Przesunięty przez: roch_27 14-08-2007, 22:53 |
Jaki Olej ? |
Autor |
Wiadomość |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 09-09-2009, 19:42
|
|
|
jarekrk napisał/a: | ile dokładnie ma wejść oleju do silnika 2.0 16v ? |
Jak kupisz bańkę 4L wystarczy. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
luki_84
Mitsumaniak

Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 10-09-2009, 23:50
|
|
|
Nie do końca się zgodzę z tobą kolego rvlauren, jeździłem już i na shell'u i orlenie, elfie teraz mam miśka zalanego przez poprzedników olejem texaco 10w (ok 90zł /50) i muszę powiedzieć że tak czystych zaworów jeszcze nie miałem. Olej ma już 14 tyś. i wygląda super mimo że auto ma LPG. Przed texaco najlepszy dla mnie był elf. |
|
|
|
 |
jarekrk
Mitsumaniak

Auto: E46 323
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 19 Kwi 2009 Posty: 376 Skąd: KRK
|
Wysłany: 11-09-2009, 08:41
|
|
|
właśnie nie bo kupiłem Valvoline 10w40 4l i po wlaniu zapomniałem patrzyć ile jest a dopiero parę dni później zobaczyłem ,że było poniżej połowy i musiałem dokupić 1l tego samego oleju
także wydaję mi się że wchodzi powyżej 4 litrów
rvlauren
a co do tego jaki olej to nie przesadzaj bo wczesnej miałem silnik turbo doładowany i tam jakbym nie zalał motula lub innego oleju przygotowanego do tego typu silników to szybko się remontem kończy
jakoś nigdy nie miałem przekonania do tych tanich olejów, dlatego jednak staram się zostać przy valvoline max life |
_________________ jednak po 3 galantach kolei znów na RWD |
|
|
|
 |
Arturro-86
Mitsumaniak
Auto: Galant EA2A 97' + LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 4 razy Dołączył: 05 Sie 2008 Posty: 473 Skąd: Tychy
|
Wysłany: 02-10-2009, 19:04
|
|
|
luki_84 napisał/a: | Nie do końca się zgodzę z tobą kolego rvlauren, jeździłem już i na shell'u i orlenie, elfie teraz mam miśka zalanego przez poprzedników olejem texaco 10w (ok 90zł /50) i muszę powiedzieć że tak czystych zaworów jeszcze nie miałem. Olej ma już 14 tyś. i wygląda super mimo że auto ma LPG. Przed texaco najlepszy dla mnie był elf. |
Mógłbyś dokładnie podać nazwy tego Texaco i Elf'a?
Ja teraz jeżdżę na półsyntetycznym Shell Helix Plus 10W-40, ale na razie za mało na nim przejechałem, żeby oceniać - jakiejś różnicy w osiągach i kulturze pracy względem poprzedniego oleju (CASTROL Magnatec 10W-40 semi-synthetic)... |
|
|
|
 |
luki_84
Mitsumaniak

Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-10-2009, 21:29
|
|
|
TEXACO HAVOLINE EXTRA 10W/40, ELF COMPETITION STI 10W40.
Ostatnio 1 raz zmieniałem olej w miśku i bardzo się zdziwiłem. Wlałem 3,5l oleju, odpaliłem, sprawdziłem stan z zamiarem małej dolewki, a tu co 1cm powyżej max. na bagnecie. Ile tam oleju wchodzi? 3l? W golfie 1,8 prawie 4l, w pugu 306 1,8 też prawie 4l, trochę mnie to zaskoczyło. Olej oczywiście spuściłem do odp. poziomu |
|
|
|
 |
deejay
Mitsumaniak

Auto: Rav4 Hybrid
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 155 razy Dołączył: 26 Wrz 2006 Posty: 6103 Skąd: Wrocław
|
Wysłany: 02-10-2009, 21:53
|
|
|
luki_84 napisał/a: | Ile tam oleju wchodzi? 3l? W golfie 1,8 prawie 4l, w pugu 306 1,8 też prawie 4l, trochę mnie to zaskoczyło. Olej oczywiście spuściłem do odp. poziomu |
co znaczy do odpowiedniego poziomu , odkrecasz korek spustowy i czekasz az wszysko zleci z miski do chwili az nie zacznie kapac wtedy zakrecasz korek na nowej uszczelce i wlewasz ok 4 litrów i bedzie ok |
|
|
|
 |
luki_84
Mitsumaniak

Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 02-10-2009, 22:58
|
|
|
Kolego stary olej spuściłem cały, ale nie sprawdzałem ile go zleciało. Drugi raz zlewałem nadmiar nowego oleju. Jak wlałem 3,5l i odpaliłem silnik ( żeby poszedł do filtra), zgasiłem silnik, poczekałem ok 30 min. i na bagnecie miałem jak wcześniej pisałem 1cm powyżej maxa. Więc dlatego napisałem że zlałem (nowy) olej do odpowiedniego poziomu. |
|
|
|
 |
Cieniu
Forumowicz Cieniu

Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-10-2009, 12:19
|
|
|
Witam witam,
Tutaj żółtodziób, ale z moim Galantem do około 80 tys km. Odwdzięczył mi się całkowitą bezawaryjnością (no ok, raz akumulator, dwa kapcie i tuzin żarówek) wiec zamiast go sprzedawać postanowiłem oddać go ojcu (za jakiś czas). Lubi go bardziej niż swojego młodszego koreańca, wiec wiadomo co (Kto!) w rodzinie zostanie
Pytanie mam do was panowie. Posiadam Galanta E50; 1,8 manual. Właśnie "skończył" 230 tys km.;] i tak naprawdę jedyną sprawą której nie poruszałem w moim aucie, to wymiana oleju w skrzynce biegów. Czas to chyba uczynić i stąd moje pytanie. Jaki olej polecacie, bo ciężko cokolwiek można na ten temat znaleźć. Dodatkowo jeszcze pytanie na temat częstotliwości wymiany tegoż oleju. co 100 tys? co 150? nigdy?
pozdrawiam |
|
|
|
 |
czekoladka_1981
Mitsumaniak

Auto: EA5W 2,5V6 '98
Kraj/Country: Polska
Pomogła: 150 razy Dołączyła: 07 Maj 2007 Posty: 3375 Skąd: wrocław
|
Wysłany: 23-10-2009, 12:43
|
|
|
Cieniu, taki jak zalecają o specyfikacji: API GL-4, SAE75W/85,90 syntetyk , poj.(2,2L sucha skrzynka)napewno wejdzie mniej po zlaniu starego, natomiast co do marki to każdy ma swoją ulubioną. |
_________________
Piszę poprawnie po polsku.
pozdrawiam
Renata
EA5W

 |
|
|
|
 |
Cieniu
Forumowicz Cieniu

Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-10-2009, 14:18
|
|
|
czekoladko_1981
"Lubi go bardziej (MIŚKA) niż swojego młodszego koreańca, wiec wiadomo co (Kto!) w rodzinie zostanie"
Wiele firm produkuje oleje o tej specyfikacji. (nomen omen znam ją, ale nie w tym rzecz;])
Chodziło mi o konkretne doświadczenia z jakimś konkretnym olejem. Czy zalać syntetykiem czy mineralnym (ze względu na zużycie i przebieg skrzynki). Czy ktoś zauważył jakąś poprawę (zaczęła ciszej pracować, biegi wchodzić lżej) i czy komuś udało się przez to - w sposób znaczący - złagodzić to metaliczne zgrzytniecie miedzy 1 a 2 biegiem:). Co prawda jak się skrzynka już rozgrzeje, to zgrzytniecie znika, ale...
Następnym razem będę się pytał jaśniej, niemniej dziękuje bardzo za odpowiedź)
pzdr |
|
|
|
 |
luki_84
Mitsumaniak

Auto: Galant E52A 1,8 16V B,G (4G93)
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1 raz Dołączył: 21 Kwi 2009 Posty: 131 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-10-2009, 15:35
|
|
|
kolego zalej syntetyk, jak wymieniłem jakieś 3 miesiące temu. Różnica mało zauważalna, ale pamiętaj że syntetyk jest rzadszy.
W poprzednim aucie jak wlałem mineralny to przy temp. -10 stopni potrafił sam pojechać ok. 10cm (bez biegu). |
|
|
|
 |
Cieniu
Forumowicz Cieniu

Auto: Galant E50
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 23 Paź 2009 Posty: 54 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 23-10-2009, 16:04
|
|
|
W takim razie syntetyk (tym bardziej w sumie, ze nie wiem co mam tam wlane teraz). A co do rzadkości - stąd brały się moje obawy - to nie chce, by mi skrzynkę za bardzo przeczyściło .
thx |
|
|
|
 |
Forest [Usunięty]
|
Wysłany: 23-10-2009, 16:32
|
|
|
Cieniu napisał/a: | Chodziło mi o konkretne doświadczenia z jakimś konkretnym olejem. |
Bardzo polecany z tego co się naczytałem jest VALVOLINE. |
|
|
|
 |
|