Ustawienie zapłonu silnik 4G15 |
Autor |
Wiadomość |
tom65 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2006, 07:53 Ustawienie zapłonu silnik 4G15
|
|
|
Mam Lancera '92 GLXi 1,5 12v i ciekawostka jestem po wymianie paska rozrządu+rolka, regulacji zaworów( całkiem ciepła robótka i w miarę szybko trzeba się z tym uwinąć),doszedłem do etapu - wolne obroty + zapłon . O ile wolne obroty ładnie są opisane u Krzyżaka tak o zapłonie cisza.
Pytanie jest następujące : co pierwsze zapłon - dokładnie kąt wyprzedzenia ( jak wziołem lampę to okazuje się ze fabrycznie-folijka na śrubie-jest przy obrotach 700-725 na jakieś 12-15 stopni czy wyregulowanie wolnych obrotów na ile w tym silniku ? |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-08-2006, 09:40
|
|
|
najpierw wyprzedzenie zapłonu, potem obroty
zapłon jest banalnie prosty, a po 2-gie, to nie mam lampy, żeby to opisać - zwierasz złącze zapłonu do masy, zakładasz lampę i na gorącym silniku kręcisz aparatem, żeby ustawić pożądane wyprzedzenie
obroty ustawiam z reguły na 800-900 - patrząc na wskazania ECU (datalogger) a nie obrotomierza |
|
|
|
 |
tom65 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2006, 12:35
|
|
|
Przepraszam ale nie rozumie : złącze zapłonu do masy-o co tu chodzi?
jak się mierzy wskazania ECU(datalogger) ja cały czas myślałem że na obrotomierz
czyli reasumując kąt wyprzedzenia - no właśnie jaki ?
obroty na 850
z góry dziękuje |
|
|
|
 |
tomusn
Mitsumaniak

Auto: Colt Z34A 6AMT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 106 razy Dołączył: 08 Maj 2005 Posty: 3975 Skąd: Żnin
|
Wysłany: 08-08-2006, 13:20
|
|
|
kat wyprzedzenia zapłonu z manuala: 5+-2
Manuale Lancer
datalogger - urządzenie z oprogramowaniem umożiwiające połącznie (poprzez specjalny interfejs) z komputerem wtrysku - ECU: czytaj tu |
_________________ Tomek
Colt Colt Colt
 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-08-2006, 13:24
|
|
|
Żeby ustawić zapłon trzeba wyłączyć wpływ ECU na sterowanie zapłonem - w tym celu kablem łączysz złącze ustawiania zapłonu z minusem akumulatora.
Datalogger to program na PC lub Palm OS, który to przez odpowiedni hardware podłączasz do złącza diagnostycznego w aucie i oglądasz sobie wykresy, obroty, czujniki. Każdy licznik trochę przekłamuje - jak kupiłem Colta, to gość bawił się licznikiem i wyjmował wskazówki - teraz obrotomierz pokazuje poniżej 500 rpm a wg ECU jest dokładnie 850.
Wyprzedzenie zapłonu - 5st. BTDC +/- 2 st. przy 800 rpm (+/- 100). |
|
|
|
 |
tom65 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2006, 13:51
|
|
|
No to jestem w kropce.
Może jest tzw. tradycyjna metoda - na lampe stoboskopową i obrotomierz
A propo które to złącze ustawiania zapłonu ?
|
|
|
|
 |
gregorbu [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2006, 14:29
|
|
|
tom65 napisał/a: | Może jest tzw. tradycyjna metoda - na lampe stoboskopową i obrotomierz
A propo które to złącze ustawiania zapłonu ?
|
Tutaj Znajdziesz fotki z lokalizacją złącza do ustawiania zapłonu. W przypadku Mitsu łączy się to złącze z masą pojazdu, podpina lampę i w ten sposób ustawia zapłon. Naprawdę nic trudnego. |
|
|
|
 |
Hubeeert
Mitsumaniak na urlopie
Auto: TOYOTA YARIS 4EVER
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 156 razy Dołączył: 21 Mar 2005 Posty: 17695 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: 08-08-2006, 14:39
|
|
|
Proponuję zajrzećtutaj - są tu zdjęcia z service manuala i jest pokazane krok po kroku jak ustawić zapłon
Sam service manual jest dostępny do ściągnięcia w dziale Downloads
pamiętaj że Lancer C62A to nic innego jak Colt C52A i sporo informacji mechanicznych możesz znaleźć w dziale Colt Techniczne i COLT FAQ.
Pozdrawiam |
_________________
Thomas Jefferson said:
1. A government big enough to give you everything you want, is strong enough to take everything you have...
2. The democracy will cease to exist when you take away from those who are willing to work and give to those who would not...
Just think...
. |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-08-2006, 15:22
|
|
|
tom65 napisał/a: | No to jestem w kropce.
Może jest tzw. tradycyjna metoda - na lampe stoboskopową i obrotomierz
A propo które to złącze ustawiania zapłonu ?
|
Khmmm - no nie dodałem, że po zmasowaniu dalej się ustawia normalnie - na lampę, kręcąc aparatem. Wydawało mi się to oczywiste. Obrotomierz do zapłonu potrzebny nie jest - tyle, żeby stwierdzić czy są poprawne obroty, ale nie jest to dokładne urządzenie, stąd lepiej mieć datalogger - kupujesz Palm (np. m515) za 200 zł na Allegro, kombinujesz soft (freeware), robisz kabelek (jakieś 3 zł za elementy + 30 minut z lutownicą) i działasz.
edit: przykładowy screen z MMCd 1.8 na Palm OS:
 |
|
|
|
 |
tom65 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2006, 16:00
|
|
|
uff nareszcie coś do przodu......dzięki ( widze że muszę troche zainwestować w warsztat i w swoją wiedzę) dzięki .....
Manuale już sciągnołem - więc do dzieła mam nadzieje ze nie uwędze nic!!!!!
jeszcze raz dzięki |
|
|
|
 |
brodzky
Mitsumaniak

Auto: '97 EA5W AT
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 2 razy Dołączył: 12 Lis 2005 Posty: 667 Skąd: Bielsko-Biała, czasem Sosnowiec
|
Wysłany: 08-08-2006, 19:11
|
|
|
Ja ustawilem na ucho tak zeby wolno krecil a nie trzepal i jest dobrze. Bylo chyba wiecej niz 812 ale z czasem jak sie przybrudzila przepustnica zmalaly obroty. Dzis mam Palma i stabilne 812 |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-08-2006, 20:42
|
|
|
Baaaa - u Adamsa12 w Galancie zapłon ustawialiśmy na ciociągwę.
Cylinder nr 1 na -10 BTDC, złącze zmasowane, stacyjka na ON i w momencie gdy przy przekręcaniu aparatem było słychać szchluuup to oznaczało, że byłaby iskra. Aparat dokręcony i auto przestało strzelać
Ale nie jest to najlepsza metoda.
Nazwałem to ciociągwa, bo nikt nie wie, co to jest, ale twaróg toto lubi . |
|
|
|
 |
tom65 [Usunięty]
|
Wysłany: 08-08-2006, 21:45
|
|
|
Mam ostatnie pytanie (tak myśle)
Czy zarówno do kąta zapłonu jak i do regulacji wolnych obrotów muszę zmasować złącze ustawienia zapłonu?
dlaczego pytam - na stronie Krzyżaka nie ma o tym wzmianki natomiast w jednej z podpowiedzi napisane zostało jak wół ze ten pin musi być zmasowany i dopiero po wszystkich regulacjach odłączyć .
na tą chwilę zrobiłem tak : zmasowałem ten pin -elegancko ustawiłem na 5 stopni kąt wyprzedzenia zapłonu odłączyłem i dalej ustawiłem wolne obroty na 750 (bez zmasowanego tego przewodu) teraz zostało mi nauczyć ECU tych nowych ustawien czekam aż ostygnie to mu to zrobię.
Czy nie popełniłem jakiegoś błędu?! |
|
|
|
 |
Krzyzak
moderator mitsumaniak uczestnik I Zlotu MM

Auto: E32, CR29, 5F, DCJ, 7N, Y2
Kraj/Country: Polska
Pomógł: 645 razy Dołączył: 28 Kwi 2005 Posty: 24333 Skąd: był Malbork, teraz Gdańsk
|
Wysłany: 08-08-2006, 22:03
|
|
|
Zrobiłeś wszystko dobrze (w tym silniku nie masuje się złącza zapłonu do ustawiania wolnych obrotów - tylko do ustawiania zapłonu). |
|
|
|
 |
jubi25 [Usunięty]
|
Wysłany: 01-10-2006, 14:14
|
|
|
witam wszystkich mam od nie dawna lancerka z silnikiem 4g15 i chciał bym ustawic w nim zawory czy mogli byscie mi pomuc jaka ma byc szczelina na zawoze SSąCYM a ile na WYDECHOWYM prosze o pomoc z góry dziekuje za odpowiedz |
|
|
|
 |
|