Koło pasowe czyli wielki problem? |
Autor |
Wiadomość |
biriapro
Forumowicz

Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Pruszcz gdański
|
Wysłany: 20-10-2009, 20:46 Koło pasowe czyli wielki problem?
|
|
|
Jak w temacie nie wiem w którą strone zakręcona jest sruba i jak ją odkręcić może ktoś coś doradzi sensownego.Z góry dziękuje |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24302 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 20-10-2009, 20:57
|
|
|
masz kilka metod - od bezpiecznych po ryzykowne
- kiedys blokowalem klucz (np. o polos) a potem na ulamek sekunedy strzelalem z rozrusznika - podobno metoda niebezpieczna dla panewek, wiec ryzykowna (chociaz nie potwierdzam na przykladzie mojego Colta, gdzie 3x tak robilem)
- uzycie klucza udarowego wsadzonego bezposrednio koncowka 1/2 cala w srube
- uzycie zwyklego klucza, lecz wczesniej trzeba odkrecic blache pod skrzynia biegow, ktora kryje wieniec kola zamachowego i ten wieniec zablokowac np. sporym srubokretem
ostatnio uzywam tylko 3 metody - dziala nawet na giga-mocno dokrecone sruby na klej do gwintow i jest bezpieczna |
|
|
|
 |
biriapro
Forumowicz

Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Pruszcz gdański
|
Wysłany: 20-10-2009, 21:49
|
|
|
Tylko w którą mańkie?Na chłopski rozum koło kręci się według wskazówek zegarów więc odkręcamy również według zegara a może coś pomyliłem?Pozdrawiam |
|
|
|
 |
lejm
Mitsumaniak
Auto: Colt CA0 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 40 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 20-10-2009, 21:54
|
|
|
W lewo. Może się nie obyć bez dwu metrowej rury na przedłużkę klucza ;P ( dlatego klucz najlepiej 3/4 cala )
W mojej okolicy znana jest metoda:
- bieg 4 lub 5
- 2 osoba staje na hamulcu
- 1 osoba wiesza się na rurze
Opinie na temat metody mile widziane |
|
|
|
 |
adams12 [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2009, 22:07
|
|
|
a ja podjechałem 400m do zakładu wulkanizacyjnego, dałem 5zł i miałem elegancko poluzowane kluczem udarowym pneumatycznym. potem dało się odkręcić już z siłą z ludzkiego zakresu możliwości |
|
|
|
 |
biriapro
Forumowicz

Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Pruszcz gdański
|
Wysłany: 20-10-2009, 22:08
|
|
|
czyli w przeciwną do skazówek zegara,chce się upewnić żeby nic nie uszkodzić |
|
|
|
 |
lejm
Mitsumaniak
Auto: Colt CA0 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy Dołączył: 31 Sty 2008 Posty: 40 Skąd: Koszalin
|
Wysłany: 20-10-2009, 22:19
|
|
|
Tam jest normalny gwint, więc w lewo. Lub jak wolisz w przeciwną do wskazówek zegara. |
|
|
|
 |
pablodc
Mitsumaniak
Auto: Subaru Impreza WRX '05
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2008 Posty: 46 Skąd: Trzebinia
|
Wysłany: 21-10-2009, 01:05
|
|
|
Polecam trzecią metodę kolegi Krzyzaka, najbardziej bezpieczna i najmniej kombinatorska. |
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 21-10-2009, 07:58
|
|
|
Jest jeszcze jedna metoda, o której nie napisano powyżej. Potrzebny jest specjalny klucz do blokowania kół rozrządu czy kół pasowych. Kluczem tym blokuje się koło pasowe, zapierając go o półoś czy podłużnicę, a drugim kluczem (z długim ramieniem lub przedłużką) odkręca sie śrubę. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24302 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 21-10-2009, 08:16
|
|
|
lejm napisał/a: | W mojej okolicy znana jest metoda:
- bieg 4 lub 5
- 2 osoba staje na hamulcu
- 1 osoba wiesza się na rurze
Opinie na temat metody mile widziane |
sprzeglo przeskakuje przy mocniej dokreconej srubie - chyba tylko raz (na kilkadziesiat robionych rozrzadow) udalo mi sie ta metoda odkrecic... |
|
|
|
 |
tomekk
Forumowicz
Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy Dołączył: 26 Sty 2009 Posty: 450 Skąd: Suwałki
|
Wysłany: 21-10-2009, 12:49
|
|
|
no osobiście byłem ostatnio w zakładzie wulkanizacyjnym, elegancko się odkręca, pneumatyk mieści się bez odkręcania koła (muszą być skręcone na maxa w lewo) a chłop nawet kasy nie wziął za to, bo koła u niego kupuję:P potem lekko dokręca żeby do domu dojechać. Po zmianie rozrządu pojechałem dokręcić.
Poprzednio odkręciłem wsadzając 5 bieg, hamulec ktoś przytrzymuje, założyłem klucz, metrową rurkę-przedłużkę i napierając na nią waliłem młotkiem - od biedy działa i za 20tym razem puściło:P |
_________________ mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21939 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-10-2009, 16:11
|
|
|
tomekk napisał/a: | Po zmianie rozrządu pojechałem dokręcić. | Zupełnie niepotrzebnie. Następnym razem znowu będziesz się męczył. |
|
|
|
 |
biriapro
Forumowicz

Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 09 Sty 2009 Posty: 233 Skąd: Pruszcz gdański
|
Wysłany: 21-10-2009, 18:04
|
|
|
Krzyzak napisał/a: | uzycie zwyklego klucza, lecz wczesniej trzeba odkrecic blache pod skrzynia biegow, ktora kryje wieniec kola zamachowego i ten wieniec zablokowac np. sporym srubokretem
ostatnio uzywam tylko 3 metody - dziala nawet na giga-mocno dokrecone sruby na klej do gwintow i jest bezpieczna |
Patent rewelacja dziękuje i pozdrawiam |
_________________
 |
|
|
|
 |
|