Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Koło pasowe czyli wielki problem?
Autor Wiadomość
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 20-10-2009, 20:46   Koło pasowe czyli wielki problem?

Jak w temacie nie wiem w którą strone zakręcona jest sruba i jak ją odkręcić może ktoś coś doradzi sensownego.Z góry dziękuje
 
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24302
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 20-10-2009, 20:57   

masz kilka metod - od bezpiecznych po ryzykowne
- kiedys blokowalem klucz (np. o polos) a potem na ulamek sekunedy strzelalem z rozrusznika - podobno metoda niebezpieczna dla panewek, wiec ryzykowna (chociaz nie potwierdzam na przykladzie mojego Colta, gdzie 3x tak robilem)
- uzycie klucza udarowego wsadzonego bezposrednio koncowka 1/2 cala w srube
- uzycie zwyklego klucza, lecz wczesniej trzeba odkrecic blache pod skrzynia biegow, ktora kryje wieniec kola zamachowego i ten wieniec zablokowac np. sporym srubokretem

ostatnio uzywam tylko 3 metody - dziala nawet na giga-mocno dokrecone sruby na klej do gwintow i jest bezpieczna
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 20-10-2009, 21:49   

Tylko w którą mańkie?Na chłopski rozum koło kręci się według wskazówek zegarów więc odkręcamy również według zegara a może coś pomyliłem?Pozdrawiam
 
 
 
lejm 
Mitsumaniak

Auto: Colt CA0 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Koszalin
Wysłany: 20-10-2009, 21:54   

W lewo. Może się nie obyć bez dwu metrowej rury na przedłużkę klucza ;P ( dlatego klucz najlepiej 3/4 cala )

W mojej okolicy znana jest metoda:
- bieg 4 lub 5
- 2 osoba staje na hamulcu
- 1 osoba wiesza się na rurze

Opinie na temat metody mile widziane :P
 
 
 
adams12
[Usunięty]

Wysłany: 20-10-2009, 22:07   

a ja podjechałem 400m do zakładu wulkanizacyjnego, dałem 5zł i miałem elegancko poluzowane kluczem udarowym pneumatycznym. potem dało się odkręcić już z siłą z ludzkiego zakresu możliwości
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 20-10-2009, 22:08   

czyli w przeciwną do skazówek zegara,chce się upewnić żeby nic nie uszkodzić
 
 
 
lejm 
Mitsumaniak

Auto: Colt CA0 1.6 16V 4G92
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 11 razy
Dołączył: 31 Sty 2008
Posty: 40
Skąd: Koszalin
Wysłany: 20-10-2009, 22:19   

Tam jest normalny gwint, więc w lewo. Lub jak wolisz w przeciwną do wskazówek zegara.
 
 
 
pablodc 
Mitsumaniak

Auto: Subaru Impreza WRX '05
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 29 Wrz 2008
Posty: 46
Skąd: Trzebinia
Wysłany: 21-10-2009, 01:05   

Polecam trzecią metodę kolegi Krzyzaka, najbardziej bezpieczna i najmniej kombinatorska.
 
 
gregorbu
[Usunięty]

Wysłany: 21-10-2009, 07:58   

Jest jeszcze jedna metoda, o której nie napisano powyżej. Potrzebny jest specjalny klucz do blokowania kół rozrządu czy kół pasowych. Kluczem tym blokuje się koło pasowe, zapierając go o półoś czy podłużnicę, a drugim kluczem (z długim ramieniem lub przedłużką) odkręca sie śrubę.
 
 
Krzyzak 
moderator mitsumaniak
uczestnik I Zlotu MM


Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy
Dołączył: 28 Kwi 2005
Posty: 24302
Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
Wysłany: 21-10-2009, 08:16   

lejm napisał/a:
W mojej okolicy znana jest metoda:
- bieg 4 lub 5
- 2 osoba staje na hamulcu
- 1 osoba wiesza się na rurze

Opinie na temat metody mile widziane :P

sprzeglo przeskakuje przy mocniej dokreconej srubie - chyba tylko raz (na kilkadziesiat robionych rozrzadow) udalo mi sie ta metoda odkrecic...
 
 
tomekk 
Forumowicz

Auto: lancer cbo1.6 93->98r;)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 8 razy
Dołączył: 26 Sty 2009
Posty: 450
Skąd: Suwałki
Wysłany: 21-10-2009, 12:49   

no osobiście byłem ostatnio w zakładzie wulkanizacyjnym, elegancko się odkręca, pneumatyk mieści się bez odkręcania koła (muszą być skręcone na maxa w lewo) a chłop nawet kasy nie wziął za to, bo koła u niego kupuję:P potem lekko dokręca żeby do domu dojechać. Po zmianie rozrządu pojechałem dokręcić.
Poprzednio odkręciłem wsadzając 5 bieg, hamulec ktoś przytrzymuje, założyłem klucz, metrową rurkę-przedłużkę i napierając na nią waliłem młotkiem - od biedy działa i za 20tym razem puściło:P
_________________
mój miś: http://forum.mitsumaniaki...p=621844#621844
 
 
 
Hugo 
Mitsumaniak
srebrny szatan


Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy
Dołączył: 06 Sie 2006
Posty: 21939
Skąd: Wolsztyn
Wysłany: 21-10-2009, 16:11   

tomekk napisał/a:
Po zmianie rozrządu pojechałem dokręcić.
Zupełnie niepotrzebnie. Następnym razem znowu będziesz się męczył.
 
 
biriapro 
Forumowicz


Auto: colt79 gal86 colt 94 cbw95
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 09 Sty 2009
Posty: 233
Skąd: Pruszcz gdański
Wysłany: 21-10-2009, 18:04   

Krzyzak napisał/a:
uzycie zwyklego klucza, lecz wczesniej trzeba odkrecic blache pod skrzynia biegow, ktora kryje wieniec kola zamachowego i ten wieniec zablokowac np. sporym srubokretem

ostatnio uzywam tylko 3 metody - dziala nawet na giga-mocno dokrecone sruby na klej do gwintow i jest bezpieczna

Patent rewelacja dziękuje i pozdrawiam
_________________

 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.