Łożyska, piasty ku przestrodze. |
Autor |
Wiadomość |
sniegu
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 755 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 23-10-2009, 01:02 Łożyska, piasty ku przestrodze.
|
|
|
Panowie jakoż iż to mój pierwszy temat to proszę o traktowanie mnie jako laika.
Otóż cała historia z łożyskami zaczeła się na poczatku tego roku. jechałem wyrzuciło mnie i DUPPPPP no nic trochę wgnieciona prawa tylna Ćwiartka ale to nie problem bo sam sobie z tym problemem poradziłem, ale wtedy zaczeło coś piszcześ z tyłu auta tylko nie wiedziałem co... no cóż wciąż się uczę A więć jakoż iż jestem w gorącej wodzie kompany to na drugi dzień do mechanika zobaczyć co się dzieje. Mechanior wsiadł i stwierdził że łożysko tylko nie wiadomo które i kazał jeszcze sobie z tym jeździć... nie komentuje tego bo przy mojej czasami agresywnej jeździe mogłoto się skończyć różnie . Tak więc nie czekając długo pojechałem na rozpędzarke i okazało sie że oba łożyska do wymiany (zaznaczam że nie zaglądałem wtedy na forum i nie wiedziałem nic o Japaneze) więc pojechałem szukać łożysk jak się domyślacie znalazłem całe z piastami nie oryginały tylko zamienniki za 250 za sztukę no to pojechałem na warsztat i mówie jak sprawa stoi, że wymieniamy wszystko, a że to znajomy ojca z koła łowieckiego to samochód odrazu zostawiam zaznaczam w środę...
I tak czwartek: przyszły części ale bez ABS-u
Piątek: przyszły z ABS-em ale nie ten rozstaw szpilek
Poniedziałek: Samochód na podnośniku mechanik wziął piastę i pojechał w polskę szukać tego nie znalazł.
Wtorek: Zostało mi zakomunikowane że tych piast nie idzie inaczej znaleźć jak przez servisco a tam cena 390 jedna ale tatuś się zlitował i powiedział że dołoży więc zamawiamy...
Środa: są, montują, znowu bez ABS-u
Czwartek: są następne znowu nie ten rozstaw szpilek Servico rozkłada ręce więc samochód znów ląduje na podnośniku
Piątek: szukaja... znaleźli jedna we Wrocławiu druga z Warszawy...
Poniedziałek: wszystko jest montują i uwaga działa
W między czasie poszły szczęki ale to pikuś bo tylko 150 pln
I teraz uwaga Samochód był rozbierany i składany jak można sobie policzyć 6 razy same części łącznie 930 pln a cały koszt naprawy z robocizną................................................. 1090
i teraz nie jesteśmy pewni z mechanikiem ale tak mówili w serviscu, samochód carisma 1999 październik 27 stara buda a piasty tak jakby były wsadzone od nowej czy to jest możliwe???
Bo inaczej tak dużej ilości pomyłek nawet przez servisco nie umiemy wytłumaczyć czy mogli wsadzidź z braku starych części nowe??? |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 23-10-2009, 09:21
|
|
|
a jaki rozstaw srub ? |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
pawelsonx
Forumowicz
Auto: 1.9dci
Zaproszone osoby: 103
Kraj/Country: Ireland
Pomógł: 77 razy Dołączył: 11 Gru 2008 Posty: 1606 Skąd: Piotrków Tryb.
|
Wysłany: 23-10-2009, 13:56
|
|
|
własnie jestem ciekaw bo ja mam z 99 roku w starej budzie i jak bylem na geometrii to ustawili po 99 roku i samochód myszkował pojechałem na poprawkę i ustawili tak jak przed 99 i jeździ ok. ciekawie jak u ciebie .
Co do 99 roku to pamiętam jak kupowałem drążki do stabilizatora to pytali mnie czy przed 3 miesiącem 99 roku czy po bo podobnież zmieniło się trochę zawieszenie |
|
|
|
 |
sniegu
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 755 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 23-10-2009, 16:23
|
|
|
Matejko powiem szczerze że rozstaw śrub Mnie do końca nie interesował bo usłyszałem tylko że nie taki i że trzeba inną piastę te stare piasty mam gdzieś u rodziców więc mogę poszukać ale nie prędko.
Natomiast pawelsonx ja na geometri szczerze nie byłem bo kasy nie umiałem jakoś na to przeznaczyć, niestety zawsze były inne wydatki
W ogóle ostatnio byłem u Tłumikarza i w książce było że samochód powinien być właśnie do końca lutago produkowany. |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 23-10-2009, 18:07
|
|
|
Cytat: | Matejko powiem szczerze że rozstaw śrub Mnie do końca nie interesował |
sniegu napisał/a: | i teraz nie jesteśmy pewni z mechanikiem ale tak mówili w serviscu, |
jak nie podasz rozstawu to nikt nie odpowie na to pytanie, a skoro ciebie nie interesowal stad miales problemy w doborze lozyska |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
sniegu
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 755 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 23-10-2009, 22:02
|
|
|
No wiesz jako iż nie byłem wtedy aktywnym uzytkownikiem forum to nie wiedziałem że łożyska da się wyciągnąć, natomiast jak w każdym sklepie w mojej miejscowości wtedy mi powiedzieli że jest ale z całą piastą i 4 mechaniorów też wydało taką opinię to ja jako laik się nie kłociłem teraz jestem mądrzejszy i z każdą decyzją czekam i przeszukuje forum jak np z głupią wymianą żarówki w podświetleniu zegarów za która to usługę powiedzieli Mi 40 pln...
A Matejko zauważ że łożysko to swoją drogą że dałem du.. z tym bo mogłem się wstrzymać i może by to były groszowe sprawy. Ja natomiast już przybliżam fakt szukania piast i to nie tylko przez katalogi i przysyłania bez ABS-u ale tego że nawet po wyjęciu piasty i szukaniu "ręcznie " po sklepach żadna z tego modelu nie pasowała rocznikowo więc chodzi mi tylko o fakt takiego "wyjątku".
Zresztą Matejko masz rację wtedy mnie to nie interesowało i zrobiłem tak jak kazali, ale czasami człowiek jak się starzeje to potrafi zmądrzeć
Ale z ciekawości poszukam tych starych piast jeżeli tylko nie wylądowały na złomie to Przedstawie ten rozstaw szpilek.
A temat napisałem właśnie z myślą o tych którzy tak jak Ja mają starą budę Carismy prakycznie z końca jej produkcji i żeby uważli z każdą decyzją i nie robili tego wszystkiego pochopnie tak jak Ja to zrobiłem.
Pozdrawiam |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 23-10-2009, 22:58
|
|
|
nie wiem jakie lozysko kupiles to po 1(chcialem sie dowiedziec ale masz opor przed tym aby odpisac jaki masz rozstaw)
po drugie jesli miales lozysko bez abs z rozstawem 4x100 czyli taki jak masz w swoim aucie, to wystarczylo przelozyc pierscien abs ze swoich starych lozysk,
lozysko z tylu jest integralna czescia wraz z piasta, nie jest rozbieralne
i chyba raczej Ty nie zrobiles nic pochopnie, tylko dali ciala ci co tobie dobierali piaste, chyba ze miales cos kombinowane w aucie i np przy silniku 1.6 z tylu masz piasty z 1.8 z rozstawem 4x114,3 no to wtedy winy mozesz szukac u poprzedniego wlasciciela |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
sniegu
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 755 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 25-10-2009, 21:48
|
|
|
Nie mam oporów chciałem najpierw znaleźć tą starą piastę. Tylko teraz inaczej może, powiedz mi czy można sprawdzić ten rozstaw bez zdejmowania piasty czy nie (jestem laikiem w kwestii mechaniki). Bo jeżeli nie to trzeba poczekać na przekopywanie ( ok 4 godz ) wszelkich rzeczy gdzie może być ta stara piasta.
Z góry dzięki za odp
aha Ja nie kupowałem łożysk tylko całe piasty, a jak przyszła ta bez ABS-u to też nie pasował ten rozstaw tego nie napisałem na początku |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 25-10-2009, 21:59
|
|
|
Zasade pomiaru rozstawu szpilek przedstawia ponizszy rysunek
 |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 25-10-2009, 23:14
|
|
|
mozesz zmierzyc rozstaw srub ktorymi jest kolo przykrecone jak na obrazku powyzej |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
robertdg
Mitsumaniak SnowWhite

Auto: Galant Sport 98' EAO 2.0 16V
Zaproszone osoby: 1
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 1300 razy Dołączył: 21 Cze 2009 Posty: 23642 Skąd: KSSE
|
Wysłany: 26-10-2009, 08:20
|
|
|
Najlepiej ku temu uzyc suwmiarki |
_________________ Gość zobacz mojego Galanta
Jeżeli nie żyjesz na krawędzi, to znaczy, że zajmujesz za dużo miejsca
"Jesteś jedyną osobą na świecie, która może wykorzystać Twój potencjał" - Zig Ziglar
W naturze człowieka leży rozsądne myślenie ale nielogiczne działanie
 |
|
|
|
 |
sniegu
Mitsumaniak

Auto: Carisma 1.6 90 KM
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 10 razy Dołączył: 02 Sie 2008 Posty: 755 Skąd: Wieluń
|
Wysłany: 23-11-2009, 23:23
|
|
|
Wybaczyć panowie ale nie było możliwości wcześniej odpisać. Tak więc sprawdziło się to co już tutaj napisaliście rozstaw śrub to 4x100 tak więc już nie wiem czego Oni mogli nie wiedzieć.
[ Dodano: 23-11-2009, 23:33 ]
A teraz jeszcze jedno a mianowicie kolejny Problem mianowicie w sobotę zalałem auto na jednej ze stacji w moim mieście i w drodze do sieradza auto nagle zaczeło szarpać przy 120 zapaliła się kontrolka silnika (taka pomarańczowa) i auto zaczeło gasnąć. na zimnym silniku idzie normalnie ale jak się rozgrzeje to zaczyna tracić moc pedał gazu nie reaguje na nacisk odpowiednio. Już szukałem tego na forum ale większość dotyczy 1.8 a ja mam 1.6 w necie znalazłem taki sam przypadek i u gościa wystarczyło że wymienił filtr paliwa i wyczyścił układ paliwowy i wszystko działa. Na marginesie już zamówiłem Filtr paliwa u Japaneze wiem że temat nie ma w ogóle nic wspólnego z tym co tutaj napisałem ale jak Mi ktoś coś podpowie co powinienem jeszcze sprawdzić to będę wdzięczny. |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
|
|
|
 |
Matejko
Mitsumaniak Macho Paczo

Auto: IS220D
Kraj/Country: Australia
Pomógł: 146 razy Dołączył: 04 Kwi 2005 Posty: 7054 Skąd: Calish4nia
|
Wysłany: 24-11-2009, 12:45
|
|
|
wichura1 napisał/a: | Najprawdopodobniej padł ci czujnik położenia wału, lub (w carismie z palcem rozdzielacza) aparat zapłonowy |
eee nie pamietasz - w ogole by nie odpalal wtedy, a kontrolka by sie nie zapalila podczas jazdy tylko podczas krecenia dlugiego rozrusznikiem podczas odpalania
sniegu napisał/a: | taj napisaliście rozstaw śrub to 4x100 tak więc już nie wiem czego Oni mogli nie wiedzieć.
|
widac kompetencja dobierajacych czesci ogromna - a pierscien od absu mozna przelozyc, wiec pewnie pierwszy komplet, ktory zamowiles jesli byl dobry rozstawem, to takze nadawal sie do tego zeby przelozyc pierscien od absu |
_________________ Mateusz <Matejko>
Nissan Juke
Mazda 2
Lexus IS220D
Calish4nia
dużo jeżdże i lubię jeździć, ale jak jeżdżę po autostradach, to czasami zdarza się, że widze takich wariatów co zapieprzaja, aż głowa puchnie... ledwo co ich wyprzedzam |
|
|
|
 |
wichura1
moderator mitsumaniak download manager ;)

Auto: Grandis NA4W 2.4MIVEC LPG
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 105 razy Dołączył: 08 Kwi 2005 Posty: 3021 Skąd: Poznań
|
Wysłany: 24-11-2009, 12:56
|
|
|
Przy uszkodzonym czujniku położenia wału: raz działa, raz nie działa.
Przy uszkodzonym aparacie zapłonowym: przerywa, traci moc, dużo pali, może w ogóle nie odpalać, lub odpalać czasami.
Co do piasty to godne pożałowania, każda carisma 1.6 miała rozstaw śrub 4x100, zresztą zamawiający może to sprawdzić wpisując VIN do CAPS-a. |
_________________ Mitsumaniaku !!! Tutaj Download (u góry strony). |
|
|
|
 |
|