Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki Strona Główna Forum Oficjalnego Klubu Mitsubishi - MitsuManiaki


FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj  AlbumAlbum
 Ogłoszenie 


W myśl ustawy RODO, akceptując regulamin wyrażasz zgodę na gromadzenie i przetwarzanie swoich danych osobowych w celach związanych z przyznaniem dostępu do forum / wstąpieniem do klubu.
Administratorem danych jest Oficjalny Klub Mitsubishi - MitsuManiaki
Jeśli nie akceptujesz powyższych informacji, prosimy o kontakt z Administracją w celu usunięcia konta.

Poprzedni temat «» Następny temat
Swap silnika z 1G do 2G
Autor Wiadomość
MARIANO69 
Forumowicz
Turbomaniak!!!


Auto: Mitsubishi 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 33
Skąd: JASIEŃ koło Żar
Wysłany: 22-10-2009, 21:56   Swap silnika z 1G do 2G

Witam!!!
Z góry przepraszam, że prawdopodobnie poruszam temat już poruszany na tym forum prędzej - ale nie moge odszukać postów z tym związanych

Chodzi o amerykańską wersje Eclipse 2G silnik 2,0 Chryslera (wersja poliftowa 98) jak wiadomo występowały tam dwa typy silników wolnossących 2 litrowych- japoński Mitsubishi oraz USA właśnie Chryslera

Pytanie- czy do tego auta da rade włożyć silnik japoński, ale z modelu 1G - słyszałem że te silniki japońskie w modelu 1G i 2G są takie same...

Mówiąc o silniku mam na myśli cały Swap (czyli silnik, skrzynia biegów, półosie, ECU, itd.)
Czy ktoś już to wymieniał, czy faktycznie da sie to przełożyć bez przeróbek, (np. chodzi o mocowanie poduszek silnika, wydech) a jeżeli są jakieś problemy to jakie?
Sam jestem posiadaczem modelu 3000GT VR-4 i służę pomocą w tym temacie.
Proszę o pomoc kolegów fachowców z forum Eclipse
 
 
 
Bartek3g 
Forumowicz
Już mgr inż. :)

Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 216
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-10-2009, 02:14   

Po co chcesz to robic? Rozumiem, ze chcesz swapa zrobic na 4g63T a nie 4g63?
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-10-2009, 12:51   

Bartek3g napisał/a:
Po co chcesz to robic? Rozumiem, ze chcesz swapa zrobic na 4g63T a nie 4g63?
MARIANO69 napisał/a:
Chodzi o amerykańską wersje Eclipse 2G silnik 2,0 Chryslera (wersja poliftowa 98) jak wiadomo występowały tam dwa typy silników wolnossących 2 litrowych- japoński Mitsubishi oraz USA właśnie Chryslera


Kolega chce zrobić swap z 420A na 4g63.
Zupełnie inne silniki, niestety nie mam pojęcia czy da się to zrobić. Tak na zdrowy chłopski nie pwoinno być problemu z całym kpl (ECU, silnik, skrzynka i półośki), gorzej z instalacją elektryczną :)
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
Bartek3g 
Forumowicz
Już mgr inż. :)

Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 216
Skąd: Kraków
Wysłany: 23-10-2009, 21:08   

Adaho_krak, rajt, masz racje. Wiec w takim razie taki swap jest bez sensu.
 
 
Nikoś 
Mitsumaniak

Auto: 2 razy civic 5G
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 249
Skąd: Kartuzy
Wysłany: 24-10-2009, 08:29   

Tak tylko do 4g63 łatwiej o części. 8)
_________________
Nikoś widzi Nikoś wie, że trzy diamenty są THE BEST
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-10-2009, 09:31   

Nikoś napisał/a:
Tak tylko do 4g63 łatwiej o części.


Dokładnie. Więc lepiej sprzedać auto z silnikiem 420A i kupić z 4G63. Takie mody jak MARIANO69, planuje są zupełnie nieopłacalne i jak zauważył Bartek3g,
Bartek3g napisał/a:
taki swap jest bez sensu.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
MARIANO69 
Forumowicz
Turbomaniak!!!


Auto: Mitsubishi 3000GT VR-4
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 05 Kwi 2007
Posty: 33
Skąd: JASIEŃ koło Żar
Wysłany: 24-10-2009, 17:45   

...hmmmm
Panowie troszkę mnie źle rozumiecie i przyznaje, że może nie do końca wyjaśniłem o co chodzi z tym swapem...

Konkrety są takie - kolega kupił Eclipse 2G 98 rok silnik 2,0 wolnossący wersja USA silnik Chryslera - kupił go z uszkodzonym silnikiem-/korba wyszła bokiem/ (silnik ten jak ogólnie wiadomo jest rzadziej spotykany w tych autach i co za tym idzie rzadziej spotykany w sprzedaży na części - nawet potem gorzej sprzedać takie sprawne już auto bo większość wie, że ten silnik jest gorszy niż japoński silnik Mitsubishi)
Więc pyta mnie czy możliwe jest technicznie włożenie silnika (całego swapu) z modelu 1G który jest częściej spotykany i o wiele tańszy i który wg. mojej wiedzy w nie zmienionej lub prawie w nie zmienionej postaci występował w modelu 2G. /cały czas mowa jest o silniku 2,0 wolnossącym/
(sory że nie operuje symbolami silników -ale Eclipse to nie do końca moja działka)
Więc kolega chce kupic całego rozbitego Eclipse 1G ze sprawnym silnikiem i poprostu go umieścić w swoim 2G
wg. mnie jest to możliwe - ale wole się upewnić na forum - bo pewnie ktoś to już kiedyś robił...
 
 
 
Adaho_krak 
moderator


Auto: Megane GTline
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 72 razy
Dołączył: 06 Wrz 2006
Posty: 3214
Skąd: Kraków
Wysłany: 24-10-2009, 19:29   

MARIANO69 napisał/a:
wg. mnie jest to możliwe - ale wole się upewnić na forum - bo pewnie ktoś to już kiedyś robił...


Wszystko jest możłiwe, ale napewno oprócz silnika, ECU, skrzyni, półosi, trzeba zmienić cały osprzęt wraz z dolotem i nie jestem pewien ale wydech raczej też nie podejdzie, wiązki elektryczne. Strasznie dużo z tym zachodu, lepiej kupić silnik 420A (wiem że to nie łatwe) niż się z tym bawić. Jedno jest pewne osprzęt silnika (ECU, dolot, skrzynia, itp) 4G63 (japońskiego) w 1G jest inny niż w 2G.
_________________
Nigdy nie mów, że czegoś się nie da zrobić. Ponieważ zawsze znajdzie się taki ktoś, co nie będzie wiedział, że tego się nie da zrobić, I TO ZROBI !!!

Renault Megane Gtline
Piszę poprawnie po polsku
. - Przynajmniej się staram :)

Adam 00302/KMM
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2009, 19:48   

Wszystko jest mozliwe ale w tym wypadku bardzo trudne,eclips z silnikiem 4g63 ma silnik po lewej stronie a z silnikiem 420A po prawej.Wszystko by bylo O.K ale skrzynia wchodzi pod podluznice i ta podluznica ma wyciecie w amerykanskiej wersji po lewej a europejskiej po prawej stronie.Jest jeszcze sprawa belki pod silnikiem wydechu ktory nie bedzie pasowal od kolektora do katalizatora,no i oczywiscie cala elekronika do wymiany bo jest zupelnie inna.
 
 
gondoljerzy
[Usunięty]

Wysłany: 24-10-2009, 22:16   

Silniki z prawej strony siedzą np w galantach z lat 97-04. Sporo teraz takich miśków sprowadzają z Anglii i rozbierają na części. Może da się dopasować silnik razem ze skrzynią? Oczywiście elektronikę i wiązki pewnie też trzeba będzie przeszczepić.
 
 
Bartek3g 
Forumowicz
Już mgr inż. :)

Auto: Eclipse GTS - 3g 3.0 V6
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 3 razy
Dołączył: 23 Sty 2009
Posty: 216
Skąd: Kraków
Wysłany: 25-10-2009, 05:59   

MARIANO69, a ja bym Wam juz radzil skoro bedziecie i tak robic rzezbe (no chyba, ze zdecydujecie sie na wsadzenie 420A) o postaranie sie o 4g63T, zawsze te 225 koni to lepsze rozwiazanie niz 150. Koszt bedzie niewiele wiekszy, a korzysci wymiernie duzo wieksze.

MARIANO69 napisał/a:
rzadziej spotykany w sprzedaży na części
Czy ja wiem? Jak czesto psuje sie cos w silniku lub osprzecie? Sporadycznie zadko. Plus silnika jest taki, ze czesc czesci dostaniesz w ASO Chryslera ktore podobno ma jakies zdrowsze ceny na czesci.
MARIANO69 napisał/a:
nawet potem gorzej sprzedać takie sprawne już auto bo większość wie, że ten silnik jest gorszy niż japoński silnik Mitsubishi
A to juz sie zupelnie nie zgodze. Cene auta robi raczej jego ogolny stan techniczny niz to jaki silnik ma zainstalowany. Umowmy sie, ze nikt raczej nie kupi europejca w kiepskim stanie zamiast zadbanego amerykanca. Naprawde lepiej by chyba bylo poszukac 420A i wsadzic silnik. To bedzie najtansze rozwiazanie. Jak sie postarasz i pogrzebiesz po necie to znajdziesz do czego pakowali jeszcze te silniki i wtedy kupisz. Najlepiej to wogole znalezc w USA eclipse do kasacji ze zdrowym silnikiem, sprowadzic tutaj za grosze, silnik przelozyc a reszte popedzic na czesci albo trzymac jako czesci zamienne. Pozdro
 
 
MATi1G 
Forumowicz

Auto: Eclipse 1G N/A
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 14 razy
Dołączył: 06 Lip 2009
Posty: 337
Skąd: WWA/Raszyn
Wysłany: 25-10-2009, 09:00   

MARIANO69 napisał/a:
Chodzi o amerykańską wersje Eclipse 2G silnik 2,0 Chryslera

420a to tez silnik mitsu z tym ze odsprzedany amerykanom,poza tym 420a jest bardziej wytrzymalsze nize 4g63..

Taka przekładka nie ma sensu za bardzo koszty przełozenia duze silnik +osprzet skrzynia ecu wiązka półosie itd. z 420a nic do 4g63 nie pasuje , jezeli juz chcesz to robic to kup 4g63T tak jak koledzy pisali przynajmniej bedzie wiecej patatajków :)


P.S. 420a był montowany w Doge'u Neon'ie
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 25-10-2009, 14:33   

MATi1G, P.S. 420a był montowany w Doge'u Neon'ie

I w Dodge Avanger
 
 
slawekklik 
Nowy Forumowicz

Auto: ECLIPSE 1g
Kraj/Country: Polska
Dołączył: 06 Sty 2010
Posty: 10
Skąd: Piasty Wielkie
Wysłany: 12-01-2010, 17:43   

witam. jestem tu świeży(dopiero praktykuje) :oops:
i jak można to chciałbym się trochę poradzić. :?:
jakiś czas temu kupiłem zajechanego ECLIPSE 1g 90r. optycznie w miarę, ale silnik w nim to był chyba 2 razy zatarty, i palił więcej oleju niż benzyny :lol: . ale to nic jakie pieniądze takie auto (wiedziałem o tym). teraz kupiłem drugi silnik(Niemiec) 54,000 przebiegu.
A teraz problem :( mój silnik był 6bolt a kupiłem chyba 7 bolt bo koło zamachowe ma 7 śrub osprzęt pasuje jest oki, ale skrzynia biegów chyba nie bo koło jest chyba deko większe , pytanie czy to jest możliwe (rozrusznik raczej pasuje na zęby) ale druga strona koła nie pasuje do obudowy skrzyni , czy to jest możliwe :cry: :cry:
_________________
sławek8317
 
 
4g63colt
[Usunięty]

Wysłany: 12-01-2010, 18:08   

Ty masz GSX?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group

Ta strona używa ciasteczek (ang. cookies) w celu logowania oraz do badania oglądalności strony.
Aby dowiedzieć się czym są ciasteczka odwiedź stronę wszystkoociasteczkach.pl
Jeśli nie wyrażasz zgody na wykorzystywanie ciasteczek na tej stronie, zablokuj je w opcjach Twojej przeglądarki internetowej.