Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Rama i sztywne mosty w terenówkach to przeżytek?
Autor Wiadomość
KorreS 
Forumowicz


Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-10-2009, 08:43   

miki4x4 napisał/a:
KorreS napisał/a:
sprężyn piórowych


a nie resorów ?


A wg. Ciebie jest jakaś różnica? :shock:

miki4x4 napisał/a:
o zwolnicach w Muscelu szczerze mówiąc to nigdy nie słyszałem ( ale może wyszła jakaś wersja o której nie wiem ) Tak na szybko co mi jeszcze przychodzi do głowy : UAZ był robiony na zwolnicach (tzw. afgany) i również LR Def Tomcat


Co do afganów to masz rację :wink: pomyliło misię, pomyliło misię :mrgreen:
A TomCat to nie seryjna produkcja i konfiguracja zależy od przeznaczenia. Może mieć (najczęściej nieswoje tylko albo z C303 albo z Unimoga albo jakiejś małoseryjnej produkcji z przeznaczenim do rajdów) i może nie mieć.

miki4x4 napisał/a:
KorreS napisał/a:
możliwość liftowania zawieszenia niezależnego (praktycznie niemożliwe)


ależ jak najbardziej możliwe, nie ma takich możliwości liftu jak na sztywnym moście, ale kilka cm to nie problem

Dlatego napisałem "praktycznie" czyli "prawie" niemożliwa.
Nie mam tu na myśli rozwiązań wziętych z rajdów typu BAJA bo to inna półka rozwiązań zazwyczaj produkowane z myślą o konkretnych (1 lub 2 szt.) samochodach.

Ale czym jest 3-4cm w stosunku do 4, 5 czy więcej CALI gdzie normalnie nie stanowi to żadnej przeszkody.


miki4x4 napisał/a:
KorreS napisał/a:
Od 1996 Wrangler (TJ) ma przód i tył na sprężynach. Poprzedni model (YJ) i wcześniejszy (CJ)

CJ to nie Wrangler. Wranglera produkują bodajże od 86r, pierwsze CJ (civil jeep) były robione juz od 45...

Nie pisałem że CJ to wrangler ;) ale że też był na sprężynach
CJ to bezpośredni protoplasta wranglera i potomek willisa
http://www.film.queensu.c...pSpotter800.JPG

miki4x4 napisał/a:
KorreS napisał/a:
jest ich niewiele: Gelenda, Defender, Wrangler Rubicon


dorzuce jeszcze:

Suzuki Jimny ;) Terenówka z prawdziwego zdarzenia, rama, sztywne mosty, podatna na przeróbki
no i ciagle produkowany UAZ , obecnie jako model HUNTER

Raczej Samurai. Jimny to wprawdzie jego nowsza wersja ale seryjnie ma już dość dużo elektroniki w tym elektroniczne sterowanie skrzynią rozdzielczą i silnik diesla w układzie zasilania CR. Jest oczywiście i benzynka ale nadal tylko 1,3l ;)
Test to pewna alternatywa ale na razie (niestety) przerabianie Jimny nie jest dość popularne z uwagi na koszty i małą ilość dedykowanych zestawów.
Co ciekawe Samurai jest w USA drugim w kolejności (po Jeepie) autem poddawanym extremalnym modyfikacjom. I właśnie w USA jest najwięcej producentów kitowych zawieszeń i innych swapów.

Uaz uchodził zawsze za dobrą terenówkę bo był tani i z uwagi na przeznaczenie: siermiężno-toporno-młotkonaprawialne (gniotsa-niełamiotsa) ale był też niestety autem dość wywrotnym.
Remont generalny można było zrobić w rowie przy użyciu podstawowych narzędzi, naprawić by(d)le czym a i tak jechał :badgrin:
Było to oczywiście jego największą zaletą, która oparta była na uniwersalności rozwiązań większości aut produkowanych w CCCP i innych dmoludach.
_________________
Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'.
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 24-10-2009, 12:46   

To jak mi wytłumaczysz zwycięstwo na magamie zdobyte przez 82-konne Jimny ? :)
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
KorreS 
Forumowicz


Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-10-2009, 14:54   

miki4x4 napisał/a:
To jak mi wytłumaczysz zwycięstwo na magamie zdobyte przez 82-konne Jimny ? :)


Seryjne? :wink:
A w której klasie (bo nie mówisz chyba o aucie Kufla)?

http://new.magamtrophy.pl/wyniki/wyniki2009/
_________________
Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'.
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 24-10-2009, 15:44   

Ambrozji "ofkors" :)

Prawie seryjne ;) A pisałem to tylko dlatego że uważam Jimnika za rasową terenówkę - lepszą od samuraia

w 2008 - w extreme
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
KorreS 
Forumowicz


Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-10-2009, 16:46   

miki4x4 napisał/a:
Ambrozji "ofkors" :)

Prawie seryjne ;) A pisałem to tylko dlatego że uważam Jimnika za rasową terenówkę - lepszą od samuraia

w 2008 - w extreme


No tak.

miki4x4 napisał/a:
To jak mi wytłumaczysz zwycięstwo na magamie zdobyte przez 82-konne Jimny ? :)


To proste.
Jimny jest krótki i lekki (940kg w wersji "ambrozji" )

NIeraz już suzuki objeżdżały namotane potwory tylko dlatego że były o połowe lżejsze.
Moc nie jest tu aż tak ważna jak moment a ten nawet w przyp. 80-konnego silnika można zwiększyć poprzez wymianę przełożeń (nie mówię tu wzroście momentu silnika a o wzroście momentu "na kołach")

Poza tym jeśli to jest "prawie seryjne" to... wybacz...

Modyfikacje? Proszę bardzo:

"Bazą rajdówki została rama Suzuki Jimny, którą skrócono – jej obecna długość „od zderzaka do zderzaka” to 297 cm. Gołą ramę pozbawiono wszystkich zbędnych mocowań i poprzeczek, a następnie zamontowano na niej rurową klatkę wykonaną z rur o średnicy 48 mm i ściankach o grubości 2.6 mm. Całość podstawy waży tylko 140 kilogramów.

Pod maską auta znajduje się seryjny silnik Suzuki Jimny – z pełnym wtryskiem, o mocy 82 KM. Dla lepszego rozkładu mas jednostka została cofnięta o 14 cm. Chłodnicę, wykonaną na zamówienie, umieszczono za kabiną załogi. W układzie chłodzenia mieści się 14 litrów płynu. Z tyłu znajduje się również 41-litrowy, plastikowy bak paliwa, który wystarcza na 6 do 8 godzin jazdy w terenie.

Podobnie jak motor seryjna jest również skrzynia biegów, z którą połączono reduktor z Samuraia o przełożeniu 4.9:1. Autorskim rozwiązaniem jest wyprowadzona z reduktora przystawka odbioru mocy.

Przedni most wyposażony został w blokadę pneumatyczną ARB, a półosie (także z tyłu) wymieniono na mocne podzespoły Calmini. Przy okazji zamontowano również wzmocnione przeguby. Tylny most posiada mechanizm różnicowy z blokadą typu minispool.

Zawieszenie Suzuki wykonano na zamówienie. Sprężyny zostały specjalnie przygotowane dla auta mającego resztę życia spędzić na rajdowych trasach. Amortyzatory (z przodu Bilstein B6, z tyłu Bilstein 5115) dobrano, kierując się niewielką masą pojazdu.

Przednie hamulce to seryjne rozwiązanie z Samuraia; z tyłu póki co zamontowane są bębny, ale docelowo mają się tam pojawić tarcze. Suzuki Maja porusza się – jak większość aut z czołówki – na oponach Simex o rozmiarze 32x9.5x15, które nałożone są na stalowe felgi charakteryzujące się odsadzeniem ET -12. Podczas jazdy z niskim ciśnieniem opony przed spełznięciem zabezpieczają beadlocki, których konstrukcję opracowano w warsztacie MaJa 4x4. "


No i jak widać jest kilka ważnych elementów z Samuraia ;)
_________________
Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'.
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 24-10-2009, 17:16   

"prawie seryjne" to był żart oczywiście :)

Widziałem w akcji seryjnego samuraia na MT, i seryjnego Jimnika na MT...drugi sobie radził o wiele lepiej, mimo że w samuraiu był bardziej doświadczony "łacznik" ;) Jednak sprężyna to nie resor...
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
KorreS 
Forumowicz


Auto: Chrysler T&C 3.8 LTD S&
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 21 Sie 2008
Posty: 65
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-10-2009, 18:54   

miki4x4 napisał/a:
Jednak sprężyna to nie resor...


Dokładnie. :)
Tam gdzie auto na sprężynach przejeżdża, tam auto na resorach przelatuje :mrgreen:
_________________
Gdy posiadacz Land Rovera spojrzał na Jeep'a i pogardliwie rzucił:
- Co to jest?
w odpowiedzi usłyszał:
- To jest auto, na które nikt nigdy nie powie 'landrower'. W przeciwieństwie do Twojego auta, na które większość mówi 'dżip'.
 
 
szatan666 
Forumowicz


Auto: Pajero II V6 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 114
Skąd: Rzeszów / Amsterdam
Wysłany: 24-10-2009, 20:45   

W wojsku jezdziłem czołgiem , i to tez sie potrafi zakopać :shock: , jeden wybiera rybke drugi akwarium , a ja i tak sem kupie vitare , Piszcie , piszcie , dowiem sie cos ciekawego , mmmotór mam , plaskacza mam ale offroada jeszcze nie miałem.
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 26-10-2009, 14:50   

Jeśli chodzi o viertarkę to mogę Ci sporo powiedzieć na jej temat. Jeździłem 7 lat taką. Przerabiałem ją sam od podstaw, więc jak będziesz miał pytania to pisz. Zostały mi jeszcze po niej ładne alusy z nowymi MT-kami do niej...(to nie jest oferta sprzedaży :D )
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
szatan666 
Forumowicz


Auto: Pajero II V6 1996
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Mar 2009
Posty: 114
Skąd: Rzeszów / Amsterdam
Wysłany: 26-10-2009, 15:55   

Jeszcze jej nie mam . Interesuje mnie jedynie podniesienie zawieszenia , niskobudzetowe i drozsze , wady i zalety , nie bede z niej robił potwora bo chce uzywac ją w polowie na czarne , w polowie na teren (lekki , zadne zawody, to moze w przyszłości) mam juz motocykl , auto i nie stac mnie na 3 pojazdy. pozatym niewiele jezdze autami wiec pewnie sie pozegnam z Misiakiem :oops:
 
 
miki4x4 
Mitsumaniak
Miki

Auto: to co w podpisie
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 13 razy
Dołączył: 26 Cze 2007
Posty: 467
Skąd: KMY
Wysłany: 26-10-2009, 17:12   

http://suzuki.a-ng.eu/

Tu masz najlepszą stronkę dot. vitary. Moja też tam jest opisana.
_________________
Mitsubishi Galant 2.4 GDI 99r
Nissan Patrol 2.8 TD 94r
 
 
 
Aussie 
Mitsumaniak


Auto: Pajero Exceed 3.5 V6 2003r.
Kraj/Country: Australia
Dołączył: 26 Gru 2010
Posty: 92
Skąd: Białystok/Gold Coast
Wysłany: 27-12-2010, 14:39   

Nie będę się wypowiadał na sprawy techniczne bo jestem zielony ale mam małe spostrzeżenie... Mieszkam w Australii terytorialnej (północny Queensland) i tutaj 4x4 to większość aut. Co więcej często to jedyny racjonalny środek lokomocji ze względu na klimat i brak infrastruktury drogowej. Tutaj widziałem wszystkie możliwe rodzaje terenówek. Samochody które w Polsce nazywacie bulwarówkami tutaj robią za rasowe terenówki Np. Toyota land crusier (w au Prado). Najpopularniejszym i w terenie najlepiej sprawdzającym się samochodem jest tutaj wspomniany wcześniej HZJ76. Jeżdżą nim farmerzy, mieszczuchy, policja, wszystkie służby rządowe... głównie w wersji Pickup. Kolejnymi autami najlepiej sprawdzającymi się w tym terenie są stare off road'y. Np. Ford Maveric (np. rocznik 90), Toyota land Cruiser rocznik ok 89. Samochody takie jak Pajero III czy L200 to raczej miejskie SUV'y. Wojsko głównie porusza się starymi Land Roverami Defender (rzadziej spotykany wśród cywilów). Ja się nie znam na sprawach technicznych ale oceńcie dlaczego akurat te samochody sprawdzają się tutaj najlepiej. Dodam że Ozicy nie przerabiają tych aut tak bardzo. Jedynie co to dobre opony MT, wyciągarka i często podwyższone zawieszenie. Oczywiście wszystko praktycznie na częściach ARB. Kilka linków:

http://www.youtube.com/watch?v=jw4YX-52IBU
http://www.youtube.com/watch?v=jw4YX-52IBU
http://www.youtube.com/wa...NU&feature=fvst
http://www.youtube.com/wa...feature=related

Jak myślicie czemu akurat te konstrukcje w Australii są najbardziej cenione w terenie?
 
 
jawaldek 
Mitsumaniak

Auto: Pajero 2.5 TDI manual 93
Zaproszone osoby: 3
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 75 razy
Dołączył: 25 Mar 2008
Posty: 2238
Skąd: Polska
Wysłany: 27-12-2010, 16:39   

Cytat:
Jak myślicie czemu akurat te konstrukcje w Australii są najbardziej cenione w terenie?
bo są lepsze od niezależnego zawieszenia,bo mają fabrycznie zamontowane blokady mostów przód/tył, bo jest większe pole manewru z podnoszeniem do góry->> większe opony co daje większy prześwit podwozia. Niby w Miskach też można założyć opony więcej niż 31"/32" ale idzie to,niestety,z większą awaryjnością napędów (szczególnie przodu). Toyoty,szczególnie te starsze, a widziałem je w akcji są wdzięcznymi samochodami. Pajero III lub L200 to już nie te same konstrukcje co I lub II więc porównywać nie ma co. I tak swojego Miśka nie zamienię na inny :mrgreen: A z tymi filmami to wiesz jak ludzi zdenerwować :P :wink: tylko że w Australii jest to "brutalna" codzienność a My musimy szukać terenów do jazdy. Południe Polski też obfituje w terenówki choć by z racji terenów górzystych i nie zawsze wyasfaltowanych :D
_________________
http://mudmania4x4.com.pl/
 
 
gołąb 
Mitsumaniak


Auto: Lex Ls430 , VW Calif exclusive
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 15 razy
Dołączył: 01 Wrz 2009
Posty: 1094
Skąd: Ostrówek/wołomin
Wysłany: 27-12-2010, 21:38   

jawaldek napisał/a:
I tak swojego Miśka nie zamienię na inny
a ja tak brzydko się przyznam, że taką tojkę z połowy lad 90 to bym się w niej widział....

[ Dodano: 27-12-2010, 21:51 ]
http://www.youtube.com/wa...feature=channel
_________________
"Gdyby wszystko było inaczej, gdyby było odwrotnie, mógłbyś siedzieć jak ja teraz tu siedzę, mógłbyś siedzieć przy oknie" :)
 
 
vitara 
Nowy Forumowicz

Auto: pajero
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 11 Gru 2009
Posty: 12
Skąd: Tarnów
Wysłany: 27-01-2011, 12:38   

Przeczytałem wnikliwie ten wątek widzę że macie wiedzę ogromną
Napiszcie jaka będzie przyszłość aut terenoweych
Będziemy przerabiać Suvy za 10 lat ? Zmotane rav4 itp itd. Przecież vitary patrole się kończą jest ich coraz mniej coraz jednak droższe części, coraz trudniej będzie utrzymać takie auto
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.