietrzyc układ bo mozliwe ze masz troche powietrza i wystepuje problem.
Jak zrobiła mi sie w węzyku mała dziurka to po paru hamowaniach zabrakło płynu i pedał od hamulca wpadał w podłoge i brakowało hamulcy. nie jestem mechanikiem ale tez raz jak zmieniałem klocki zle odpowietrzyłem układ i tez mi słabo hamowały spróbowac mozesz odpowietrzyc nic Cie nie bedzie to kosztowało a spróbowac zawsze mozna , jak sie myle to sory
_________________

 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-10-2009, 20:47   

kiernos, mam pytanie, czytasz czasami uwaznie posty? nie chodzi o przewod hamulcowy a o przewod wspomagania serva!! Ponadto jezeli hemulec jest zapowietrzony to wogole niema mowy o twardnieciu pedalu hamulca ktory jest miekki jak szarlotka w ktora wsadzasz palec przem_79 opisal problem twardniecia pedalu hamulca za kazdym razem jego nacisniecia, twardniecia do stopnia braku jakiejkolwiek reakcji wspomagania hamulca
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
Grahamos 
Forumowicz

Auto: Mitsubishi Carisma 1.8GDI 98r.
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz
Dołączył: 04 Lis 2008
Posty: 87
Skąd: Piotrków Tryb.
Wysłany: 19-10-2009, 20:55   

Może zapiekły ci się tłoczki w zaciskach i auto nie ma ochoty hamować ?
 
 
przem_79 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Iława
Wysłany: 19-10-2009, 21:13   

dokładnie zapowietrzony układ daje miękki pedał tu jest wszystko odwrotnie. co do zapieczenia to raczej odpada bo hamulce są tylko jak się kilkukrotnie w odstępie 0,5 sek hamuje to dopiero giną.

robertdg Thx. udam się z powrotem do warsztatu i poproszę żeby dostosowali się do twoich wskazówek:)
Przewód jest na 100% oki . Co do płynu autko mam 3 lata i ja płynu nie wymieniałem, a poprzedni właściciel nie mam pojęcia czy coś takiego robił autko ma 180 tys km.
przód klocki- stan jak określił mechanik"jeszcze mogą być"co do tyłu bębny tam nie zaglądał.
Czy może to być wina czujnika? ale osobiście stawiam na to serwo. Zobaczę co mechanik powie.
Ostatnio zmieniony przez przem_79 19-10-2009, 21:29, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-10-2009, 21:22   

przem_79, wiec pozostaje Ci sprawdzic to o czym pisalem, zdarza sie czasami przepalenie przewodu od wspomagania serwa, tego co idzie od kolektora, poogladaj to dokladnie, pomacaj palcami, moze cos wyczujesz, moze byc tez nieszczelnosc na czujniku podcisnienia na serwie, tak jak wczesniej wspominalem, jego tez sprawdz bo moze ktos przy nim grzebal
_________________
Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 
 
przem_79 
Nowy Forumowicz

Auto: Mitsubishi
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Paź 2009
Posty: 8
Skąd: Iława
Wysłany: 19-10-2009, 21:38   

na razie bardzo dziękuję za pomoc. jak znajdę się w warsztacie wtedy napisze co wyszło.pozdro all.
Ostatnio zmieniony przez przem_79 19-10-2009, 23:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
mk0808 
Mitsumaniak

Auto: carisma HB 1.8 GDI, '98
Kraj/Country: Polska
Dołączyła: 20 Sie 2008
Posty: 49
Skąd: Pszczolki
Wysłany: 19-10-2009, 23:04   

przem_79 napisał/a:
autko mam 3 lata i ja płynu nie wymieniałem, a poprzedni właściciel nie mam pojęcia

czesc
zalecane jest, aby plyn hamulcowy wymieniac co 2 lata. wymien plyn i obadasz, jak zachowuja sie hamulce.
pozdro :)
_________________
01227/KMM
========
 
 
robertdg 
Mitsumaniak
SnowWhite


Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy
Dołączył: 21 Cze 2009
Posty: 23638
Skąd: KSSE
Wysłany: 19-10-2009, 23:13   

Widze ze malo kto czyta tutaj posty w calosci, mk0808, to co napisalas, ja juz o tym wspomnialem w swoim drugim poscie tutaj, gdybys tylko chciala to wszystko przeczytac, niepotrzebnie sie powiela tylko takie informacje

    robertdg napisał/a:

Cytat:
...co do plynu hamulcowego to powinno sie go wymieniac co 2 lata...
    _________________
    Gość zobacz mojego Galanta :rolleyes:
    Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
    "Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
    W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
     
     
    mk0808 
    Mitsumaniak

    Auto: carisma HB 1.8 GDI, '98
    Kraj/Country: Polska
    Dołączyła: 20 Sie 2008
    Posty: 49
    Skąd: Pszczolki
    Wysłany: 19-10-2009, 23:38   

    robertdg - bez nerwow, fakt, przeoczylam
    _________________
    01227/KMM
    ========
     
     
    degust
    [Usunięty]

    Wysłany: 02-11-2009, 18:50   

    a czy ktoś może mi podpowiedzieć odnośnie zdejmowania bębnów z tyły w cari...
    sprawa jest taka-chce zaglądnąć do środka i posprawdzać czy wszystko jest tam w należytym porządku....problem w tym że pare ludziów powiedziało że przy ponownym założeniu bębna trzeba ustawiać łożysko bo jak sie żle ułoży to lipa(że nie można za mocno albo za słabo przykręcić czy coś takiego) ewentualnie czy nie trzeba do tego klucza dynamometrycznego czy jak on tam sie nazywa

    Troche to dziwne mi sie wydaje bo kiedyś jak miałem clio 97r to sam sobie z tym zrobiłem i nic sie nie stało-chociaż pieron wie -może człowiek jak nie wiedział to dobrze założył. :D
     
     
    Wyświetl posty z ostatnich:   
    Odpowiedz do tematu
    Nie możesz pisać nowych tematów
    Nie możesz odpowiadać w tematach
    Nie możesz zmieniać swoich postów
    Nie możesz usuwać swoich postów
    Nie możesz głosować w ankietach
    Dodaj temat do Ulubionych
    Wersja do druku

    Skocz do:  

    Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

    Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
    Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
    Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.