[CAxA] Silnik po 4 miesiącach zastania, co radzicie? |
Autor |
Wiadomość |
K4G3
Forumowicz

Auto: Colt CA*A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 14 Mar 2009 Posty: 56 Skąd: W-wa
|
Wysłany: 19-10-2009, 17:09 [CAxA] Silnik po 4 miesiącach zastania, co radzicie?
|
|
|
Witam jako że nie znam się prawie wcale na mechanice a zwłaszcza na konserwacji itp silnika mam takie pytanie
Samochodzik stoi 4 miesiące nieodpalany [jest w warsztacie] jak ostatnio otworzyłem maskę jest [edit] brudny w kurzu i pyle po docieraniu szpachli i się zastanawiam czy stało by się coś jak by mi go umyli wodą? jakie konsekwencje są takiego mycia? zwłaszcza ze temperatura niska
I najważniejsze czy odpalać go po takim czasie czy tam się nic nie przetrze ten kurz i pył nie wpłynie na prace silnika w sumie chce przejechać ok 40 km tylko do Maretzky85'a do warsztatu ale czy nie bezpieczniej będzie zabrać go na lawecie w końcu lawet 100 a silnik GTI dużo więcej..
edit - wykropkowany wulgaryzm jest wulgaryzmem! |
_________________ Spes.. una hominem nec morte relinquit...
 |
Ostatnio zmieniony przez karolgt 27-10-2009, 11:07, w całości zmieniany 3 razy |
|
|
|
 |
Kmer
Mitsumaniak Arek

Auto: EA5W 2,5 V6 24 SE Automat
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 37 razy Dołączył: 29 Cze 2008 Posty: 921 Skąd: Jawor
|
Wysłany: 19-10-2009, 17:19
|
|
|
K4G3, nie powinno nic się stać,ale jedna rada jeżeli się zdecydujesz na mycie,zakryj reklamówką a najlepiej dwoma aparat zapłonowy,żeby go nie zalać,bo później mogą być z tego problemy,
Jednak na dworze tez się kurzy i nic się nie dzieje z silnikiem jak pracuje,i nie jest on w trakcie eksploatacji hermetycznie zamknięty,zwyczajnie go odpal i daj mu pochodzić na wolnych obrotach trochę,niech się silniczek zagrzeje,i możesz ruszać w trasę. |
|
|
|
 |
lukaszpl
Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..

Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 19-10-2009, 17:36
|
|
|
Kurz a pył to dwie różne rzeczy, masz kompresor to wydmuchaj ten syf.
Przed odpaleniem może odłącz pompę paliwa, pokręć pare razy żeby troche oleju poszło do góry, później podłącz i odpalaj. Ja bym tak to widział, chociaż mechanikiem nie jestem ale czytałem podobne tematy i tak mniej więcej radzili robić.
Jeżeli nie byl w ogóle ruszany przez ten czas, to wrzuciłbym 5 i go rozruszał na pych, bo jeżeli pierścienie się zastały to zakręcenie rozrusznikiem może je uszkodzić. |
_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
 |
|
|
|
 |
kartomaniak gti
Forumowicz stary kartingowiec

Auto: CA5A ,Corsa B, Star 28 :)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 5 razy Dołączył: 05 Paź 2008 Posty: 1073 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 19-10-2009, 17:40
|
|
|
Cytat: | Przed odpaleniem może odłącz pompę paliwa | wystarczy zdjąć wtyczke od cewki pokręcic chwile i odpalalać, silnik sobie umyjesz kiedy indziej, są do tego specjalne środki chemiczne |
_________________
 |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 19-10-2009, 21:15
|
|
|
jak odpalisz, to ze 100km jedź ja emeryt, potem możesz lekko przspieszać ale przed 150km go nie katuj...
do warsztatu jest 40km, więc jedź bardzo spokojnie |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 19-10-2009, 22:23
|
|
|
Ja już nigdy nie umyję silnika wodą pod ciśnieniem. Po ostatnim takim myciu (i wcale nie obfitym) prawie spaliła mi się Mazda. Niektórzy pamiętają...
Nic nie rób. Odpal i jedź powoli jak piszą wyżej. Później kup spray silikonowy, szmatka w dłoń, kilka godzin i silnik jak z fabryki. |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 19-10-2009, 22:49
|
|
|
K4G3, kiedys starzy fachowcy na dlugo stojace silniki stosowali metode nastepujaca:
wykrecanie swiec zaplonowych, duza strzykawka z nafta, tak okolo 20 - 30ml, i wtryskiwanie po jednej strzykawce na cylinder przez gniazda swiec zaplonowych, odczekanie jakichs 3 godzin, zakrecenie silnikiem, zeby wydmuchal pozostalosc nafty (silnik przykryc jakas stara szmata, moze byc nieuzywany Anzug dziadka , aby nam sie nie porobilo wiecej syfu pod macha), zakrecenie swiec, podpiecie przewodow i odpalenie silnika, 10 min pracy na biegu jalowym, a pozniej w plener auto |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
mkm
Forumowicz
Auto: Colty
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 187 razy Dołączył: 26 Lut 2008 Posty: 14126 Skąd: Krakow
|
Wysłany: 20-10-2009, 00:17
|
|
|
Cztery miesiace to nie tak dlugo. Nie ma co przesadzac.
Ja bym tylko zdmuchnal pyl z silnika, zajrzal do filtra powietrza i tyle.
Moze jeszcze akumulator bym sprawdzil. |
|
|
|
 |
SlaVkoEg [Usunięty]
|
Wysłany: 20-10-2009, 00:33
|
|
|
Jak masz kompresor to zdmuchaj ten syf z silnika sprezonym powietrzem i nie baw sie w mycie Kiedys z kumplem odpalalismy w zime mikre ktora stala ponad pol roku i tylko troche zakopcila no i fakt faktem to byl rozladowany akumulator ;P |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 20-10-2009, 01:38
|
|
|
silnik do swapu stal dobre pol roku wyjety z autka- jezdzi i ma sie niezle a problemy z nim maja inna przyczyne- ale to tez juz niedlugo zostanie doprowadzone do porzadku.
mylem silnik w samchodzie kilka razy: myjka pod cisnieniem nigdy nic sie niestalo. za to jak mylem go butelka z woda utopilem aparat zaplonowy.... Kazdy ma swoj sposob. JEsli to pyl to jedyne co musisz uwazac to czy ten pyl nie dosal sie do dolotu bo to nie wplynie dobrze na silnik. Jesli filtr powietrza jest caly jedyne co cie czeka to ewentualna wymiana go po kilkudziesieciu kilometrchbo caly syf na nim zostanie.
Bylem siwadkiem odpalania volvo po 3 latach stania odpalil chodz potrzebowal wymiany paliwa w zbiorniku (niewiedziec czemu 3 lata zle wplynely na soczek).
Inymi slowy powodzenia:) |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
Misiek :)
Mitsumaniak Pan Misio

Auto: Galant EA5A
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 01 Lip 2008 Posty: 2954 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 21-10-2009, 11:17
|
|
|
Moje auto stało stało pół roku jak było malowane, a raczej czekało na malowanie.Po upływie tego czasu koleś wsiadł, przejechał się... Przy odbiorze powiedział że śmiaga lepiej jak golf 2 GTi (taki kiedyś miał. Potem była uszczelka do wymiany...uszczelka pod głowicą. |
_________________ kierowca - obywatel drugiej kategorii
05.2005-nadal Colt CZ5 1,1 (Kosiarka)
07.2008-08.2010 Colt CA4A
09.2010-2011 Galant gti E33A pancernik
04.2011-03.2019 Sir Lancelot CS9A V6 6A13
03.2012-06.2014 Galant E33A GTI - Joann
06.2013-01.2019 - Lancer CB4W
01.2014-07.2018 Słoneczny Ponton Proton 418 LRS (CA5A coupe) - skasowany
08.2018-nadal Mitsubishi Mirage 1995 1,5 A/T
03.2019 -Nadal Violett6 Galant EA5A
09.2022 - Nadal Maniek Pajero Sport K96
 |
|
|
|
 |
czarnuch23
Mitsumaniak Jaszczomp:>

Auto: Outlander 2.0T
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 22 razy Dołączył: 25 Cze 2006 Posty: 771 Skąd: WAWA
|
Wysłany: 21-10-2009, 12:51
|
|
|
Raczej zbieg okolicznosci:) pol roku to troche malo zeby w silniku cos sie stalo.. co innego jak silnik byl scigany statkiem i mogla sie dostac wilgoc (ew sol morska ktora sprawia ze koroduje nawet stal nierdzewna) |
_________________ http://www.3xl.in.lublin....lcik-czarnuch23 |
|
|
|
 |
londolut
jradmin Colt

Auto: FK2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 150 razy Dołączył: 14 Wrz 2007 Posty: 8958 Skąd: skątowni
|
Wysłany: 21-10-2009, 12:55
|
|
|
czarnuch23 napisał/a: | Raczej zbieg okolicznosci:) | Albo głupota tego kolesia, który nie dał silnikowi czasu tylko wsiadł i pałował na zimnym i zastanym. |
_________________ Colt CA0 1.3 GLi `95
Turbofrytkownicom mówimy nie
 |
|
|
|
 |
Hugo
Mitsumaniak srebrny szatan

Auto: EA5A Avance '01 & SS 1,6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 521 razy Dołączył: 06 Sie 2006 Posty: 21954 Skąd: Wolsztyn
|
Wysłany: 21-10-2009, 13:54
|
|
|
Misiek napisał/a: | Przy odbiorze powiedział że śmiaga lepiej jak golf 2 GTi | Bo Golf II gti w ogóle nie śmiga. |
|
|
|
 |
lukaszpl
Mitsumaniak ..::Grim Reaper::..

Auto: Carisma GDI LX
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 07 Wrz 2008 Posty: 178 Skąd: LDZ
|
Wysłany: 21-10-2009, 15:55
|
|
|
Hugo napisał/a: | Misiek napisał/a: | Przy odbiorze powiedział że śmiaga lepiej jak golf 2 GTi | Bo Golf II gti w ogóle nie śmiga. |
To zależy który ... 107, 129 czy G60 160KM ... ale robi się mały offtop |
_________________ Carisma GDI LX '98 125KM - srebrna strzała
Colt GLXi 1.6 16V '95 113KM - biały miś R.I.P.
 |
|
|
|
 |
|