Przesunięty przez: Hiszpan 09-02-2009, 08:46 |
[II 2.0 DID] 1 "nieobowiązkowa" wymiana oleju |
Autor |
Wiadomość |
rezon
Mitsumaniak
Auto: był OutlanderII 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 63 razy Dołączył: 11 Lip 2008 Posty: 4689 Skąd: RZ
|
Wysłany: 14-10-2009, 17:54
|
|
|
wowo napisał/a: | ponieważ raczej nie przekroczę (a raczej moja żona) 15tyś rocznie to czy powinienem lać 507 czy jednak 505? | wg mojej instrukcji jest 505, bo wtedy nie było jeszcze 507, a przeglądy co 20kkm. Tylko zastanów się czy oszczędność 40zł/20kkm ma w ogóle sens? |
_________________ był Outlander 2 2.0Did był Superb 1,8TSI 4x4 jest V60 CC  |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 15-10-2009, 14:10
|
|
|
A czy ktos z Was zastanawial sie nad tym aby wymieniac olej co 10tys km?
Tylo nie pytajcie po co? |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 15-10-2009, 14:15
|
|
|
dab napisał/a: | A czy ktos z Was zastanawial sie nad tym aby wymieniac olej co 10tys km?
Tylo nie pytajcie po co? |
Po zawirusowaniu miśka zmieniam co 10 tys. Jak to się mówi: olej jest tańszy niż metal
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
tytko
Forumowicz
Auto: 2,0 did
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 04 Paź 2009 Posty: 60 Skąd: ROW Wodzisław Ślaski
|
Wysłany: 21-10-2009, 23:10
|
|
|
Czytając te wszystkie posty dalej mam dylemat jaki olej kupić ? Proszę Was o konkretną propozycje dotycząca oleju. MOBIL , MOTUL , czy SHELL |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 22-10-2009, 16:32
|
|
|
tytko napisał/a: | Czytając te wszystkie posty dalej mam dylemat jaki olej kupić ? Proszę Was o konkretną propozycje dotycząca oleju. MOBIL , MOTUL , czy SHELL |
Kolego>>>> Każdy olej jest dobry byleby spęłniał klasyfikację producenta. Sam zalewam mojego Shell Helixem Ultra Extra 5W30, 504.507, od nowości i nie zamierzam zamieniać na jakieś cudo np Motula czy Mobila bo jestem bardzo zadowolony. Autko nie bierze ani kropli oleju od nowości. Aktualny przebieg to 65 tys. km.
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
dab
Mitsumaniak

Auto: OUTLANDER 2.0 D-ID
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 02 Mar 2009 Posty: 917 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 22-10-2009, 18:36
|
|
|
mitsu00 napisał/a: | tytko napisał/a: | Czytając te wszystkie posty dalej mam dylemat jaki olej kupić ? Proszę Was o konkretną propozycje dotycząca oleju. MOBIL , MOTUL , czy SHELL |
Kolego>>>> Każdy olej jest dobry byleby spęłniał klasyfikację producenta. Sam zalewam mojego Shell Helixem Ultra Extra 5W30, 504.507, od nowości i nie zamierzam zamieniać na jakieś cudo np Motula czy Mobila bo jestem bardzo zadowolony. Autko nie bierze ani kropli oleju od nowości. Aktualny przebieg to 65 tys. km.
Pozdr. |
Popieram w calej rozciaglosci, naprawde nie ma potrzeby szarpania sie i szukania "tego" najlepszego oleju...
Tez sie skusilem na Motula - po wielu opiniach co to to sie po jego zalaniu nie dzieje (dobrego) z autem..ze niby cichutki ze niby mniej spala ze niby w ogole oleju nie bierze
Zalalem tego motula i zadnej roznicy (poza wiekszym ubytkiem kasy z portfela przy jego zakupie ) nie zauwazylem, a przejechalem juz na ni 16tys km...jak bylo glosno tak jest, spalanie bez zmian a niestety mimo zapowiadanych cudach - po przejechani 10tys km musialem dolac rowno 1l...
Wkrotce peknie 20tys km i kupie to co najtanszego i najbardziej dostepnego (ilez ja sie wyjezdzilem za tym Motulem, o ludzie ) w tej klasie (507) zapewne Shell...
Juz predzej bede go wymienial co 10tys km. |
_________________ Pozdrawiam
dab
 |
Ostatnio zmieniony przez dab 22-10-2009, 22:38, w całości zmieniany 1 raz |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 22-10-2009, 19:10
|
|
|
dab napisał/a: | Wkrotce peknie 20tys km i kupie to co najtanszego i najbardziej dostepnego |
Brawo za rozsądek. Popieram w 100%.
dab napisał/a: | Tez sie skusilem na Motula - po wielu opiniach co to to sie po jego zalaniu nie dzieje (dobrego) z autem..ze niby cichutki ze niby mniej spala ze niby w ogole oleju nie bierze |
Eee, moje samochody zawsze chodzą lepiej po wymianie oleju. Tyle że ja mazdę smaruję Lotosem, Galanta Shellem a VTR lata także na Shellu - po zalaniu motula źle chodziły biegi. |
_________________
 |
|
|
|
 |
mitsu00
Mitsumaniak
Auto: VOLVO XC70 AWD '13
Kraj/Country: Sweden
Pomógł: 34 razy Dołączył: 10 Lut 2009 Posty: 4355 Skąd: Sztokholm, Szwecja
|
Wysłany: 22-10-2009, 19:46
|
|
|
Ja Szelika nabywam w Norrauto za 169 zeta za 4 l. A tak na marginesie dla warszawiaków to wiem że Japan Motors na Toruńskiej też zalewa Ultra Helixem. Na bank mają zSzelem jakiś deal
Pozdr. |
_________________ Pozdrawiam
Dominik |
|
|
|
 |
JCH
Mitsumaniak Forumowa Opozycja

Auto: OBK 2.0
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 101 razy Dołączył: 23 Maj 2005 Posty: 8078 Skąd: Bytom
|
Wysłany: 22-10-2009, 20:56
|
|
|
dab napisał/a: | Tez sie skusilem na Motula - po wielu opiniach co to to sie po jego zalaniu nie dzieje (dobrego) z autem..ze niby cichutki ze niby mniej spala ze niby w ogole oleju nie bierze | Nie ma co oczekiwać cudów - ma smarować i tyle. Ja z kolei zacząłem w nowym aucie od Motula i mam nadzieję pozostanę przy nim. Ale się nie upieram - Shell pewnie równie dobry ale nie wiem czy robi taką specyfikację jakiej potrzebuję (zapewne tak). Znalazłem Motula, kupiłem i jest
dab napisał/a: | ilez ja sie wyjezdzilem za tym Motulem, o ludzie | Hehe
A było przeczytać na Forum i by Ci do domciu przyszedł w paczce |
_________________ "Dopóki nie skorzystałem z Internetu, nie wiedziałem, że na świecie jest tylu idiotów"
MSS 1.9 DI-D --> OBK 2.0 i DL-650
 |
|
|
|
 |
karol_alasz
Mitsumaniak 01425/KMM
Auto: OII Instyle'09 Navi
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 23 Lut 2008 Posty: 751 Skąd: Zachodnia Ukraina (Szczecin)
|
Wysłany: 23-10-2009, 07:22
|
|
|
No i bez przesadyzmu z tymi osławionymi oszczędnościami ,bo chyba SHell ewentualnie jest tańszy od Motula (Shell Helixem Ultra Extra 5W30 na allegro za 140 zl-5ltr) a Mobil ,którego to lano od początku do mojego Outka jest w identycznej cenie (190zl).A Castrole to chyba nawet swoich wlasnych oleji nie mają... Być może SHell jest niezły konkretnie w tym wypadku ale z mojego punktu widzenia zawodowego to szajs-wszędzie gdzie bym nie poszedł do roboty to albo tylko Mobil albo właśnie z Shella przechodzą na Mobil-i to nie ze względu na koszt oleju (Mobil droższy i to sporo) a na koszt maszyn,żeby nie trzeba bylo remontów drogich robić.Zaznaczam,że nie są to silniki samochodowe a moja opinia jest moją własną... |
|
|
|
 |
Gunner
Mitsumaniak

Auto: Outlander II DID173 BHP URSUS
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 23 Sie 2007 Posty: 315 Skąd: 3city
|
Wysłany: 10-12-2009, 19:06
|
|
|
Witam
Mam juz 75000 tkm.Leja w Elblagu mi caly czas Castrol Profesionall 507.....
Nigdy dotad nie mialem zadnych problemow z autem..silnikiem.
Kazdy zmienia ,sugeruje Motul ,Mobil etc
Kiedy wejdzie sie na temat chip tunigu.czesto pada komentarz - ej nie poprawiaj fabryki!! A z olejami TAK mozna?
Przeciez to tez "poprawianie" fabryki i gadanie ze Castrol taki a taki .ble ble. |
_________________ TURBOKLEKOT 173BHP 350NM -1640KG
MAZDA MX-5 1.8NBFL GT 220 KM /240NM-1100KG 15L na bucie i 6 sec
黒トカゲ Bez dachu nad glowa
 |
|
|
|
 |
tomekrvf
Forumowicz

Auto: EA5W, VTR 1000, HIENA, AR 147
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 48 razy Dołączył: 17 Maj 2005 Posty: 2309 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-12-2009, 23:25
|
|
|
Gunner napisał/a: | A z olejami TAK mozna?
Przeciez to tez "poprawianie" fabryki i gadanie ze Castrol taki a taki .ble ble. |
Lanie innego oleju jak Castrol to poprawianie fabryki? |
_________________
 |
|
|
|
 |
dziku79
Forumowicz

Auto: Out III 2.2 DID AT Int+ 2018
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Sty 2009 Posty: 57 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-02-2010, 13:37
|
|
|
cynk dla zainteresowanych Motulem:
obecnie w WWa mozna nabyc MOTUL SPECIFIC 504.00 507.00 5W30 5L w promocji za 170 zl
(szczegoly znajdziecie na alledrogo u niejakiego petrostar_wawa:) |
|
|
|
 |
sylb
Forumowicz

Auto: OUTLANDER 2.0DID
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Maj 2009 Posty: 593 Skąd: Małopolska
|
Wysłany: 08-02-2010, 16:32
|
|
|
Tak mi przyszło do głowy. Wpływ techniki wymiany oleju na żywotność silnika. Chodzi o to, że bardzo rozpowszechnioną metodą wymiany oleju jest wyssanie rurką, czy taka metoda gwarantuje 100% usunięcie starego oleju i czy na samym dnie nie zostaje szlam. |
|
|
|
 |
jmgmotocykle
Forumowicz marcin78
Auto: outlander 2.2 156ps
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy Dołączył: 08 Lut 2009 Posty: 353 Skąd: oleśnica
|
Wysłany: 08-02-2010, 19:22
|
|
|
Cytat: | usunięcie starego oleju i czy na samym dnie nie zostaje szlam. |
w silniku do tego przystosowanym wymiana odsysarka jest tak dokładna jak przy metodzie inwazyjnej(mechanicznej) tyle że nie wiąże się z demontażem osłon, ew. uszkodzeń gwintów, zaczepów, ale dąży do tego koncern PSA - czyli nie twój silniczek... szlam nie jest problemem gdyż wymiana nastepuje na gorącym silniku czyli wszystkie brudy są wymieszane i odsysane... w silniku 2.0 trzeba sie upewnić że przewód odsysarki wprowadzony przez kanał bagnet bedzie w najniższym punkcie miski olejowej... wtedy ta operacja ma sens... |
_________________ Proste są dla szybkich aut, zakręty - dla szybkich kierowców |
|
|
|
 |
|