Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: Hiszpan
09-02-2009, 08:46
[II 2.0 DID] 1 "nieobowiązkowa" wymiana oleju
Autor Wiadomość
rezon 
Mitsumaniak

Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy
Dołączył: 11 Lip 2008
Posty: 4689
Skąd: RZ
Wysłany: 14-10-2009, 17:54   

wowo napisał/a:
ponieważ raczej nie przekroczę (a raczej moja żona) 15tyś rocznie to czy powinienem lać 507 czy jednak 505?
wg mojej instrukcji jest 505, bo wtedy nie było jeszcze 507, a przeglądy co 20kkm. Tylko zastanów się czy oszczędność 40zł/20kkm ma w ogóle sens?
_________________
był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC
 
 
dab 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 917
Skąd: Wrocław
Wysłany: 15-10-2009, 14:10   

A czy ktos z Was zastanawial sie nad tym aby wymieniac olej co 10tys km?
Tylo nie pytajcie po co? 8)
_________________
Pozdrawiam
dab
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 15-10-2009, 14:15   

dab napisał/a:
A czy ktos z Was zastanawial sie nad tym aby wymieniac olej co 10tys km?
Tylo nie pytajcie po co? 8)


Po zawirusowaniu miśka zmieniam co 10 tys. Jak to się mówi: olej jest tańszy niż metal :mrgreen:

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
tytko 
Forumowicz

Auto: 2,0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2009
Posty: 60
Skąd: ROW Wodzisław Ślaski
Wysłany: 21-10-2009, 23:10   

Czytając te wszystkie posty dalej mam dylemat jaki olej kupić ? Proszę Was o konkretną propozycje dotycząca oleju. MOBIL , MOTUL , czy SHELL
 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 22-10-2009, 16:32   

tytko napisał/a:
Czytając te wszystkie posty dalej mam dylemat jaki olej kupić ? Proszę Was o konkretną propozycje dotycząca oleju. MOBIL , MOTUL , czy SHELL



Kolego>>>> Każdy olej jest dobry byleby spęłniał klasyfikację producenta. Sam zalewam mojego Shell Helixem Ultra Extra 5W30, 504.507, od nowości i nie zamierzam zamieniać na jakieś cudo np Motula czy Mobila bo jestem bardzo zadowolony. Autko nie bierze ani kropli oleju od nowości. Aktualny przebieg to 65 tys. km.

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
dab 
Mitsumaniak


Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 02 Mar 2009
Posty: 917
Skąd: Wrocław
Wysłany: 22-10-2009, 18:36   

mitsu00 napisał/a:
tytko napisał/a:
Czytając te wszystkie posty dalej mam dylemat jaki olej kupić ? Proszę Was o konkretną propozycje dotycząca oleju. MOBIL , MOTUL , czy SHELL



Kolego>>>> Każdy olej jest dobry byleby spęłniał klasyfikację producenta. Sam zalewam mojego Shell Helixem Ultra Extra 5W30, 504.507, od nowości i nie zamierzam zamieniać na jakieś cudo np Motula czy Mobila bo jestem bardzo zadowolony. Autko nie bierze ani kropli oleju od nowości. Aktualny przebieg to 65 tys. km.

Pozdr.


Popieram w calej rozciaglosci, naprawde nie ma potrzeby szarpania sie i szukania "tego" najlepszego oleju...
Tez sie skusilem na Motula - po wielu opiniach co to to sie po jego zalaniu nie dzieje (dobrego) z autem..ze niby cichutki :mrgreen: ze niby mniej spala :badgrin: ze niby w ogole oleju nie bierze :badgrin: :twisted: :lol:
Zalalem tego motula i zadnej roznicy (poza wiekszym ubytkiem kasy z portfela przy jego zakupie :mrgreen: ) nie zauwazylem, a przejechalem juz na ni 16tys km...jak bylo glosno tak jest, spalanie bez zmian a niestety mimo zapowiadanych cudach - po przejechani 10tys km musialem dolac rowno 1l...
Wkrotce peknie 20tys km i kupie to co najtanszego i najbardziej dostepnego (ilez ja sie wyjezdzilem za tym Motulem, o ludzie :lol: ) w tej klasie (507) zapewne Shell...
Juz predzej bede go wymienial co 10tys km. :roll:
_________________
Pozdrawiam
dab
Ostatnio zmieniony przez dab 22-10-2009, 22:38, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 22-10-2009, 19:10   

dab napisał/a:
Wkrotce peknie 20tys km i kupie to co najtanszego i najbardziej dostepnego

Brawo za rozsądek. Popieram w 100%.
dab napisał/a:
Tez sie skusilem na Motula - po wielu opiniach co to to sie po jego zalaniu nie dzieje (dobrego) z autem..ze niby cichutki ze niby mniej spala ze niby w ogole oleju nie bierze

Eee, moje samochody zawsze chodzą lepiej po wymianie oleju. :D Tyle że ja mazdę smaruję Lotosem, Galanta Shellem a VTR lata także na Shellu - po zalaniu motula źle chodziły biegi.
_________________

 
 
mitsu00 
Mitsumaniak

Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy
Dołączył: 10 Lut 2009
Posty: 4355
Skąd: Sztokholm, Szwecja
Wysłany: 22-10-2009, 19:46   

Ja Szelika nabywam w Norrauto za 169 zeta za 4 l. A tak na marginesie dla warszawiaków to wiem że Japan Motors na Toruńskiej też zalewa Ultra Helixem. Na bank mają zSzelem jakiś deal :D

Pozdr.
_________________
Pozdrawiam

Dominik
 
 
 
JCH 
Mitsumaniak
Forumowa Opozycja


Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy
Dołączył: 23 Maj 2005
Posty: 8078
Skąd: Bytom
Wysłany: 22-10-2009, 20:56   

dab napisał/a:
Tez sie skusilem na Motula - po wielu opiniach co to to sie po jego zalaniu nie dzieje (dobrego) z autem..ze niby cichutki :mrgreen: ze niby mniej spala :badgrin: ze niby w ogole oleju nie bierze :badgrin: :twisted: :lol:
Nie ma co oczekiwać cudów - ma smarować i tyle. Ja z kolei zacząłem w nowym aucie od Motula i mam nadzieję pozostanę przy nim. Ale się nie upieram - Shell pewnie równie dobry ale nie wiem czy robi taką specyfikację jakiej potrzebuję (zapewne tak). Znalazłem Motula, kupiłem i jest :)

dab napisał/a:
ilez ja sie wyjezdzilem za tym Motulem, o ludzie
Hehe :lol: :lol: :lol:
A było przeczytać na Forum i by Ci do domciu przyszedł w paczce 8)
_________________
"Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"

MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 
 
 
karol_alasz 
Mitsumaniak
01425/KMM

Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy
Dołączył: 23 Lut 2008
Posty: 751
Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
Wysłany: 23-10-2009, 07:22   

No i bez przesadyzmu z tymi osławionymi oszczędnościami ,bo chyba SHell ewentualnie jest tańszy od Motula (Shell Helixem Ultra Extra 5W30 na allegro za 140 zl-5ltr) a Mobil ,którego to lano od początku do mojego Outka jest w identycznej cenie (190zl).A Castrole to chyba nawet swoich wlasnych oleji nie mają... Być może SHell jest niezły konkretnie w tym wypadku ale z mojego punktu widzenia zawodowego to szajs-wszędzie gdzie bym nie poszedł do roboty to albo tylko Mobil albo właśnie z Shella przechodzą na Mobil-i to nie ze względu na koszt oleju (Mobil droższy i to sporo) a na koszt maszyn,żeby nie trzeba bylo remontów drogich robić.Zaznaczam,że nie są to silniki samochodowe a moja opinia jest moją własną...
 
 
 
Gunner 
Mitsumaniak


Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy
Dołączył: 23 Sie 2007
Posty: 315
Skąd: 3city
Wysłany: 10-12-2009, 19:06   

Witam
Mam juz 75000 tkm.Leja w Elblagu mi caly czas Castrol Profesionall 507.....
Nigdy dotad nie mialem zadnych problemow z autem..silnikiem.
Kazdy zmienia ,sugeruje Motul ,Mobil etc
Kiedy wejdzie sie na temat chip tunigu.czesto pada komentarz - ej nie poprawiaj fabryki!! A z olejami TAK mozna?
Przeciez to tez "poprawianie" fabryki i gadanie ze Castrol taki a taki .ble ble.
_________________
TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 
 
 
tomekrvf 
Forumowicz


Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy
Dołączył: 17 Maj 2005
Posty: 2309
Skąd: Warszawa
Wysłany: 10-12-2009, 23:25   

Gunner napisał/a:
A z olejami TAK mozna?
Przeciez to tez "poprawianie" fabryki i gadanie ze Castrol taki a taki .ble ble.

Lanie innego oleju jak Castrol to poprawianie fabryki?
_________________

 
 
dziku79 
Forumowicz


Auto: Out III 2.2 DID AT Int+ 2018
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009
Posty: 57
Skąd: Warszawa
Wysłany: 08-02-2010, 13:37   

cynk dla zainteresowanych Motulem:
obecnie w WWa mozna nabyc MOTUL SPECIFIC 504.00 507.00 5W30 5L w promocji za 170 zl
(szczegoly znajdziecie na alledrogo u niejakiego petrostar_wawa:)
 
 
sylb 
Forumowicz


Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009
Posty: 593
Skąd: Małopolska
Wysłany: 08-02-2010, 16:32   

Tak mi przyszło do głowy. Wpływ techniki wymiany oleju na żywotność silnika. Chodzi o to, że bardzo rozpowszechnioną metodą wymiany oleju jest wyssanie rurką, czy taka metoda gwarantuje 100% usunięcie starego oleju i czy na samym dnie nie zostaje szlam.
 
 
jmgmotocykle 
Forumowicz
marcin78

Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 08 Lut 2009
Posty: 353
Skąd: oleśnica
Wysłany: 08-02-2010, 19:22   

Cytat:
usunięcie starego oleju i czy na samym dnie nie zostaje szlam.


w silniku do tego przystosowanym wymiana odsysarka jest tak dokładna jak przy metodzie inwazyjnej(mechanicznej) tyle że nie wiąże się z demontażem osłon, ew. uszkodzeń gwintów, zaczepów, ale dąży do tego koncern PSA - czyli nie twój silniczek... szlam nie jest problemem gdyż wymiana nastepuje na gorącym silniku czyli wszystkie brudy są wymieszane i odsysane... w silniku 2.0 trzeba sie upewnić że przewód odsysarki wprowadzony przez kanał bagnet bedzie w najniższym punkcie miski olejowej... wtedy ta operacja ma sens...
_________________
Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.