Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
jak często wymieniać płyny / rozrząd
Autor Wiadomość
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 16-10-2009, 09:17   jak często wymieniać płyny / rozrząd

nie mam żadnej książki serwisowej w ludzkim języku :(
Pierwsza sprawa co ile wymieniać rozrząd?
olej co 10?
skrzynia?
reduktor?
most tył?
Wogóle to się wymienia ?
płyn hamulcowy poprzedni wlascicel mi napsial zeby zmieniac co 40 tyś ( myślalem że hamulcowego się nie wymienia :D )
świece co 90?
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 16-10-2009, 12:05   

- Rozrząd wymienia się co 90 tys. km lub 6 lat
- Olej z filtrem co 10 tys. km lub w ciężkich warunkach co 7 tys. km
- Filtr powietzra zalecają co 10 tys. km lub ewentualnie co 20 tys. km w zależności od tego w jakich warunkach się jeździ.
- Płyn hamulcowy to raz na 4 do 6 lat a maxymalnie co 90 tys.km ( z tego względu, że zaczyna łapać wilgoć i drastycznie spada temp. jego wrzenia... czyli kiedyś w górach mógłbyś się zdziwić deptając po hamulach... :wink: )
- oleje w skrzyni, dyfrach i reduktorku, to wedle uznania. Wymień sam a później co 40 tys.km? Z tego co pamiętam to tak zalecali w Pajero :P
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 17-10-2009, 12:34   

W moimmoim wymieniam:
- rozrząd co 60tys.
-olej w silniku co 7-10tys
-wszystkie filtry co 10tys.
- olej w skrzyni raz na 2-3y lata
- dyfru jeszcze nie miałem ale juz olej nowy zalałem a nastepna wymiana mysle że za 2-3lata razem ze skrzynią
- płyn hyamulcowy - jak zaczyna się robić ciemny i brudny
- świece razem z kablami i rozrządem- co 60tys.

Ale ja zawsze wszystko robie w auci szybciej. Terminy mitsu_pl są tak jak ksiązka pisze... :D
 
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 19-10-2009, 14:46   

" Terminy mitsu_pl są tak jak ksiązka pisze... " i bardzo dobrze:P bo ja ksiażki ni mom :(

a jak silnik bierze tyle oleju że mu co chwile dolewam :P
Rozrząd mam zmieniony przy 150 to jeszczepojeżdze :) (190 teraz)
filtr pow co 20 matko tak często :D - trzeba pomyśleć o stożku albo sportowym :P
hamulcowy poprzedni wlasciciel mi przykazal co 40 tysiakow wiec teraz wypadałaby wymiana , ale kurde ja bym się bardziej do tego 90 zaproponowanego przez mitsu_pl skłaniał :)
W skrzyni dyfrach reduktorze mam przy 150 wymienione , teraz jak wspomnaiłem stukło 190 więc można by pomyśleć, ale najpierw musze się zająć progami :( wiec pewnei po zimie. 40 tyś to też często mi się wydaje , może w przypadku pajero brali pod uwagę waruni w jakim auto moze jeździć :)
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 20-10-2009, 12:01   

gres napisał/a:
40 tyś to też często mi się wydaje
ja niestety zawsze uprzedzam fakty i w każdym aucie wymieniam wszystko wcześniej niez piszepo książkach i instrukcjach, szczególnie że one pisane są do aut nowych z myślą i ich serwisowaniu i kożystaniu tylko z orginalnych części bla bla bla.
W poprzednim Galu olej i wszystkie filtry wymieniałem co 6-7tys i nie narzekał Galuś hehe.
gres napisał/a:
a jak silnik bierze tyle oleju że mu co chwile dolewam
tzn. ile w zliczeniu na 10tys ???? bo mój też bierze od wymiany do wymiany około 2L. Poprzedni Miś po remoncie brał ok. 0,5-1L na 7tys km.
 
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-10-2009, 09:19   

a z 5 :(
na oko mowie ale mniej wiecej tyle :(
 
 
viader 
Mitsumaniak


Auto: Alfa Romeo 166 FL 2,4 JTDM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 16 razy
Dołączył: 19 Cze 2007
Posty: 770
Skąd: warszawa
Wysłany: 21-10-2009, 09:28   

Wiem, że to inne silniki ale u mnie w eclipse apetyt na olej był ok. 0,8-1l/1000km czyli od zmiany do zmiany musiałem dolać 2 bańki oleju. W kwietniu wymieniłem uszczelniacze zaworowe i od tej pory od zmiany do zmiany weźmie nie więcej jak 0,5-1l, przy czym silnik jest bardzo często kręcony na czerwone pole (codziennie po kilkanaście razy). Gdybym go tak nie cisnął to pewnie nie musiałbym nic dolewać. Może warto wymienić te uszczelniacze bo koszt jest niewielki. Po dwóch wymianach oleju cały koszt się zwrócił, gdyż oszczędziłem jakieś 16-20l oleju :wink:
 
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 21-10-2009, 12:23   

gres napisał/a:
a z 5
no to dużo za dużo
viader napisał/a:
wymieniłem uszczelniacze zaworowe i od tej pory od zmiany do zmiany weźmie nie więcej jak 0,5-1l
terez jest prawidłowo. Mój też tak bierze i też krecony jest do odcinki codziennie.

gres, czeka cię lekka renowacja głowic
 
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 21-10-2009, 14:42   

to jest niestety coś na co pozwolić sobie nie mogę :P
Domyślam się że samo zdjęcie pokrywy zaworowej nie wystarczy żeby się do usczelniaczy dobrać?
 
 
Frost 
Mitsumaniak
Moderator E88A


Auto: Galant E88A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 25 Mar 2007
Posty: 1377
Skąd: Gorzów Wlkp.
Wysłany: 21-10-2009, 15:34   

gres napisał/a:
do usczelniaczy dobrać
niestety, chodź jest na to sposób bez ściągania głowic, tylko trzeba mieć narzędzia odpowiednie z tego co pamiętam
 
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 21-10-2009, 16:41   

W tamtym roku robiliśmy to u siebie, bez ściągania głowic ;)
Jeżeli masz wydajną sprężarke i końcówkę do mierzenia ciśnienia w cylindrze to uda się ;)
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 22-10-2009, 08:14   

rozumim - ciśnienie w cylinder żeby zaworek nie wpadł :)
 
 
mitsu_pl 
Forumowicz


Auto: Subaru Forester
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 25 razy
Dołączył: 14 Lip 2007
Posty: 1301
Skąd: Grajewo
Wysłany: 22-10-2009, 11:02   

No właśnie. Dawno już tego nie praktykowaliśmy, ale swego czasu często się tak robiło :wink:
_________________
Subaru Forester SF FL - 2000r.
Subaru Forester SF - 1999r.
Subaru Outback BI - 2005r.
Mitsubishi Galant E88A 2.5 TT
 
 
gres 
Forumowicz

Auto: galant E88A
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 17 Lut 2009
Posty: 493
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-10-2009, 13:19   

jescze mi taki pomyśł przyszedł do głowy żeby sprawdzić drożność odmy.
Jest ona gdzieś na wierzchu ?

:) w poprzednim aucie wogóle nie było :)
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.